Mazda3 (BK) – Nasze wrażenia i opinie

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.
PostTen post został usunięty przez CezaR83 31 sty 2011, 09:23.
Powód: Nic nie wnosi do dyskusji, brak odniesienia

Postprzez pepe_kce » 31 sty 2011, 23:23

Witam

Mam pytanie odnośnie ofert kupna Mazdy 3 w granicach 22-26 tys. które można znaleźć w internecie – allegro, otomoto. Osobiście skupiam się na wersji z benzynowym silnikiem 1.6, roczniki 2003-2004.
Czy kupno mazdy 3 w tej cenie w dobrym stanie jest możliwe ? Czy to tylko chwyty handlarzy i lepiej dać sobie spokój. Przekopałem trochę forum jednak nie znalazłem odpowiedzi. Jestem tu nowy i zakładam że tematy takich ofert były poruszane. Z góry dzięki za pomoc!
pepe_kce
 

Postprzez Dominooo » 31 sty 2011, 23:31

Look-nij na posty ze strony 67 tegoż wątku. Dokładnie ten temat był poruszany.
Ewentualnie dla rozwiania wątpliwości możesz jeszcze popatrzeć na opinie o sprzedawcach pod tym adresem: viewforum.php?f=35
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 04:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez Blumek » 1 lut 2011, 02:07

I uzupełnij profil, chociaż o miasto w którym mieszkasz/bywasz, może oprócz forum ktoś kiedyś pomoże ci szukać auta na miejscu lub też coś podpowie.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 22:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez Lukaszgracz » 2 lut 2011, 10:11

Część koledzy. Dość często śledzę wpisy na forum M3 BK. Auto jest bardzo fajne jednak ciągle odkrywam w niej rzeczy które mnie irytują, a później przeglądając forum ktoś inny opisuje te same problemy – wychodzi na to że są to głównie wady powtarzające się i fajnie by było abyśmy podzielili się wspólnie naszymi spostrzeżeniami. A więc może zacznę:

Słabe strony:
– pompa wspomagania wyje przy minusowych temperaturach, powoduje przygasanie wszystkich świateł zewnętrznych i wewnętrznych, a co najgorsze zanikające wspomaganie podczas szybkiego okręcania kierownicą z lewa na prawo,
– w lecie z środkowych klatek nawiewu powietrza gdy działa klimatyzacja wydostaje się biały bezwonny dym, jest to opisane w instrukcji obsługi jako zjawisko normalne jednak za pierwszym razem gdy pojawił mi się ten dym a było z 40degC w słońcu najadłem się niezłego strachu myśląc że zapaliło mi się coś w komorze silnika,
– skrzypiące zapięcia pasów bezpieczeństwa, strasznie irytujące na początku ale po przesmarowaniu ustało,
– ogólnie jakość wykonania foteli kierowcy i pasażera pozostawia wiele do życzenia, czasami mam wrażenie że fotele są niedokręcone,
– zgrubienia pod wykładziną w miejscu trzymania nóg z przodu, niby to nawiewy na tył ale mogli jakoś inaczej to rozwiązać,
BEZNADZIEJNY LAKIER bardzo szybko rysujący się,
– bardzo twarde zawieszenie jak na polskie sero-podobne drogi
– lusterko od strony kierowcy pokazuje inaczej (bliżej) niż lusterko od strony pasażera, podczas jazdy jest to ok ale podczas manewrowania/parkowania tyłem jest to kłopotliwe – wersja USA

Dobre strony:
– wszystkie niewymienione powyżej a w szczególności: rewelacyjne trzymanie się drogi, bardzo dobre osiągi silnika, bardzo dobra praca automatycznej skrzyni biegów, rewelacyjne przyspieszenie, auto o dziwo nie psuje się chociaż na razie jest jeszcze bardzo młode 12000mil koniec 2008 roku.

Fajnie by było żeby każdy wypisywał tylko PLUSY i MINUSY a dyskusja aby odbywała się na poszczególne tematy dalej na forum.

P.S. Zmieniłem lekko posta 05.10.2011 :)
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 23 gru 2014, 21:49 przez widmo82, łącznie edytowano 2 razy
Powód: literówka w temacie :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2010, 23:52
Posty: 92
Skąd: Lubuskie
Auto: Mazda 3 2.0 A/T 150 KM

Postprzez radzi89 » 2 lut 2011, 12:02

Nie do konca wiem czy dobrze robie odpisujac na ten post ale co tam :P
Jezdze Mazda 3 juz 2 lata, moja dziewczyna swoja jezdzila 3 lata wiec w miare poznalismy juz te autka.
Co do minusow osobiscie moge potwierdzic tylko niewielka czesc z nich :

* slaby lakier
* kiepskie wykonanie foteli
* zgrubienie pod wykladzina
* faktycznie autko lubi rzucic tylem ( chodz dla mnie jest to lepsze niz ucieknie przodem )

Sam dodam jedynie zamykanie szyb ( robia to jakos bardzo energicznie, zawsze mam wrazenie ze sie szyba rozleci <lol> )

Co do reszty osobiscie sie nie zgadzam ale faktycznie te problemy byly poruszane na forum....

Lukaszgracz napisał(a):– bardzo twarde zawieszenie jak na polskie sero-podobne drogi

Moim zdaniem to duzy plus tego auta – a poza tym wcale tego zawiesznia nie uwazam za twarde.
Zawiesznie w M3 to IMO jedno z najlepszych w swojej klasie

* Lusterko – to chyba cecha wersji USA – u siebie tego nie mam lecz mam lusterka akcesoryjne
* Klimatyzacja – nie spotkalem sie z problemem dymku z nawiewow ( na forum byly takie problemy )
* Pompa wspomagania – ja problemow z nia nie mam i nie mialem ( odpukac )
* Spalanie – mam manuala i przy bardzo dynamicznej jezdzie nie spalilem nigdy powyzej 12 litrow
* Zapach spalin – nigdy nie mialem tego problemu
* Zimne powietrze z nawiewow – nigdy nie mialem tego problemu

Dobre strony ( moim zdaniem )

* Swietne wlasciwosci jezdne
* Bezawaryjnosc silnika 2.0
* Precyzyjny uklad kierowniczy
* Osiagi silnika
* Wydajna klimatyzacja
* Przestronne wnetrze
* Bardzo ladna linia nadwozia
* Mysle, ze cena auta na rynku uzywanym jest bardzo konkurencyjna

PS: temat raczej do Opinii o Mazdzie 3 BK.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 10:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez Luk@s » 2 lut 2011, 13:07

To ja do minusów bym dorzucił
-beznadziejna jakość ślizgów zderzaka przedniego (jak nie prawy to lewy itd..)
-rdzewiejące wewnętrzne części drzwi (dolny rant) ogólnie fabryczne zabezpieczenie antykorozyjne nie jest mocną stroną mazdy
-kruche osłony pod silnikiem
-plastiki użyte wewnątrz twarde i bardzo "plastikowe" <dupa> ale za to spasowanie na wysokim poziomie nic nie skrzeczy za mocno.
A reszta to już na spory +.
ObrazekObrazekObrazek
[url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=137&t=103762]
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2007, 23:25
Posty: 184 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: M6->M3->RX8-> Santa Fe + RAV4 X

Postprzez radzi89 » 2 lut 2011, 17:04

Luk@s napisał(a):-beznadziejna jakość ślizgów zderzaka przedniego (jak nie prawy to lewy itd..)


I tutaj musze sie zgodzic :P
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 10:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez mazz777 » 2 lut 2011, 22:53

minuz za to ze jest w niej duzo Forda
plus za to ze jest w niej duzo Forda :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2010, 01:47
Posty: 133
Skąd: Sandomierz-Tarnobrzeg
Auto: Mazda 3
CiTD 109KM 2005
Ford Mondeo MK4

Postprzez miru1968 » 3 lut 2011, 18:30

wady-jak dla mnie brak!! do małych się nie przyczepiam
zalety- jak by ich nie miała to bym jej nie kupił
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 14:11
Posty: 257 (2/2)
Skąd: Świetokrzyskie
Auto: MAZDA 3 BK 2006 1,6 ON była
MAZDA 3BL 2010 1,6 PB Exlusiw+
była
MAZDA CX 3 2016 2.0 PB Sky Energy
była
obecnie
MAZDA 3 BP 2021 2.0 PB

Postprzez Wojtek » 3 lut 2011, 23:32

Lukaszgracz zdecyduj sie...
...albo zarzuca tylem, albo rewelacyjne trzymanie się drogi... :|
Przytocze historyjke:
"Panie wladzo, auto caly czas swietnie sie trzymalo drogi, tylko przez boczny uslizg tylnej osi zawadzilem o panski radiowoz..."

No i jak to brzmi? :>

Ps. Ten watek jest swietnym uzupelnieniem w temacie:
Opinie o modelu BK....
... i chyba tam jest jego miejsce...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Lukaszgracz » 4 lut 2011, 10:21

domyślałem się że ktoś mnie za to złapie. tył ślizga się wyłącznie na lodzie/śniegu ale na suchej nawierzchni właściwości trakcyjne są rewelacyjne również w deszczu radzi sobie bardzo dobrze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2010, 23:52
Posty: 92
Skąd: Lubuskie
Auto: Mazda 3 2.0 A/T 150 KM

Postprzez misziek » 4 lut 2011, 14:20

Wady:
– dość głośno w środku już przy ok. 100km/h, sądze że wynika to z obrotów silnika dość wysokie oraz przenikajacych wszelakich szumów
– trochę za krótkie biegi 4 i 5
– mimo wszystko troche trzeszczące wnętrze, w tym fotel kierowcy

Zalety:
– zawieszenie
– precyzyjny układ kierowczniczy
– przestroność
– zużycie paliwa

no i cała reszta poprostu przyjemnie się tym autem jeździ
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 gru 2006, 10:31
Posty: 10
Skąd: lublin
Auto: Mazda 3 BK HB 1.6b – 2005

Postprzez marcin255 » 4 lut 2011, 14:24

w mojej
– słaby lakier
– brak 6 biegu

Reszta na PLUS
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 22:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez myshouek » 4 lut 2011, 19:39

Większość minusów nie można uogólnić do wszystkich M3. Są to wyjątkowe przypadki. Nie mniej jednak niektóre z nich to standardzik. Kto ma dobrą M3 wie o co chodzi.
+ jest ich tyle że masakra
– jak wyżej marcin255 napisał, brak 6 biegu
słabe wyciszenie
łatwe do porysowania szyby i lakier
nie spotkałem się z uślizgiwaniem tylnej osi na lodzie i śniegu. Mam prostą ramę :D Nawiasem mówiąc
lata jak szalona bokiem przy wyłączonym DCS i rękawie <rotfl>
ślizgi nigdy nie ruszane zawsze dobrze trzymają i ładnie wszystko pasuje do siebie cały czas
co do pompy wspomagania jest cichutka że w ogóle nic nie słychać (Lukaszgracz masz wiele usterek, nie ma przyczyny bez powodu, wiele rzeczy musi być nie halo w Twojej M3, może była bita)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2010, 10:50
Posty: 162
Skąd: Mazowsze południowe
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD & BJ 323F 1.6 Sportiv

Postprzez Seraf » 4 lut 2011, 19:50

misziek napisał(a):Wady:
– trochę za krótkie biegi 4 i 5


jako posiadacz silnika 2.0 nie do końca się godzę z ta tezą.
5 bieg sobie włączam przy 60/70 km/h i ciągnę do 200 km/h
jestem absolutnie zaskoczony elastycznością
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2009, 23:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez myshouek » 4 lut 2011, 20:10

Top Sport 2.0 to mega sztos, pozazdrościć. Kto ma dobrego japońca ten jeździ do końca. Seraf masz za*ebistą M3 ale Ty o tym przecież wiesz. Pozdro <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2010, 10:50
Posty: 162
Skąd: Mazowsze południowe
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD & BJ 323F 1.6 Sportiv

Postprzez Seraf » 4 lut 2011, 20:26

Będę mega zadowolony dopiero jak założę wreszcie ten spoiler i parę innych bajerów :D
Mimo wszystko dziękuję za komplement <piwo> ale trzymajmy się tematu :D
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2009, 23:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez Schumi03 » 4 lut 2011, 20:33

Zgadzam się, jak dla mnie 2.0 MZR jest mega elastyczna <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2010, 18:50
Posty: 125
Skąd: Lublin / Warszawa
Auto: Mazda 3 BK 2.0 MZR

Postprzez marcin255 » 4 lut 2011, 20:37

Seraf napisał(a):jako posiadacz silnika 2.0 nie do końca się godzę z ta tezą.
5 bieg sobie włączam przy 60/70 km/h i ciągnę do 200 km/h
jestem absolutnie zaskoczony elastycznością


i się zgadzam ale brak 6 biegu daje się odczuć w dłuugiej trasie , byłoby ciszej i ekonomiczniej
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 22:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323