Naprawa tylnej lampy LED-owej.
Ten temat i kilka innych widziałem, ale wpisując te symbole nic nie znajduje dlatego myśle, że coś źle odczytuje
Sprzedam radio, panel climatronic http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=5&t=165205
Pytanie do tych co padły ledy. Gdy odpalacie auto trzymacie na stopie? Jeśli tak to w tym może być przyczyna. Uruchamiając silnik są skoki napięcia i przez to może palić stabilizatory. W autach gdzie jest uruchamiany silnik na włączonych światłach często palą się żarówki. Ja nigdy nie trzymam stopu jak włączam silnik bo też mam ledy, a wydaje mi się że to przez to.
To jest mit konkretny. We wszystkich autach zawsze miałem przełączone na auto (czy to mazda 3,6 RX8 – a tu zmiana żarówki była podła strasznie) i nie zauważyłem szybszego przepalania żarówek.Obecnie Santa Fe jest rekordzistą 3-ci rok (odpalany pewnie średnio z 20 razy dziennie ) na mijania Tungsram'ach po 15pln/sztuka więc to nie tu leży problem.Marcis napisał(a):W autach gdzie jest uruchamiany silnik na włączonych światłach często palą się żarówki.
P.S Jak ktoś by pilnie poszukiwał działającej elektroniki od lampy to mam taką – tylko klosz potłuczony ale świeci znakomicie – oddam za grosze, bo zalega w garażu a do 3-ki nie powrócę już
Może ktoś podsunąć namiary gdzie można dostać te elementy i co to jest, u mnie w okolicy nie potrafią sobie z tym poradzić jeśli nie ma schematu lub jakieś konkretnej opiski elementów , ja jeszcze miałem problem z przekaznikem na płycie głównej ale z tym już jest ok a lampa dalej mruga ,podsuńcie proszę konkretne info miała być fotorelacja ale coś chyba nie wyszło. A może ktoś da namiary na elektronika który coś może doradzi telefonicznie ...
- Od: 18 paź 2009, 10:03
- Posty: 52
- Skąd: Świętoszówka
- Auto: M3 BM 15' SkyEnergy 165
Roomster Scout
M3 BK była
Jak dasz mi ostre zdjecie tych elementow to moge wykombinowac. Na pewno to element w obudowie Dpak ale co to bez zdjecia ciezko powiedziec. Ogolnie ten uklad, pewnie jakas przetworniczka/regulator nie wyglada na zbyt skomplikowany.
-
Przemek323c
Kontynuując temat ponieważ lampa nie świeci i za bardzo nie wiadomo o co chodzi ,po przemyśleniach i obserwacji wynika iż po załączeniu świateł lampa mrugnie i to wszystko ale zauważyłem że nie wszystkie diody mrugają a z tego co widzę są połączone szeregowo gdzie dwie diody nie mrugające mogą mieć realny wpływ na pozostałe .Może ma ktoś doświadczenie z rozlutowaniem tych diod i ewentualnie symbol zamienników . Próbowałem już rozlutować ten układ co skończyło się przegrzaniem ścieżki , zaniosłem do elektronika on ją polutował lecz bez schematu zasady działania nie chciał się podejmować naprawy z obawy przed spaleniem ,zasugerował jeszcze że układ ten może być sterowany z innej magistrali ale ja na razie wykluczam tą opcję myślę o wymianie prawdopodobnie uszkodzonych diod i wtedy zobaczymy...
- Od: 18 paź 2009, 10:03
- Posty: 52
- Skąd: Świętoszówka
- Auto: M3 BM 15' SkyEnergy 165
Roomster Scout
M3 BK była
Myślę że tak ale nie mam pojęcia jak to zrobić ,próbowałem ale mój omomierz pokazuje dziwne odczyty a nie chciał bym ich demontować Chyba z naprawy nici ,ale mam pytanie czy używka z 2006 będzie pasować do modelu 2004.
- Od: 18 paź 2009, 10:03
- Posty: 52
- Skąd: Świętoszówka
- Auto: M3 BM 15' SkyEnergy 165
Roomster Scout
M3 BK była
Diody nie sprawdza sie na opor elektryczny tylko na napiecie przewodzenia, prad i optycznie (spadek napiecia moze byc a nie swieci).
-
Przemek323c
Rozebrałem ustrojstwo jeszcze raz ,może ktoś mądry doradzi jak mam sprawdzić te diody ,we wcześniejszych postach podobno się to komuś udało
- Od: 18 paź 2009, 10:03
- Posty: 52
- Skąd: Świętoszówka
- Auto: M3 BM 15' SkyEnergy 165
Roomster Scout
M3 BK była
morfek napisał(a):Rozebrałem ustrojstwo jeszcze raz ,może ktoś mądry doradzi jak mam sprawdzić te diody ,we wcześniejszych postach podobno się to komuś udało
Z tego co widać na zdjęciu to te diody nie są połączone z niczym więcej. Po prostu są połączone szeregowo. Nie musisz ich rozłączać, żeby je sprawdzić. Ich połączenie nie wpływa na wynik pomiaru. Można do tego użyć nawet omomierza.
Jeśli przewodzą w jedną stronę (wykazują jakąś rezystancję) a w drugą nie (przekroczenie zakresu pomiaru) to powinny być OK.
Oczywiście trzeba pomierzyć każdą osobno, nie wszystkie na raz.
prześwietliłem jeden zestaw rozciołem i wynika z tego że 4 z nich nie mają przejścia w żadną stronę , no tak zakupiłbym te tranzystory gdybym miał gdzie u nas w Nowym elektroniku nie dali rady
- Od: 18 paź 2009, 10:03
- Posty: 52
- Skąd: Świętoszówka
- Auto: M3 BM 15' SkyEnergy 165
Roomster Scout
M3 BK była
Przemek323c napisał(a):Jak dasz mi ostre zdjecie tych elementow to moge wykombinowac.
Ponawiam prosbe o ostre zdjecie i elementy sie znajda bez problemu.
-
Przemek323c
http://www.elenota.pl/datasheet-pdf/237 ... i/FS5AS-06
http://www.redrok.com/PNP_2SB1181_-80V_ ... _SC-63.pdf
Z doborem zamiennikow raczej nie powinno byc problemow nawet w typowym sklepie elektronicznym.
http://www.redrok.com/PNP_2SB1181_-80V_ ... _SC-63.pdf
Z doborem zamiennikow raczej nie powinno byc problemow nawet w typowym sklepie elektronicznym.
-
Przemek323c
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości