Mazda3 (BK) – Nasze wrażenia i opinie
Witam,
Jestem nowym forumowiczem, który właśnie przymierza się do kupna mazdy 3.
Chodzi mo dokładnie o sedana 1.6.
Proszę o porady na co powinieniem zwrócić uwagę przy kupnie tego autka, czy motor 1.6 benzyna jest dobrym wyborem.
Chciałbym się także dowiedzić czy w 2006r. był jakiś lifting, interesuje mnie rocznika 2005 – 2006.
Pozdrawiam,
Adam
Łączę z istniejącym tematem
Jestem nowym forumowiczem, który właśnie przymierza się do kupna mazdy 3.
Chodzi mo dokładnie o sedana 1.6.
Proszę o porady na co powinieniem zwrócić uwagę przy kupnie tego autka, czy motor 1.6 benzyna jest dobrym wyborem.
Chciałbym się także dowiedzić czy w 2006r. był jakiś lifting, interesuje mnie rocznika 2005 – 2006.
Pozdrawiam,
Adam
Łączę z istniejącym tematem
-
Adam_Wrocek
Jest temat poswiecony temu autku.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13751
Osoboscie polecam silnik 2,0 . Jest duzo dynamiczniejszy, a roznica w spalaniu niewielka.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13751
Osoboscie polecam silnik 2,0 . Jest duzo dynamiczniejszy, a roznica w spalaniu niewielka.
Oglądam Mazdy 3 (1,6 diesel hatchback) w celu zakupienia jednej i nasunęło mi się kilka uwag.
Większość z nich miała problem z podłoga. Nawet pod ręką uginała znacznie się wykładzina zarówno z przodu jak i tyłu. Tak jakby podłoga była z gąbki. Nie udało mi się uchylić wykładziny, żeby ją zobaczyć pod spodem. Nie wiem czy to jest typowe i co może być przyczyną takiego stanu rzeczy.
Druga sprawa to wiązka pod siedzeniem. Czy ona ma być taka widoczna? Jak się pochylę to widzę kable i konektor (chyba 8-10 drożny)? Do czego służy ta część wiązki? Ewidentnie jest podłączona do fotela od spodu (zarówno fotel kierowcy jak i pasażera). Z tego co wiem regulacja fotela w odcinku lędźwiowym odbywa się mechanicznie a nie elektrycznie.
Dlaczego na klapie bagażnika w hatchbacku po lewej stronie jest napis Mazda 3 zawsze a po prawej stronie tylko czasami jest napis MZ-CD? Czy obecność tego napisu coś znaczy?
Czy w całej historii produkcji Mazdy 3 BK producent wszystkich szyb był ten sam? Wydaje mi się, że był to Saint-Gobain. Może ktoś to potwierdzić?
Czy są jeszcze rzeczy, które sprzedawca, świadomie lub nie będzie chciał ukryć a, które nie są widoczne na pierwszy rzut oka?
Jak na razie wszystko co oglądałem to odrzuciłem z powodów technicznych a nie cenowych.
Większość z nich miała problem z podłoga. Nawet pod ręką uginała znacznie się wykładzina zarówno z przodu jak i tyłu. Tak jakby podłoga była z gąbki. Nie udało mi się uchylić wykładziny, żeby ją zobaczyć pod spodem. Nie wiem czy to jest typowe i co może być przyczyną takiego stanu rzeczy.
Druga sprawa to wiązka pod siedzeniem. Czy ona ma być taka widoczna? Jak się pochylę to widzę kable i konektor (chyba 8-10 drożny)? Do czego służy ta część wiązki? Ewidentnie jest podłączona do fotela od spodu (zarówno fotel kierowcy jak i pasażera). Z tego co wiem regulacja fotela w odcinku lędźwiowym odbywa się mechanicznie a nie elektrycznie.
Dlaczego na klapie bagażnika w hatchbacku po lewej stronie jest napis Mazda 3 zawsze a po prawej stronie tylko czasami jest napis MZ-CD? Czy obecność tego napisu coś znaczy?
Czy w całej historii produkcji Mazdy 3 BK producent wszystkich szyb był ten sam? Wydaje mi się, że był to Saint-Gobain. Może ktoś to potwierdzić?
Czy są jeszcze rzeczy, które sprzedawca, świadomie lub nie będzie chciał ukryć a, które nie są widoczne na pierwszy rzut oka?
Jak na razie wszystko co oglądałem to odrzuciłem z powodów technicznych a nie cenowych.
- Od: 29 sie 2009, 17:12
- Posty: 36
- Auto: Mazda 3 BK 1,6 MZ-CD 2004
wikik napisał(a):Dlaczego na klapie bagażnika w hatchbacku po lewej stronie jest napis Mazda 3 zawsze a po prawej stronie tylko czasami jest napis MZ-CD? Czy obecność tego napisu coś znaczy?
MZ-CD to oznaczenie silnika diesla.
Widywałeś trójki w dieslu bez "MZ-CD" na klapie?
- Od: 5 lip 2009, 23:42
- Posty: 1297
wikik napisał(a):Większość z nich miała problem z podłoga.
Nie widze problemu po roku.
wikik napisał(a):Druga sprawa to wiązka pod siedzeniem. Czy ona ma być taka widoczna?
Pod siedzeniem pasażera z przodu mam subwoofer od BOSE Audio wiec to od niego mam te wiązki, a pod moim kierowcy, hmmm nic nie wystaje,
pozostałe wiązki są od poduszek powietrznych oraz systemu ogrzewania foteli w moim przypadku
wikik napisał(a):Dlaczego na klapie bagażnika w hatchbacku po lewej stronie jest napis Mazda 3 zawsze a po prawej stronie tylko czasami jest napis MZ-CD? Czy obecność tego napisu coś znaczy?
Nie widziałem Nigdy oznaczenia silnika na Klapie w HB jedyne fabryczne oznaczenie po prawej stronie klapy na zewnątrz w HB co widziałem to w wersji MPS napis MPS i wersji za oceanu MAZDASPEED, daj fote tego MZ-CD, bo śmiać mi sie chce myśląc ze ktos sobie to nakleił na klapę :D:D
wikik napisał(a):Czy w całej historii produkcji Mazdy 3 BK producent wszystkich szyb był ten sam? Wydaje mi się, że był to Saint-Gobain. Może ktoś to potwierdzić?
Czy w całej Historii to nie wiem, w mojej tak jest
Tomek6 napisał(a):Widywałeś trójki w dieslu bez "MZ-CD" na klapie?
TAK, ja mam taką!
Ostatnio edytowano 14 wrz 2009, 01:39 przez CezaR83, łącznie edytowano 1 raz
Tomek6 napisał(a):MZ-CD to oznaczenie silnika diesla.
Napis wiem co znaczy. Nie wiem tylko dlaczego większość Mazd jakie oglądałem nie miała tego napisu.
Tomek6 napisał(a):Widywałeś trójki w dieslu bez "MZ-CD" na klapie?
http://otomoto.pl/mazda-3-1-6-citd-disel-C9784810.html
tutaj jest np. taka bez napisu.
CezaR83 napisał(a):daj fote tego MZ-CD, bo śmiać mi sie chce myśląc ze ktos sobie to nakleił na klapę
a tutaj wersja z napisem
http://otomoto.pl/mazda-3-C9889451.html
- Od: 29 sie 2009, 17:12
- Posty: 36
- Auto: Mazda 3 BK 1,6 MZ-CD 2004
oo qwa LOL – przecież od razu widać ze to nie fabryczna naklejka :D:D i NIGDY TAKICH Mazda nie naklejała, ktos sobie nakleil pfff jak dla mnie porażka !
przeglądałem oferty M3 właśnie, widze ze niektórzy mają cos ponaklejane, ale to nie sa fabryczne naklejki i symbole chyba ze jakieś pojedyncze egzemplarze były wypuszczane na innych rynkach, ale wątpię.
55L wg instrukcji
Poza tym poszukałbyś w tematach i byś znalazł o tym wątek:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=46477
Poza tym poszukałbyś w tematach i byś znalazł o tym wątek:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=46477
czyli co Cie najbardziej denerwuje w Twojej mazdzie..Mnie np to, ze bagażnik otwiera sie z klucza, czyli musze wyłączyć silnik,wyciagnąć kluczyk ze stacyjki zeby do niego sie dostać !
Druga rzecz, to brak regulacji częstotliwośći pracy wycieraczek ( no chyba, ze ktos ma ten wariant :/) Pozdrawiam Wszystkich
Druga rzecz, to brak regulacji częstotliwośći pracy wycieraczek ( no chyba, ze ktos ma ten wariant :/) Pozdrawiam Wszystkich
- Od: 19 maja 2008, 00:00
- Posty: 29
- Skąd: kraków / warszawa
- Auto: mazda 3 2.0 BK USA
Chodzi o brak wielostopniowej regulacji prędkości wycieraczek – też mnie to wkurza. Bagażnik otwieram z guzika (sedan) za to każdy mi to może zrobić np na światłach o ile nie zamknę centralnego. Rozwiązanie u Ciebie Savage mi się bardziej podoba.
W hatchbacku bagażnik otwiera się klamką więc też każdy na światłach moze go otworzyć.
Regulacja prędkości pracy wycieraczek była chyba tylko w najwyższych wersja ( Top, Active+ ).
Ja jej też nie mam.
Denerwuje mnie natomiast umiejscowienie wyświetlacza komputera. Zasłania mi go kierownica i musze przechylać głowe oby sprawdzić wskazania. Drugi temat to rura nawiewu tylnych siedzeń prowadzona pod wykładziną pod nogami kierowcy z prawej strony. Akurat tu opieram nogę. A trzecia sprawa to brak niezależnej regulacji wysokości z przodu i z tyłu fotela kierowcy.
Regulacja prędkości pracy wycieraczek była chyba tylko w najwyższych wersja ( Top, Active+ ).
Ja jej też nie mam.
Denerwuje mnie natomiast umiejscowienie wyświetlacza komputera. Zasłania mi go kierownica i musze przechylać głowe oby sprawdzić wskazania. Drugi temat to rura nawiewu tylnych siedzeń prowadzona pod wykładziną pod nogami kierowcy z prawej strony. Akurat tu opieram nogę. A trzecia sprawa to brak niezależnej regulacji wysokości z przodu i z tyłu fotela kierowcy.
k-adam73 napisał(a):vqsoft napisał(a):Witam wszystkich. Od dawna obserwuje 3ki i muszę przyznać ze bardzo mi się podobają.
Z racji ze przymierzam sie do zmiany mojej n16tki na coś młodszego postanowiłem sie tutaj poradzić.
Szukam mazdzi 3 z lat 05 – 06 w dobrym wyposażeniu. Chciałbym również aby silniczek byl taki w miarę. Głownie chodzi mi o moment obrotowy – sprawa wygląda tak ze bardzo często jestem zmuszony ciągnąc ponad 300kg quada na przyczepie. W związku z tym samochodzik musi dawac rade – a przede wszystkim sie nie męczyć.
Z tego co widzę silnik 1.4l nie grzeszy mocą ~86KM to trochę mało
diesel 1.6 ma cos kolo 110KM i to może dało by juz rade. Jednak tutaj mam pytanko – jak sprawują się te diesle ? jakie jest spalanie jaka żywotność silnika itp
czy ta pojemność 1.6 l to trochę nie przymało na diesle ? tym bardziej ze ma on 110 KM ?
jakie sa wasze opinie?
Moc zawsze mogłaby być większa . Mam M3 z dieselkiem 110KM – ładnie śmiga i radości z jazdy mam duuuuuużo. Silnik ten nie jest konstrukcją „forowską”, ale z PSA. Pod różnymi znaczkami (tdci, dci, hdi itp.) jest montowany w różnych autach. Jest to na tyle udane konstrukcja, że Mazda ten silnik zaadaptowała do siebie. Wg „zaprzyjaźnionego” mechanika z ASO Peugeot’a, Mazda zmieniła osprzęt dzięki czemu, w porównaniu z „bliźniakami”, zyskała na niezawodności. Trzeba trzymać się terminów przeglądów, nie nalewać byle czego do baku oraz turbince (szczególnie studzenie), a samochód odwdzięczy się niezawodnością. (o dieselach świetnie napisał xANDy – http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=65171)
Jeśli często ciągniesz 300 kg na przyczepce, to moim zdaniem, baczniej powinieneś zwrócić uwagę na tylne zawieszenie… W M3 to oczywiście osławione świetne niezależne, wielowahaczowe tylne zawieszenie (stosowane m.in. w Volvo i Focus’ach). Komfort extra, ale częste trasy z przyczepką (szczególnie na polskich drogach) mogą zmniejszyć trwałość zawieszenia. Zaznaczam, że nie jeżdżę non-stop „doczepkami” (co najwyżej sezonowo, w okresie letnim), ale z doświadczenia wiem, że przyczepkę lepiej dowiesić pod sztywne tylne zawieszenie.
Jeśli hak jest fabryczny, to w przypadku M3 jest on zdejmowany.
Pozdr.
dzięki za odpowiedz
pisząc częste wyjazdy mam na myśli wyprawy sezonowe- powiedzmy 3 -4 trasy po 600km w wakacje i małe przejażdżki po kilkanaście KM ( serwis itp)
myślę że zawieszenie nie ucierpi.
Mam wersję JOY z 2008 z wykończeniem Piano Black. Plastikowa listwa ozdobna koło komputera skrzypi i trzeszczy na wybojach. Japończycy nie przewidzieli polskich dróg:D
Brak regulacji prędkości wycieraczek (są tylko trzy predefiniowane przełożenia) faktycznie było zaskoczeniem
Wyciszenie jest tragiczne
A poza tym, autko bomba!
Brak regulacji prędkości wycieraczek (są tylko trzy predefiniowane przełożenia) faktycznie było zaskoczeniem
Wyciszenie jest tragiczne
A poza tym, autko bomba!
- Od: 9 kwi 2009, 19:46
- Posty: 15
- Skąd: Łódź
savage, proszę o zapoznanie się z tematem:
Witaj na forum MazdaSpeed | FAQ i Regulamin
Praktyczny poradnik dla nowych Forumowiczów i nie tylko.
Ponadto jest podwieszony wątek z opiniami nt modelu, proszę się tam przenieść.
Witaj na forum MazdaSpeed | FAQ i Regulamin
Praktyczny poradnik dla nowych Forumowiczów i nie tylko.
Ponadto jest podwieszony wątek z opiniami nt modelu, proszę się tam przenieść.
Pozdor Myjk
Doklejam do Opnii o BK.
Witam
Zdecydowany bylem jeszcze niedawno kupic Mazde 3, no i jestem ze tak powiem troszke rozczarowany po przeczytaniu wiekszosci postów w tym dziale.
Od 5 lat jestem posiadaczem Mazdy 626 GF (1997 – zrobilem nia 120kkm) wiec jak sami rozumiecie wybor byl jeszcze niedawno oczywisty.
Samochodzik sprawowal sie bezawaryjne zgodnie z tym co mozna o tej marce przeczytac nie zawiodl mnie ani razu – jednak nic za darmo regularny serwis i drogie czesci. I to wlasnie mnie powoli mnie zaczyna zniechęcac co do Mazdy (np. za wymiane kompletnego tylnego zawieszania z robocizna musialem wydac prawie 2tys wydaje mi ze jak na 12 letnie auto to bardzo duzo).
Piszecie ze jakosc wykonania niektórych elementów jest srednia, niektore zuzywaja sie juz po roku uzytkowania (dywaniki), niezbyt wydajna klimatyzacja, duzy poziom głośnosci w wnętrzu pojazdu, mogłbym tak jeszcze wyliczać...i mysle ze do to przelalo czare goryczy.
Mazda 3 zawsze mi sie podobala jednak chyba przesiade sie na samochod innej marki – a moje priorytety na dzis to na pewno w miare sensowne ceny czesci i serwisu, wiekszy komfort pdróżowania, bardziej trwale materialy.
Macie jakies pomysły na inne auto niz madza – jakies doswiadczenia z innymi markami samochdów ktore dobrze wspominacie – poradzcie cos. Serdeczne dzieki za pomoc
Zdecydowany bylem jeszcze niedawno kupic Mazde 3, no i jestem ze tak powiem troszke rozczarowany po przeczytaniu wiekszosci postów w tym dziale.
Od 5 lat jestem posiadaczem Mazdy 626 GF (1997 – zrobilem nia 120kkm) wiec jak sami rozumiecie wybor byl jeszcze niedawno oczywisty.
Samochodzik sprawowal sie bezawaryjne zgodnie z tym co mozna o tej marce przeczytac nie zawiodl mnie ani razu – jednak nic za darmo regularny serwis i drogie czesci. I to wlasnie mnie powoli mnie zaczyna zniechęcac co do Mazdy (np. za wymiane kompletnego tylnego zawieszania z robocizna musialem wydac prawie 2tys wydaje mi ze jak na 12 letnie auto to bardzo duzo).
Piszecie ze jakosc wykonania niektórych elementów jest srednia, niektore zuzywaja sie juz po roku uzytkowania (dywaniki), niezbyt wydajna klimatyzacja, duzy poziom głośnosci w wnętrzu pojazdu, mogłbym tak jeszcze wyliczać...i mysle ze do to przelalo czare goryczy.
Mazda 3 zawsze mi sie podobala jednak chyba przesiade sie na samochod innej marki – a moje priorytety na dzis to na pewno w miare sensowne ceny czesci i serwisu, wiekszy komfort pdróżowania, bardziej trwale materialy.
Macie jakies pomysły na inne auto niz madza – jakies doswiadczenia z innymi markami samochdów ktore dobrze wspominacie – poradzcie cos. Serdeczne dzieki za pomoc
Użytkownicy wszystkich Mazd łączcie się
- Od: 13 lis 2004, 18:08
- Posty: 20
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 3 – 1.6 benz – 2006
Jeśli ktoś ma ochotę, MMP robi promocję na akcesoria fabryczne do 3 (alusy, nakładki i takie tam):
=> http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=83277
=> http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=83277
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości