Demontaż bagażnika, wyciszenie/ wygłuszenie bagażnika nadkoli drzwi...
Orientujecie się ile mat STP potrzeba na wyciszenie drzwi (4) oraz bagaznika wraz z nadkolami, (plus może klapa bagażnika (HB) oraz nadkola z przodu?
Może ktoś z Was wyciszając te elementy zanotował ile m2 materiału zużył
http://allegro.pl/stp-i-silver-mata-wyg ... 31975.html
edit:
te maty też wyglądają na dobre, cena podobna, ale większy rozmiar więc wyjdzie taniej
http://allegro.pl/mata-butylowa-wyglusz ... 37676.html
Może ktoś z Was wyciszając te elementy zanotował ile m2 materiału zużył
http://allegro.pl/stp-i-silver-mata-wyg ... 31975.html
edit:
te maty też wyglądają na dobre, cena podobna, ale większy rozmiar więc wyjdzie taniej
http://allegro.pl/mata-butylowa-wyglusz ... 37676.html
Ja wyciszałem drzwi, bagażnik, nadkola i podłogę.
Na drzwi (wszystkie) poszło mi 1,6m2 (4 szt) maty STP iSilver, ale to tak na styk. Lepiej wziąć jedną matę więcej.
Na nadkola, bagażnik i podłogę zużyłem 4m2 maty, ale jak chcesz dokładnie podłogę okleić to trzeba wziąć trochę więcej. Ja nie oklejałem za bardzo fragmentów podłogi, które były już fabrycznie oklejone matami. Bagażnik i tylne siedzenie oklejałem całe.
Do tego poszło mi 5,5m2 pianki 9mm oraz 1,5m2 pianki 5mm. To wystarczyło na całość, w bagażniku nawet 2 warstwy położyłem bo mi zostawało ponad 1m2.
Na drzwi (wszystkie) poszło mi 1,6m2 (4 szt) maty STP iSilver, ale to tak na styk. Lepiej wziąć jedną matę więcej.
Na nadkola, bagażnik i podłogę zużyłem 4m2 maty, ale jak chcesz dokładnie podłogę okleić to trzeba wziąć trochę więcej. Ja nie oklejałem za bardzo fragmentów podłogi, które były już fabrycznie oklejone matami. Bagażnik i tylne siedzenie oklejałem całe.
Do tego poszło mi 5,5m2 pianki 9mm oraz 1,5m2 pianki 5mm. To wystarczyło na całość, w bagażniku nawet 2 warstwy położyłem bo mi zostawało ponad 1m2.
marecki3 napisał(a):Ja wyciszałem drzwi, bagażnik, nadkola i podłogę.
Na drzwi (wszystkie) poszło mi 1,6m2 (4 szt) maty STP iSilver, ale to tak na styk. Lepiej wziąć jedną matę więcej.
Na nadkola, bagażnik i podłogę zużyłem 4m2 maty, ale jak chcesz dokładnie podłogę okleić to trzeba wziąć trochę więcej. Ja nie oklejałem za bardzo fragmentów podłogi, które były już fabrycznie oklejone matami. Bagażnik i tylne siedzenie oklejałem całe.
Do tego poszło mi 5,5m2 pianki 9mm oraz 1,5m2 pianki 5mm. To wystarczyło na całość, w bagażniku nawet 2 warstwy położyłem bo mi zostawało ponad 1m2.
Jaki efekt? Warto było?
Witam was drodzy forumowicze
Powoli chciałbym się przymierzyć do wyciszenia nadwozia w mojej M3 w związku z czym namiętnie przeglądałem poszczególne wątki naszego forum szukając inspiracji.
Dzięki skrawkom informacji z forum oraz ze stron producenta izolacji akustycznych stwierdziłem że do dobrego wyciszenia nadwozia potrzebne są 2 warstwy izolacyjne:
I warstwa ma za zadnie tłumienie rezonansów oraz jest wstępną izolacją dźwiękową
II warstwa ma za zadnie pochłaniać i izolować dźwięki
Do pierwszej kategorii możemy zaliczyć (materiały stosowane przez forumowiczów):
a/ Taśma dekarska 0,15x10m ( taśma bitumiczna + alu) – rolka 60zł cena 40 zł/m2
b/ Maty bitumiczne BOLL czy tam APP 0,25x0,5m – 5zł ( sztywna) – 7,5zł ( elastyczna) cena 40 lub 60zł/m2
c/ Maty polietylenowe z AL. 0,25x1,0m gr 3mm – 7,5zł cena 30zł/m2 o grubości 1cm – 11,5zł czyli 46zł/m2 (wg producenta jest to materiał stosowany na 2 warstwę)
d/ Maty butylowe z AL serii GMS (05-07-08) 0,25x0,50m gr 2mm(05-07) gr 1,2mm(08) cena około 10zł czyli ok. 80zł/m2
wykresik pokazujący wyższość mat butylowych nad bitumicznymi
e/Maty butylowe z AL. Serii STP silver 0,25x0,38m – 10zł czyli cena to 100zł/m2
Druga warstwa jaką możemy położyć może to być:
a/ Mata filcowa poroso z warstwą samoprzylepną 24zł/m2 ( sam filc bez kleju 10zł/m2 – klej w sprayu ok. 20zł)
b/ Mata z pianki poliuretanowej 0,25x1,0m gr 1cm – 9,50zł cena 38zł/m2
c/ Mata z pianki kauczukowej 0,25x1,0m gr 1cm – 10zł cena 40zł/m2
na marginesie coś mi się wydaje że praktycznie B=C
d/ Mata z pianki butylowej GMS 01 lub 02 gr 6mm 0,25x1,0m – 15zł cena 60zł/m2
wykresik pokazujący wyższość mat butylowych nad polietylowymi
Zdjęcia i ceny pochodzą z wybranych aukcji na allegro
Celem mojego wygłuszenia jest zwiększenie komfortu wewnątrz pojazdu podczas jazdy a szczególnie przy większych prędkościach /nie dążę do idealnego car audio/
( jeśli w powyższym wywodzie znajdują się jakieś błędy proszę o info na priva by nie robić bałaganu w wątku)
Główne miejsca hałasu podczas jazdy to ogólnie podłoga, nadkola, drzwi, dach czy komora silnika
Żeby całość wytłumić potrzeba furmankę pieniędzy.
Przyjmując w przybliżeniu powierzchnię 10m2 i licząc I i II warstwę po 40zł/m2 wychodzi nam z portfela 800zł w wersji ekonomicznej. (1600 zł –> STP + GMS 02)
Przy czym masa auta przybierze nawet do 40kg (zakładając 4kg na m2 ) a to moim zdaniem dużo
Dla porównania pojedyncze drzwi przybiorą na wadze ok 2kg... (0,5m2 powierzchni 1,8kg na I warstwę i 0,2kg na II warstwę)
A z każdym kilogramem mocy nie przybywa
To tyle na temat teorii i wyliczeń a teraz przejdźmy do pytań:
1/ Posiadam fabryczne wygłuszenie maski silnika, zastanawiam się o ile poprawiłoby się wygłuszenie jeśli bezpośrednio na blachę przykleiłbym GMS 05? (producent zaleca 2 warstwy)
2/ Jak prawidłowo powinno się wygłuszać drzwi?,
Tzn. widziałem kilka wersji:
– same maty na wewnętrzną blachę ( I warstwa )
– I i II warstwa na wewnętrzną blachę
– I warstwa na wewnętrzną blachę, II warstwa na zewnętrzną blachę i na to plastikowy boczek drzwiowy
(wg producenta prawidłowy sposób)
3/ Jak sądzicie czy zastosowanie samej maty z pianki kauczukowej poradziłoby sobie z wytłumieniem dźwięków (tylne nadkola oraz przestrzeń bagażnika )? (producent zaleca 2 warstwy)
4/ Czy wytłumienie dachu dużo daje? (wg producenta prawidłowe wygłuszenie dachu znacząco poprawia komfort jazdy)
(Edit 24-03): Odpowiedzi producenta materiałów wygłuszających (kolor czerwony)
Sporo Mazdowiczów do tej pory już przerabiało wygłuszanie nadwozia…
Jeśli chcielibyście się podzielić swoim doświadczeniem i napisać jakich materiałów użyliście i jak oceniacie rezultaty swojej pracy w skali 1-10 to zapraszam
Czy po upływie czasu materiały których użyliście nie straciły swoich właściwości np. czy filc rzeczywiście zdaje egzamin czy nie chłonie wilgoci itp.
Powoli chciałbym się przymierzyć do wyciszenia nadwozia w mojej M3 w związku z czym namiętnie przeglądałem poszczególne wątki naszego forum szukając inspiracji.
Dzięki skrawkom informacji z forum oraz ze stron producenta izolacji akustycznych stwierdziłem że do dobrego wyciszenia nadwozia potrzebne są 2 warstwy izolacyjne:
I warstwa ma za zadnie tłumienie rezonansów oraz jest wstępną izolacją dźwiękową
II warstwa ma za zadnie pochłaniać i izolować dźwięki
Do pierwszej kategorii możemy zaliczyć (materiały stosowane przez forumowiczów):
a/ Taśma dekarska 0,15x10m ( taśma bitumiczna + alu) – rolka 60zł cena 40 zł/m2
b/ Maty bitumiczne BOLL czy tam APP 0,25x0,5m – 5zł ( sztywna) – 7,5zł ( elastyczna) cena 40 lub 60zł/m2
c/ Maty polietylenowe z AL. 0,25x1,0m gr 3mm – 7,5zł cena 30zł/m2 o grubości 1cm – 11,5zł czyli 46zł/m2 (wg producenta jest to materiał stosowany na 2 warstwę)
d/ Maty butylowe z AL serii GMS (05-07-08) 0,25x0,50m gr 2mm(05-07) gr 1,2mm(08) cena około 10zł czyli ok. 80zł/m2
wykresik pokazujący wyższość mat butylowych nad bitumicznymi
e/Maty butylowe z AL. Serii STP silver 0,25x0,38m – 10zł czyli cena to 100zł/m2
Druga warstwa jaką możemy położyć może to być:
a/ Mata filcowa poroso z warstwą samoprzylepną 24zł/m2 ( sam filc bez kleju 10zł/m2 – klej w sprayu ok. 20zł)
b/ Mata z pianki poliuretanowej 0,25x1,0m gr 1cm – 9,50zł cena 38zł/m2
c/ Mata z pianki kauczukowej 0,25x1,0m gr 1cm – 10zł cena 40zł/m2
na marginesie coś mi się wydaje że praktycznie B=C
d/ Mata z pianki butylowej GMS 01 lub 02 gr 6mm 0,25x1,0m – 15zł cena 60zł/m2
wykresik pokazujący wyższość mat butylowych nad polietylowymi
Zdjęcia i ceny pochodzą z wybranych aukcji na allegro
Celem mojego wygłuszenia jest zwiększenie komfortu wewnątrz pojazdu podczas jazdy a szczególnie przy większych prędkościach /nie dążę do idealnego car audio/
( jeśli w powyższym wywodzie znajdują się jakieś błędy proszę o info na priva by nie robić bałaganu w wątku)
Główne miejsca hałasu podczas jazdy to ogólnie podłoga, nadkola, drzwi, dach czy komora silnika
Żeby całość wytłumić potrzeba furmankę pieniędzy.
Przyjmując w przybliżeniu powierzchnię 10m2 i licząc I i II warstwę po 40zł/m2 wychodzi nam z portfela 800zł w wersji ekonomicznej. (1600 zł –> STP + GMS 02)
Przy czym masa auta przybierze nawet do 40kg (zakładając 4kg na m2 ) a to moim zdaniem dużo
Dla porównania pojedyncze drzwi przybiorą na wadze ok 2kg... (0,5m2 powierzchni 1,8kg na I warstwę i 0,2kg na II warstwę)
A z każdym kilogramem mocy nie przybywa
To tyle na temat teorii i wyliczeń a teraz przejdźmy do pytań:
1/ Posiadam fabryczne wygłuszenie maski silnika, zastanawiam się o ile poprawiłoby się wygłuszenie jeśli bezpośrednio na blachę przykleiłbym GMS 05? (producent zaleca 2 warstwy)
2/ Jak prawidłowo powinno się wygłuszać drzwi?,
Tzn. widziałem kilka wersji:
– same maty na wewnętrzną blachę ( I warstwa )
– I i II warstwa na wewnętrzną blachę
– I warstwa na wewnętrzną blachę, II warstwa na zewnętrzną blachę i na to plastikowy boczek drzwiowy
(wg producenta prawidłowy sposób)
3/ Jak sądzicie czy zastosowanie samej maty z pianki kauczukowej poradziłoby sobie z wytłumieniem dźwięków (tylne nadkola oraz przestrzeń bagażnika )? (producent zaleca 2 warstwy)
4/ Czy wytłumienie dachu dużo daje? (wg producenta prawidłowe wygłuszenie dachu znacząco poprawia komfort jazdy)
(Edit 24-03): Odpowiedzi producenta materiałów wygłuszających (kolor czerwony)
Sporo Mazdowiczów do tej pory już przerabiało wygłuszanie nadwozia…
Jeśli chcielibyście się podzielić swoim doświadczeniem i napisać jakich materiałów użyliście i jak oceniacie rezultaty swojej pracy w skali 1-10 to zapraszam
Czy po upływie czasu materiały których użyliście nie straciły swoich właściwości np. czy filc rzeczywiście zdaje egzamin czy nie chłonie wilgoci itp.
- Od: 12 wrz 2012, 19:22
- Posty: 285 (1/2)
- Skąd: Warszawa/Legionowo
- Auto: Mazda 3 BK LF 2007 2.0 150KM!
ciut wcześniej
MAZDA 323F BG 1991 1.6 88KM
Ja ostatnio trochę powalczyłem z tematem. Wrażenia opisane tutaj:
viewtopic.php?f=332&t=157092
viewtopic.php?f=332&t=157092
Mały know-how dotyczący wygłuszania drzwi:
http://www.wykop.pl/ramka/1802434/wygluszenie-drzwi-w-samochodzie-praktyczny-poradnik/
http://www.wykop.pl/ramka/1802434/wygluszenie-drzwi-w-samochodzie-praktyczny-poradnik/
- Od: 12 wrz 2012, 19:22
- Posty: 285 (1/2)
- Skąd: Warszawa/Legionowo
- Auto: Mazda 3 BK LF 2007 2.0 150KM!
ciut wcześniej
MAZDA 323F BG 1991 1.6 88KM
Hm....na pewno ciekawy poradnik dla osób zaczynających taką zabawę ale zupełnie nie zgodzę się z faktem wyklejenia tapicerki w taki sposób jak na zdjęciu bo to jest zrobione mocno średnio. Dodatkowo boczki naszych Mazd mają bardzo dużo zakamarków czy wystających elementów i trzeba je wykleić z drobnych części a nie jak na zdjęciu takimi dużymi płatami bo one tak przyklejone nie spełniają swojego zadania.
Zakupiłem 5m2 GMS07, 5m2 GMS02 oraz 0,5m2 GMS08
Materiału poszło na 4 x drzwi, maska, nadkola bagażnika, częściowo podłoga bagażnika, tylna kanapa, nadkola przód, jakieś ścinki na plastik tylnej klapy
Drzwi zamykają się teraz jak w mercedesie
Blacha jest sztywniejsza – można powiedzieć bardziej pełna przy opukiwaniu
W środku szum przy jeździe jest mniejszy, nic nie trzeszczy przy słuchaniu muzyki na większym poziomie
Z tyłu także ciszej
Nadkola przód – albo mi się wydaje albo troszkę mniej słyszę pompę wspomagania
Mała fotorelacja z walki z wygłuszania drzwi w moim wątku
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=160687&start=164
Materiału poszło na 4 x drzwi, maska, nadkola bagażnika, częściowo podłoga bagażnika, tylna kanapa, nadkola przód, jakieś ścinki na plastik tylnej klapy
Drzwi zamykają się teraz jak w mercedesie
Blacha jest sztywniejsza – można powiedzieć bardziej pełna przy opukiwaniu
W środku szum przy jeździe jest mniejszy, nic nie trzeszczy przy słuchaniu muzyki na większym poziomie
Z tyłu także ciszej
Nadkola przód – albo mi się wydaje albo troszkę mniej słyszę pompę wspomagania
Mała fotorelacja z walki z wygłuszania drzwi w moim wątku
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=160687&start=164
- Od: 12 wrz 2012, 19:22
- Posty: 285 (1/2)
- Skąd: Warszawa/Legionowo
- Auto: Mazda 3 BK LF 2007 2.0 150KM!
ciut wcześniej
MAZDA 323F BG 1991 1.6 88KM
Orientuje się może ktoś czy folia termoizolacyjna do domu da pozytywny efekt wyciszenia w aucie? Pozostało mi jej dużo, nawet na cały samochód by starczyło. W domu mimo że jest do czego innego zmniejszyła hałas nawet sporo i stąd moje pytanie.
Z opisu wynika że mata ma jedynie zapewniać termoizolacje czyli ograniczać emisję ciepła/chłodu
Więcej w tym materiale warstw metalizowanych niż pianek które mogłyby pochłaniać dźwięki ( wszystko oczywiście zależy jeszcze od rodzaju).
Efekt akustyczny na pewno będzie zależeć od tego jak grube masz pianki w tym materiale.. ale z tego co kojarzę to poli-estry -etyleny dobrze reagują z benzyną tzn. rozpuszczają się w niej więc tym większa ostrożność
Więcej w tym materiale warstw metalizowanych niż pianek które mogłyby pochłaniać dźwięki ( wszystko oczywiście zależy jeszcze od rodzaju).
Efekt akustyczny na pewno będzie zależeć od tego jak grube masz pianki w tym materiale.. ale z tego co kojarzę to poli-estry -etyleny dobrze reagują z benzyną tzn. rozpuszczają się w niej więc tym większa ostrożność
- Od: 12 wrz 2012, 19:22
- Posty: 285 (1/2)
- Skąd: Warszawa/Legionowo
- Auto: Mazda 3 BK LF 2007 2.0 150KM!
ciut wcześniej
MAZDA 323F BG 1991 1.6 88KM
Wiesz ja żadnym ekspertem od audio nie jestem to tylko moja opinia
Taśmą dekarską parę osób już wygłuszało i twierdziło że efekty odczuwalne są ( jako pierwsza warstwa taśma dekarska jako druga maty filcowe )
Taśmą dekarską parę osób już wygłuszało i twierdziło że efekty odczuwalne są ( jako pierwsza warstwa taśma dekarska jako druga maty filcowe )
- Od: 12 wrz 2012, 19:22
- Posty: 285 (1/2)
- Skąd: Warszawa/Legionowo
- Auto: Mazda 3 BK LF 2007 2.0 150KM!
ciut wcześniej
MAZDA 323F BG 1991 1.6 88KM
Hej. Szukam materiału dzięki któremu wyciszę bagażnik i zgodzę się nawet na podniesienie podłogi o kilka centymetrow. Myslalem o jakichs piankach tapicerskich. Znalazlem sprzedawce w regionie 50zł/m2 – ale nie znam dokladnych jej parametrow ;/ Na spodzie położę zakupione maty GMS-07.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 09:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
W mojej opinii spełni swoją funkcję mata filcowa, na to maty GMS-07 i powinieneś mieć ciszę z tyłu!
-
Axela!
- Od: 5 maja 2014, 21:14
- Posty: 613 (15/10)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda3 BK Z6 2004r, HB. Winning Blue 27B <-- Było.
Jest Mazda 3 BP SKYACTIV G 2019 HIKARI. https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 2&t=212463
gms 07 bedzie na samą podloge czy tez na nadkola? na maty jak ma byc tanio to filc połóż dla lepszej izolacji chalasu
np cos takiego http://allegro.pl/mata-wygluszajaca-fil ... 86928.html
maty kupowałes w Auto-sonic ?
np cos takiego http://allegro.pl/mata-wygluszajaca-fil ... 86928.html
maty kupowałes w Auto-sonic ?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości