mazda 3, pobór pradu rozładowuje aukmulator
1, 2
Witam, moja mazda 3 pobiera prąd na postoju ok:0,5A, mechanik (podobno dobry) grzebal w niej dwa dni i jedyne co zrobił to zamontował przekaznik który odcina zasilanie na jednym z obwodów gdy nie jest przekręcony kluczyk(co wyłącza centralny zamek z pilota)pobor spadł do 0,2A. Metoda odłączania po kolei wszystkiego raczej sie nie sprawdza, np po odłączeniu drzwi pobór prądu nawet rośnie. Moje pytanie jest następujące: Czy sa jakieś inne metody wykrycia co pobiera prąd?
Prąd pobiera na bezpiecznikach oznaczonych numerami 31 oraz 3, niezależnie od siebie tak jakby to byly dwie różne usterki.
Prąd pobiera na bezpiecznikach oznaczonych numerami 31 oraz 3, niezależnie od siebie tak jakby to byly dwie różne usterki.
- Od: 18 kwi 2012, 11:06
- Posty: 10
- Auto: mazda 3; 2.0 benzyna; 2003rok
po jakim czasie mierzyłeś pobór prądu od zaryglowania drzwi ?
kiedyś się zdziwiłem bo podpiąłem miernik i chciałem sprawdzić prąd upływu. Patrze a tu właśnie 0.5A
przestraszyłem sie i zacząłem grzebać. po całym dniu poddałem sie i zrobiłem test
podpiąłem miernik zamknąłem drzwi centralnym zamkiem i obserwowałem pobór prądu. po 22minutach prąd spadł do 0,02A
wniosek ecu i body komputer jest przez 22 minuty w stanie czuwania!
sprawdź to u siebie
kiedyś się zdziwiłem bo podpiąłem miernik i chciałem sprawdzić prąd upływu. Patrze a tu właśnie 0.5A
przestraszyłem sie i zacząłem grzebać. po całym dniu poddałem sie i zrobiłem test
podpiąłem miernik zamknąłem drzwi centralnym zamkiem i obserwowałem pobór prądu. po 22minutach prąd spadł do 0,02A
wniosek ecu i body komputer jest przez 22 minuty w stanie czuwania!
sprawdź to u siebie
jest dokładnie tak jak pisze vqsoft, tez miałem zonk jak sprawdzałem czy akum mi umarł, czy coś go żre na postoju.
Jednak 0,5A to i tak za dużo, wg tego co pisze producent:
Wg producenta, maksymalny pobór prądu jałowego (wszystko zamknięte)
silnik,,, do ~30 min,,, po ~30 min
Y6 ,,, 0,2A ,,, 0,02A (20 mA) => https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 00600.html
LF,L3,Z6,RF,,, 0,3A ,,, 0,045A (z IMMO, bez max 30mA) https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 00600.html, https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 00600.html, https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 00600.html
bezpiecznik 31 – oświetlenie wnętrza
bezpiecznik 3 – nazywa się bezpiecznikiem OBD, cokolwiek to znaczy
Jednak 0,5A to i tak za dużo, wg tego co pisze producent:
Wg producenta, maksymalny pobór prądu jałowego (wszystko zamknięte)
silnik,,, do ~30 min,,, po ~30 min
Y6 ,,, 0,2A ,,, 0,02A (20 mA) => https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 00600.html
LF,L3,Z6,RF,,, 0,3A ,,, 0,045A (z IMMO, bez max 30mA) https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 00600.html, https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 00600.html, https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 00600.html
bezpiecznik 31 – oświetlenie wnętrza
bezpiecznik 3 – nazywa się bezpiecznikiem OBD, cokolwiek to znaczy
Faktycznie macie Panowie racje, po pół godzinie pobór pradu na bezpieczniku 3 ustaje, co nie zmienia faktu że na 31 dalej ciągnie i jest zdecydowanie powyżej normy.
dokładnie tak jest napisane w instrukcji, niestety ten bezpiecznik odpowiada za sporo rzeczy miedzy innymi wspominany wczesniej centralny zamek, radio i inne.
Przydał by sie schemat instalacji elektrycznej, niestety jak dotad nie udało mi sie znaleźć
(radio bylo odłączane i nie pomogło)
bezpiecznik 31 – oświetlenie wnętrza
bezpiecznik 3 – nazywa się bezpiecznikiem OBD, cokolwiek to znaczy
dokładnie tak jest napisane w instrukcji, niestety ten bezpiecznik odpowiada za sporo rzeczy miedzy innymi wspominany wczesniej centralny zamek, radio i inne.
Przydał by sie schemat instalacji elektrycznej, niestety jak dotad nie udało mi sie znaleźć
(radio bylo odłączane i nie pomogło)
- Od: 18 kwi 2012, 11:06
- Posty: 10
- Auto: mazda 3; 2.0 benzyna; 2003rok
schematów niestety nie mam, ale jak coś tu jest opis złączy z skrzynki bezpieczników z kabiny:
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 00600.html
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 00600.html
dzięki wielkie, jak tylko znajdę chwile czasu ide do mazdy sprawdzić za co odpowiada obwód na którym pobiera mi prąd. Mam tylko obawę że będzie to coś w stylu: PJB power supply; Main fuse block; Under any condition. czyli jakis tam bezpiecznik główny, włączony w każdych warunkach i sprawa dalej się rypnie. Bo skąd mam wiedzieć za co odpowiada ten bezpiecznik główny
- Od: 18 kwi 2012, 11:06
- Posty: 10
- Auto: mazda 3; 2.0 benzyna; 2003rok
Wyprowadźcie mnie z błędu jeśli się mylę, bo nie jestem specem.
Nie dałoby się zostawić auta otworzonego na 30 min, żeby odczekać ten czas uśpienia komputera i potem we wnętrzu odłączać kostki radia i innych odbiorców energii, żeby sprawdzić możliwego winowajce?
Nie dałoby się zostawić auta otworzonego na 30 min, żeby odczekać ten czas uśpienia komputera i potem we wnętrzu odłączać kostki radia i innych odbiorców energii, żeby sprawdzić możliwego winowajce?
klimatyzacja jest w automacie, jest jeszcze nawigacja, i sporo innych rzeczy. samochód był u mechanika 3 dni i się facet poddał. Gdybym miał jakieś schematy to można by było jakiś plan działania ułożyć. Wiem z którego obwodu jest pobierany prąd i jak nie ma on nic wspólnego z klimatyzacja czy zegarami to nie wiem czy jest sens rozłączać.
- Od: 18 kwi 2012, 11:06
- Posty: 10
- Auto: mazda 3; 2.0 benzyna; 2003rok
jak chcesz to pogrzebie po dysku za schematami z innych modeli, bo wątpię, żeby mazda do każdego auta dawała kompletnie inną elektrykę 

niestety schematów tam nie ma, tylko opisy złączek itd
tutaj elektryka z modelu BL => http://automx.co.za/manuals/ford/Mazda% ... 0J638C.pdf
Edit: co nieco jest w tych plikach viewtopic.php?p=2229511#p2229511, ale szału nie ma
tutaj elektryka z modelu BL => http://automx.co.za/manuals/ford/Mazda% ... 0J638C.pdf
Edit: co nieco jest w tych plikach viewtopic.php?p=2229511#p2229511, ale szału nie ma
Dzięki Panowie za zainteresowanie, niestety na razie nie mam czasu grzebać w aucie ale jak coś ruszę z tematem dam znać. Po wizycie u tego mechanika specjalisty zostało mi jeszcze zupełnie dobre bsi, które kazał kupić bo jak odłączał kostki od niego pobór prądu spadał. W sumie to nie dziwne bo większość przewodów przez nie przechodzi.
- Od: 18 kwi 2012, 11:06
- Posty: 10
- Auto: mazda 3; 2.0 benzyna; 2003rok
z tego co wyczytałem na schematach prąd pobiera na
audio unit to rozumiem ze będzie radio??? to już było odłączane. Trzeba sprawdzić jeszcze te trzy pozostałe rzeczy czyli sterowanie zamkiem z pilota, nawigacje, i taka czerwoną lampkę co miga przy stacyjce. dobrze to sobie przetłumaczyłem?
- Kod: Zaznacz cały
J-03 P
signal: Power supply
Connected to:
• Audio unit
• Keyless control module
• Car-navigation unit
• Ignition key illumination bulb
audio unit to rozumiem ze będzie radio??? to już było odłączane. Trzeba sprawdzić jeszcze te trzy pozostałe rzeczy czyli sterowanie zamkiem z pilota, nawigacje, i taka czerwoną lampkę co miga przy stacyjce. dobrze to sobie przetłumaczyłem?
- Od: 18 kwi 2012, 11:06
- Posty: 10
- Auto: mazda 3; 2.0 benzyna; 2003rok
sumarek1 napisał(a): i taka czerwoną lampkę co miga przy stacyjce
jak to miga? moja nie miga? otwieram auto zapala się do czasu przekręcenia kluczyka. gaszę silnik zapala się do czasu zamknięcia drzwi. Żadnego migania nie zauważyłem.
Seraf napisał(a):sumarek1 napisał(a): i taka czerwoną lampkę co miga przy stacyjce
jak to miga? moja nie miga? otwieram auto zapala się do czasu przekręcenia kluczyka. gaszę silnik zapala się do czasu zamknięcia drzwi. Żadnego migania nie zauważyłem.
Potwierdzam. Tak samo jest u mnie.
- Od: 6 kwi 2011, 09:32
- Posty: 429 (1/1)
- Skąd: Wlkp
- Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18
sorry, trochę się źle wyraziłem, nie miga tylko zachowuje się tak jak u was. Ale wracając do tematu, odłączyłem nawigacje, ponownie radio i nawet tą lampkę przy stacyjce. coś mam problemy z centralką pilota bo postępując zgodnie z tą instrukcją https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_eng/mazda3/20060311105619/html/id0914008063b1.html wyjąłem coś co mi wyglądało na tą centralkę, ale zamek z pilota nadal działa. Szukam za schowkiem który znajdował się pod kolanami pasażera. Oczywiście wszystkie te demontowane części nie powodują spadku poboru prądu. ech... ręce opadają
- Od: 18 kwi 2012, 11:06
- Posty: 10
- Auto: mazda 3; 2.0 benzyna; 2003rok
grzebałem jeszcze trochę i właściwie nic nie zrobiłem a teraz jak naciskam przyciski na pilocie zaczęły poruszać się wycieraczki. Tak niewiele po 1cm przy każdym naciśnięciu. Znak że trzeba się poddać. Szkoda że do najbliższego ASO mam 100km
- Od: 18 kwi 2012, 11:06
- Posty: 10
- Auto: mazda 3; 2.0 benzyna; 2003rok
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości