Pasek napędu klimatyzacji w silniku LF17
Strona 1 z 1
Wiecie może, gdzie kupić sam pasek napędu klimy? występuje on osobno czy jest to cały zestaw – 1 pasek klinowy wielorowkowy ? Szukam ale nie mogę znaleźć.. (i jakie to są koszty). Od pewnego czasu hałasuje mi auto na zimnym silniku (odgłosy cykania 'świerszcza' z okolic paska klinowego – który jest w bardzo dobrym stanie) , podjechałem dziś do znajomego i dobrego mechanika, sprawdzali i okazuje się, że mam w nie najlepszym stanie pasek od klimy (ten niżej którego nie widać) zaleca mi wymianę i koszt 100-150 zet (część + wymiana) to dużo? Miał ktoś z Was z tym problem w swoich Mazdach 3 2.0 ?
Podobne zjawisko występuje u mnie. Z tym, że ja mam benzynę 1.6 i chyba mam tylko jeden pasek. Ale też mam takiego "świerszcza". Ale po kolei. Musi być spełnione kilka warunków. Otóż na dworze musi być około 0 stopni lub zimniej ( powyżej +5) tego zjawiska nie ma, silnik musi być zimny i wtedy pojawia się owy "świerszcz". Co najdziwniejsze występuje on tylko w przedziale 1500-2200 obrotów. Poniżej i powyżej już nie. Owe dzwonienie słychać przez około 500 metrów i potem już cisza. Tak jak już wcześnie napisałem auto może stać w garażu przez trzy dni i po odpaleniu tego nie ma, a postoi kilka godzin na mrozie i już jest. Dodam, że silnik sprawuje się bez zarzutu. Nie chce mi się wierzyć, żeby to były zawory (zbyt mały przebieg i było by je słychać w innych zakresach obrotów), ani rozrząd (podobno bez obsługowy). Tak więc "czeski film".
"Nigdy nie polemizuj z idiotą – najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem." – "Pozdrawiam" Dr House
Już dowiedziałem się, że akurat w moim silniku są 2 paski oddzielnie, jeden wielorowkowy klinowy a niżej mniejszy który napędza kompresor klimy. To on na 90% hałasuje gdyż jest popękany lekko. W Mazdzie w Łodzi (Matsuoka) chcą za wymianę 150 zł brutto (z nowym paskiem). Myślę, że to w miarę nie drogo, ale poczekam z tym do wiosny, za dużo wydatków przed świętami
Tolek – a może spróbuj spryskać preparatem do konserwacji i regeneracji pasków klinowych?
Tolek – a może spróbuj spryskać preparatem do konserwacji i regeneracji pasków klinowych?
Witam FTJ,
mozesz powiedziec czy po wymianie paska klimy efekt świstania ustał?
Mam identyczny problem. Z tego co czytam problemem oprocz paska moze byc takze lozysko, sprzeglo kompresora. Moim zdaniem jesli tak jak u ciebie efekt wystepuje tylko na zimnym silniku i przestaje na cieplym lub nie wystepuje wogole jak jest cieplo to raczej sklaniam sieku paskowi bo lozysko lub sprzeglo bylo by slychac caly czas?
mozesz powiedziec czy po wymianie paska klimy efekt świstania ustał?
Mam identyczny problem. Z tego co czytam problemem oprocz paska moze byc takze lozysko, sprzeglo kompresora. Moim zdaniem jesli tak jak u ciebie efekt wystepuje tylko na zimnym silniku i przestaje na cieplym lub nie wystepuje wogole jak jest cieplo to raczej sklaniam sieku paskowi bo lozysko lub sprzeglo bylo by slychac caly czas?
-
marwo
Masz rację, u mnie były te same objawy (Mazda 3 BK 2.0B) i trochę nie mogłem dojść co to a trochę zignorowałem. W pewien gorący dzień gdy klima chodziła na wysokich obrotach sprzęgło sprężarki stanęło a pasek się zerwał. Od razu cisza, po wymianie wszystko wróciło do normy.
- Od: 5 cze 2020, 10:43
- Posty: 7
- Skąd: Grójec
- Auto: Mazda 3, 2.0B 150KM, 2004 r.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości