Mazda 3 – Ogrzewanie
Witam
Dzisiaj rano tradycyjnie odpalilem autko, zeby sie nagrzalo przed jazda. Stalo tak ok 10-15min. Ale podchodze a tu lipa. Nie dzialalo ogrzewanie, dmuchalo zimne powietrze. Po okolo 3 godz odpalilem i normalnie ogrzewanie zaczelo dzialac. Jakis czas temu tez tak mialem, ale poruszalem kablami pod maska (nie wiem czy to akurat cos pomoglo) i zaczelo dzialac. Wie ktos w czym moze tkwic problem?
I jak jest z automatyczna klima w zime? Cy jej zdaniem jest tez ogrzewanie w zime?
Z gory dzieki za odp.
Pozdr
Łączę z Mazda 3 – Ogrzewanie.
Dzisiaj rano tradycyjnie odpalilem autko, zeby sie nagrzalo przed jazda. Stalo tak ok 10-15min. Ale podchodze a tu lipa. Nie dzialalo ogrzewanie, dmuchalo zimne powietrze. Po okolo 3 godz odpalilem i normalnie ogrzewanie zaczelo dzialac. Jakis czas temu tez tak mialem, ale poruszalem kablami pod maska (nie wiem czy to akurat cos pomoglo) i zaczelo dzialac. Wie ktos w czym moze tkwic problem?
I jak jest z automatyczna klima w zime? Cy jej zdaniem jest tez ogrzewanie w zime?
Z gory dzieki za odp.
Pozdr
Łączę z Mazda 3 – Ogrzewanie.
- Od: 13 sie 2010, 17:36
- Posty: 24
- Skąd: Złotów
- Auto: Mazda 3, 1.6 benz, 2004r.
Zadaniem klimy raczej nie jest ogrzewanie, ale moim zdaniem, gdy jest włączona, szybciej zaczyna dmuchać ciepłe powietrze z nawiewów. Co do nagrzewania się auta, to poza nie działającymi klapkami sterującymi nawiewami należałoby się pochylić nad płynem w chłodnicy. Może nie ma już super odporności na zamarzanie i przy niższych temperaturach tworzą się korki lodowe utrudniające przepływ płynu?
flobert
Po pierwsze poczytaj o tym czy klimę się włącza w zimie i po co. Druga sprawa to powiedz co dokładnie nie działa. Podkręcasz temperaturę, i nic? Czy słychać prace silniczka sterującego ogrzewaniem/klimą? Jak to wcześniej Ok to obstawiam otwarty termostat/zapowietrzenie układu, tylko raczej błąd powinien się pojawić.
No kolega RobertPi wyprzedził mnie wstawieniem posta ale jak widzisz obstawia to samo na początek
Po pierwsze poczytaj o tym czy klimę się włącza w zimie i po co. Druga sprawa to powiedz co dokładnie nie działa. Podkręcasz temperaturę, i nic? Czy słychać prace silniczka sterującego ogrzewaniem/klimą? Jak to wcześniej Ok to obstawiam otwarty termostat/zapowietrzenie układu, tylko raczej błąd powinien się pojawić.
No kolega RobertPi wyprzedził mnie wstawieniem posta ale jak widzisz obstawia to samo na początek
to poza nie działającymi klapkami sterującymi nawiewami
Madzia Forever :)
- Od: 5 lut 2007, 23:44
- Posty: 930
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(
Ok, ale na razie nie odpowiedziałeś na nasze pytanie.
Jak słychać to obstawiam jak wyżej, również możliwość zatkania układu nagrzewnicy. Auto stoi pod chmurką ciągle? Czy garaż.
Czy słychać prace silniczka sterującego ogrzewaniem/klimą?
poza nie działającymi klapkami sterującymi nawiewami
Jak słychać to obstawiam jak wyżej, również możliwość zatkania układu nagrzewnicy. Auto stoi pod chmurką ciągle? Czy garaż.
Madzia Forever :)
- Od: 5 lut 2007, 23:44
- Posty: 930
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(
Ustaw nadmuch na minimum "jedna Kreska". Podczas zmiany temperatury i/lub/też zmiany kierunku dmuchania (nogi szyba itd) jak się wsłuchasz powinno być słychać prace silniczka sterującego. Może być tez słychać takie specyficzne "zamykanie się klapek" . Operuj od dołu powiedzmy od 17 stopni do 23. Jak usłyszysz wyraźną prace tego całego mechanizmu to musisz się skupić tylko i wyłącznie , tak jak kolega napisał na płynie, odpowietrzeniu lub termostacie.
Odpal auto po nocce i złap wąż idący do chłodnicy ( stojąc do auta przodem to po prawej) jeżeli krótko po odpaleniu będzie się robił ciepły to termostat do wymiany.
Powiedz jak tam w ogóle stan płynu w zbiorniczku i czy czegoś nie dolewałeś?
Odpal auto po nocce i złap wąż idący do chłodnicy ( stojąc do auta przodem to po prawej) jeżeli krótko po odpaleniu będzie się robił ciepły to termostat do wymiany.
Powiedz jak tam w ogóle stan płynu w zbiorniczku i czy czegoś nie dolewałeś?
Madzia Forever :)
- Od: 5 lut 2007, 23:44
- Posty: 930
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(
No to ładnie, oby nie doszło do pęknięcia głowicy. Jak masz możliwość schowaj auto do jakiegoś garażu na minimum 12 godzin, potem odpal i sprawdź ogrzewanie. Może po prostu masz czopa z lodu w okolicach nagrzewnicy. Koniecznie wymień ten płyn.
Tak dla zabawy możesz wziąć odessać trochę płynu i wstawić do zamrażarki, i zobaczyć jak się zachowa, po jakimś czasie (najlepiej na noc). Temperatura w zamrażarce to około -18-25 stopni więc pewnie i tak niższa jak w twoim regionie.
Dodam, że ja taki test robiłem i mój płyn tylko zgęstniał, ale ani nie zamarzł ani się nie zbrylił.
Tak dla zabawy możesz wziąć odessać trochę płynu i wstawić do zamrażarki, i zobaczyć jak się zachowa, po jakimś czasie (najlepiej na noc). Temperatura w zamrażarce to około -18-25 stopni więc pewnie i tak niższa jak w twoim regionie.
Dodam, że ja taki test robiłem i mój płyn tylko zgęstniał, ale ani nie zamarzł ani się nie zbrylił.
Madzia Forever :)
- Od: 5 lut 2007, 23:44
- Posty: 930
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(
Jak przymarzlo w zbiorniczku to temp siegala 25 na minusie. Bylem u mechanika i sprawdzil temp. zamarzania (25st-) Powiedzial zebym upuscil z 1l plynu chlodniczego i dolal 1l koncentratu.
A apropo peknietej glowicy – jakie beda wtedy objawy? To tak z ciekawosci.
dzieki za pomoc
pozdr
A apropo peknietej glowicy – jakie beda wtedy objawy? To tak z ciekawosci.
dzieki za pomoc
pozdr
- Od: 13 sie 2010, 17:36
- Posty: 24
- Skąd: Złotów
- Auto: Mazda 3, 1.6 benz, 2004r.
Powiedzial zebym upuscil z 1l plynu chlodniczego i dolal 1l koncentratu.
Polecam jednak kompletną wymianę, bo dolewanie koncentratu to półśrodek.
Co do pęknięć głowicy czy nawet bloku, objawów jest sporo. M.in.... Nagłe przybywanie oleju (występuje też przy uszkodzeniu pierścieni), masło lub pływający olej w zbiorniczku wyrównawczym, brak odpowiedniej kompresji, oczywiście wycieki ubytki płynu chłodzącego i/lub oleju, dostawanie się oleju do komory spalania ( skutkuje niebieskawymi spalinami z wydechu), nadmierne kopcenie na "biało" to dostawanie się płynu do komory spalania. itd itp....
Nie miałeś pewności co tam wozisz w zbiorniczku trzeba było sprawdzić przed zimą
Madzia Forever :)
- Od: 5 lut 2007, 23:44
- Posty: 930
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(
Nie powiedziałem że koncentrat nie pomoże ale moim zdaniem nie ma to sensu, lepiej zainwestować w dobry płyn lub nawet oryginalny i mieć spokój na 5 lat.
Co do ilości płynu to silniki według książki ZJ i Z6, 6 litrów z nagrzewnicą , 5,5l bez.
Ale auto i tak powinno trafić do ciepłego na jakiś czas , bo koncentrat nie rozpuści lodu jeżeli tam faktycznie jest.
Jakbyś się zdecydował na wymianę płynu, to polecam tez przed zalaniem nowym przepłukanie układu jakimś środkiem do czyszczenia układów chłodzących np. "Prestone". Albo robić w ASO.
Co do ilości płynu to silniki według książki ZJ i Z6, 6 litrów z nagrzewnicą , 5,5l bez.
Ale auto i tak powinno trafić do ciepłego na jakiś czas , bo koncentrat nie rozpuści lodu jeżeli tam faktycznie jest.
Jakbyś się zdecydował na wymianę płynu, to polecam tez przed zalaniem nowym przepłukanie układu jakimś środkiem do czyszczenia układów chłodzących np. "Prestone". Albo robić w ASO.
Madzia Forever :)
- Od: 5 lut 2007, 23:44
- Posty: 930
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(
- Od: 4 paź 2011, 09:17
- Posty: 454 (0/2)
- Skąd: Zgierz
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 MZR
Witajcie
Mam taki oto problem – ogrzewanie w samochodzie nie działa prawidłowo. Występują takie objawy:
– dmucha zimne powietrze pomimo że temp. ustawiona jest na maks
– ciepłe powietrze zaczyna dmuchać dopiero po przejechaniu ok. 25 km i to dopiero gdy silnik wskoczy na ~3000 obrotów
– temperatura silnika jest OK. – nagrzewa się bardzo szybko
– wentylatory OK
Nie wiem co to może być. Układ chodzenia może? Ktoś ma jakiś pomysł? Będę wdzięczny za pomoc
Mam taki oto problem – ogrzewanie w samochodzie nie działa prawidłowo. Występują takie objawy:
– dmucha zimne powietrze pomimo że temp. ustawiona jest na maks
– ciepłe powietrze zaczyna dmuchać dopiero po przejechaniu ok. 25 km i to dopiero gdy silnik wskoczy na ~3000 obrotów
– temperatura silnika jest OK. – nagrzewa się bardzo szybko
– wentylatory OK
Nie wiem co to może być. Układ chodzenia może? Ktoś ma jakiś pomysł? Będę wdzięczny za pomoc
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 7 gości