Panel multimedialny dedykowany do Mazdy 3 BK
cześć wszystkim,
pierwotnie chciałem otworzyć nowy wątek, ale żeby bez sensu nie dublować – podpinam się pod istniejący. od tygodnia w naszej madzi mamy podpięte radyjko Eonon GA5151T [unit z androidem 4.2.2 na pokładzie] – nówka sztuka, zakupiona dwa tygodnie temu prosto od producenta [paczka z Chin szła równiutki tydzień]. zastanawiałem się, czy robić jakieś foto-story z instalacji ale.. tak naprawdę byłoby to fotostory o tym, jak zdemontować stare radio
w zasadzie podstawowa instalacja ogranicza się do podpięcia wielkiej wiązki kabli [da się tylko w jeden sposób, nie ma opcji na pomyłkę], przykręcenia anteny GPS [polecam ukrycie jej pod przednią szybą, między nawiewami] i wsunięcia radia w miejsce firmowego.
zabawa może się zacząć, jeśli chcemy skorzystać z bardziej rozbudowanych opcji, ale po kolei.
w egzemplarzu, który dotarł do mnie, podobno jest najnowszy can bus, odpowiedzialny za komunikację z komputerem w samochodzie. pięknie działa sterowanie z kierownicy, nie ma problemu z wyświetlaniem informacji na zegarku nad radiem, wszystkie głośniki grają jak należy.
jeśli mamy kamerę cofania, która ma automatycznie załączać podgląd na radyjku – z wiązki kabli w radiu wystają 4 zaizolowane przewody. jeden z nich to "REVERSE IN" – wg info, które posiadam, należy podpiąć go do kabla prądowego zasilającego lampę wsteczną. wtedy po wrzuceniu wstecznego radio dostaje sygnał, że powinno przełączyć się na podgląd wideo [oczywiście kamerka musi być podłączona do radia – nad tym jeszcze będę pracował, ale chwilowo wygodniejszą opcją wciąż jest wyświetlacz w lusterku, o którym pisałem w moim wątku o montażu czujników i kamery cofania, wątku, który był jednocześnie moim powitalnym ]. mamy tam też kabel "BRAKE IN", który wg mojej wiedzy może być podpięty do kabla sygnałowego odpowiedzialnego za zaciągnięcie hamulca ręcznego [ta informacja również może być wyświetlana na radyjku, na razie nie próbowałem].
jak udało mi się zorientować na anglojęzycznym forum, chyba jestem szczęściarzem, skoro sterowanie na kierownicy działa mi bez problemów okazuje się, że odpowiedzialna za to może być kolejność kabli we wtyczce wychodzącej z magicznego pudełka zwanego can busem [w dalszej części wrzucę wideo]. niestety, mimo, że sterowanie działa – jest jakiś zonk, bo nie działa apka, dzięki której można sobie zmienić konfigurację przycisków na kierownicy – nie rozpoznaje ona niestety żadnego z przycisków.
ponieważ Eonon zastępuje cały panel – tracimy niestety dostęp do przycisków sterujących zegarkiem LCD, który znajduje się nad radiem. do jego obsługi zainstalowana jest domyślnie dodatkowa apka, jednak nie udało mi się za jej pomocą nic zrobić. boli, zwłaszcza, że niepotrzebnie odpinałem ten zegarek i zresetowałem mu czas.. na razie jedyną opcją jego ustawienia jest wypięcie i wpięcie o północy jest co prawda pewien trik [trzeba przytrzymać na kierownicy klawisz MODE – po 5 sekundach włącza się tryb obsługi zegarka LCD] jednak u mnie on nie działa.
poza tym – jak na tydzień współpracy z Eononem, nawet mimo drobnych potknięć, już teraz wiem, że był to mega udany zakup
co ważne – polecam śledzenie forum http://www.mazda3forums.com/ [zwłaszcza jeśli chodzi o użytkownika EononCarDVD] – co jakiś czas organizowane są tam zakupy grupowe z dodatkowymi zniżkami! mi udało się na takowe załapać, dodatkowo na samej stronie Eonona była spora promocja i tym samym zamiast "oficjalnej" ceny $532 zapłaciłem tylko $359 + $39.90 za przesyłkę do Polski. niestety, nasz kochany urząd celny postanowił dodatkowo obciążyć mnie cłem i podatkiem [łącznie 610pln!] więc sprzęt kosztował ciut więcej niż chciałem wydać [cło to jedno, ale podatku się nie spodziewałem], ale tak czy inaczej – wyszło taniej niż przy zakupie za pełną kwotę.
teraz obiecane filmiki:
can bus i widoczne kable: https://www.youtube.com/watch?v=cv3MDRCAgak
sterowanie na kierownicy w akcji: https://www.youtube.com/watch?v=n4rejjI0gdg
pierwotnie chciałem otworzyć nowy wątek, ale żeby bez sensu nie dublować – podpinam się pod istniejący. od tygodnia w naszej madzi mamy podpięte radyjko Eonon GA5151T [unit z androidem 4.2.2 na pokładzie] – nówka sztuka, zakupiona dwa tygodnie temu prosto od producenta [paczka z Chin szła równiutki tydzień]. zastanawiałem się, czy robić jakieś foto-story z instalacji ale.. tak naprawdę byłoby to fotostory o tym, jak zdemontować stare radio
w zasadzie podstawowa instalacja ogranicza się do podpięcia wielkiej wiązki kabli [da się tylko w jeden sposób, nie ma opcji na pomyłkę], przykręcenia anteny GPS [polecam ukrycie jej pod przednią szybą, między nawiewami] i wsunięcia radia w miejsce firmowego.
zabawa może się zacząć, jeśli chcemy skorzystać z bardziej rozbudowanych opcji, ale po kolei.
w egzemplarzu, który dotarł do mnie, podobno jest najnowszy can bus, odpowiedzialny za komunikację z komputerem w samochodzie. pięknie działa sterowanie z kierownicy, nie ma problemu z wyświetlaniem informacji na zegarku nad radiem, wszystkie głośniki grają jak należy.
jeśli mamy kamerę cofania, która ma automatycznie załączać podgląd na radyjku – z wiązki kabli w radiu wystają 4 zaizolowane przewody. jeden z nich to "REVERSE IN" – wg info, które posiadam, należy podpiąć go do kabla prądowego zasilającego lampę wsteczną. wtedy po wrzuceniu wstecznego radio dostaje sygnał, że powinno przełączyć się na podgląd wideo [oczywiście kamerka musi być podłączona do radia – nad tym jeszcze będę pracował, ale chwilowo wygodniejszą opcją wciąż jest wyświetlacz w lusterku, o którym pisałem w moim wątku o montażu czujników i kamery cofania, wątku, który był jednocześnie moim powitalnym ]. mamy tam też kabel "BRAKE IN", który wg mojej wiedzy może być podpięty do kabla sygnałowego odpowiedzialnego za zaciągnięcie hamulca ręcznego [ta informacja również może być wyświetlana na radyjku, na razie nie próbowałem].
jak udało mi się zorientować na anglojęzycznym forum, chyba jestem szczęściarzem, skoro sterowanie na kierownicy działa mi bez problemów okazuje się, że odpowiedzialna za to może być kolejność kabli we wtyczce wychodzącej z magicznego pudełka zwanego can busem [w dalszej części wrzucę wideo]. niestety, mimo, że sterowanie działa – jest jakiś zonk, bo nie działa apka, dzięki której można sobie zmienić konfigurację przycisków na kierownicy – nie rozpoznaje ona niestety żadnego z przycisków.
ponieważ Eonon zastępuje cały panel – tracimy niestety dostęp do przycisków sterujących zegarkiem LCD, który znajduje się nad radiem. do jego obsługi zainstalowana jest domyślnie dodatkowa apka, jednak nie udało mi się za jej pomocą nic zrobić. boli, zwłaszcza, że niepotrzebnie odpinałem ten zegarek i zresetowałem mu czas.. na razie jedyną opcją jego ustawienia jest wypięcie i wpięcie o północy jest co prawda pewien trik [trzeba przytrzymać na kierownicy klawisz MODE – po 5 sekundach włącza się tryb obsługi zegarka LCD] jednak u mnie on nie działa.
poza tym – jak na tydzień współpracy z Eononem, nawet mimo drobnych potknięć, już teraz wiem, że był to mega udany zakup
co ważne – polecam śledzenie forum http://www.mazda3forums.com/ [zwłaszcza jeśli chodzi o użytkownika EononCarDVD] – co jakiś czas organizowane są tam zakupy grupowe z dodatkowymi zniżkami! mi udało się na takowe załapać, dodatkowo na samej stronie Eonona była spora promocja i tym samym zamiast "oficjalnej" ceny $532 zapłaciłem tylko $359 + $39.90 za przesyłkę do Polski. niestety, nasz kochany urząd celny postanowił dodatkowo obciążyć mnie cłem i podatkiem [łącznie 610pln!] więc sprzęt kosztował ciut więcej niż chciałem wydać [cło to jedno, ale podatku się nie spodziewałem], ale tak czy inaczej – wyszło taniej niż przy zakupie za pełną kwotę.
teraz obiecane filmiki:
can bus i widoczne kable: https://www.youtube.com/watch?v=cv3MDRCAgak
sterowanie na kierownicy w akcji: https://www.youtube.com/watch?v=n4rejjI0gdg
peejay napisał(a):co ważne – polecam śledzenie forum http://www.mazda3forums.com/ [zwłaszcza jeśli chodzi o użytkownika EononCarDVD] – co jakiś czas organizowane są tam zakupy grupowe z dodatkowymi zniżkami! mi udało się na takowe załapać, dodatkowo na samej stronie Eonona była spora promocja i tym samym zamiast "oficjalnej" ceny $532 zapłaciłem tylko $359 + $39.90 za przesyłkę do Polski.
cześć peejay i pozdro od użytkownika d5102
Z moich doświadczeń EononCarDVD to zwykły PRowiec, który jak dostanie trudne pytanie to zawsze ściemnia, albo idzie "konsultować się z działem technicznym". Często dowiadywał się o funkcjach sprzętu od użytkowników...
Co do promocji – ona tam zawsze jest... Taki "chłyt maltetingowy" – była jak kupowałem parę lat temu, i zawsze potem jak sprawdzałem nowości.
Przy okazji polecam brytyjski oddział – tam masz już wszystko po cle. Co do tego chińskiego, to podobno jak wysyłają DHL to zawsze cło będzie i nie ma co liczyć na farta. Na szczęście kwota na fakturze jest odpowiednia
Majkel_27 napisał(a):cześć peejay i pozdro od użytkownika d5102
Z moich doświadczeń EononCarDVD to zwykły PRowiec, który jak dostanie trudne pytanie to zawsze ściemnia, albo idzie "konsultować się z działem technicznym". Często dowiadywał się o funkcjach sprzętu od użytkowników...
Co do promocji – ona tam zawsze jest... Taki "chłyt maltetingowy" – była jak kupowałem parę lat temu, i zawsze potem jak sprawdzałem nowości.
Przy okazji polecam brytyjski oddział – tam masz już wszystko po cle. Co do tego chińskiego, to podobno jak wysyłają DHL to zawsze cło będzie i nie ma co liczyć na farta. Na szczęście kwota na fakturze jest odpowiednia
cześć,
a widzisz, można się tego było spodziewać, że promo jest "na stałe"
EononCarDVD istotnie – jest tylko od kontaktu, bo przekierowywał mnie już na maila do działu technicznego, ale nie zmienia to faktu, że póki co przynajmniej mnie na dobrą ścieżkę naprowadzał wygląda więc na to, że można z niego korzystać jako usera, który w razie potrzeby wyszuka informacje za Ciebie
tak informacyjnie, btw mojego wcześniejszego wpisu, rozkminiłem już ustawienia zegarka. jest apka emulująca przyciski ze starego panelu. trzeba ją odpalić i *PRZYTRZYMAĆ* klawisz "clock". wtedy włączy się tryb ustawień [clock przeskakuje opcje, set zmienia wartości]
a jak ktoś ma wciąż problem ze sterowaniem na kierownicy, pomocny może okazać się post: http://www.mazda3forums.com/showpost.ph ... tcount=387
Witam,
Mam pytanie do was jako już obytych w dziedzinie radia w naszych 3-kach. Mianowicie mam w swojej Mazdzie 3 radio fabryczne, które nie ma wbudowanego komputera pokładowego(jest to wersja amerykańska). Pytanie czy jeżeli zmienię radio na takie, które ten komputer obsługuje to będzie ono obsługiwało u mnie komputer?
Proszę o pomoc bo nie chciałbym niepotrzebnie kupować nowego radia które jakby się później okazało nie będzie obsługiwało komputera.
Mam pytanie do was jako już obytych w dziedzinie radia w naszych 3-kach. Mianowicie mam w swojej Mazdzie 3 radio fabryczne, które nie ma wbudowanego komputera pokładowego(jest to wersja amerykańska). Pytanie czy jeżeli zmienię radio na takie, które ten komputer obsługuje to będzie ono obsługiwało u mnie komputer?
Proszę o pomoc bo nie chciałbym niepotrzebnie kupować nowego radia które jakby się później okazało nie będzie obsługiwało komputera.
- Od: 4 kwi 2015, 15:45
- Posty: 13
- Auto: Mazda 3 Sedan, 2.0 Benzyna 150KM, 2007 v. USA
Witam!
Jakieś 2 miesiące temu kupiłem Mazde 3 bk z 2009r.
Auto jest wyposażone w nawigację DSS (chyba) tylko mam jeden błąd. Od czasu do czasu nawigacja po prostu sama się naciska (a jest dotykowa). Chciałem wyjąć nawigacje i przeczyscic styki gdyż auto w Hiszpanii stało jakiś czas nieodpalane. Pytanie jak wyciągnąć nawigację?
Jakieś 2 miesiące temu kupiłem Mazde 3 bk z 2009r.
Auto jest wyposażone w nawigację DSS (chyba) tylko mam jeden błąd. Od czasu do czasu nawigacja po prostu sama się naciska (a jest dotykowa). Chciałem wyjąć nawigacje i przeczyscic styki gdyż auto w Hiszpanii stało jakiś czas nieodpalane. Pytanie jak wyciągnąć nawigację?
- Od: 20 kwi 2015, 18:47
- Posty: 16
- Auto: Mazda 3 bk
1.6 Di 109km
2009r
diesel
Zanim skierujemy Twoj problem we własciwe miejsce na forum, musimy najpierw coś ustalić
Jesteś pewien, ze masz BK? One były produkowane do 2008r. Chyba, że masz pierwszą rejestracje 2009, ale lepiej dla Ciebie, żebyś nie miał daty produkcji wpisanej z 2009r w dowód rejestracyjny.
Druga sprawa to zdjęcie nie wyświetla się. Dodaj je poprzez załącznik na serwer naszego forum.
Jesteś pewien, ze masz BK? One były produkowane do 2008r. Chyba, że masz pierwszą rejestracje 2009, ale lepiej dla Ciebie, żebyś nie miał daty produkcji wpisanej z 2009r w dowód rejestracyjny.
Druga sprawa to zdjęcie nie wyświetla się. Dodaj je poprzez załącznik na serwer naszego forum.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
ubezpieczyciel może kręcić nosem przy wypłacie kasy ze względu na poświadczenie nieprawdy w dokumentach
PS: na 99% po bokach tego panelu są zatrzaski. Włożenie czegoś sztywnego i rozgięcie plastiku umożliwi jej wyciągniecie. Karta do bankomatu może być zbyt miękka.
PS: na 99% po bokach tego panelu są zatrzaski. Włożenie czegoś sztywnego i rozgięcie plastiku umożliwi jej wyciągniecie. Karta do bankomatu może być zbyt miękka.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Z tego co widze po foto to jest to BK. Ktos na forum ma taki dedykowany panel, wiec poszukaj i podbij do niego na PW.
Sent from my HUAWEI P7-L10 using Forum Fiend v1.3.2.
Sent from my HUAWEI P7-L10 using Forum Fiend v1.3.2.
- Od: 29 gru 2014, 22:45
- Posty: 658 (0/14)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM
tomi911 napisał(a):Z tego co widze po foto to jest to BK. Ktos na forum ma taki dedykowany panel, wiec poszukaj i podbij do niego na PW.
Sent from my HUAWEI P7-L10 using Forum Fiend v1.3.2.
No pewnie, że BK. Chcesz wyjąć to radio GoldeNx3? Od razu napiszę, że moim skromnym zdaniem nic ci to nie da, chyba że chcesz rozkręcać to radio do bebechów.
Ok, ale żeby wyjąć musisz:
1) podważyć listwę ozdobną – najlepiej po otwarciu schowka – od spodu wyczujesz zagłębienia. Włóż tam ze dwa palce i lekko pociągnij.
2) po zdjęciu tej listwy wszystko raczej już będzie jasne – odkręcasz śruby śrubokrętem gwiazdkowym od góry i wyciągasz radio (od dołu jest na spinkach).
Powodzenia
Aktualizacja – o tu masz fotorelację viewtopic.php?f=114&t=132948
peejay napisał(a):cześć wszystkim,
pierwotnie chciałem otworzyć nowy wątek, ale żeby bez sensu nie dublować – podpinam się pod istniejący. od tygodnia w naszej madzi mamy podpięte radyjko Eonon GA5151T [unit z androidem 4.2.2 na pokładzie] – nówka sztuka, zakupiona dwa tygodnie temu prosto od producenta [paczka z Chin szła równiutki tydzień]. zastanawiałem się, czy robić jakieś foto-story z instalacji ale.. tak naprawdę byłoby to fotostory o tym, jak zdemontować stare radio
sterowanie na kierownicy w akcji: https://www.youtube.com/watch?v=n4rejjI0gdg
peejay napisał(a):Majkel_27 napisał(a):cześć peejay i pozdro od użytkownika d5102
Z moich doświadczeń EononCarDVD to zwykły PRowiec, który jak dostanie trudne pytanie to zawsze ściemnia, albo idzie "konsultować się z działem technicznym". Często dowiadywał się o funkcjach sprzętu od użytkowników...
Co do promocji – ona tam zawsze jest... Taki "chłyt maltetingowy" – była jak kupowałem parę lat temu, i zawsze potem jak sprawdzałem nowości.
Przy okazji polecam brytyjski oddział – tam masz już wszystko po cle. Co do tego chińskiego, to podobno jak wysyłają DHL to zawsze cło będzie i nie ma co liczyć na farta. Na szczęście kwota na fakturze jest odpowiednia
cześć,
a widzisz, można się tego było spodziewać, że promo jest "na stałe"
EononCarDVD istotnie – jest tylko od kontaktu, bo przekierowywał mnie już na maila do działu technicznego, ale nie zmienia to faktu, że póki co przynajmniej mnie na dobrą ścieżkę naprowadzał wygląda więc na to, że można z niego korzystać jako usera, który w razie potrzeby wyszuka informacje za Ciebie
tak informacyjnie, btw mojego wcześniejszego wpisu, rozkminiłem już ustawienia zegarka. jest apka emulująca przyciski ze starego panelu. trzeba ją odpalić i *PRZYTRZYMAĆ* klawisz "clock". wtedy włączy się tryb ustawień [clock przeskakuje opcje, set zmienia wartości]
Witam wszystkich,
Wersja z androidem wygląda naprawdę dobrze, zastanawiam się tylko czy rozwiązali problem (nie)kompatybilności z Bose... Mam GM5151 i torchę czasu zajęło mi wyeliminownie wszystkich niedoskonałości – dla zainteresowanych pisałem o tym na mazda3forums: http://www.mazda3forums.com/showthread.php?p=9548329
Ciekawe też jak wygląda wspólpraca ich androida z zewnętrzymi urządzeniami połączonymi przez USB otg – myślę tutaj o podłączeniu tunera DAB+ i mamy cyfrowe radio... (tuner można dostać za kilkadziesiąt złotych, do tego aplikacja wavesink i wszystko ładnie działa).
Ja za to teraz planuje budowe carputera w oparciu o obudowe panelu fabrycznej nawigacji mazdy – ten nad wylotami klimatyzacji (o ile uda mi się takowy znaleźć) – jeśli ktoś jest zainteresowany mogę wymienić mojego GM5151 w zamian za panel fabrycznej nawigacji – z tego co się orientuję ta nawigacja i tak nie działa w Polsce.
- Od: 1 kwi 2009, 22:10
- Posty: 7
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 SPORT (uk version)
Jak zakupisz na ich głównej stronie to cło Cię nie ominie- wysyłają z Hong Kongu . Jest opcja jeszcze kupić ze strony Eonon UK i z tego co piszą wysyłka jest z Anglii....
Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
Problem w tym że z Angli wyprzedane modele i cena z przesyłka koło 410 Euro.. Szukałem na e-bay pojawiają się jakieś strzał z Itali ale rzadko..
http://eonon.co.uk/Specific-Car-GPS/GA5151.html
http://eonon.co.uk/Specific-Car-GPS/GA5151.html
- Od: 22 mar 2014, 16:50
- Posty: 50
- Skąd: Wa-wa
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 2007
Eonon już w drodze zdecydowałęm sie na zakup z Włoch . Myśle że cena optymalna. Zobaczymy co przyjdzie włosi maja słabą opinie na ebay. Czy ktoś z was podłączył bez problemu kamerę cofania tak aby uruchmiała się przy wrzucaniu biegu wstecznego jak tak to jaką? Jakieś problemu z CANbus ? Jak obsługiwany będzie TRIP da się z tego jakoś korzystać po zainstalowaniu?.
- Od: 22 mar 2014, 16:50
- Posty: 50
- Skąd: Wa-wa
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 2007
Zamonotwane radyjko wszytko działa super. Po wrzuceniu wstecznego automatycznie mi przełącza na rev cam muszą ja tylko dokupić. Dostęp do kompa mamy po przytrzymaniu mode. Wszystko super śmiga nie ma lagowania. Radyjko monotowane w 30min najwiecej walki z ułożeniem przewodów bo robi się ciasno za radiem i zauważyłem, że pręży mocno na dole i jest w stanie się wypiąć mam wrażenie.
- Od: 22 mar 2014, 16:50
- Posty: 50
- Skąd: Wa-wa
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 2007
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości