Awaria prędkościomierza P0601
witam serdecznie,
od jakichś 3 tygodni jestem właścicielką mazdy 3 1.6 benzyna.
samochód był sprowadzony od osoby prywatnej z Niemiec, serwisowany w maździe do końca, w styczniu miał jeszcze duży przegląd, przebieg 67tys km, rocznik 2004.
Niestety już na samym początku uzytkowania zaczęła się pojawiać żółta kontrolka silnika. Pomyślałam, że może to z powodu rezerwy paliwa.
po zatankowaniu problem na chwilę minął, jednak potem znów się pojawił. Dodatkowo momentami nie działał predkościomierz. Wczoraj byłam u znajomego, który podłączył się do komputera i odczytał błąd p0601 -błąd opcji ECU/jakiś problem obsługi sterownika silnika. Jednak poza tym, co odczytał nie mógł sam ustalić co tak naprawdę może być przyczyną (nie ma doświadczenia z mazdami). pojadę z tym czym prędzej do warsztatu, jednak najpierw chciałam dowiedzieć się, czy miał ktoś z was podobny problem? czy to coś poważnego, bo zaczynam się niepokoić.
Jednocześnie chętnie nawiązałabym kontakt z posiadaczami mazdy 3 z Łodzi i okolic. Chciałabym prosić o opinie, gdzie warto serwisować trójki. Dzwoniłam na Przestrzenną, bo tam mam najbliżej, ale zostałam odesłana na Szparagową, powiedzieli, że nie mają już możliwości diagnostyki tych nowszych modeli
pozdrawiam
od jakichś 3 tygodni jestem właścicielką mazdy 3 1.6 benzyna.
samochód był sprowadzony od osoby prywatnej z Niemiec, serwisowany w maździe do końca, w styczniu miał jeszcze duży przegląd, przebieg 67tys km, rocznik 2004.
Niestety już na samym początku uzytkowania zaczęła się pojawiać żółta kontrolka silnika. Pomyślałam, że może to z powodu rezerwy paliwa.
po zatankowaniu problem na chwilę minął, jednak potem znów się pojawił. Dodatkowo momentami nie działał predkościomierz. Wczoraj byłam u znajomego, który podłączył się do komputera i odczytał błąd p0601 -błąd opcji ECU/jakiś problem obsługi sterownika silnika. Jednak poza tym, co odczytał nie mógł sam ustalić co tak naprawdę może być przyczyną (nie ma doświadczenia z mazdami). pojadę z tym czym prędzej do warsztatu, jednak najpierw chciałam dowiedzieć się, czy miał ktoś z was podobny problem? czy to coś poważnego, bo zaczynam się niepokoić.
Jednocześnie chętnie nawiązałabym kontakt z posiadaczami mazdy 3 z Łodzi i okolic. Chciałabym prosić o opinie, gdzie warto serwisować trójki. Dzwoniłam na Przestrzenną, bo tam mam najbliżej, ale zostałam odesłana na Szparagową, powiedzieli, że nie mają już możliwości diagnostyki tych nowszych modeli
pozdrawiam
- Od: 7 lip 2010, 00:52
- Posty: 16
- Skąd: Łódź
- Auto: mazda 3 hatchback, 1.6 benzyna, rok produkcji 2004
Wydaje mi się droga koleżanko, że pada Ci sonda lambda. Czy Twoja Magdalenka straciła moc od momentu kiedy kontrolka Check Engine świeci? Może napisz coś więcej na temat objawów, nawet tych subtelnych, jak zachowuje się silnik (czy pracuje równo na wolnych obrotach, czy szarpie, zwróć uwagę na wskaźnik obrotów – czy stoi w miejscu czy faluje – raz w górę, raz w dół i ewentualnie jakie spalanie wskazuje komputer itp...). PS-jaki ma przebieg Twój samochód? Na jakiej stacji tankujesz paliwo?
- Od: 12 kwi 2010, 11:50
- Posty: 162
- Skąd: Mazowsze południowe
- Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD & BJ 323F 1.6 Sportiv
hmm, nie odczułam jakoś utraty mocy, zresztą za krótko nim jedzże żeby móc to ocenić. silnik pracuje na równych obrotach. wiem,bo zdarza się, że szwankuje mi czasami wskazówka prędkościomierza, a wtedy obserwuję tylko obroty. jeżdze na 2,5-3 tys obrotów.
komputer pokładowy w moim modelu nie jest dostępny (mazda 3 sport exclusive).
przebieg jak wyżej, niewielki czyli 67.000 km. samochód kupiłam od pierwszej właścicielki, pani po 50-tce.
tankowałam dotychczas 2 razy na Orlenie, najpierw 95, a wczoraj 98. chciałam od razu lać 98, ale usłyszałam, ze to bez znaczenia, z kolei wczoraj znajomy mechanik (ale od aut niemieckich) powiedział, zeby spróbować z 98
komputer pokładowy w moim modelu nie jest dostępny (mazda 3 sport exclusive).
przebieg jak wyżej, niewielki czyli 67.000 km. samochód kupiłam od pierwszej właścicielki, pani po 50-tce.
tankowałam dotychczas 2 razy na Orlenie, najpierw 95, a wczoraj 98. chciałam od razu lać 98, ale usłyszałam, ze to bez znaczenia, z kolei wczoraj znajomy mechanik (ale od aut niemieckich) powiedział, zeby spróbować z 98
- Od: 7 lip 2010, 00:52
- Posty: 16
- Skąd: Łódź
- Auto: mazda 3 hatchback, 1.6 benzyna, rok produkcji 2004
Mechanik w sumie dobrze zasugerował. Dobrze byłoby zalać Vervy 98 z Orlenu bądź Ultimate 98 z BP. Przegonić trochę autko żeby się odmuliło, potem wystarczy wykasować ten błąd komputerem, raz zatankowane złej jakości paliwo spowodowało wyskoczenie błędu jednorazowo. Spróbuj wykasować błąd. Koszt ok 30-40 zł. PS-jak podłączycie Mazde do kompa to poproś mechanika żeby wydrukował Ci ten błąd. Mam na myśli nie tylko P0610 lecz również krótki opis błędu. Najczęściej w języku angielskim i wrzuć to do tego tematu.
- Od: 12 kwi 2010, 11:50
- Posty: 162
- Skąd: Mazowsze południowe
- Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD & BJ 323F 1.6 Sportiv
zobaczę dziś jak będzie się zachowywać na tej Vervie z Orlenu i dam wieczorem znać. Niestety nie dostanę tego wydruku, bo błąd był usunięty wczoraj (sczytany przez dwa urządzenia) i jedyne co udało mi się spisać to błąd p0610 – błąd opcji ECU, a na drugim urządzeniu pokazało "sterownik obsługi silnika"
na jakimś anglojęzycznym forum znalazłam taką nazwę
P0610 PCM vehicle options error /ON
na jakimś anglojęzycznym forum znalazłam taką nazwę
P0610 PCM vehicle options error /ON
- Od: 7 lip 2010, 00:52
- Posty: 16
- Skąd: Łódź
- Auto: mazda 3 hatchback, 1.6 benzyna, rok produkcji 2004
myślałam już, że problem sam zginął, bo dziś kontrolka przestała świecić, jednak potem pojawiła się znowu. Na dodatek już w dwóch polecanych na forum warsztatach w Łodzi powiedzieli mi, że nie mają możliwości podłączyć się do mazdy 3. Trzeba będzie jednak wywalić kasę w ASO, a miało być tak fajnie i bezproblemowo: auto od pierwszego właściciela :/
- Od: 7 lip 2010, 00:52
- Posty: 16
- Skąd: Łódź
- Auto: mazda 3 hatchback, 1.6 benzyna, rok produkcji 2004
garlands napisał(a):garlands
kup sobie LM 327 i sam sobie kody ściągniesz
cos mi sie zdaje ze Ci fachowcy nawet nie chcą spróbować! M3 to nie jest zadna wydumka i podlaczyc sie ją da nawet pod Lm'a
samochód znów w serwisie. dzisiaj powiadomiono mnie ,że błąd jest prawdopodobnie spowodowany uskodzeniem PCM, jakiejś głównej wiązki zasilania, czy sterowania komputera. Z emocji nie udało mi się zapamietać. Najgorsze, że jesli ta diagnoza sie jutro potwierdzi, to ponoć jedyne co mozna zrobić, to w całości wymienic komputer!!!! koszt KILKA TYSIĘCY ZŁOTYCH, NOWY OKOŁO 10TYS!!!jestem załamana. czy jechac z wozem do innego serwisu? myślałam nawet o AutoJaksa w WAW. Nie wiem, czy w warsztacie próbują mi wcisnąć ciemnotę i wydoić ze mnie sporo kasy, czy trafiłam na trefny egzemplarz mazdy ( od piewszego wlasciciela, serwisowany mazdzie, wg papierow bzproblemowy).poradźcie coś. poki co przeglam zagraniczne fora, zeby sie czegoś dowiedzieć
- Od: 7 lip 2010, 00:52
- Posty: 16
- Skąd: Łódź
- Auto: mazda 3 hatchback, 1.6 benzyna, rok produkcji 2004
garlands mam identyczny problem jak ty ze swoją Mazdą. Usterkę próbuję usunąć już od ponad roku. W ASO powiedzieli, że przy błędzie P0610 trzeba wymienić komputer – diagnoza wydana została bez żadnych sprawdzeń. Napisz jaka była u ciebie przyczyna tego błędu, jaki był koszt naprawy i gdzie to robiłaś.
- Od: 31 sie 2010, 12:42
- Posty: 5
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 3 1,6 sedan z 2005r.
Witam serdecznie,
mam dokładnie taki sam problem, dokładnie ten sam model mazdy, świecąca się kontrolka check i nie działający przy odpalaniu z rana prędkościomierz.
Bo zgaszeniu mazdy i ponownym uruchomieniu prędkościomierz zaczyna działać, ale kontrolka nadal się pali, dopiero z biegiem czasu gaśnie i od rana na następny dzień od nowa.
garlands – jeśli to możliwe proszę o informację jak problem został naprawiony, jaki był koszt, byłaby to ogromna pomoc – chyba dla nas wszystkich zainteresowanych tym tematem
mam dokładnie taki sam problem, dokładnie ten sam model mazdy, świecąca się kontrolka check i nie działający przy odpalaniu z rana prędkościomierz.
Bo zgaszeniu mazdy i ponownym uruchomieniu prędkościomierz zaczyna działać, ale kontrolka nadal się pali, dopiero z biegiem czasu gaśnie i od rana na następny dzień od nowa.
garlands – jeśli to możliwe proszę o informację jak problem został naprawiony, jaki był koszt, byłaby to ogromna pomoc – chyba dla nas wszystkich zainteresowanych tym tematem
- Od: 5 paź 2010, 16:34
- Posty: 5
właśnie odebrałem samochód z serwisu Boscha, Panowie zrobili porządek z wiązkami i podobno na razie jest ok, pare dni mam teraz z rana sprawdzać czy kontrolka znowu się nie zapali, czy to na pewno był główny powód, zobaczymy mam nadzieję że tak, że był to główny powód, jak na razie koszt całkowity to 180pln.
Piszcie jak u was rozwiązany był problem błędu P0610!!
Piszcie jak u was rozwiązany był problem błędu P0610!!
- Od: 5 paź 2010, 16:34
- Posty: 5
Mechanik doradził mi abym na noc zabrał komputer do domu i rano założył go jak będzie "ciepły" i jeżeli wówczas wyskoczy błąd P0610 i nie będzie działał szybkościomierz to znaczy, że nie jest to wina sterownika tylko połączeń elektrycznych bądź któregoś z czujników. Zrobiłem tak z tym, że przed podłączeniem komputera do samochodu rano dodatkowo podgrzałem go suszarką do włosów. Efekt był taki, że po raz pierwszy od ponad roku w temp. poniżej 10 stopni na zew. błąd nie wyświetlił się. Później kilka razy próbowałem przed uruchomieniem samochodu suszarką podgrzewać komputer (dosłownie kilka minut) bez odpinania go ( wysuwałem tylko trochę z obudowy) efekt był ten sam błąd nie wyskakiwał. Stąd dla mnie wniosek, że prawdopodobnie w komputerze jest jakiś zimny lut ale mogę się mylić. Jeżeli ktoś by chciał u siebie to wypróbować to samochód poprzedniego dnia należy pozostawić bez zapalonej kontrolki Check. U mnie kontrolka gaśnie jeśli rozgrzeję silnik i ponownie go uruchomię – sprawdzam czy działa prędkościomierz jeżeli tak to gaszę samochód ok. 3 – 6 razy i wówczas Check gaśnie.
Przyłączam się go prośby kargul08 PISZCIE O SWOICH SPOSTRZEŻENIACH ORAZ SPOSOBACH ROZWIĄZANIA PROBLEMU.
Przyłączam się go prośby kargul08 PISZCIE O SWOICH SPOSTRZEŻENIACH ORAZ SPOSOBACH ROZWIĄZANIA PROBLEMU.
- Od: 31 sie 2010, 12:42
- Posty: 5
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 3 1,6 sedan z 2005r.
gery61 dzięki bardzo za odzew!!!!
niestety u mnie wiązki nie były przyczyną, więc na nowo z rana zapaliła się kontrolka i nie zadziałał prędkościomierz. W poniedziałek znowu oddaję auto do mechanika i zasugeruję wszystkie rady jakie podsuną forumowicze, tak więc jeśli ktokolwiek z was miał podobny problem piszcie jak sobie poradziliście bo może to spotkać każdego z nas, a bardzo frustrujące jest jeśli mechanik naprawia wszystko po kolei i nadal nic to nie daję.
Gery61 zasugeruję również mechanikowi radę jaką Ty dostałeś, mam nadzieję że nakieruję go trochę, bo coś już pobrzękiwał o możliwym błędzie sterownika, a przyczyna może być zupełnie gdzie indziej. Jeszcze raz dzięki !
niestety u mnie wiązki nie były przyczyną, więc na nowo z rana zapaliła się kontrolka i nie zadziałał prędkościomierz. W poniedziałek znowu oddaję auto do mechanika i zasugeruję wszystkie rady jakie podsuną forumowicze, tak więc jeśli ktokolwiek z was miał podobny problem piszcie jak sobie poradziliście bo może to spotkać każdego z nas, a bardzo frustrujące jest jeśli mechanik naprawia wszystko po kolei i nadal nic to nie daję.
Gery61 zasugeruję również mechanikowi radę jaką Ty dostałeś, mam nadzieję że nakieruję go trochę, bo coś już pobrzękiwał o możliwym błędzie sterownika, a przyczyna może być zupełnie gdzie indziej. Jeszcze raz dzięki !
- Od: 5 paź 2010, 16:34
- Posty: 5
jeszcze tylko jedno pytanko, jak w takim razie będziesz próbował rozwiązać ten problem Gery61? Czy powiedziałeś swojemu mechanikowi że po takiej akcji kontrolka się nie zapaliła, czy zimny lut będzie można naprawić bez problemu? Napisz jak będziesz wiedział coś więcej
- Od: 5 paź 2010, 16:34
- Posty: 5
zastanawiam się nad daniem sterownika do wygrzewania i mam nadzieję, że jeżeli jest w nim "zimny" lut to przyczyna zostanie usunięta. Nie wiem tylko jakie jest ryzyko, że sterownik zostanie uszkodzony. W tej chwili szukam innego sterownika na który zostanie wgrane oprogramowanie z mojego. Problem w tym, że do sprzedaży wystawiane są tylko komplety (sterownik, zegary, itp.) a to dużo kosztuje.
- Od: 31 sie 2010, 12:42
- Posty: 5
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 3 1,6 sedan z 2005r.
Ponownie oddałem samochód do serwisu Boscha, dzisiaj mam go odebrać ale niestety wstępnie rozmawiałem z mechanikiem i powiedział że na pewno walnięty jest komputer i nie będzie w stanie nic z tym zrobić, będzie jeszcze kombinował do godziny 15 ale najprawdopodobniej nic nie uda mu się naprawić, napiszę coś więcej jak z nim porozmawiam, ale nie chce mi się wierzyć że cały komp byłby zepsuty, chyba inaczej by to się objawiało niż tylko przy zimnej temperaturze, może da się jeszcze z tym coś z tym zrobić..
- Od: 5 paź 2010, 16:34
- Posty: 5
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości