Strona 1 z 1
"Wariujący" obrotomierz..

Napisane:
11 gru 2012, 13:24
przez filip_zuch
Witam.
Ostatnimi czasy zauważyłem problem z moją "Madzią" . Mianowicie jadę sobie normalnie zmiana biegów na 1,2,3, i na 4 podczas wciśnięcia pedału gazu prawie do końca obrotomierz zaczyna wariować tzn wchodzi na 5tys a rzeczywiście silnik nie osiągnął takich obrotów.. cały czas przyspiesza a obrotomierz stoi w miejscu na tych 5tys jak puszcze gaz to spada na jałowe.. Generalnie chodzi to, że obrotomierz wskazuje obroty wyższe(zacina się) od rzeczywistych ale tylko przy gwałtownym dodaniu gazu...
Miał ktoś już taki problem, może jakieś sugestie co do naprawy?
Jak obok MAZDA 3 2006 1,6 105km.

Napisane:
11 gru 2012, 13:37
przez radzi89
Czy przypadkiem silnik jednak nie wkręca się na wyższe obroty ? Nigdy nie spotkałem się z takim przypadkiem. Jeśli jednak obroty faktycznie idą w górę to winne będzie sprzęgło.

Napisane:
11 gru 2012, 14:08
przez filip_zuch
radzi89 napisał(a):Czy przypadkiem silnik jednak nie wkręca się na wyższe obroty ? Nigdy nie spotkałem się z takim przypadkiem. Jeśli jednak obroty faktycznie idą w górę to winne będzie sprzęgło.
Tak silnik wyje jakby był na wyższych obrotach ale sądząc po prędkości takowych nie powinien posiadać..

Napisane:
11 gru 2012, 14:20
przez radzi89
Na 100% ślizga Ci się sprzęgło. Czym prędzej je wymień bo niedługo staniesz i już nie pojedziesz dalej.

Napisane:
11 gru 2012, 14:21
przez filip_zuch
radzi89 napisał(a):Na 100% ślizga Ci się sprzęgło. Czym prędzej je wymień bo niedługo staniesz i już nie pojedziesz dalej.
No ale tak jest nie zawsze i tylko jak dodam ostro gazu... A nie ma możliwości wyregulowania sprzęgła?

Napisane:
11 gru 2012, 14:57
przez radzi89
Jak dodasz gazu bo wtedy silnik dostaje mocy i momentu. Sprzęgło się po prostu zużywa tak jak opony – nie naprawia się go tylko wymienia

Re: "Wariujący" obrotomierz..

Napisane:
11 gru 2012, 15:47
przez filip_zuch
W niektórych modelach można podregulować ale tu jednak nie da rady jest pneumatyczne..
Zrobiłem przed chwilą test i na 5 biegu pod górkę 2tys. obrotów gaz w dechę i nic się nie działo.. Dzieje się tak tylko na 3,4 od około 3 tys jak wcisnę gaz do końca to zaczyna szaleć.... Może jakieś orientacyjne koszty co do wymiany sprzęgła(oczywiście oryginalne)..?

Napisane:
11 gru 2012, 16:02
przez radzi89

Napisane:
11 gru 2012, 16:07
przez filip_zuch
radzi89 napisał(a):http://www.mazdaspeed.pl/sklep/mazda3-bk/41-sprzeglo-luk-620-3120-00.html

Widziałem na aukcji oryginał za 500 bardziej interesują mnie koszta robocizny.. jednak trochę babraniny jest z tym sprzęgłem..
Dzięki pomoc


Napisane:
11 gru 2012, 17:03
przez radzi89
Ten który podesłałem to oryginał z ASO


Napisane:
11 gru 2012, 17:29
przez madozi
filip_zuch napisał(a):bardziej interesują mnie koszta robocizny.. jednak trochę babraniny jest z tym sprzęgłem..
pewnikiem z 350zł i wgóre

Napisane:
11 gru 2012, 23:18
przez tomek-waw
filip_zuch napisał(a):ale tu jednak nie da rady jest pneumatyczne..
Hydrauliczne.
Koszt wymiany zależy gdzie, od 400 zł w górę.