Demontaż schowka / Wymiana żarówki – lekarstwo na nietypowe usterki

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Remster » 4 cze 2015, 12:47

Cześć , potrzebuję pomocy. Nie działa mi żarówka w schowku ;/ wymieniłem już ją na nową ale nadal nie działa. Czy ktoś może pomóc co jeszcze sprawdzić i co zrobić? Jestem posiadaczem mazdy 3 od tygodnia i jeszcze nie wszystko wiekm gdzie jest.
Będę wdzięczny za pomoc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2015, 08:00
Posty: 60 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 BK Sedan
Silnik 1.6 2004 r.

Postprzez widmo82 » 4 cze 2015, 14:25

Mam nadzieje, ze nie wkladales tam LEDa. Jeśli tak to odwracałeś go biegunami?
Może sprawdz bezpiecznik nr 31?
viewtopic.php?f=114&t=92914
– nie wiem czy oświetlenie tego schowka jest jako ogolne oświetlenie wnętrza, ale warto sprawdzić.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Remster » 4 cze 2015, 15:10

Kupiłem zwykłą żarówkę 5W5 5W, czytałem cały ten temat i ktoś doradzał żeby zwykła włożyć. Wpinałem zwykła i nic ale jeszcze sprawdzę ten bezpiecznik. Dzięki za radę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2015, 08:00
Posty: 60 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 BK Sedan
Silnik 1.6 2004 r.

Postprzez Mr_Bartek » 4 cze 2015, 16:42

A sprawdzałeś na zapalonych światłach? Nie wiem jak w 3, ale w 6 schowek świeci razem ze światłami. :)
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez Remster » 4 cze 2015, 17:35

No i widzisz :) działa na zapalonych światłach. A ja głupi nie wiedziałem co nie tak jest ;/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2015, 08:00
Posty: 60 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 BK Sedan
Silnik 1.6 2004 r.

Postprzez widmo82 » 4 cze 2015, 19:32

Remster :) Mr_Bartek
Bartku lepiej wczułeś się w Wujka_dobra_rada :) Nie pomyślałem, że Remster nie pomyślał o tym :P
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez plynny » 30 lip 2015, 20:24

Witam,

Odswiezam troche temat. Dzieki temu postowi udalo mi sie dzisiaj wymienic ta zarowke w schowku a swoja droga jak pierwszy raz to czytalem to podejrzewalem ze to jakis zart bo niby jak to mozliwe zeby glupia zarowka w schowku tyle problemu robila.

No ale jak wspomnialem problem prawie calkowicie rozwiązany. Jeden problem polega na tym ze mimo wszystko co jakis czas to swiatelko w schowku nie dziala i trzeba wtedy puknac gdzies na wysokosci bezpiecznikow. Jak ten problem rozwiazac??? Co dokladnie wyczyscic i czym psiknac???

Tak dodatkowo dzisiaj wymienilem obie zarowki postojowe i wsadzilem w5w 5 watow. Czy beda one dobre czy jakies slabsze kupic ?? Podobnie z zarowka w schowku tez wsadzilem chyba 3 waty bo 1,7 oryginalnych nie moglem nigdzie dostac.
Początkujący
 
Od: 23 lip 2015, 20:58
Posty: 9
Auto: Mazda3 1.6
Pb 105 KM

Postprzez wacha8 » 30 lip 2015, 22:02

3 watowa może stopić Ci oprawkę,niestety w naszych Madziach żarówka świeci sie cały czas jak są włączone światła, a nie tylko jak się otworzy schowek,możesz pobawić się we wstawienie wyłącznika,gdzieś na forum jest fotorelacja.
Co do przerywania ,nie łączą pewnie styki w samej oprawce żarówki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2012, 19:52
Posty: 152 (1/5)
Skąd: Nowa Sól
Auto: Była Mazda 3 BK 2006 1.6 PSA Y6
Jest Mazda 3 BM 2015
2000 120 KM

Postprzez widmo82 » 30 lip 2015, 22:42

Z tą żarówka w schowku jest tak, że czasem u jednych jak tylko ją wyciągną to zaczynają sie niespodzianki. U innych nic się nie dzieje (np. u mnie) a u niektorych nie udaje sie podmiana na LED (mniej sie grzeje i mocniejsze swiatlo), ale musisz niestety przetestowac na swoim aucie.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez marcin255 » 31 lip 2015, 07:55

u mnie w schowku ledy padają nagminnie w innych miejscach jest ok
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez widmo82 » 31 lip 2015, 08:11

Moja pchełka typu COB, trzyma się od grudnia.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez plynny » 31 lip 2015, 08:45

A ktos probowal robic obejscie ?? Tzn albo ja calkowicie odlaczyc zeby w ogole nie palila bo jest malo potrzebna albo zrobic tak zeby sie zapalala tylko przy ptwieraniu schowka jak w lodowce ???
Początkujący
 
Od: 23 lip 2015, 20:58
Posty: 9
Auto: Mazda3 1.6
Pb 105 KM

Postprzez widmo82 » 31 lip 2015, 08:50

Musisz zapoznać sie ze strukturą tego forum i przeczytać FAQ bo w nim jest link do fotorelacji.
viewtopic.php?f=114&t=123576
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Szumi91 » 1 sie 2015, 12:04

Ja wymieniłem na żarówkę LED i odpukać od 4 miesięcy wszystko jest ok :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2015, 18:16
Posty: 251 (0/2)
Skąd: Łódź
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF
Jest: Renault Megane Grandtour 2010 1.5 dCi

Postprzez brunatny44 » 20 paź 2015, 12:10

Czyli zwykłą żarówkę muszę kupić 1,7W 12V T10?
Początkujący
 
Od: 21 lis 2014, 23:33
Posty: 12
Auto: Mazda 3 2.0 BK 2004r.

Postprzez marcia3 » 7 lis 2015, 22:48

Witam wszystkich Forumowiczów,
Wybaczcie, że tak z grubej rury, ale jestem – delikatnie mówiąc – załamana.
Pojechałam dziś do warsztatu na wymianę filtrów i oleju. Cała akcja trwała prawie 2 godziny. No trudno – myślę sobie, ważne aby mieć to z głowy.
O tym, że coś jest nie tak zorientowałam się dopiero, kiedy wyjechałam z warsztatu. Padło mi oświetlenie zegarów (liczników) oraz konsoli (nawiewy+radio) – świecą bardzo słabym światłem. Ponadto, gdy wyłączam silnik oraz światła, przy otwartych drzwiach sygnał dźwiękowy informuje mnie o włączonych światłach, mimo że są przecież wyłączone. Po zamknięciu samochodu wciąż świecą się zegary, raz ciągle, a raz mrugają z dużą częstotliwością.
Nie wiem czy to ważne, ale przez kilka minut jazdy świeciła mi kontrolka kontroli trakcji.
Mój chłopak jako rozwiązanie tymczasowe zaproponował wyciągnięcie bezpiecznika z komory silnika – owszem, sygnał oraz dyskoteka na licznikach zniknęły, ale nie mogliśmy także zamknąć auta.
Zwracam się do znawców tematu z prośbą o pomoc; co te łajzy w warsztacie mogły popsuć? Nie mogę zrozumieć, co wspólnego mają ze sobą wymiana oleju i filtrów z elektryką w samochodzie?! :(
Z góry dziękuję Wam za wszystkie merytoryczne odpowiedzi <ok>
marcia3
 

Postprzez oldwin » 7 lis 2015, 23:19

jeśli był wymieniany filtr kabinowy (co wiąże się z wypięciem całej deski bezpieczników w kabinie) to norma u "partaczy".. trzeba odłączyć akumulator i ponownie wszystkie złącza pod schowkiem pasażera wypiąć i prawidłowo wpiąć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2013, 15:55
Posty: 136 (1/5)
Skąd: Białystok
Auto: Subaru Legacy VI 2.5 H4 2017 CVT+LPG (Qbox Plus, AC R01 Red, AC W03)
Mazda 3BL (sedan) US 2.0 AT 2010+LPG (QBox, Zavoli N, Barracudy pojedyncze)
gdyby wymieniać co było to by strony nie starczyło

Postprzez marcia3 » 7 lis 2015, 23:22

oldwin napisał(a):jeśli był wymieniany filtr kabinowy (co wiąże się z wypięciem całej deski bezpieczników w kabinie) to norma u "partaczy".. trzeba odłączyć akumulator i ponownie wszystkie złącza pod schowkiem pasażera wypiąć i prawidłowo wpiąć.


Możesz dokładniej opisać tą czynność? Chcielibyśmy sami to ogarnąć.
marcia3
 

Postprzez oldwin » 7 lis 2015, 23:37

najsampierw odepnijcie akumulator.. następnie nad nogami pasażera trzeba zdjąć osłonę i wypiąć deskę bezpieczników (jak zajrzycie to stanie się jasne jak, jest ona na zawiasie).. większość złącz kablowych jest wciskowych z blokadą mimośrodową do o koła złącza.. minimalne przekrzywienie lub brak docisku powodują to co u Ciebie..

wypnijcie wszystkie złącza na te zatrzaski i ponownie wpinajcie uważając czy równo wchodzą do końca..

taka fotka poglądowa jak to wygląda z mojej wymiany filtra kabinowego
Załączniki
CAM00226.jpg
skrzynka wew
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2013, 15:55
Posty: 136 (1/5)
Skąd: Białystok
Auto: Subaru Legacy VI 2.5 H4 2017 CVT+LPG (Qbox Plus, AC R01 Red, AC W03)
Mazda 3BL (sedan) US 2.0 AT 2010+LPG (QBox, Zavoli N, Barracudy pojedyncze)
gdyby wymieniać co było to by strony nie starczyło

Postprzez alwin » 8 lis 2015, 13:50

Migające zegary i dźwięk zapalonych świateł daje przepalona żarówka w schowku. Wymienić żarówkę i po problemie :)
Kontrola trakcji zapala się czasem jak jedziesz po szutrowej drodze takiej nieutwardzonej. Jest gdzieś na forum poczytaj.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2012, 11:21
Posty: 55 (2/4)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 BK 1.6 Z6 105 KM, 2004
Mazda 6 GH 2.0 147 KM 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323