Mazda3 (BK) – Nasze wrażenia i opinie
Każdy pedał powinien mieć pewien luz. Gazu też.
Pytanie tylko czy to 3-4 mm czy 10-15, a to już zbyt dużo.
Pytanie tylko czy to 3-4 mm czy 10-15, a to już zbyt dużo.
Witam koledzy.Szukam auta od dłuższego czasu.Na początku stawiałem na 6 lecz po obejrzeniu paru sztuk zrezygnowałem.Auta z 2003 roku a ruda jak na aucie 15 letnim.Znalazłem taką 3 http://************.html
Licze na wasze sugestie.Warta oglądania czy raczej sobie odpuścić.I co z rudą w tylu letnim aucie?czy będzie tak samo jak z 6?
-----
To nie jest odpowiedni watek do tego typu zapytań!
Licze na wasze sugestie.Warta oglądania czy raczej sobie odpuścić.I co z rudą w tylu letnim aucie?czy będzie tak samo jak z 6?
-----
To nie jest odpowiedni watek do tego typu zapytań!
- Od: 14 gru 2007, 09:54
- Posty: 101
- Skąd: Lublin
- Auto: 626 1999r 2.0 16v 115km
Witam wszystkich.
Szukam dla siebie madzi 3 1,6 diesiel i waham sie miedzy modelem z 2005 a tymi po 06.2006. Proszę o poradę czym one sie roznia miedzy soba i czy warto doplacic do mlodszego rocznika po lifcie?
Z tego co wyczytalem i zauwazylem to model po lifcie posiadaja nowe:
– zderzaki
– lampy tylne
– zegary
– odtwarzacz mp3 ?
– poprawione zawieszenie ?
– lepsze wyciszenie ?
– mniejsze spalanie ?
– skladany kluczyk ?
– ...
Mam zamiar niedlugo sprowadzić uzywane auto z niemieckiego serwisu mazdy, czy mieliscie doswiadczenia w tym temacie? Jak z gwarancja i stanem technicznym takich aut?
Znalazlem wersje 2.0 diesel 143 KM z 2007, co to za silnik i czemu jest ich tak malo?
Szukam dla siebie madzi 3 1,6 diesiel i waham sie miedzy modelem z 2005 a tymi po 06.2006. Proszę o poradę czym one sie roznia miedzy soba i czy warto doplacic do mlodszego rocznika po lifcie?
Z tego co wyczytalem i zauwazylem to model po lifcie posiadaja nowe:
– zderzaki
– lampy tylne
– zegary
– odtwarzacz mp3 ?
– poprawione zawieszenie ?
– lepsze wyciszenie ?
– mniejsze spalanie ?
– skladany kluczyk ?
– ...
Mam zamiar niedlugo sprowadzić uzywane auto z niemieckiego serwisu mazdy, czy mieliscie doswiadczenia w tym temacie? Jak z gwarancja i stanem technicznym takich aut?
Znalazlem wersje 2.0 diesel 143 KM z 2007, co to za silnik i czemu jest ich tak malo?
tdiii – ja kupiłem sprowadzoną z Niemiec M3 z 2007 r. Gwarancja była na 3 lata – skończyła się w połowie tego roku. Z polskim serwisem nie miałe ŻADNEGO problemu (wszystko jest w rejestrze komputerowym). Nie musiałem okazywać żadnej karty gwarancyjnej, faktury zakupu, czy czegoś podobnego. Po wpisaniu VIN – serwisant powiedział mi wszystko o samochodzie oraz o poprzednim właścicielu (potwierdzenie mam na wydruku).
Madzie przed liftem masz tu konkret na fotkach http://www.autocentrum.pl/go/338__Konkurent_-_jako_pierwsi_w_Polsce_prezentujemy_raport_z_jazd_Mazda_3_w_tej_wersji_wyposazenia__175194954.html
Nasze Madzie po lifcie, opócz wymienionych przez Ciebie rzeczy, różnią się jeszcze wzorem, jakością oraz krojem tapicerki; pierścienie w konsoli środkowej od klimy (siły nawiewu i temperatury) są srebrne i nie są półpreźroczyste. Poza tym, przed liftem tylne lampy były barwione na czerwono, później były czarne w przeźroczytych kloszach, ale same lampy były kolorowe (migacze pomarańczowe, stopy czerwone). Następnie wprowadzono ostateczną wersję przed wpowadzeniem drugiej generacji Mazdy 3, tj. czarne oprawy lamp w przeźroczystych kloszach i same lampy również bezbarwne (z wyjątkiem przeciw mgielnego). Wersje Sport mają lampy ledowe.
Fotki na http://www.autocentrum.pl/galerie/mazda/#3
Po lifcie zwiększono ilość dostępnych kolorów nadwozia do 12. Przednie i tylne zderzaki mają nieco inną linię przetłoczenia. Linia zagłębienia na przednie reflektory kończy na górnej krawędzi zderzaka (biegnącej od nadkola do nadkola) – wygląda nieco muskularniej. Wprowadzono nowe wzory alusów. Kabina Mazdy3 po faceliftingu została znacznie wyciszona. Obniżono poziom hałasu i drgań wewnętrznych i wstrząsów. Wentylator nagrzewnicy umieszczono pod pokrywą komory silnika, a dzięki gładszym i bardziej płaskim łopatkom wirnika pracuje znacznie ciszej, niż jego poprzednik. Komora silnika została wyłożona dodatkowymi materiałami izolacyjnymi. Zmniejszono również poziom drgań zawieszenia, wzmacniając obręcze kół i dodając dynamiczne amortyzatory w przy belce poprzecznej tylnego zawieszenia, obniżające rezonans mechaniczny w tym miejscu.
Oczywiście jest jeszcze wersja MPS, ale to już zupełnie inna bajka.
tdiii – w zależności od rynku, na którym były sprzedawane, mogą pojawić się kofiguracje modelu, które nie są ani Comfort, ani Exclusive, ani Sport. Np. na rynku niemieckim była np. wersja Active, której w polskim katalogu nie znajdziesz....
Madzie przed liftem masz tu konkret na fotkach http://www.autocentrum.pl/go/338__Konkurent_-_jako_pierwsi_w_Polsce_prezentujemy_raport_z_jazd_Mazda_3_w_tej_wersji_wyposazenia__175194954.html
Nasze Madzie po lifcie, opócz wymienionych przez Ciebie rzeczy, różnią się jeszcze wzorem, jakością oraz krojem tapicerki; pierścienie w konsoli środkowej od klimy (siły nawiewu i temperatury) są srebrne i nie są półpreźroczyste. Poza tym, przed liftem tylne lampy były barwione na czerwono, później były czarne w przeźroczytych kloszach, ale same lampy były kolorowe (migacze pomarańczowe, stopy czerwone). Następnie wprowadzono ostateczną wersję przed wpowadzeniem drugiej generacji Mazdy 3, tj. czarne oprawy lamp w przeźroczystych kloszach i same lampy również bezbarwne (z wyjątkiem przeciw mgielnego). Wersje Sport mają lampy ledowe.
Fotki na http://www.autocentrum.pl/galerie/mazda/#3
Po lifcie zwiększono ilość dostępnych kolorów nadwozia do 12. Przednie i tylne zderzaki mają nieco inną linię przetłoczenia. Linia zagłębienia na przednie reflektory kończy na górnej krawędzi zderzaka (biegnącej od nadkola do nadkola) – wygląda nieco muskularniej. Wprowadzono nowe wzory alusów. Kabina Mazdy3 po faceliftingu została znacznie wyciszona. Obniżono poziom hałasu i drgań wewnętrznych i wstrząsów. Wentylator nagrzewnicy umieszczono pod pokrywą komory silnika, a dzięki gładszym i bardziej płaskim łopatkom wirnika pracuje znacznie ciszej, niż jego poprzednik. Komora silnika została wyłożona dodatkowymi materiałami izolacyjnymi. Zmniejszono również poziom drgań zawieszenia, wzmacniając obręcze kół i dodając dynamiczne amortyzatory w przy belce poprzecznej tylnego zawieszenia, obniżające rezonans mechaniczny w tym miejscu.
Oczywiście jest jeszcze wersja MPS, ale to już zupełnie inna bajka.
tdiii – w zależności od rynku, na którym były sprzedawane, mogą pojawić się kofiguracje modelu, które nie są ani Comfort, ani Exclusive, ani Sport. Np. na rynku niemieckim była np. wersja Active, której w polskim katalogu nie znajdziesz....
- Od: 3 sie 2009, 13:41
- Posty: 4
- Skąd: Wawa
- Auto: Mazda 3- '07- htb, 1.6 MZ-CD
Bardzo dziekuje za obszerna odpowiedz k-adam73, wlasnie tego szukalem przez kilka miesiecy.
Co wiecie o silniku 2.0 CD 143 KM? na jakie rynki je produkowali i od ktorego roku? Nie bede mial problemu z czesciami w razie czego? Czy jest bardziej awaryjny niz 1.6 CD ?
Do tej pory jezdzilem autami grupy vw ktore ciagle niestety sie psuly... moze japonczyki odmienia ta moja passe.
Bardzo dziekuje za pomoc.
Poszukalem troche i widze ze silnik pochodzi chyba od mazdy 6, tak? do tego skrzynia 6, ciekawe czy sprzeglo i inne podzespoly mechaniki dostosowali do takiej mocy...
Co wiecie o silniku 2.0 CD 143 KM? na jakie rynki je produkowali i od ktorego roku? Nie bede mial problemu z czesciami w razie czego? Czy jest bardziej awaryjny niz 1.6 CD ?
Do tej pory jezdzilem autami grupy vw ktore ciagle niestety sie psuly... moze japonczyki odmienia ta moja passe.
Bardzo dziekuje za pomoc.
Poszukalem troche i widze ze silnik pochodzi chyba od mazdy 6, tak? do tego skrzynia 6, ciekawe czy sprzeglo i inne podzespoly mechaniki dostosowali do takiej mocy...
tdiii napisał(a):Co wiecie o silniku 2.0 CD 143 KM? na jakie rynki je produkowali i od ktorego roku? Nie bede mial problemu z czesciami w razie czego? Czy jest bardziej awaryjny niz 1.6 CD
Polecam tylko 1.6D silnik tzw Y6. Jest to zupelnie nowa konstrukcja... pasek rozrzadu wymienia sie co 150 000 km (mozesz oczywiscie czesciej ).
Silnik 2.0D 143KM nie jest moze awaryjny, ale trzeba umiec o niego dbac... do tego wymiany paska rozrzadu duzo czesciej...
Jest o nich wiecej w dziale diesel... polecam poczytac
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
tdiii napisał(a):Witam wszystkich.
Szukam dla siebie madzi 3 1,6 diesiel i waham sie miedzy modelem z 2005 a tymi po 06.2006.
Do różnic w modelach z tym silnikiem dorzuciłbym szansę na brak DPF/FAP w roczniku 2005 .
- Od: 14 lut 2010, 23:14
- Posty: 11
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 3 1.6 (BK MZ-CD)'05 Sedan
vqsoft napisał(a):wymiana paska w Y6 jest co 240kkm
pasek wytrzymuje tyle co łańcuch w LF ?
vqsoft napisał(a):wymiana paska w Y6 jest co 240kkm
Zgadzam sie z powyzszym. AUTODATA zaleca co 150 000 mil (240 000 km)
Oczywiscie pod warunkiem, ze znasz prawdziwy przebieg auta i wiesz jak bylo uzytkowane – serwisoawne...
Jak nie... pozostaje zrobic to po 150 000km
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
uwierz mi ze nie . zapytaj Jaksy! chłop naoglądał sie rozrządów po 120 – 150 kkm
niestety
na forum forda jest gość co mu w focusie padł rozrząd po uwaga 40kkm – czemu ? fura stala rok nie ruszana – rolka skorodowała.
na forum sa przynajmniej 3 przypadki gdzie po zdjęciu osłony rozrządu okazało sie ze pompa wody umiera! a właściwie jej obudowa z tworzywa sztucznego niestety jest popękana.
Tu Eszer nie miał szczęścia bo pompa stanęła dęba i silnik poszedllllll
więc wybór nalezy do Ciebie.
ale na chłopski rozum – jaka gumowa część wytrzyma taki przebieg? i to jeszcze dostając nieustannie w piz......
niestety
na forum forda jest gość co mu w focusie padł rozrząd po uwaga 40kkm – czemu ? fura stala rok nie ruszana – rolka skorodowała.
na forum sa przynajmniej 3 przypadki gdzie po zdjęciu osłony rozrządu okazało sie ze pompa wody umiera! a właściwie jej obudowa z tworzywa sztucznego niestety jest popękana.
Tu Eszer nie miał szczęścia bo pompa stanęła dęba i silnik poszedllllll
więc wybór nalezy do Ciebie.
ale na chłopski rozum – jaka gumowa część wytrzyma taki przebieg? i to jeszcze dostając nieustannie w piz......
vqsoft napisał(a):ale na chłopski rozum – jaka gumowa część wytrzyma taki przebieg? i to jeszcze dostając nieustannie w piz......
Zgadzam się. Kto chce niech czeka do tych 240kkm ale to ruletka...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
67igor1 napisał(a):Jak nie... pozostaje zrobic to po 150 000km
A kto zna prawdziwy przebieg auta?
marcin255 napisał(a):pasek wytrzymuje tyle co łańcuch w LF ?
NIE
Lancuch wytrzyma wiecej
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
heh
a wiesz ze w dieslu y6 jest też łańcuch ?
i on tez ( przypadek z focusa ) niestety strzela!
nic nie jest wieczne
nawet łańcuch
z almerze n16 był łańcuch – wg producenta bezobsługowy i jego żywotność była liczona na życie całego silnika!
niestety nissan się przejechał bo łańcuch wprawdzie sie nie zrywał a rozciągał przez co wałki traciły synchronizacja. Wiec i tak trzeba było wymieniać, a koszt nie był mały!
tak więc dla mnie pasek to wymiana co 120kkm chyba ze producent zaleca częściej
oglądałem kilka 3jek w rożnych latach
jednak w żadnej nie znalazłem różnicy w umiejscowieniu wentylatora.
skąd masz takie info ?
a wiesz ze w dieslu y6 jest też łańcuch ?
i on tez ( przypadek z focusa ) niestety strzela!
nic nie jest wieczne
nawet łańcuch
z almerze n16 był łańcuch – wg producenta bezobsługowy i jego żywotność była liczona na życie całego silnika!
niestety nissan się przejechał bo łańcuch wprawdzie sie nie zrywał a rozciągał przez co wałki traciły synchronizacja. Wiec i tak trzeba było wymieniać, a koszt nie był mały!
tak więc dla mnie pasek to wymiana co 120kkm chyba ze producent zaleca częściej
k-adam73 napisał(a):Wentylator nagrzewnicy umieszczono pod pokrywą komory silnika, a dzięki gładszym i bardziej płaskim łopatkom wirnika pracuje znacznie ciszej, niż jego poprzednik. Komora silnika została wyłożona dodatkowymi materiałami izolacyjnymi. Zmniejszono również poziom drgań zawieszenia, wzmacniając obręcze kół i dodając dynamiczne amortyzatory w przy belce poprzecznej tylnego zawieszenia, obniżające rezonans mechaniczny w tym miejscu.
oglądałem kilka 3jek w rożnych latach
jednak w żadnej nie znalazłem różnicy w umiejscowieniu wentylatora.
skąd masz takie info ?
vqsoft napisał(a):a wiesz ze w dieslu y6 jest też łańcuch ?
Y6? ... chyba miales na mysli silnik Z6 (benzyna)
vqsoft napisał(a):...i on tez ( przypadek z focusa ) niestety strzela!
Jedyne Focusy z lancuchem rozrzadu to 1.8 i 2.0 benzyna...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
aa widzisz jaka małą masz wiedze na temat silnika PSA )):))) – bez obrazy
silnik Y6 ma i łańcuch i pasek – niestety!!!
łancuch spina 2 wałki razem ( pod pokrywą) a potem paskiem idzie napęd na wał!
silnik Y6 ma i łańcuch i pasek – niestety!!!
łancuch spina 2 wałki razem ( pod pokrywą) a potem paskiem idzie napęd na wał!
vqsoft napisał(a):łancuch spina 2 wałki razem ( pod pokrywą) a potem paskiem idzie napęd na wał
...tego lancucha bym nie nazwal jako lancuch rozrzadu...
...on tylko laczy, synchronizuje walki...
Cale obciazenie przenosi pasek rozrzadu...(jak sam zauwazyles ), stad wniosek:
konstrukcja silnika Y6 opiera sie na PASKU...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości