kontrolka ładowania

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez X900X » 21 lis 2012, 16:49

Witam

Świeci mi się ciągle kontrolka ładowania od akumulatora , po przekręceniu kluczyka się zapala
a po odpaleniu nie gaśnie .

Wymieniłem akumulator.
W alternatorze wymienione diody z regulatorem.

Pomiar napięcia na akumulatorze przy włączonym silniku to 14.1V
Bezpiecznik nr30 ENG+B jest OK
Samochód stał 24h bez akumulatora wiec reset komputera nie pomógł .

Jakieś pomysły ?
Początkujący
 
Od: 15 lis 2012, 14:26
Posty: 17
Auto: Mazda 3 2005 BK 1,6 Diesel

Postprzez tomek-waw » 22 lis 2012, 18:15

X900X napisał(a):W alternatorze wymienione diody z regulatorem.

Zostały Ci szczotki do sprawdzenia, może się podwiesiła lub już ich koniec, ale 14,1V to tak jak by było ładowanie. :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez akostarek » 22 lis 2012, 19:49

Możliwe, że istotny jest również prąd ładowania, jeśli nie w tym problem to niezła zagadka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez liks » 26 lis 2012, 08:33

mozesz sprawdzic jeszcze jedna rzecz a mianowicie od alternatora do komputera samochodu powinien isc taki cienki kabel tak zwany D+ dzieki niemu komputer widzi ze jest ladowanie moze on sie gdzies przerwal i nie daje sygnalu
liks
 

Postprzez 911mc » 27 gru 2012, 10:17

Podepnę się do tematu..
Wracając do domu zapaliła mi się kontrolka ładowania. Wjechałem do garażu i poczułem zapach spalenizny. Zdjąłem osłonę silnika a tam zauważyłem dym lecący z alternatora.. Ładowania brak,
Za każdym odpaleniem silnika leci dym z altka.. Jakiś czas temu słyszałem jak chrobotało łożysko altka, ale nie brałem tego do głowy.
Co powiecie na ten temat ? Czy konieczna jest wymiana alternatora ? i czy łatwy jest jego demontaż... Mam do kupienia używkę za 300 PLN. Chyba lepiej używkę bo nowy od 600 PLN chyba. Jest czas poświąteczny i dużo mechaników zrobiło urlop aż do nowego roku.. Myślałem że sam bym go wykręcił i wstawił używkę...
I LOVE ESP OFF
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2011, 01:03
Posty: 601
Skąd: Białystok
Auto: Scion Tc 2.4 VVTI :)

Postprzez kropek101 » 27 gru 2012, 11:15

Według mnie nie powinieneś mieć większego problemu poza gimnastyka żeby go wyjąc z pod maski bo dosyć ciasno i nie wiem czy nie trzeba go od dołu zdejmować reszta to małe piwko
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez akostarek » 27 gru 2012, 11:58

https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 00200.html

będzie trochę gimnastyki, ale raczej do zrobienia w warunkach garażowych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez 911mc » 28 gru 2012, 10:52

Udalo sie wykrecic bez problemu ;) bardzo przydala sie ta instrukcja <spoko> dzisiaj altek sprawdza sie u speca .. :)

Wstawiliśmy używkę bo starego nie warto było naprawiać :)
Wszystko gra :)
I LOVE ESP OFF
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2011, 01:03
Posty: 601
Skąd: Białystok
Auto: Scion Tc 2.4 VVTI :)

Postprzez radziod » 25 sie 2014, 12:55

Witam, mam taki problem w mojej BG 1.3 8v, gdy silnik jest zimny to wszystko jest ok ale jak się nagrzeje to zapala się kontrolka ładowania, samochód jeździ normalnie nie gaśnie ani nic tylko ta kontrolka. Czy to już koniec szczotek w alternatorze czy coś innego? Proszę o pomoc.
Początkujący
 
Od: 22 maja 2010, 12:38
Posty: 14
Auto: Mazda 323 BG 1,3 8v 1990r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323