Mazda3 (BK) – Nasze wrażenia i opinie
Witam. Jestem właścicielem M3 z 2005 r. Moja Madzia ma silnik 1,6 diesel na turbince 109 KM. Zalety: 1. niskie spalnie ( średnio 5,5 l/100 km wg obliczeń a nie komputera), dobre prowadzenie. Wady: miękki łatwo rysujący sie lakier, słabe zabezpieczenie antykorozyjne, niska jakość materiałów tapicerki- przy przebiegu 100 kkm fotel kierowcy jest zniszczony od strony wsiadającego (zgrubienia, wałki wytarcia), mała wydajność klimatyzacji ( pomimo przeglądu: wymiana filtra, uzupełnienie czynnika chłodzacego). Po 90 kkm padła mi pompa wspomagania układu kierowniczego. Mam model z kontrolą trakcji. Trudno było zdobyć używkę. Na nową pompę nie nmogłem sobie pozwolić- koszt w serwisie ponad 7 tys. zł.
Wcześniej jeździłem Toyotami. Z tymi autkami nie był żadnych problemów ani w obsłudze ani co do jakości wykonania.
To moja pierwsza i ostatnia Mazda.
Wcześniej jeździłem Toyotami. Z tymi autkami nie był żadnych problemów ani w obsłudze ani co do jakości wykonania.
To moja pierwsza i ostatnia Mazda.
pawswi2
- Od: 4 wrz 2009, 10:45
- Posty: 7
- Skąd: Czechowice-Dziedzice
- Auto: mazda 3, 1,6 CD, 2005 r.
arjot napisał(a):Sedan przedliftowy – debilny sposób otwierania klapy bagażnika. Nie zrobili wcięcia w zderzaku żeby było jak złapać więc zbiera się ręką brud ze zderzaka i z krawędzi klapy. J
no to potrafi wqrw...
Moja madzia –> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=116073
Fotografia ślubna :) –> http://www.radziszewski.eu
Fotografia ślubna :) –> http://www.radziszewski.eu
- Od: 24 paź 2010, 14:41
- Posty: 107
- Skąd: Bielsko Biała
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP
pawswi2 napisał(a):niska jakość materiałów tapicerki- przy przebiegu 100 kkm fotel kierowcy jest zniszczony od strony wsiadającego (zgrubienia, wałki wytarcia)
To moja pierwsza i ostatnia Mazda.
Zapewne Twoje auto ma przejechane ponad 200kk, skoro w mojej przy przebiegu ponad 100kk jest 0 śladów zużycia Masz rację – kup Toyotę – auto dla ludu. Jak przejeżdża, to wywołuje w wielu skrajne emocje, porównywalne do ekscytacji przed kolejnym talerzem ogórkowej
- Od: 22 cze 2008, 16:35
- Posty: 414
- Skąd: Rz-ów
- Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...
Jest: BMW e90
Minus: Mniejsza wycieraczka szyby przedniej pozostawiająca smugę "wąsa" na wysokości oczu kierowcy.
- Od: 8 maja 2010, 00:52
- Posty: 92
- Skąd: Lubuskie
- Auto: Mazda 3 2.0 A/T 150 KM
Ostatnio natknąłem się na takie ogłoszenie: http://moto.allegro.pl/mazda-3-1-6d-32t ... 29158.html
Pytanie do mazdowiczów: czy istnieje możliwość, żeby mazda3 po lifcie miała wnętrze jak przed liftem ? bo mi tu coś nie pasuje, foty:
Pozdro.
Pytanie do mazdowiczów: czy istnieje możliwość, żeby mazda3 po lifcie miała wnętrze jak przed liftem ? bo mi tu coś nie pasuje, foty:
Pozdro.
Ale ten srodek jest poliftowy jak na mojj gust
radzi89 napisał(a):Ale ten srodek jest poliftowy jak na mojj gust
hmm chyba wszystkie mazdy jakie oglądałem miały srebrny panel. elementy na kierownicy i przy sterowaniu szybami
Tam poliftowy jest chyba tylko licznik
akostarek napisał(a):hmm chyba wszystkie mazdy jakie oglądałem miały srebrny panel. elementy na kierownicy i przy sterowaniu szybami
Nie wszystkie.
Ja mam czarny panel, a elementy na kierownicy (domyślam się że chodzi o tempomat) zależne są od wyposażenia.
W każdym kraju były różne konfiguracje wyposażenia.
MOJA MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=111631
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=111631
akostarek napisał(a):<co?>
Tam poliftowy jest chyba tylko licznik
Bardzo ciekawa teoria....
Poliftowe:
*Tapicerka
*Galka zmiany biegow
*Listwa Ozdobna
*Przelaczniki klimatyzacj
*Przelaczniki sterowania w kierownicy ( ich ozdobne plastiki , przed liftem sa czarne )
*Plastiki ozdobne radia i klimy.... ( przed liftem sa w dwoch odcieniach czarnego )
*Zegary
*Lakierowane plastiki przy sterowaniu szybami
*Raczka (klamka) od schowka ( przed FL jest srebrna)
Cos jeszcze ?
no tak, ale zauważ, że chodziło mi o tą pierwszą fotkę, tam zdziwiły mnie czarne plastiki w panelu centralnym i przy przełącznikach na kierownicy/drzwiach, pierwszy raz się spotkałem z czyms takim w modelach po FL,a już trochę tych ofert przeglądnąłem. Dzięki za objaśnienie.
Co do klamki schowka przed FL nie koniecznie jest srebrna, listwa ozdobna (o ile chodzi o to nad schowkiem) wygląda tak samo:
Co do klamki schowka przed FL nie koniecznie jest srebrna, listwa ozdobna (o ile chodzi o to nad schowkiem) wygląda tak samo:
Faktycznie z listwa i klamka schowka moge sie mylic
Słabe strony: 1.Wyciszenie 2. Jakość Tworzyw sztucznych i taperki (skrytykowana również przez Top Gear)
3. Wysokie spalanie wersji 2.0 benz, 4.Oszczędności widać dosłownie na wszystkim (drut do podpórki niewygłuszonej maski, brak gumowej podpórki pod lewą stopę..) 5.Fotele pozbawione apsolutnie jakiegokolwiek trzymania bocznego. 6.Lakier i Korozja
Mocne strony: 1.Wygląd w każdej wersji! 2. Spasowanie poszczególnych elementów 3.Dobre osiągi. 4.Dobre Audio nawet to fabryczne. 5.Zawieszenie 6.Bogate wyposażenia 7. ,,Nieoklepana,, jak golfy, astry, focusy...
3. Wysokie spalanie wersji 2.0 benz, 4.Oszczędności widać dosłownie na wszystkim (drut do podpórki niewygłuszonej maski, brak gumowej podpórki pod lewą stopę..) 5.Fotele pozbawione apsolutnie jakiegokolwiek trzymania bocznego. 6.Lakier i Korozja
Mocne strony: 1.Wygląd w każdej wersji! 2. Spasowanie poszczególnych elementów 3.Dobre osiągi. 4.Dobre Audio nawet to fabryczne. 5.Zawieszenie 6.Bogate wyposażenia 7. ,,Nieoklepana,, jak golfy, astry, focusy...
- Od: 14 maja 2010, 10:31
- Posty: 81
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport
ta cena to chyba netto, albo po mega dzwonie – wystarczy zrobić sobie na mobile.de czy scout24 "cross – section" tych modeli i z tego rocznika.
Ceny zaczynają się od 48-49 tys. pln, a gdzie jeszcze jego zarobek? Musiał go kupić o 10 tys. pln taniej niż cena rynkowa, przy założeniu, że jeszcze opuści 1-2 tys. pln i zrobił już opłaty, to proponuje sobie odpuścić ten pojazd, chyba, że nie szuka się bezwypadkowego
Ceny zaczynają się od 48-49 tys. pln, a gdzie jeszcze jego zarobek? Musiał go kupić o 10 tys. pln taniej niż cena rynkowa, przy założeniu, że jeszcze opuści 1-2 tys. pln i zrobił już opłaty, to proponuje sobie odpuścić ten pojazd, chyba, że nie szuka się bezwypadkowego
- Od: 10 sty 2011, 00:23
- Posty: 242
- Skąd: Rawa Mazowiecka
- Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y
ropsson nie moge sie zgodzic z tym ze fotele pozbawione absolutnie jakiegokolwiek trzymania bocznego. Przez ostatnie 4,5 roku mialem do czynienia z Astra III hatchback 2006 r. i do tego samochodu mogloby pasowac Twoje okreslenie. W Mazdzie nie ma moze rewelacji ale ja stwierdzam ze trzymanie na boki jest na przyzwoitym poziomie. Niestety nie moge napisac tego o materialach uzytych do obszycia siedzen (widac to po fotelu kierowcy).
talk_about85 Ja z kolei przesiadłem się z Alfa Romeo 147 i różnica w fotelach jet olbrzymia, w alfie możliwa jest szybka jazda po zakrętach z jedną ręką na kierownicy, w maździe muszę się trzymać obiema żeby nie przewrócić..hehe No cóż ,,co kraj to obyczaj,, ps. ale w niektórych wersjach 2.3 spotyka się już porządne fotele.. Pozdrawiam
- Od: 14 maja 2010, 10:31
- Posty: 81
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport
Czy mówiąc "porządne" masz na myśli trzymanie boczne i to, że są wygodne? (po 3 godzinach nie odpadają 4 litery? )
Bo jesli tak to chyba zacznę poszukiwania w celu przeszczepu. Ostatnio przy długich podróżach zaczałem się ratować starą matą kulkową..
Bo jesli tak to chyba zacznę poszukiwania w celu przeszczepu. Ostatnio przy długich podróżach zaczałem się ratować starą matą kulkową..
No to trochę krytyki.
Jeżdżę spokojnie, z rodzinką
Mazda 3 1,6 Disel przebieg 120 tyś.
+ wygląd,
+elastyczność,
+ prowadzenie
+ wyposażenie.
– To jest FORD z francuskim silnikiem,
– plastiki skrzypiały fabrycznie,
– przy 105 tyś walnęła pompa wtryskowa (sprawdźcie sobie koszty),
– przy 110 tyś wymiana całek kolumny mc persona (amortyzatory "japońskie z metką ford", łożyska i poduszki),
– przy 118 tyś przednie łożyska,
na razie, od 2 tyś spokój. Ale boję się przyszłości .....
Ogólnie samochodu nie polecam nikomu kto potrzebuje coś do jazdy, a nie jako obiekt kultu
Jeżdżę spokojnie, z rodzinką
Mazda 3 1,6 Disel przebieg 120 tyś.
+ wygląd,
+elastyczność,
+ prowadzenie
+ wyposażenie.
– To jest FORD z francuskim silnikiem,
– plastiki skrzypiały fabrycznie,
– przy 105 tyś walnęła pompa wtryskowa (sprawdźcie sobie koszty),
– przy 110 tyś wymiana całek kolumny mc persona (amortyzatory "japońskie z metką ford", łożyska i poduszki),
– przy 118 tyś przednie łożyska,
na razie, od 2 tyś spokój. Ale boję się przyszłości .....
Ogólnie samochodu nie polecam nikomu kto potrzebuje coś do jazdy, a nie jako obiekt kultu
-
banasikt
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości