Pasek napędu klimatyzacji w silniku LF17

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez FTJ » 20 gru 2011, 19:21

Wiecie może, gdzie kupić sam pasek napędu klimy? występuje on osobno czy jest to cały zestaw – 1 pasek klinowy wielorowkowy ? Szukam ale nie mogę znaleźć.. :| (i jakie to są koszty). Od pewnego czasu hałasuje mi auto na zimnym silniku (odgłosy cykania 'świerszcza' :) z okolic paska klinowego – który jest w bardzo dobrym stanie) , podjechałem dziś do znajomego i dobrego mechanika, sprawdzali i okazuje się, że mam w nie najlepszym stanie pasek od klimy (ten niżej którego nie widać) zaleca mi wymianę i koszt 100-150 zet (część + wymiana) to dużo? Miał ktoś z Was z tym problem w swoich Mazdach 3 2.0 ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2011, 20:07
Posty: 94 (0/1)
Skąd: Łódź/Wawa
Auto: Mazda 3, 2.0 2004r. PB

Postprzez Tolek » 21 gru 2011, 10:59

Podobne zjawisko występuje u mnie. Z tym, że ja mam benzynę 1.6 i chyba mam tylko jeden pasek. Ale też mam takiego "świerszcza". Ale po kolei. Musi być spełnione kilka warunków. Otóż na dworze musi być około 0 stopni lub zimniej ( powyżej +5) tego zjawiska nie ma, silnik musi być zimny i wtedy pojawia się owy "świerszcz". Co najdziwniejsze występuje on tylko w przedziale 1500-2200 obrotów. Poniżej i powyżej już nie. Owe dzwonienie słychać przez około 500 metrów i potem już cisza. Tak jak już wcześnie napisałem auto może stać w garażu przez trzy dni i po odpaleniu tego nie ma, a postoi kilka godzin na mrozie i już jest. Dodam, że silnik sprawuje się bez zarzutu. Nie chce mi się wierzyć, żeby to były zawory (zbyt mały przebieg i było by je słychać w innych zakresach obrotów), ani rozrząd (podobno bez obsługowy). Tak więc "czeski film". <co?>
"Nigdy nie polemizuj z idiotą – najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem." – "Pozdrawiam" Dr House
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 18:08
Posty: 257 (0/1)
Auto: Mazda 3, 1.6, 105KM, 2005r.

Postprzez FTJ » 21 gru 2011, 19:09

Już dowiedziałem się, że akurat w moim silniku są 2 paski oddzielnie, jeden wielorowkowy klinowy a niżej mniejszy który napędza kompresor klimy. To on na 90% hałasuje gdyż jest popękany lekko. W Mazdzie w Łodzi (Matsuoka) chcą za wymianę 150 zł brutto (z nowym paskiem). Myślę, że to w miarę nie drogo, ale poczekam z tym do wiosny, za dużo wydatków przed świętami ;)

Tolek – a może spróbuj spryskać preparatem do konserwacji i regeneracji pasków klinowych? <ok>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2011, 20:07
Posty: 94 (0/1)
Skąd: Łódź/Wawa
Auto: Mazda 3, 2.0 2004r. PB

Postprzez marwo » 6 lis 2014, 02:16

Witam FTJ,
mozesz powiedziec czy po wymianie paska klimy efekt świstania ustał?
Mam identyczny problem. Z tego co czytam problemem oprocz paska moze byc takze lozysko, sprzeglo kompresora. Moim zdaniem jesli tak jak u ciebie efekt wystepuje tylko na zimnym silniku i przestaje na cieplym lub nie wystepuje wogole jak jest cieplo to raczej sklaniam sieku paskowi bo lozysko lub sprzeglo bylo by slychac caly czas?
marwo
 

Postprzez ai3 » 25 cze 2020, 10:43

Masz rację, u mnie były te same objawy (Mazda 3 BK 2.0B) i trochę nie mogłem dojść co to a trochę zignorowałem. W pewien gorący dzień gdy klima chodziła na wysokich obrotach sprzęgło sprężarki stanęło a pasek się zerwał. Od razu cisza, po wymianie wszystko wróciło do normy.
Początkujący
 
Od: 5 cze 2020, 10:43
Posty: 7
Skąd: Grójec
Auto: Mazda 3, 2.0B 150KM, 2004 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323