Demontaż schowka / Wymiana żarówki – lekarstwo na nietypowe usterki
Cześć , potrzebuję pomocy. Nie działa mi żarówka w schowku ;/ wymieniłem już ją na nową ale nadal nie działa. Czy ktoś może pomóc co jeszcze sprawdzić i co zrobić? Jestem posiadaczem mazdy 3 od tygodnia i jeszcze nie wszystko wiekm gdzie jest.
Będę wdzięczny za pomoc
Będę wdzięczny za pomoc
Mam nadzieje, ze nie wkladales tam LEDa. Jeśli tak to odwracałeś go biegunami?
Może sprawdz bezpiecznik nr 31?
viewtopic.php?f=114&t=92914
– nie wiem czy oświetlenie tego schowka jest jako ogolne oświetlenie wnętrza, ale warto sprawdzić.
Może sprawdz bezpiecznik nr 31?
viewtopic.php?f=114&t=92914
– nie wiem czy oświetlenie tego schowka jest jako ogolne oświetlenie wnętrza, ale warto sprawdzić.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
A sprawdzałeś na zapalonych światłach? Nie wiem jak w 3, ale w 6 schowek świeci razem ze światłami.
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
Remster Mr_Bartek
Bartku lepiej wczułeś się w Wujka_dobra_rada Nie pomyślałem, że Remster nie pomyślał o tym
Bartku lepiej wczułeś się w Wujka_dobra_rada Nie pomyślałem, że Remster nie pomyślał o tym
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Witam,
Odswiezam troche temat. Dzieki temu postowi udalo mi sie dzisiaj wymienic ta zarowke w schowku a swoja droga jak pierwszy raz to czytalem to podejrzewalem ze to jakis zart bo niby jak to mozliwe zeby glupia zarowka w schowku tyle problemu robila.
No ale jak wspomnialem problem prawie calkowicie rozwiązany. Jeden problem polega na tym ze mimo wszystko co jakis czas to swiatelko w schowku nie dziala i trzeba wtedy puknac gdzies na wysokosci bezpiecznikow. Jak ten problem rozwiazac??? Co dokladnie wyczyscic i czym psiknac???
Tak dodatkowo dzisiaj wymienilem obie zarowki postojowe i wsadzilem w5w 5 watow. Czy beda one dobre czy jakies slabsze kupic Podobnie z zarowka w schowku tez wsadzilem chyba 3 waty bo 1,7 oryginalnych nie moglem nigdzie dostac.
Odswiezam troche temat. Dzieki temu postowi udalo mi sie dzisiaj wymienic ta zarowke w schowku a swoja droga jak pierwszy raz to czytalem to podejrzewalem ze to jakis zart bo niby jak to mozliwe zeby glupia zarowka w schowku tyle problemu robila.
No ale jak wspomnialem problem prawie calkowicie rozwiązany. Jeden problem polega na tym ze mimo wszystko co jakis czas to swiatelko w schowku nie dziala i trzeba wtedy puknac gdzies na wysokosci bezpiecznikow. Jak ten problem rozwiazac??? Co dokladnie wyczyscic i czym psiknac???
Tak dodatkowo dzisiaj wymienilem obie zarowki postojowe i wsadzilem w5w 5 watow. Czy beda one dobre czy jakies slabsze kupic Podobnie z zarowka w schowku tez wsadzilem chyba 3 waty bo 1,7 oryginalnych nie moglem nigdzie dostac.
- Od: 23 lip 2015, 20:58
- Posty: 9
- Auto: Mazda3 1.6
Pb 105 KM
3 watowa może stopić Ci oprawkę,niestety w naszych Madziach żarówka świeci sie cały czas jak są włączone światła, a nie tylko jak się otworzy schowek,możesz pobawić się we wstawienie wyłącznika,gdzieś na forum jest fotorelacja.
Co do przerywania ,nie łączą pewnie styki w samej oprawce żarówki.
Co do przerywania ,nie łączą pewnie styki w samej oprawce żarówki.
Z tą żarówka w schowku jest tak, że czasem u jednych jak tylko ją wyciągną to zaczynają sie niespodzianki. U innych nic się nie dzieje (np. u mnie) a u niektorych nie udaje sie podmiana na LED (mniej sie grzeje i mocniejsze swiatlo), ale musisz niestety przetestowac na swoim aucie.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
u mnie w schowku ledy padają nagminnie w innych miejscach jest ok
Moja pchełka typu COB, trzyma się od grudnia.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Musisz zapoznać sie ze strukturą tego forum i przeczytać FAQ bo w nim jest link do fotorelacji.
viewtopic.php?f=114&t=123576
viewtopic.php?f=114&t=123576
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Ja wymieniłem na żarówkę LED i odpukać od 4 miesięcy wszystko jest ok
- Od: 9 lut 2015, 18:16
- Posty: 251 (0/2)
- Skąd: Łódź
- Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF
Jest: Renault Megane Grandtour 2010 1.5 dCi
Czyli zwykłą żarówkę muszę kupić 1,7W 12V T10?
- Od: 21 lis 2014, 23:33
- Posty: 12
- Auto: Mazda 3 2.0 BK 2004r.
Witam wszystkich Forumowiczów,
Wybaczcie, że tak z grubej rury, ale jestem – delikatnie mówiąc – załamana.
Pojechałam dziś do warsztatu na wymianę filtrów i oleju. Cała akcja trwała prawie 2 godziny. No trudno – myślę sobie, ważne aby mieć to z głowy.
O tym, że coś jest nie tak zorientowałam się dopiero, kiedy wyjechałam z warsztatu. Padło mi oświetlenie zegarów (liczników) oraz konsoli (nawiewy+radio) – świecą bardzo słabym światłem. Ponadto, gdy wyłączam silnik oraz światła, przy otwartych drzwiach sygnał dźwiękowy informuje mnie o włączonych światłach, mimo że są przecież wyłączone. Po zamknięciu samochodu wciąż świecą się zegary, raz ciągle, a raz mrugają z dużą częstotliwością.
Nie wiem czy to ważne, ale przez kilka minut jazdy świeciła mi kontrolka kontroli trakcji.
Mój chłopak jako rozwiązanie tymczasowe zaproponował wyciągnięcie bezpiecznika z komory silnika – owszem, sygnał oraz dyskoteka na licznikach zniknęły, ale nie mogliśmy także zamknąć auta.
Zwracam się do znawców tematu z prośbą o pomoc; co te łajzy w warsztacie mogły popsuć? Nie mogę zrozumieć, co wspólnego mają ze sobą wymiana oleju i filtrów z elektryką w samochodzie?!
Z góry dziękuję Wam za wszystkie merytoryczne odpowiedzi
Wybaczcie, że tak z grubej rury, ale jestem – delikatnie mówiąc – załamana.
Pojechałam dziś do warsztatu na wymianę filtrów i oleju. Cała akcja trwała prawie 2 godziny. No trudno – myślę sobie, ważne aby mieć to z głowy.
O tym, że coś jest nie tak zorientowałam się dopiero, kiedy wyjechałam z warsztatu. Padło mi oświetlenie zegarów (liczników) oraz konsoli (nawiewy+radio) – świecą bardzo słabym światłem. Ponadto, gdy wyłączam silnik oraz światła, przy otwartych drzwiach sygnał dźwiękowy informuje mnie o włączonych światłach, mimo że są przecież wyłączone. Po zamknięciu samochodu wciąż świecą się zegary, raz ciągle, a raz mrugają z dużą częstotliwością.
Nie wiem czy to ważne, ale przez kilka minut jazdy świeciła mi kontrolka kontroli trakcji.
Mój chłopak jako rozwiązanie tymczasowe zaproponował wyciągnięcie bezpiecznika z komory silnika – owszem, sygnał oraz dyskoteka na licznikach zniknęły, ale nie mogliśmy także zamknąć auta.
Zwracam się do znawców tematu z prośbą o pomoc; co te łajzy w warsztacie mogły popsuć? Nie mogę zrozumieć, co wspólnego mają ze sobą wymiana oleju i filtrów z elektryką w samochodzie?!
Z góry dziękuję Wam za wszystkie merytoryczne odpowiedzi
-
marcia3
jeśli był wymieniany filtr kabinowy (co wiąże się z wypięciem całej deski bezpieczników w kabinie) to norma u "partaczy".. trzeba odłączyć akumulator i ponownie wszystkie złącza pod schowkiem pasażera wypiąć i prawidłowo wpiąć.
oldwin napisał(a):jeśli był wymieniany filtr kabinowy (co wiąże się z wypięciem całej deski bezpieczników w kabinie) to norma u "partaczy".. trzeba odłączyć akumulator i ponownie wszystkie złącza pod schowkiem pasażera wypiąć i prawidłowo wpiąć.
Możesz dokładniej opisać tą czynność? Chcielibyśmy sami to ogarnąć.
-
marcia3
najsampierw odepnijcie akumulator.. następnie nad nogami pasażera trzeba zdjąć osłonę i wypiąć deskę bezpieczników (jak zajrzycie to stanie się jasne jak, jest ona na zawiasie).. większość złącz kablowych jest wciskowych z blokadą mimośrodową do o koła złącza.. minimalne przekrzywienie lub brak docisku powodują to co u Ciebie..
wypnijcie wszystkie złącza na te zatrzaski i ponownie wpinajcie uważając czy równo wchodzą do końca..
taka fotka poglądowa jak to wygląda z mojej wymiany filtra kabinowego
wypnijcie wszystkie złącza na te zatrzaski i ponownie wpinajcie uważając czy równo wchodzą do końca..
taka fotka poglądowa jak to wygląda z mojej wymiany filtra kabinowego
Migające zegary i dźwięk zapalonych świateł daje przepalona żarówka w schowku. Wymienić żarówkę i po problemie
Kontrola trakcji zapala się czasem jak jedziesz po szutrowej drodze takiej nieutwardzonej. Jest gdzieś na forum poczytaj.
Kontrola trakcji zapala się czasem jak jedziesz po szutrowej drodze takiej nieutwardzonej. Jest gdzieś na forum poczytaj.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości