Mazda3 (BK) – Nasze wrażenia i opinie

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Gość » 29 lip 2006, 22:22

mazmarco napisał(a):Dzięki za odpowiedź , prawdę mówiąc satysfakcjonującą. Miałem przyjemność wykonać jazdę próbną przez około godzinę. 180 kmh autostradą oraz przez górzystą dzielnicę na trochę ostrych zakrętach. Na zakręcie gdzie normalnie jadę 60 kmh innym autem ,Mazdą 3 pojechałem 80 kmh całkowicie bez problemu. Trochę sztywne zawieszenie powoduje że auto jedzie w zakręcie jak po szynach. Autostrada tak jak napisałeś – bardzo wygodnie ,dynamika jak na tę wielkość i wagę O.K. Trudno... jeżeli ktoś uważa że jest za wolna musi wybrać turbo benzynę.Ogólnie jestem zachwycony tym autem. Ciekawe czy inni zgadzają się z moją opinią ??? Robię 50 000 km rocznie , czy" madzia" podoła ??? Pozdrawiam


Nadwozie hatchbak oczywiście, ta wersja jest teraz w promocji Active – posiada wszystko ...
Gość
 

Postprzez Konri » 1 sie 2006, 14:05

gerz50 napisał(a)::
Z tego co wiem to jednostka wysokopreżna 1.6 109KM w maździe 3 jest konstrukcją francuskiej grupy PSA , mianowicie ta jednostka jest montowana w Peugocie 307 i Citroenie C4. (potwierdzam to inforamacjami z prasy m.in Auto świat).
:P


to straszneeeeeeeeeeeeee!!!!!!! mam nadzieję że to błąd drukarski
Nawet Chuck Norris jeździ Mazdą!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2005, 17:09
Posty: 59
Skąd: Lublin
Auto: 323F BA KF

Postprzez Riki » 1 sie 2006, 23:10

Konri napisał(a):gerz50 napisał:
:
Z tego co wiem to jednostka wysokopreżna 1.6 109KM w maździe 3 jest konstrukcją francuskiej grupy PSA , mianowicie ta jednostka jest montowana w Peugocie 307 i Citroenie C4. (potwierdzam to inforamacjami z prasy m.in Auto świat).
:P


to straszneeeeeeeeeeeeee!!!!!!! mam nadzieję że to błąd drukarski


Konri tez mam taka nadzieje........

<zygi> PSA
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Adaś » 2 sie 2006, 01:33

gerz50 napisał(a):Z tego co wiem to jednostka wysokopreżna 1.6 109KM w maździe 3 jest konstrukcją francuskiej grupy PSA , mianowicie ta jednostka jest montowana w Peugocie 307 i Citroenie C4. (potwierdzam to inforamacjami z prasy m.in Auto świat).


globalizacja, cięcia kosztów i takie tam;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Konri » 2 sie 2006, 14:17

Adaś napisał(a):
gerz50 napisał(a):Z tego co wiem to jednostka wysokopreżna 1.6 109KM w maździe 3 jest konstrukcją francuskiej grupy PSA , mianowicie ta jednostka jest montowana w Peugocie 307 i Citroenie C4. (potwierdzam to inforamacjami z prasy m.in Auto świat).


globalizacja, cięcia kosztów i takie tam;)


mimo wszystko trydnow to uwierzyć, PSA współpracuje z nissanem a nie mazdą, a poza tym francuzi nie wpadliby na pomysł skonstruowania silnika diesla z aluminium,
nie wierzę
Nawet Chuck Norris jeździ Mazdą!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2005, 17:09
Posty: 59
Skąd: Lublin
Auto: 323F BA KF

Postprzez Gość » 2 sie 2006, 15:22

mazmarco napisał(a):Ogólnie jestem zachwycony tym autem. Ciekawe czy inni zgadzają się z moją opinią


Popieram w całej rozciągłości i gratuluję wyboru – fantastyczny samochód! :)
Gość
 

Postprzez Yacek » 7 sie 2006, 20:08

Autko to Mazda 3 1,6 benzyna chatchback.Jakie spalanie wskazuje Wam komputer na 5 biegu przy prędkościach 90 km/h , 110 km/h i 120 km/h ? U mnie jest to odpowiednio : 6l, 7l i 8,2l. Pytam, dlatego, że wydaje mi się to dość dużo jak na silnik 1,6, szczególnie te 8l przy prędkości 120 km/h.
Początkujący
 
Od: 30 sty 2006, 13:32
Posty: 10

Postprzez bkapust » 16 wrz 2006, 09:39

Konri napisał(a):
Adaś napisał(a):
gerz50 napisał(a):Z tego co wiem to jednostka wysokopreżna 1.6 109KM w maździe 3 jest konstrukcją francuskiej grupy PSA , mianowicie ta jednostka jest montowana w Peugocie 307 i Citroenie C4. (potwierdzam to inforamacjami z prasy m.in Auto świat).


globalizacja, cięcia kosztów i takie tam;)


mimo wszystko trydnow to uwierzyć, PSA współpracuje z nissanem a nie mazdą, a poza tym francuzi nie wpadliby na pomysł skonstruowania silnika diesla z aluminium,
nie wierzę


Nissan nalezy do Renaulta nie do PSA :) I to zabojadki i to ale roznica jest :)
Beztroskich, drwiących, gwałtowników – takimi chce nas mieć mądrość. Jest niewiastą, kocha zawsze tylko wojownika.

Miala byc Mazda a jest Ford :P
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2006, 16:23
Posty: 236
Skąd: Warszawa
Auto: Ford Mondeo'04 2.0 TDCI

Postprzez rabik » 21 wrz 2006, 13:39

Jestem na kupnie nowego samochodu. Maksymalnie mogę wydać ok. 65 tys. Za tą cenę mogę kupić nową Mazdę3 ale z najmniejszym silnikiem 1.4 (HB). Co sądzicie o tym samochodzie ? Może ktoś ma taki samochód? Czy jest w miarę dynamiczy? Nadmienię iż samochodem dużo będzie jeździć moja żona, dłuższe trasy może kilka razy w roku. Mam nadzieję że nie będzie mniej dynamiczny niż moja obecna Astra 1.4. Za tą cenę mogę mieć Corollę, Fokusa, Civica 1.4, Astrę III a nawet Golfa V. Jak sądzicie, czy warto dać te pieniądze za Mazdę bo wygląd mi się bardzo podoba.
rabik
 

Postprzez newbie » 21 wrz 2006, 21:55

Proponuję "podpompować" nieco budżet do ok. 70 kpln i wtedy kupić Mazdę3 1,6 Active (wyposażoną praktycznie we wszystko).
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez xANDy » 22 wrz 2006, 09:54

newbie a Ty czegoś nie możesz jakoś elektronicznie.. jakoś zwiększyć tego silnika... <lol>
Skąd ten silnik 1,4 w ogóle się wziął? czyja to konstrukcja, bo mazda nie miała chyba takiego "na stanie".
PS. newbie: pacta sunt servanda...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez rabik » 22 wrz 2006, 12:48

newbie napisał(a):Zapraszam na www


Byłem na stronie. Wchodzę na zakładkę Mazda3 Sedan i widzę: "wersja Comfort 1.6 MZR cena 65 900".
Jak dostanę taką Mazdę u Ciebie dziś przyjeżdżam. Wypadało by chociaż takie informacje jak dostępne wersje uaktualnić. Nie mówiąc o cenach.
rabik
 

Postprzez 5qra » 24 paź 2006, 09:56

Zejdźcie z FRANC jeśli nimi nie jeździcie i znacie tylko obiegowe opinie. Jeśli wszystkie 115KM silnik bedą paliły w cyklu miastowo-mieszanym z AC nonstop 7,1 – 7,3 będziecie zadowoleni.

Jak wygląda ostatecznie temat Mazdy 3 my 2007 – chodzi mi głównnie o specyfikację. Czy xenon nadal jest tylko w wersji 2,0l
Jak wygląda faktyczne spalanie wersji 1,6 i 2,0. To co podałem powyżej to średnia z wielu tysięcy km w Megane II 1,6 z masą extrasów :)
„jak kaczka traci orientację, to nurkuje doopą” M.Piwowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2006, 16:27
Posty: 226 (1/3)
Skąd: ST
Auto: Corolla 07
M3 SkyP 14

Postprzez Gość » 24 paź 2006, 23:48

Co do spalania faktycznego w wersji 2.0, to po przejechaniu 16000 km mogę powiedzieć, że średnio wychodzi 8.8 l – większość dystansu pokonywana w mieście z włączoną AC i ksenonami. Odwrócenie proporcji owocuje spadkiem poniżej 8 l, no a przy pełnym wykorzystaniu możliwości tego silnika zużycie skoczy na ok. 10.8 – 11 l. Moim zdaniem są to wartości akceptowalne – spodziewałem się prędzej średniego na poziomie 10... Wyżej ktoś przytaczał spalanie chwilowe dla mniejszej benzyny – w tym wypadku wg wskazań komputera wychodzi: przy 90 – 5.6 l, przy 120 – 7.4 l (z klimą). Spotkałem się z opinią, że zużycie w 1.6 jest niewiele niższe niż w 2.0 i to się chyba potwierdza... A warto pamiętać, że jest między nimi 40 koni różnicy...

Ksenony jako standard są zarezerwowane dla wersji wyposażeniowej "TOP" – oprócz "dwulitrówki" można ją skonfigurować także z dieslem (jest droższy od 2.0). Nie widziałem żadnej oferty proponującej w tym samochodzie ksenony jako osobną opcję za dopłatą, ale być może do przyszłego roku się to zmieni :)
Gość
 

Postprzez 5qra » 25 paź 2006, 00:16

Włąśnie o ten przyszły rok chodzi :) chcemy nabyć my 2007, a po przeczytaniu informacji o tegorocznym liftingu decyzja praktycznie zapadła. Teraz trzeba tylkopojeździć, a ja muszę odreagować fakt iż "6" została definitywnie skreślona. Swoją drogą "6" 1,8 jest o 6 tysi droższa od "3" 2,0 z TYM SAMYM wyposażeniem <czytaj> dziwnie skonstruowany cennik.
konradg7 poprosiłbym Cię jeszcze o info gdyby nagle spalanie zimą zaczęło ci gwałtownie rosnąć lub spadać – czego życzę.
„jak kaczka traci orientację, to nurkuje doopą” M.Piwowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2006, 16:27
Posty: 226 (1/3)
Skąd: ST
Auto: Corolla 07
M3 SkyP 14

Postprzez Sportowadziewczyna » 10 lis 2006, 17:06

Mazda 3 rok 2005 wersja 2.0 150konii wersja Sport. Nie pisałam nic wcześniej bo nie chciałam dawać pochopnych opinii na temat tego auta ale teraz śmiało mogę napisać coś więcej

Doskonałe właściwości jezdne, twarde zawieszenie lecz nie na tyle abym musiała gryść język podczas jazdy. Doskonale trzyma się zakrętów, jedzie jak przyklejony. Klimatyzacja jak i cała elektronika sterowania to jeden wielki plus. Miałam wcześniej wiele aut ale ten jest po prostu rewelacyjny. Doskonałe właściwości sprzętu car-audio chodź nie ukrywam, że przydałby się subbufer, minusem sprzętu audio jest to, że bardzo ciężko go rozbudować ponieważ radio jest fabryczne zabudowane w konsoli.

Jeśli chodzi o przyspieszenie to od 0 do 100km niecałe 9 sekund bez większego gimnastykowania, wprawni kierowcy może wyciągną więcej ale nie jestem zwolenniczką piłowania samochodu na dużych obrotach.

Spalanie: w trasie 7 litrów czasami 6.5 w zależności od tego ile się jedzie. Ja akurat jadę średnio 90-115km/h. Na autostradzie przy jezdzie 180 spalanie niewiele większe 8.5 litra czasami nawet 8. W mieście spalanie rzędu 8 litrów zależy jakie korki. Moim zdaniem to wynik zadowolający. Dodam jeszcze że w przypadku ściągnięcia nogi z gazu spalania całkiem spada do zera a gdy wrzuce luz to pokazuje wtedy 1.6 – to tak od siebie

Oświetlenie; na początku musiałam wyregulować xeonony lecz teraz jest wszystko w porządku bardzo dobra widoczność, a długie światła to rewelacja.

jeśli chodzi o ESP DSC itp to DSC włączyło mi się raz na śliskiej nawieszni bo było mokro i faktycznie to dobra sprawa. Jak spadnie śnieg to napiszę więcej.

Wygląd: jestem zadowolona w 100% samochód bije designem na głowę konkurencję WV GOLF, PEUGOT 207 czy nawet opel CORSA wyglądają przy nim biednie. Moja wersja jest fabrycznie ospojlerowana i posiada czarne lampy tylne, więc może to dodaję jej lepszego wizerunku chodź i bez tych dodatków mi się bardzo podoba.

Ergonomia: Fotele są super, bardzo wygodne można powiedzieć, że są lekko kubełkowe i podczas zakrętów nie całuje szyby a to już jest dobrze. Dużo miejsca z tyłu i dobry bagażnik.

Wykończenie: jest na 6+ widać, że to japońska precyzja każdy element wykonany bardzo szczegółowo nic na odwal się. Materiały bardzo wysokiej jakości to naprawdę robi swoje. Nic nie trzeszczy nic nie skrzypi

Jestem bardzo zadowolona i pozdrawiam wszystkich :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 sie 2006, 20:05
Posty: 5
Skąd: Opole
Auto: Mazda 3 2.0 2004r

Postprzez OsMax » 10 lis 2006, 18:01

No czyli jutro o 14 w Siewierzu :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 19:18
Posty: 95
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 323F BA 98' 1,5l

Postprzez Riki » 10 lis 2006, 18:38

Sportowadziewczyna i sportowy samochód :D :D :P ;)

hihi... gratuluje świetnego autka <spoko> moze zaprezentujesz swoja trójeczke w NM?? :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez gerz50 » 10 lis 2006, 18:48

za ile chcesz ją sprzedac ? :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 21:00
Posty: 282
Skąd: ŻAGAŃ (lubuskie) /LEGNICA/ WROCŁAW
Auto: Mazda 3 BL 1.6 2013; Mazda 3 BL 2.0 Disi 2012;
była;Mazda3 1.6 Active 2006 & Mazda3 2.0 Sport 2009
323F BJ 2.0 FS Sportive '01

Postprzez Globy » 10 lis 2006, 20:08

Dzieki, wrzucimy na strone klubowa <faja> A ile autko ma przebiegu? Gratuluje milosci do aut!
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323