Strona 1 z 2
Mazda3 Wolne nagrzewanie silnika – uszkodzony termostat, zamarznięty płyn

Napisane:
2 lut 2012, 20:51
przez GEUGE
Przy tych niskich temperaturach bardzo wolno rozgrzewa mi się silnik. Praktycznie 25km jadę na zimnym silniku. Wskazówka od temperatury ledwo co się podnosi. W poprzednich Mazdach nie było tego problemu. O wiele szybciej się nagrzewały. Myślę że to wina dużego wlotu powietrza w zderzaku. Moje pytanie: czy można teraz w tych temperaturach zasłonić częściowo kratkę wlotu powietrza jakąś tekturą czy czymś innym.
Re: Wolne nagrzewanie silnika Mazda 3 2.0lf

Napisane:
2 lut 2012, 20:59
przez marcin255
Termostat , jakość płynu w układzie ?

Napisane:
2 lut 2012, 21:06
przez radzi89
Sprawdź termostat , karton możesz wsadzić ale raczej nei jest to najlepsze rozwiązanie...
Re: Wolne nagrzewanie silnika Mazda 3 2.0lf

Napisane:
2 lut 2012, 21:21
przez GEUGE
Ok tylko mi podpowiedz gdzie jest ten termostat i co mam zrobić żeby sprawdzić że jest dobry. A czy płyn chłodniczy może mieć aż taki wpływ na nagrzewanie się silnika? Do tej pory nigdy mi się silnik nie przegrzał i wszytko działało jak należy. Zawsze wzorowo 90 stopni i wskazówka na środku.

Napisane:
2 lut 2012, 21:23
przez akostarek
ilość płynu tak, nie wiem co marcin255 myslał pisząc jakość
sprawdzić termostat możesz tak: nagrzej lekko silnik, tak zeby wskazówka temp cieczy była na początku skali, zobacz czy chłodnica jest ciepła. Jeśli jest ciepła, to masz non stop duży obieg = uwalony termostat.
Re: Wolne nagrzewanie silnika Mazda 3 2.0lf

Napisane:
2 lut 2012, 21:50
przez GEUGE
Dzięki za podpowiedż. W sobotę sprawdzę czy jest zimna chłodnica. Jeśli nie to termostat. Tylko gdzie go szukać.

Napisane:
2 lut 2012, 21:53
przez akostarek
GEUGE napisał(a):Tylko gdzie go szukać.


Napisane:
2 lut 2012, 23:21
przez -Walu$-
U mnie wlasnie w tych temp wskazowka temperatury silnika idzie duzo szybciej do gory niz przy cieplejszej pogodzie..
Sam sobie sprawdze termostat jak pisaliscie ^ ciekawe

Napisane:
3 lut 2012, 15:36
przez -Walu$-
No i wyszlo u mnie co bylo przyczyna... Plyn chlodniczy mi zamarzl.

Napisane:
3 lut 2012, 15:39
przez marcin255
akostarek napisał(a):nie wiem co marcin255 myslał pisząc jakość
no zawartość wody w płynie

Napisane:
3 lut 2012, 15:55
przez Wicher
Objawy typowe dla walniętego termostatu, jakby zablokował się w pozycji otwartej.
Pisałem o tym, u mnie było ciekawiej – silnik nagrzewał się normalnie, a po osiągnięciu temp roboczej wskazówka zaczynała opadać. Po wymianie problem zniknął, czy mróz czy nie, silnik nagrzewa się szybko.

Ostatnio zrobiłem 60km poza miastem przy -16 st C i mimo delikatnej jazdy na 5 biegu i około 80-90km/h wskazówka temperatury ani drgnęła w dół.

Napisane:
3 lut 2012, 18:14
przez Macinek
Wicher napisał(a):Objawy typowe dla walniętego termostatu, jakby zablokował się w pozycji otwartej.
Zablokowany termostat "zgłasza błędy" do kompa i powinna zapalić się kontrolka "check" (sam to przeżyłem w zeszłym roku). Jak dla mnie winne są te arktyczne mrozy, po prostu dłużej musi się nagrzewać silnik i tyle.

Napisane:
3 lut 2012, 19:34
przez piotrekkk1985
Macinek napisał(a):Wicher napisał(a):Objawy typowe dla walniętego termostatu, jakby zablokował się w pozycji otwartej.
Zablokowany termostat "zgłasza błędy" do kompa i powinna zapalić się kontrolka "check" (sam to przeżyłem w zeszłym roku). Jak dla mnie winne są te arktyczne mrozy, po prostu dłużej musi się nagrzewać silnik i tyle.
U mnie tez byl walniety termostat ale bledu zadnego nie wywalilo. Wiesz jaki to kod bledu??

Napisane:
3 lut 2012, 20:37
przez akostarek
nie znalazłem takiego błędu w tabeli mazdy

Napisane:
4 lut 2012, 17:06
przez Wicher
U mnie Check się nie zapalał, a uszkodzony termostat potwierdziło ASO. No i potwierdziło też to, że po wymianie wszystko działa jak należy i mimo mrozów silnik nie ma problemów z rozgrzewaniem.

Napisane:
5 lut 2012, 15:13
przez aRcek
potwierdzam u mnie tez zadnego bledu nie wywalilo! moj też się przyblokował i silnik sie niedogrzewał nawet latem! przy jakim przebiegu Ci sie to zrobilo? moj wytrzymal jakies 125 tys km


Napisane:
5 lut 2012, 15:50
przez Wicher
Ja już tak auto kupiłem, miało wtedy ciut ponad 143kkm, więc nie potrafię określić przy jakim przebiegu padł termostat. Być może właściciel pozbył się auta przez cuda, które się działy z silnikiem, a po zmianie termostatu wszelkie cuda zniknęły i autko lata jak złoto. :–)
Re: Wolne nagrzewanie silnika Mazda 3 2.0lf

Napisane:
5 lut 2012, 17:15
przez tradeitdamn
widziałem wczoraj sprytnego pana w srebrnej m3 ktory obwinął wlot z przodu przezroczysta folia spożywcza

ciekawe czy cos mu to daje. jak jechałem przy -22 st w czwartek to silnik to nagrzał sie dopiero po przejechaniu jakis 4 km


Napisane:
6 lut 2012, 00:03
przez Macinek
Kodu nie pamiętam, ale na pewno był dotyczący stricto termostatu i niedogrzewania silnika.
Mi padł przy ok 70 tysiach, silnik wchodził tryb serwisowy i były niezłe jaja. Podczas wyprawy do Bułgarii po płaskim śmigał aż miło, ale już w górach doprowadzał mnie do szewskiej pasji. Komputer podczas jazdy pod górkę nie pozwalał przekraczać 60 km/h i 3000 obrotów. Wlecze się pod górkę, a tu przerdzewiała i rozpadająca się rumuńska ciężarówka trąbi i mnie wyprzedza.
Po powrocie wymiana u Jaksy kosztowała niecałe 300 i już górki nie były więcej straszne

.

Napisane:
6 lut 2012, 00:28
przez akostarek
A jednak – jest błąd, który może być spowodowany zbyt długim nagrzewaniem => P0125
przegrzanie silnika => P0117
powinno chyba wywalic check engine (po trzykrotnym wystąpieniu)