Strona 1 z 1

Pasek napędu klimatyzacji w silniku LF17

PostNapisane: 20 gru 2011, 19:21
przez FTJ
Wiecie może, gdzie kupić sam pasek napędu klimy? występuje on osobno czy jest to cały zestaw – 1 pasek klinowy wielorowkowy ? Szukam ale nie mogę znaleźć.. :| (i jakie to są koszty). Od pewnego czasu hałasuje mi auto na zimnym silniku (odgłosy cykania 'świerszcza' :) z okolic paska klinowego – który jest w bardzo dobrym stanie) , podjechałem dziś do znajomego i dobrego mechanika, sprawdzali i okazuje się, że mam w nie najlepszym stanie pasek od klimy (ten niżej którego nie widać) zaleca mi wymianę i koszt 100-150 zet (część + wymiana) to dużo? Miał ktoś z Was z tym problem w swoich Mazdach 3 2.0 ?

PostNapisane: 21 gru 2011, 10:59
przez Tolek
Podobne zjawisko występuje u mnie. Z tym, że ja mam benzynę 1.6 i chyba mam tylko jeden pasek. Ale też mam takiego "świerszcza". Ale po kolei. Musi być spełnione kilka warunków. Otóż na dworze musi być około 0 stopni lub zimniej ( powyżej +5) tego zjawiska nie ma, silnik musi być zimny i wtedy pojawia się owy "świerszcz". Co najdziwniejsze występuje on tylko w przedziale 1500-2200 obrotów. Poniżej i powyżej już nie. Owe dzwonienie słychać przez około 500 metrów i potem już cisza. Tak jak już wcześnie napisałem auto może stać w garażu przez trzy dni i po odpaleniu tego nie ma, a postoi kilka godzin na mrozie i już jest. Dodam, że silnik sprawuje się bez zarzutu. Nie chce mi się wierzyć, żeby to były zawory (zbyt mały przebieg i było by je słychać w innych zakresach obrotów), ani rozrząd (podobno bez obsługowy). Tak więc "czeski film". <co?>

PostNapisane: 21 gru 2011, 19:09
przez FTJ
Już dowiedziałem się, że akurat w moim silniku są 2 paski oddzielnie, jeden wielorowkowy klinowy a niżej mniejszy który napędza kompresor klimy. To on na 90% hałasuje gdyż jest popękany lekko. W Mazdzie w Łodzi (Matsuoka) chcą za wymianę 150 zł brutto (z nowym paskiem). Myślę, że to w miarę nie drogo, ale poczekam z tym do wiosny, za dużo wydatków przed świętami ;)

Tolek – a może spróbuj spryskać preparatem do konserwacji i regeneracji pasków klinowych? <ok>

PostNapisane: 6 lis 2014, 02:16
przez marwo
Witam FTJ,
mozesz powiedziec czy po wymianie paska klimy efekt świstania ustał?
Mam identyczny problem. Z tego co czytam problemem oprocz paska moze byc takze lozysko, sprzeglo kompresora. Moim zdaniem jesli tak jak u ciebie efekt wystepuje tylko na zimnym silniku i przestaje na cieplym lub nie wystepuje wogole jak jest cieplo to raczej sklaniam sieku paskowi bo lozysko lub sprzeglo bylo by slychac caly czas?

PostNapisane: 25 cze 2020, 10:43
przez ai3
Masz rację, u mnie były te same objawy (Mazda 3 BK 2.0B) i trochę nie mogłem dojść co to a trochę zignorowałem. W pewien gorący dzień gdy klima chodziła na wysokich obrotach sprzęgło sprężarki stanęło a pasek się zerwał. Od razu cisza, po wymianie wszystko wróciło do normy.