Mazda 3 – Ogrzewanie

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez flobert » 27 gru 2010, 20:20

Witam
Dzisiaj rano tradycyjnie odpalilem autko, zeby sie nagrzalo przed jazda. Stalo tak ok 10-15min. Ale podchodze a tu lipa. Nie dzialalo ogrzewanie, dmuchalo zimne powietrze. Po okolo 3 godz odpalilem i normalnie ogrzewanie zaczelo dzialac. Jakis czas temu tez tak mialem, ale poruszalem kablami pod maska (nie wiem czy to akurat cos pomoglo) i zaczelo dzialac. Wie ktos w czym moze tkwic problem?
I jak jest z automatyczna klima w zime? Cy jej zdaniem jest tez ogrzewanie w zime?
Z gory dzieki za odp.
Pozdr

Łączę z Mazda 3 – Ogrzewanie.
Początkujący
 
Od: 13 sie 2010, 17:36
Posty: 24
Skąd: Złotów
Auto: Mazda 3, 1.6 benz, 2004r.

Postprzez RobertPi » 27 gru 2010, 22:37

Zadaniem klimy raczej nie jest ogrzewanie, ale moim zdaniem, gdy jest włączona, szybciej zaczyna dmuchać ciepłe powietrze z nawiewów. Co do nagrzewania się auta, to poza nie działającymi klapkami sterującymi nawiewami należałoby się pochylić nad płynem w chłodnicy. Może nie ma już super odporności na zamarzanie i przy niższych temperaturach tworzą się korki lodowe utrudniające przepływ płynu?
RP
Mazda3BM1.5
Obrazek

Suzuki Baleno1,2Hybrid
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1178 (14/40)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez Blumek » 27 gru 2010, 22:43

flobert
Po pierwsze poczytaj o tym czy klimę się włącza w zimie i po co. Druga sprawa to powiedz co dokładnie nie działa. Podkręcasz temperaturę, i nic? Czy słychać prace silniczka sterującego ogrzewaniem/klimą? Jak to wcześniej Ok to obstawiam otwarty termostat/zapowietrzenie układu, tylko raczej błąd powinien się pojawić.

No kolega RobertPi wyprzedził mnie wstawieniem posta ale jak widzisz obstawia to samo na początek
to poza nie działającymi klapkami sterującymi nawiewami
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez flobert » 27 gru 2010, 22:59

Temperatura jest ustawiona na maksa, tak samo jak i "sila" nadmuchu. Lecz nawet gdy auto jest rozgrzane to z kratek wieje chlodem. A jesli chodzi o klime to po odmrozeniu i odparowaniu szyb zawsze wylaczam.
Początkujący
 
Od: 13 sie 2010, 17:36
Posty: 24
Skąd: Złotów
Auto: Mazda 3, 1.6 benz, 2004r.

Postprzez Blumek » 27 gru 2010, 23:20

Ok, ale na razie nie odpowiedziałeś na nasze pytanie.

Czy słychać prace silniczka sterującego ogrzewaniem/klimą?


poza nie działającymi klapkami sterującymi nawiewami


Jak słychać to obstawiam jak wyżej, również możliwość zatkania układu nagrzewnicy. Auto stoi pod chmurką ciągle? Czy garaż.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez flobert » 27 gru 2010, 23:33

Nie wiem o co dokladnie chodzi z tym silniczkiem. Czy moze o regulacje sily nadmuchu? Jesli tak to dziala. Auto stoi niestety pod chmurka
Początkujący
 
Od: 13 sie 2010, 17:36
Posty: 24
Skąd: Złotów
Auto: Mazda 3, 1.6 benz, 2004r.

Postprzez Blumek » 28 gru 2010, 02:33

Ustaw nadmuch na minimum "jedna Kreska". Podczas zmiany temperatury i/lub/też zmiany kierunku dmuchania (nogi szyba itd) jak się wsłuchasz powinno być słychać prace silniczka sterującego. Może być tez słychać takie specyficzne "zamykanie się klapek" . Operuj od dołu powiedzmy od 17 stopni do 23. Jak usłyszysz wyraźną prace tego całego mechanizmu to musisz się skupić tylko i wyłącznie , tak jak kolega napisał na płynie, odpowietrzeniu lub termostacie.
Odpal auto po nocce i złap wąż idący do chłodnicy ( stojąc do auta przodem to po prawej) jeżeli krótko po odpaleniu będzie się robił ciepły to termostat do wymiany.

Powiedz jak tam w ogóle stan płynu w zbiorniczku i czy czegoś nie dolewałeś?
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez flobert » 30 gru 2010, 12:19

Sprawdzilem silniczek – dziala. Waz o ktorym mowiles Blumek nie robi sie cieply. Ale sprawdzilem zbiorniczek i plyn byl lekko przymarzniety. Takze zaczne od wymiany plynu.
Początkujący
 
Od: 13 sie 2010, 17:36
Posty: 24
Skąd: Złotów
Auto: Mazda 3, 1.6 benz, 2004r.

Postprzez Blumek » 30 gru 2010, 13:34

No to ładnie, oby nie doszło do pęknięcia głowicy. Jak masz możliwość schowaj auto do jakiegoś garażu na minimum 12 godzin, potem odpal i sprawdź ogrzewanie. Może po prostu masz czopa z lodu w okolicach nagrzewnicy. Koniecznie wymień ten płyn.

Tak dla zabawy możesz wziąć odessać trochę płynu i wstawić do zamrażarki, i zobaczyć jak się zachowa, po jakimś czasie (najlepiej na noc). Temperatura w zamrażarce to około -18-25 stopni więc pewnie i tak niższa jak w twoim regionie.
Dodam, że ja taki test robiłem i mój płyn tylko zgęstniał, ale ani nie zamarzł ani się nie zbrylił.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez flobert » 30 gru 2010, 18:42

Jak przymarzlo w zbiorniczku to temp siegala 25 na minusie. Bylem u mechanika i sprawdzil temp. zamarzania (25st-) Powiedzial zebym upuscil z 1l plynu chlodniczego i dolal 1l koncentratu.
A apropo peknietej glowicy – jakie beda wtedy objawy? To tak z ciekawosci.
dzieki za pomoc
pozdr
Początkujący
 
Od: 13 sie 2010, 17:36
Posty: 24
Skąd: Złotów
Auto: Mazda 3, 1.6 benz, 2004r.

Postprzez Blumek » 30 gru 2010, 21:08

Powiedzial zebym upuscil z 1l plynu chlodniczego i dolal 1l koncentratu.


Polecam jednak kompletną wymianę, bo dolewanie koncentratu to półśrodek.

Co do pęknięć głowicy czy nawet bloku, objawów jest sporo. M.in.... Nagłe przybywanie oleju (występuje też przy uszkodzeniu pierścieni), masło lub pływający olej w zbiorniczku wyrównawczym, brak odpowiedniej kompresji, oczywiście wycieki ubytki płynu chłodzącego i/lub oleju, dostawanie się oleju do komory spalania ( skutkuje niebieskawymi spalinami z wydechu), nadmierne kopcenie na "biało" to dostawanie się płynu do komory spalania. itd itp....

Nie miałeś pewności co tam wozisz w zbiorniczku trzeba było sprawdzić przed zimą :)
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez flobert » 30 gru 2010, 21:44

Jak to mowia "Polak madry po szkodzie". Na szczescie jak narazie wielkiej szkody nie bylo. A jesli chodzi o koncentrat to myslisz, ze nic nie da? Wiesz moze ile plynu chlodniczego wchodzi do M3 benz?
Początkujący
 
Od: 13 sie 2010, 17:36
Posty: 24
Skąd: Złotów
Auto: Mazda 3, 1.6 benz, 2004r.

Postprzez Blumek » 30 gru 2010, 22:15

Nie powiedziałem że koncentrat nie pomoże ale moim zdaniem nie ma to sensu, lepiej zainwestować w dobry płyn lub nawet oryginalny i mieć spokój na 5 lat.

Co do ilości płynu to silniki według książki ZJ i Z6, 6 litrów z nagrzewnicą , 5,5l bez.

Ale auto i tak powinno trafić do ciepłego na jakiś czas , bo koncentrat nie rozpuści lodu jeżeli tam faktycznie jest.
Jakbyś się zdecydował na wymianę płynu, to polecam tez przed zalaniem nowym przepłukanie układu jakimś środkiem do czyszczenia układów chłodzących np. "Prestone". Albo robić w ASO.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez Wojtek » 31 gru 2010, 00:45

Potwierdzam 6l wejdzie :)
Tylko dobrze wyplucz uklad, a plyn oryginalny... spokoj na dluuuugi czas... <faja>
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Mrozu » 25 paź 2011, 22:20

Witam mam male ale mianowicie ogrzewania. Nie potrafie wlaczyc ogrzewania tak aby lecialo Cieple. i nie wiem jak to wlaczyc prosze o pomoc:)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 cze 2011, 09:46
Posty: 14
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3BK MZ-CD 1.6 2005r
Czarna Perła

Postprzez Wicher » 25 paź 2011, 22:26

Yyyy... ustawiasz temperaturę, np. 22 stopnie, po kilku minutach od odpalenia silnika zaczyna lecieć ciepłe powietrze...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2011, 18:32
Posty: 297 (0/1)
Skąd: 3miasto
Auto: Megane RS 273 '16

Postprzez scorseze » 25 paź 2011, 23:26

No coz, sadzac po Twojej ksywce, moze to nie problem auta, ze nie grzeje ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2011, 23:24
Posty: 53 (0/1)
Skąd: DJ, DW
Auto: Mazda 3 hatch 1.6 2007 benz.

Postprzez Jericho » 26 paź 2011, 10:48

Prawe pokrętło poniżej radia, służy do regulacji temperatury.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2011, 09:17
Posty: 454 (0/2)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda 3 BK 1.6 MZR

Postprzez Wojtek242 » 2 paź 2012, 09:52

Witajcie
Mam taki oto problem – ogrzewanie w samochodzie nie działa prawidłowo. Występują takie objawy:
– dmucha zimne powietrze pomimo że temp. ustawiona jest na maks
– ciepłe powietrze zaczyna dmuchać dopiero po przejechaniu ok. 25 km i to dopiero gdy silnik wskoczy na ~3000 obrotów
– temperatura silnika jest OK. – nagrzewa się bardzo szybko
– wentylatory OK

Nie wiem co to może być. Układ chodzenia może? Ktoś ma jakiś pomysł? Będę wdzięczny za pomoc
Początkujący
 
Od: 16 lut 2011, 23:45
Posty: 16 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: M3 BM 2.0 benzyna

Postprzez kudlaty » 2 paź 2012, 17:46

zapchany filtr kabinowy? Ja po wymianie filtra zdziwiłem się że nawiew moze aż tak dmuchać:D
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2012, 21:58
Posty: 50
Auto: Mazda 3 1,6 citd 2006r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323