Mazda3 (BK) – Nasze wrażenia i opinie

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez RobertPi » 7 wrz 2010, 22:35

Każdy pedał powinien mieć pewien luz. Gazu też.
Pytanie tylko czy to 3-4 mm czy 10-15, a to już zbyt dużo.
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1085 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez kemot » 21 wrz 2010, 12:00

Witam koledzy.Szukam auta od dłuższego czasu.Na początku stawiałem na 6 lecz po obejrzeniu paru sztuk zrezygnowałem.Auta z 2003 roku a ruda jak na aucie 15 letnim.Znalazłem taką 3 http://************.html
Licze na wasze sugestie.Warta oglądania czy raczej sobie odpuścić.I co z rudą w tylu letnim aucie?czy będzie tak samo jak z 6?

-----
To nie jest odpowiedni watek do tego typu zapytań!
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2007, 09:54
Posty: 101
Skąd: Lublin
Auto: 626 1999r 2.0 16v 115km

Postprzez Ajgor » 21 wrz 2010, 16:03

A to nie było auto z terenów powodziowych? Wtedy KAŻDE auto będzie rude.
Ajgor
 

Postprzez rudy rydz » 30 wrz 2010, 10:41

tylko nie popowodziowe! wypraszam sobie! :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2010, 12:31
Posty: 229 (0/1)
Skąd: W-wa/Soko
Auto: 3 BK 05 | 1.6 B | HB

Postprzez Ajgor » 30 wrz 2010, 12:53

Noo nie o taką rudą chodziło ;) <lol>
Ajgor
 

Postprzez tdiii » 17 paź 2010, 21:44

Witam wszystkich.
Szukam dla siebie madzi 3 1,6 diesiel i waham sie miedzy modelem z 2005 a tymi po 06.2006. Proszę o poradę czym one sie roznia miedzy soba i czy warto doplacic do mlodszego rocznika po lifcie?
Z tego co wyczytalem i zauwazylem to model po lifcie posiadaja nowe:
– zderzaki
– lampy tylne
– zegary
– odtwarzacz mp3 ?
– poprawione zawieszenie ?
– lepsze wyciszenie ?
– mniejsze spalanie ?
– skladany kluczyk ?
– ...

Mam zamiar niedlugo sprowadzić uzywane auto z niemieckiego serwisu mazdy, czy mieliscie doswiadczenia w tym temacie? Jak z gwarancja i stanem technicznym takich aut?
Znalazlem wersje 2.0 diesel 143 KM z 2007, co to za silnik i czemu jest ich tak malo?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2010, 19:14
Posty: 33 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 3
1,6 CDTI
2007

Postprzez k-adam73 » 17 paź 2010, 23:23

tdiii – ja kupiłem sprowadzoną z Niemiec M3 z 2007 r. Gwarancja była na 3 lata – skończyła się w połowie tego roku. Z polskim serwisem nie miałe ŻADNEGO problemu (wszystko jest w rejestrze komputerowym). Nie musiałem okazywać żadnej karty gwarancyjnej, faktury zakupu, czy czegoś podobnego. Po wpisaniu VIN – serwisant powiedział mi wszystko o samochodzie oraz o poprzednim właścicielu (potwierdzenie mam na wydruku).
Madzie przed liftem masz tu konkret na fotkach http://www.autocentrum.pl/go/338__Konkurent_-_jako_pierwsi_w_Polsce_prezentujemy_raport_z_jazd_Mazda_3_w_tej_wersji_wyposazenia__175194954.html
Nasze Madzie po lifcie, opócz wymienionych przez Ciebie rzeczy, różnią się jeszcze wzorem, jakością oraz krojem tapicerki; pierścienie w konsoli środkowej od klimy (siły nawiewu i temperatury) są srebrne i nie są półpreźroczyste. Poza tym, przed liftem tylne lampy były barwione na czerwono, później były czarne w przeźroczytych kloszach, ale same lampy były kolorowe (migacze pomarańczowe, stopy czerwone). Następnie wprowadzono ostateczną wersję przed wpowadzeniem drugiej generacji Mazdy 3, tj. czarne oprawy lamp w przeźroczystych kloszach i same lampy również bezbarwne (z wyjątkiem przeciw mgielnego). Wersje Sport mają lampy ledowe.
Fotki na http://www.autocentrum.pl/galerie/mazda/#3
Po lifcie zwiększono ilość dostępnych kolorów nadwozia do 12. Przednie i tylne zderzaki mają nieco inną linię przetłoczenia. Linia zagłębienia na przednie reflektory kończy na górnej krawędzi zderzaka (biegnącej od nadkola do nadkola) – wygląda nieco muskularniej. Wprowadzono nowe wzory alusów. Kabina Mazdy3 po faceliftingu została znacznie wyciszona. Obniżono poziom hałasu i drgań wewnętrznych i wstrząsów. Wentylator nagrzewnicy umieszczono pod pokrywą komory silnika, a dzięki gładszym i bardziej płaskim łopatkom wirnika pracuje znacznie ciszej, niż jego poprzednik. Komora silnika została wyłożona dodatkowymi materiałami izolacyjnymi. Zmniejszono również poziom drgań zawieszenia, wzmacniając obręcze kół i dodając dynamiczne amortyzatory w przy belce poprzecznej tylnego zawieszenia, obniżające rezonans mechaniczny w tym miejscu.
Oczywiście jest jeszcze wersja MPS, ale to już zupełnie inna bajka.
tdiii – w zależności od rynku, na którym były sprzedawane, mogą pojawić się kofiguracje modelu, które nie są ani Comfort, ani Exclusive, ani Sport. Np. na rynku niemieckim była np. wersja Active, której w polskim katalogu nie znajdziesz....
Początkujący
 
Od: 3 sie 2009, 13:41
Posty: 4
Skąd: Wawa
Auto: Mazda 3- '07- htb, 1.6 MZ-CD

Postprzez tdiii » 18 paź 2010, 13:15

Bardzo dziekuje za obszerna odpowiedz k-adam73, wlasnie tego szukalem przez kilka miesiecy.
Co wiecie o silniku 2.0 CD 143 KM? na jakie rynki je produkowali i od ktorego roku? Nie bede mial problemu z czesciami w razie czego? Czy jest bardziej awaryjny niz 1.6 CD ?
Do tej pory jezdzilem autami grupy vw ktore ciagle niestety sie psuly... moze japonczyki odmienia ta moja passe.
Bardzo dziekuje za pomoc.

Poszukalem troche i widze ze silnik pochodzi chyba od mazdy 6, tak? do tego skrzynia 6, ciekawe czy sprzeglo i inne podzespoly mechaniki dostosowali do takiej mocy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2010, 19:14
Posty: 33 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 3
1,6 CDTI
2007

Postprzez Wojtek » 18 paź 2010, 15:27

tdiii napisał(a):Co wiecie o silniku 2.0 CD 143 KM? na jakie rynki je produkowali i od ktorego roku? Nie bede mial problemu z czesciami w razie czego? Czy jest bardziej awaryjny niz 1.6 CD


Polecam tylko 1.6D silnik tzw Y6. Jest to zupelnie nowa konstrukcja... pasek rozrzadu wymienia sie co 150 000 km (mozesz oczywiscie czesciej :) ).
Silnik 2.0D 143KM nie jest moze awaryjny, ale trzeba umiec o niego dbac... do tego wymiany paska rozrzadu duzo czesciej...
Jest o nich wiecej w dziale diesel... polecam poczytac <czytaj>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez aldhar » 19 paź 2010, 09:20

tdiii napisał(a):Witam wszystkich.
Szukam dla siebie madzi 3 1,6 diesiel i waham sie miedzy modelem z 2005 a tymi po 06.2006.


Do różnic w modelach z tym silnikiem dorzuciłbym szansę na brak DPF/FAP w roczniku 2005 :) .
Początkujący
 
Od: 14 lut 2010, 23:14
Posty: 11
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 1.6 (BK MZ-CD)'05 Sedan

Postprzez vqsoft » 22 paź 2010, 19:43

67igor1

wymiana paska w Y6 jest co 240kkm
ale prędzej wymienisz silnik niz ten pasek/ osprzęt wytrzyma 240kkm
tak wiec radze zrobić to max przy 120 kkm
i nie czekać na BUMM jak Eszer :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez marcin255 » 22 paź 2010, 20:05

vqsoft napisał(a):wymiana paska w Y6 jest co 240kkm

pasek wytrzymuje tyle co łańcuch w LF ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Wojtek » 22 paź 2010, 20:07

vqsoft napisał(a):wymiana paska w Y6 jest co 240kkm

Zgadzam sie z powyzszym. AUTODATA zaleca co 150 000 mil (240 000 km) :D :D :D
Oczywiscie pod warunkiem, ze znasz prawdziwy przebieg auta i wiesz jak bylo uzytkowane<czytaj> serwisoawne... <spoko>
Jak nie... pozostaje zrobic to po 150 000km
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez vqsoft » 22 paź 2010, 20:14

uwierz mi ze nie . zapytaj Jaksy! chłop naoglądał sie rozrządów po 120 – 150 kkm
niestety
na forum forda jest gość co mu w focusie padł rozrząd po uwaga 40kkm – czemu ? fura stala rok nie ruszana – rolka skorodowała.

na forum sa przynajmniej 3 przypadki gdzie po zdjęciu osłony rozrządu okazało sie ze pompa wody umiera! a właściwie jej obudowa z tworzywa sztucznego niestety jest popękana.

Tu Eszer nie miał szczęścia bo pompa stanęła dęba i silnik poszedllllll

więc wybór nalezy do Ciebie.
ale na chłopski rozum – jaka gumowa część wytrzyma taki przebieg? i to jeszcze dostając nieustannie w piz......
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez Maciej Loret » 22 paź 2010, 20:22

vqsoft napisał(a):ale na chłopski rozum – jaka gumowa część wytrzyma taki przebieg? i to jeszcze dostając nieustannie w piz......


Zgadzam się. Kto chce niech czeka do tych 240kkm ale to ruletka...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Wojtek » 22 paź 2010, 20:27

67igor1 napisał(a):Jak nie... pozostaje zrobic to po 150 000km

A kto zna prawdziwy przebieg auta? <rotfl> <rotfl> <rotfl>

marcin255 napisał(a):pasek wytrzymuje tyle co łańcuch w LF ?

NIE :)
Lancuch wytrzyma wiecej <serduszka>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez vqsoft » 22 paź 2010, 20:37

heh
a wiesz ze w dieslu y6 jest też łańcuch ?
i on tez ( przypadek z focusa ) niestety strzela!

nic nie jest wieczne
nawet łańcuch
z almerze n16 był łańcuch – wg producenta bezobsługowy i jego żywotność była liczona na życie całego silnika!
niestety nissan się przejechał bo łańcuch wprawdzie sie nie zrywał a rozciągał przez co wałki traciły synchronizacja. Wiec i tak trzeba było wymieniać, a koszt nie był mały!

tak więc dla mnie pasek to wymiana co 120kkm chyba ze producent zaleca częściej

k-adam73 napisał(a):Wentylator nagrzewnicy umieszczono pod pokrywą komory silnika, a dzięki gładszym i bardziej płaskim łopatkom wirnika pracuje znacznie ciszej, niż jego poprzednik. Komora silnika została wyłożona dodatkowymi materiałami izolacyjnymi. Zmniejszono również poziom drgań zawieszenia, wzmacniając obręcze kół i dodając dynamiczne amortyzatory w przy belce poprzecznej tylnego zawieszenia, obniżające rezonans mechaniczny w tym miejscu.


oglądałem kilka 3jek w rożnych latach
jednak w żadnej nie znalazłem różnicy w umiejscowieniu wentylatora.
skąd masz takie info ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez Wojtek » 22 paź 2010, 20:51

vqsoft napisał(a):a wiesz ze w dieslu y6 jest też łańcuch ?


:> <co?> Y6? <rotfl> <rotfl> <rotfl> ... chyba miales na mysli silnik Z6 (benzyna)

vqsoft napisał(a):...i on tez ( przypadek z focusa ) niestety strzela!

Jedyne Focusy z lancuchem rozrzadu to 1.8 i 2.0 benzyna...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez vqsoft » 22 paź 2010, 21:12

aa widzisz jaka małą masz wiedze na temat silnika PSA :))):))) – bez obrazy

silnik Y6 ma i łańcuch i pasek – niestety!!!
łancuch spina 2 wałki razem ( pod pokrywą) a potem paskiem idzie napęd na wał!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez Wojtek » 22 paź 2010, 21:32

vqsoft napisał(a):łancuch spina 2 wałki razem ( pod pokrywą) a potem paskiem idzie napęd na wał

...tego lancucha bym nie nazwal jako lancuch rozrzadu... hahaha
...on tylko laczy, synchronizuje walki...
Cale obciazenie przenosi pasek rozrzadu...(jak sam zauwazyles :) ), stad wniosek:
konstrukcja silnika Y6 opiera sie na PASKU...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323