Naprawa tylnej lampy LED-owej.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez tomek-waw » 5 gru 2013, 15:00

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez grafipl » 6 gru 2013, 12:50

Ten temat i kilka innych widziałem, ale wpisując te symbole nic nie znajduje dlatego myśle, że coś źle odczytuje :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2013, 21:34
Posty: 83 (3/2)
Skąd: Stryków
Auto: Mazda 3 BK14 HB LF 2.0 12.2004

Postprzez Marcis » 16 gru 2013, 21:51

Pytanie do tych co padły ledy. Gdy odpalacie auto trzymacie na stopie? Jeśli tak to w tym może być przyczyna. Uruchamiając silnik są skoki napięcia i przez to może palić stabilizatory. W autach gdzie jest uruchamiany silnik na włączonych światłach często palą się żarówki. Ja nigdy nie trzymam stopu jak włączam silnik bo też mam ledy, a wydaje mi się że to przez to.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez Luk@s » 17 gru 2013, 00:51

Marcis napisał(a):W autach gdzie jest uruchamiany silnik na włączonych światłach często palą się żarówki.
To jest mit konkretny. We wszystkich autach zawsze miałem przełączone na auto (czy to mazda 3,6 RX8 – a tu zmiana żarówki była podła strasznie) i nie zauważyłem szybszego przepalania żarówek.Obecnie Santa Fe jest rekordzistą 3-ci rok (odpalany pewnie średnio z 20 razy dziennie hahaha ) na mijania Tungsram'ach po 15pln/sztuka więc to nie tu leży problem.

P.S Jak ktoś by pilnie poszukiwał działającej elektroniki od lampy to mam taką – tylko klosz potłuczony ale świeci znakomicie – oddam za grosze, bo zalega w garażu a do 3-ki nie powrócę już :]
ObrazekObrazekObrazek
[url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=137&t=103762]
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2007, 00:25
Posty: 184 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: M6->M3->RX8-> Santa Fe + RAV4 X

Postprzez morfek » 17 gru 2013, 20:39

Może ktoś podsunąć namiary gdzie można dostać te elementy i co to jest, u mnie w okolicy nie potrafią sobie z tym poradzić jeśli nie ma schematu lub jakieś konkretnej opiski elementów , ja jeszcze miałem problem z przekaznikem na płycie głównej ale z tym już jest ok a lampa dalej mruga ,podsuńcie proszę konkretne info miała być fotorelacja ale coś chyba nie wyszło. A może ktoś da namiary na elektronika który coś może doradzi telefonicznie ...
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2009, 10:03
Posty: 52
Skąd: Świętoszówka
Auto: M3 BM 15' SkyEnergy 165
Roomster Scout
M3 BK była

Postprzez Przemek323c » 17 gru 2013, 21:06

Jak dasz mi ostre zdjecie tych elementow to moge wykombinowac. Na pewno to element w obudowie Dpak ale co to bez zdjecia ciezko powiedziec. Ogolnie ten uklad, pewnie jakas przetworniczka/regulator nie wyglada na zbyt skomplikowany.
Przemek323c
 

Postprzez Marcis » 18 gru 2013, 18:02

No to bynajmniej mi się tak zdaje bo w renalult Mascott i Iveco daily w pracy ciągle problem z żarówkami bo się palą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez morfek » 18 gru 2013, 19:50

Kontynuując temat ponieważ lampa nie świeci i za bardzo nie wiadomo o co chodzi ,po przemyśleniach i obserwacji wynika iż po załączeniu świateł lampa mrugnie i to wszystko ale zauważyłem że nie wszystkie diody mrugają a z tego co widzę są połączone szeregowo gdzie dwie diody nie mrugające mogą mieć realny wpływ na pozostałe .Może ma ktoś doświadczenie z rozlutowaniem tych diod i ewentualnie symbol zamienników . Próbowałem już rozlutować ten układ co skończyło się przegrzaniem ścieżki , zaniosłem do elektronika on ją polutował lecz bez schematu zasady działania nie chciał się podejmować naprawy z obawy przed spaleniem ,zasugerował jeszcze że układ ten może być sterowany z innej magistrali ale ja na razie wykluczam tą opcję myślę o wymianie prawdopodobnie uszkodzonych diod i wtedy zobaczymy...
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2009, 10:03
Posty: 52
Skąd: Świętoszówka
Auto: M3 BM 15' SkyEnergy 165
Roomster Scout
M3 BK była

Postprzez Przemek323c » 18 gru 2013, 21:25

A nie lepiej najpierw sprawdzic czy sa uszkodzone ?
Przemek323c
 

Postprzez morfek » 19 gru 2013, 10:09

Myślę że tak ale nie mam pojęcia jak to zrobić ,próbowałem ale mój omomierz pokazuje dziwne odczyty a nie chciał bym ich demontować Chyba z naprawy nici ,ale mam pytanie czy używka z 2006 będzie pasować do modelu 2004.
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2009, 10:03
Posty: 52
Skąd: Świętoszówka
Auto: M3 BM 15' SkyEnergy 165
Roomster Scout
M3 BK była

Postprzez Przemek323c » 19 gru 2013, 11:48

Diody nie sprawdza sie na opor elektryczny tylko na napiecie przewodzenia, prad i optycznie (spadek napiecia moze byc a nie swieci).
Przemek323c
 

Postprzez morfek » 19 gru 2013, 12:14

No dobra dam radę przetestować diody miernikiem bez wy-lutowania elementów ?
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2009, 10:03
Posty: 52
Skąd: Świętoszówka
Auto: M3 BM 15' SkyEnergy 165
Roomster Scout
M3 BK była

Postprzez Przemek323c » 19 gru 2013, 13:00

Bez wylutu zawsze jest to mocno niepewne.
Przemek323c
 

Postprzez morfek » 19 gru 2013, 21:37

Rozebrałem ustrojstwo jeszcze raz ,może ktoś mądry doradzi jak mam sprawdzić te diody ,we wcześniejszych postach podobno się to komuś udało
Załączniki
WP_20131219_030[1].jpg
Diody sprasowane szeregowo jak się do tego dobrać?
WP_20131219_020[1].jpg
Elementy prawdopodobnie problematyczne
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2009, 10:03
Posty: 52
Skąd: Świętoszówka
Auto: M3 BM 15' SkyEnergy 165
Roomster Scout
M3 BK była

Postprzez marecki3 » 19 gru 2013, 21:46

morfek napisał(a):Rozebrałem ustrojstwo jeszcze raz ,może ktoś mądry doradzi jak mam sprawdzić te diody ,we wcześniejszych postach podobno się to komuś udało


Z tego co widać na zdjęciu to te diody nie są połączone z niczym więcej. Po prostu są połączone szeregowo. Nie musisz ich rozłączać, żeby je sprawdzić. Ich połączenie nie wpływa na wynik pomiaru. Można do tego użyć nawet omomierza.
Jeśli przewodzą w jedną stronę (wykazują jakąś rezystancję) a w drugą nie (przekroczenie zakresu pomiaru) to powinny być OK.
Oczywiście trzeba pomierzyć każdą osobno, nie wszystkie na raz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2012, 20:17
Posty: 128 (0/7)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 BK (HB), 1.6Pb, 2006

Postprzez tomek-waw » 19 gru 2013, 22:04

Zapisz sobie nazwy / oznaczenia tych dwóch tranzystorów.
One odpowiadają za błędy lampy.
Mi wymieniali jeden z nich.
Załączniki
WP_20131219_020[1].jpg
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez morfek » 19 gru 2013, 22:13

prześwietliłem jeden zestaw rozciołem i wynika z tego że 4 z nich nie mają przejścia w żadną stronę , no tak zakupiłbym te tranzystory gdybym miał gdzie u nas w Nowym elektroniku nie dali rady <płacze>
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2009, 10:03
Posty: 52
Skąd: Świętoszówka
Auto: M3 BM 15' SkyEnergy 165
Roomster Scout
M3 BK była

Postprzez Przemek323c » 19 gru 2013, 22:25

Przemek323c napisał(a):Jak dasz mi ostre zdjecie tych elementow to moge wykombinowac.


Ponawiam prosbe o ostre zdjecie i elementy sie znajda bez problemu.
Przemek323c
 

Postprzez morfek » 19 gru 2013, 22:47

Może teraz fotki lepsze
Załączniki
ma1.jpg
ma.jpg
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2009, 10:03
Posty: 52
Skąd: Świętoszówka
Auto: M3 BM 15' SkyEnergy 165
Roomster Scout
M3 BK była

Postprzez Przemek323c » 19 gru 2013, 22:54

http://www.elenota.pl/datasheet-pdf/237 ... i/FS5AS-06

http://www.redrok.com/PNP_2SB1181_-80V_ ... _SC-63.pdf

Z doborem zamiennikow raczej nie powinno byc problemow nawet w typowym sklepie elektronicznym.
Przemek323c
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323