Demontaż bagażnika, wyciszenie/ wygłuszenie bagażnika nadkoli drzwi...

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez MaTuS » 16 mar 2014, 20:14

Orientujecie się ile mat STP potrzeba na wyciszenie drzwi (4) oraz bagaznika wraz z nadkolami, (plus może klapa bagażnika (HB) oraz nadkola z przodu?

Może ktoś z Was wyciszając te elementy zanotował ile m2 materiału zużył :)

http://allegro.pl/stp-i-silver-mata-wyg ... 31975.html

edit:
te maty też wyglądają na dobre, cena podobna, ale większy rozmiar więc wyjdzie taniej :)
http://allegro.pl/mata-butylowa-wyglusz ... 37676.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2013, 20:45
Posty: 74 (0/2)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda3 BK 1.6 Y6 TOP

Postprzez marecki3 » 17 mar 2014, 11:13

Ja wyciszałem drzwi, bagażnik, nadkola i podłogę.
Na drzwi (wszystkie) poszło mi 1,6m2 (4 szt) maty STP iSilver, ale to tak na styk. Lepiej wziąć jedną matę więcej.
Na nadkola, bagażnik i podłogę zużyłem 4m2 maty, ale jak chcesz dokładnie podłogę okleić to trzeba wziąć trochę więcej. Ja nie oklejałem za bardzo fragmentów podłogi, które były już fabrycznie oklejone matami. Bagażnik i tylne siedzenie oklejałem całe.
Do tego poszło mi 5,5m2 pianki 9mm oraz 1,5m2 pianki 5mm. To wystarczyło na całość, w bagażniku nawet 2 warstwy położyłem bo mi zostawało ponad 1m2.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2012, 19:17
Posty: 128 (0/7)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 BK (HB), 1.6Pb, 2006

Postprzez MaTuS » 17 mar 2014, 11:28

marecki3 napisał(a):Ja wyciszałem drzwi, bagażnik, nadkola i podłogę.
Na drzwi (wszystkie) poszło mi 1,6m2 (4 szt) maty STP iSilver, ale to tak na styk. Lepiej wziąć jedną matę więcej.
Na nadkola, bagażnik i podłogę zużyłem 4m2 maty, ale jak chcesz dokładnie podłogę okleić to trzeba wziąć trochę więcej. Ja nie oklejałem za bardzo fragmentów podłogi, które były już fabrycznie oklejone matami. Bagażnik i tylne siedzenie oklejałem całe.
Do tego poszło mi 5,5m2 pianki 9mm oraz 1,5m2 pianki 5mm. To wystarczyło na całość, w bagażniku nawet 2 warstwy położyłem bo mi zostawało ponad 1m2.


Jaki efekt? :) Warto było?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2013, 20:45
Posty: 74 (0/2)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda3 BK 1.6 Y6 TOP

Postprzez marecki3 » 17 mar 2014, 11:55

Raczej tak.
Szczególnie lepsze audio oraz ciszej od tyłu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2012, 19:17
Posty: 128 (0/7)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 BK (HB), 1.6Pb, 2006

Postprzez blaze007 » 21 mar 2014, 20:07

Witam was drodzy forumowicze

Powoli chciałbym się przymierzyć do wyciszenia nadwozia w mojej M3 w związku z czym namiętnie :D przeglądałem poszczególne wątki naszego forum szukając inspiracji.

Dzięki skrawkom informacji z forum oraz ze stron producenta izolacji akustycznych stwierdziłem że do dobrego wyciszenia nadwozia potrzebne są 2 warstwy izolacyjne:
I warstwa ma za zadnie tłumienie rezonansów oraz jest wstępną izolacją dźwiękową
II warstwa ma za zadnie pochłaniać i izolować dźwięki

Do pierwszej kategorii możemy zaliczyć (materiały stosowane przez forumowiczów):
a/ Taśma dekarska 0,15x10m ( taśma bitumiczna + alu) – rolka 60zł cena 40 zł/m2
Obrazek
Obrazek

b/ Maty bitumiczne BOLL czy tam APP 0,25x0,5m – 5zł ( sztywna) – 7,5zł ( elastyczna) cena 40 lub 60zł/m2
Obrazek

c/ Maty polietylenowe z AL. 0,25x1,0m gr 3mm – 7,5zł cena 30zł/m2 o grubości 1cm – 11,5zł czyli 46zł/m2 (wg producenta jest to materiał stosowany na 2 warstwę)
Obrazek

d/ Maty butylowe z AL serii GMS (05-07-08) 0,25x0,50m gr 2mm(05-07) gr 1,2mm(08) cena około 10zł czyli ok. 80zł/m2
Obrazek
wykresik pokazujący wyższość mat butylowych nad bitumicznymi
Obrazek

e/Maty butylowe z AL. Serii STP silver 0,25x0,38m – 10zł czyli cena to 100zł/m2
Obrazek

Druga warstwa jaką możemy położyć może to być:

a/ Mata filcowa poroso z warstwą samoprzylepną 24zł/m2 ( sam filc bez kleju 10zł/m2 – klej w sprayu ok. 20zł)
Obrazek

b/ Mata z pianki poliuretanowej 0,25x1,0m gr 1cm – 9,50zł cena 38zł/m2
Obrazek

c/ Mata z pianki kauczukowej 0,25x1,0m gr 1cm – 10zł cena 40zł/m2
Obrazek
na marginesie coś mi się wydaje że praktycznie B=C

d/ Mata z pianki butylowej GMS 01 lub 02 gr 6mm 0,25x1,0m – 15zł cena 60zł/m2
Obrazek
wykresik pokazujący wyższość mat butylowych nad polietylowymi
Obrazek

Zdjęcia i ceny pochodzą z wybranych aukcji na allegro

Celem mojego wygłuszenia jest zwiększenie komfortu wewnątrz pojazdu podczas jazdy a szczególnie przy większych prędkościach /nie dążę do idealnego car audio/
( jeśli w powyższym wywodzie znajdują się jakieś błędy proszę o info na priva by nie robić bałaganu w wątku)

Główne miejsca hałasu podczas jazdy to ogólnie podłoga, nadkola, drzwi, dach czy komora silnika
Żeby całość wytłumić potrzeba furmankę pieniędzy.
Przyjmując w przybliżeniu powierzchnię 10m2 i licząc I i II warstwę po 40zł/m2 wychodzi nam z portfela 800zł w wersji ekonomicznej. (1600 zł –> STP + GMS 02)
Przy czym masa auta przybierze nawet do 40kg (zakładając 4kg na m2 ) a to moim zdaniem dużo <głaszcze>
Dla porównania pojedyncze drzwi przybiorą na wadze ok 2kg... (0,5m2 powierzchni 1,8kg na I warstwę i 0,2kg na II warstwę)
A z każdym kilogramem mocy nie przybywa <lol>

To tyle na temat teorii i wyliczeń a teraz przejdźmy do pytań:
1/ Posiadam fabryczne wygłuszenie maski silnika, zastanawiam się o ile poprawiłoby się wygłuszenie jeśli bezpośrednio na blachę przykleiłbym GMS 05? (producent zaleca 2 warstwy)
2/ Jak prawidłowo powinno się wygłuszać drzwi?,
Tzn. widziałem kilka wersji:
– same maty na wewnętrzną blachę ( I warstwa )
– I i II warstwa na wewnętrzną blachę
– I warstwa na wewnętrzną blachę, II warstwa na zewnętrzną blachę i na to plastikowy boczek drzwiowy
(wg producenta prawidłowy sposób)
3/ Jak sądzicie czy zastosowanie samej maty z pianki kauczukowej poradziłoby sobie z wytłumieniem dźwięków (tylne nadkola oraz przestrzeń bagażnika )? (producent zaleca 2 warstwy)
4/ Czy wytłumienie dachu dużo daje? (wg producenta prawidłowe wygłuszenie dachu znacząco poprawia komfort jazdy)

(Edit 24-03): Odpowiedzi producenta materiałów wygłuszających (kolor czerwony)

Sporo Mazdowiczów do tej pory już przerabiało wygłuszanie nadwozia…
Jeśli chcielibyście się podzielić swoim doświadczeniem i napisać jakich materiałów użyliście i jak oceniacie rezultaty swojej pracy w skali 1-10 :D to zapraszam <uklon>
Czy po upływie czasu materiały których użyliście nie straciły swoich właściwości np. czy filc rzeczywiście zdaje egzamin czy nie chłonie wilgoci itp.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 19:22
Posty: 285 (1/2)
Skąd: Warszawa/Legionowo
Auto: Mazda 3 BK LF 2007 2.0 150KM!
ciut wcześniej
MAZDA 323F BG 1991 1.6 88KM

Postprzez blaze007 » 5 kwi 2014, 15:14

żadnych opinii? przemyśleń? ehhhh <cisza>
Jak sam wygłoszę to dam znać jakie rezultaty :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 19:22
Posty: 285 (1/2)
Skąd: Warszawa/Legionowo
Auto: Mazda 3 BK LF 2007 2.0 150KM!
ciut wcześniej
MAZDA 323F BG 1991 1.6 88KM

Postprzez Maverick07 » 8 kwi 2014, 19:34

Ja ostatnio trochę powalczyłem z tematem. Wrażenia opisane tutaj:
viewtopic.php?f=332&t=157092
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2012, 20:50
Posty: 77 (0/3)
Skąd: Mikołów
Auto: M3 BP 2,5 Turbo 2022.
M3 BL 2011r. 2.0 DISI

Postprzez blaze007 » 9 kwi 2014, 09:40

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 19:22
Posty: 285 (1/2)
Skąd: Warszawa/Legionowo
Auto: Mazda 3 BK LF 2007 2.0 150KM!
ciut wcześniej
MAZDA 323F BG 1991 1.6 88KM

Postprzez Maverick07 » 9 kwi 2014, 10:22

Hm....na pewno ciekawy poradnik dla osób zaczynających taką zabawę ale zupełnie nie zgodzę się z faktem wyklejenia tapicerki w taki sposób jak na zdjęciu bo to jest zrobione mocno średnio. Dodatkowo boczki naszych Mazd mają bardzo dużo zakamarków czy wystających elementów i trzeba je wykleić z drobnych części a nie jak na zdjęciu takimi dużymi płatami bo one tak przyklejone nie spełniają swojego zadania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2012, 20:50
Posty: 77 (0/3)
Skąd: Mikołów
Auto: M3 BP 2,5 Turbo 2022.
M3 BL 2011r. 2.0 DISI

Postprzez blaze007 » 7 maja 2014, 15:17

Zakupiłem 5m2 GMS07, 5m2 GMS02 oraz 0,5m2 GMS08
Materiału poszło na 4 x drzwi, maska, nadkola bagażnika, częściowo podłoga bagażnika, tylna kanapa, nadkola przód, jakieś ścinki na plastik tylnej klapy

Drzwi zamykają się teraz jak w mercedesie :P
Blacha jest sztywniejsza – można powiedzieć bardziej pełna przy opukiwaniu :]
W środku szum przy jeździe jest mniejszy, nic nie trzeszczy przy słuchaniu muzyki na większym poziomie
Z tyłu także ciszej ;)
Nadkola przód – albo mi się wydaje albo troszkę mniej słyszę pompę wspomagania <lol>


Mała fotorelacja z walki z wygłuszania drzwi w moim wątku ;)
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=160687&start=164
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 19:22
Posty: 285 (1/2)
Skąd: Warszawa/Legionowo
Auto: Mazda 3 BK LF 2007 2.0 150KM!
ciut wcześniej
MAZDA 323F BG 1991 1.6 88KM

Postprzez Marcis » 10 wrz 2014, 08:57

Orientuje się może ktoś czy folia termoizolacyjna do domu da pozytywny efekt wyciszenia w aucie? Pozostało mi jej dużo, nawet na cały samochód by starczyło. W domu mimo że jest do czego innego zmniejszyła hałas nawet sporo i stąd moje pytanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 09:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez blaze007 » 10 wrz 2014, 10:40

a jaka dokładnie jest to folia? jakiś link?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 19:22
Posty: 285 (1/2)
Skąd: Warszawa/Legionowo
Auto: Mazda 3 BK LF 2007 2.0 150KM!
ciut wcześniej
MAZDA 323F BG 1991 1.6 88KM

Postprzez Marcis » 10 wrz 2014, 11:11

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 09:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez blaze007 » 10 wrz 2014, 13:16

Z opisu wynika że mata ma jedynie zapewniać termoizolacje czyli ograniczać emisję ciepła/chłodu
Więcej w tym materiale warstw metalizowanych niż pianek które mogłyby pochłaniać dźwięki ( wszystko oczywiście zależy jeszcze od rodzaju).

Efekt akustyczny na pewno będzie zależeć od tego jak grube masz pianki w tym materiale.. ale z tego co kojarzę to poli-estry -etyleny dobrze reagują z benzyną tzn. rozpuszczają się w niej więc tym większa ostrożność ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 19:22
Posty: 285 (1/2)
Skąd: Warszawa/Legionowo
Auto: Mazda 3 BK LF 2007 2.0 150KM!
ciut wcześniej
MAZDA 323F BG 1991 1.6 88KM

Postprzez Marcis » 10 wrz 2014, 15:40

czyli nie warto... a sama taśma dekarska da jakiś efekt?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 09:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez blaze007 » 11 wrz 2014, 07:52

Wiesz ja żadnym ekspertem od audio nie jestem to tylko moja opinia ;)
Taśmą dekarską parę osób już wygłuszało i twierdziło że efekty odczuwalne są ( jako pierwsza warstwa taśma dekarska jako druga maty filcowe )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 19:22
Posty: 285 (1/2)
Skąd: Warszawa/Legionowo
Auto: Mazda 3 BK LF 2007 2.0 150KM!
ciut wcześniej
MAZDA 323F BG 1991 1.6 88KM

Postprzez Marcis » 11 wrz 2014, 09:28

oki dzięki:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 09:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez widmo82 » 19 sty 2015, 18:44

Hej. Szukam materiału dzięki któremu wyciszę bagażnik i zgodzę się nawet na podniesienie podłogi o kilka centymetrow. Myslalem o jakichs piankach tapicerskich. Znalazlem sprzedawce w regionie 50zł/m2 – ale nie znam dokladnych jej parametrow ;/ Na spodzie położę zakupione maty GMS-07.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 09:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Bejsu » 19 sty 2015, 19:56

W mojej opinii spełni swoją funkcję mata filcowa, na to maty GMS-07 i powinieneś mieć ciszę z tyłu! :)
Axela!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2014, 21:14
Posty: 613 (15/10)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda3 BK Z6 2004r, HB. Winning Blue 27B <-- Było.
Jest Mazda 3 BP SKYACTIV G 2019 HIKARI. https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 2&t=212463

Postprzez kuman1987r » 19 sty 2015, 19:57

gms 07 bedzie na samą podloge czy tez na nadkola? na maty jak ma byc tanio to filc połóż dla lepszej izolacji chalasu

np cos takiego http://allegro.pl/mata-wygluszajaca-fil ... 86928.html

maty kupowałes w Auto-sonic ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 12:20
Posty: 482 (4/3)
Skąd: Chełmek
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF
+
Mazda 3 BM 2.0 SkyEnergy Blue Reflex

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323