Witam
Świeci mi się ciągle kontrolka ładowania od akumulatora , po przekręceniu kluczyka się zapala
a po odpaleniu nie gaśnie .
Wymieniłem akumulator.
W alternatorze wymienione diody z regulatorem.
Pomiar napięcia na akumulatorze przy włączonym silniku to 14.1V
Bezpiecznik nr30 ENG+B jest OK
Samochód stał 24h bez akumulatora wiec reset komputera nie pomógł .
Jakieś pomysły ?
kontrolka ładowania
Strona 1 z 1
X900X napisał(a):W alternatorze wymienione diody z regulatorem.
Zostały Ci szczotki do sprawdzenia, może się podwiesiła lub już ich koniec, ale 14,1V to tak jak by było ładowanie.
Możliwe, że istotny jest również prąd ładowania, jeśli nie w tym problem to niezła zagadka.
mozesz sprawdzic jeszcze jedna rzecz a mianowicie od alternatora do komputera samochodu powinien isc taki cienki kabel tak zwany D+ dzieki niemu komputer widzi ze jest ladowanie moze on sie gdzies przerwal i nie daje sygnalu
-
liks
Podepnę się do tematu..
Wracając do domu zapaliła mi się kontrolka ładowania. Wjechałem do garażu i poczułem zapach spalenizny. Zdjąłem osłonę silnika a tam zauważyłem dym lecący z alternatora.. Ładowania brak,
Za każdym odpaleniem silnika leci dym z altka.. Jakiś czas temu słyszałem jak chrobotało łożysko altka, ale nie brałem tego do głowy.
Co powiecie na ten temat ? Czy konieczna jest wymiana alternatora ? i czy łatwy jest jego demontaż... Mam do kupienia używkę za 300 PLN. Chyba lepiej używkę bo nowy od 600 PLN chyba. Jest czas poświąteczny i dużo mechaników zrobiło urlop aż do nowego roku.. Myślałem że sam bym go wykręcił i wstawił używkę...
Wracając do domu zapaliła mi się kontrolka ładowania. Wjechałem do garażu i poczułem zapach spalenizny. Zdjąłem osłonę silnika a tam zauważyłem dym lecący z alternatora.. Ładowania brak,
Za każdym odpaleniem silnika leci dym z altka.. Jakiś czas temu słyszałem jak chrobotało łożysko altka, ale nie brałem tego do głowy.
Co powiecie na ten temat ? Czy konieczna jest wymiana alternatora ? i czy łatwy jest jego demontaż... Mam do kupienia używkę za 300 PLN. Chyba lepiej używkę bo nowy od 600 PLN chyba. Jest czas poświąteczny i dużo mechaników zrobiło urlop aż do nowego roku.. Myślałem że sam bym go wykręcił i wstawił używkę...
- Od: 30 sty 2011, 01:03
- Posty: 601
- Skąd: Białystok
- Auto: Scion Tc 2.4 VVTI :)
Według mnie nie powinieneś mieć większego problemu poza gimnastyka żeby go wyjąc z pod maski bo dosyć ciasno i nie wiem czy nie trzeba go od dołu zdejmować reszta to małe piwko
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 00200.html
będzie trochę gimnastyki, ale raczej do zrobienia w warunkach garażowych.
będzie trochę gimnastyki, ale raczej do zrobienia w warunkach garażowych.
Witam, mam taki problem w mojej BG 1.3 8v, gdy silnik jest zimny to wszystko jest ok ale jak się nagrzeje to zapala się kontrolka ładowania, samochód jeździ normalnie nie gaśnie ani nic tylko ta kontrolka. Czy to już koniec szczotek w alternatorze czy coś innego? Proszę o pomoc.
- Od: 22 maja 2010, 12:38
- Posty: 14
- Auto: Mazda 323 BG 1,3 8v 1990r
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości