Wymiana żarówek podświetlania "regulacji wysokości światel, itd." w Mazda 3 (66-591A)
1, 2
Stało się, przepaliła się najpierw jedna, następnie druga żarówka przy przyciskach do regulacji wysokości świateł, DSC OFF, oraz natężenia podświetlenia kokpitu. Znalazłem numer katalogowy tej żarówki (66-591A), zajechałem do ASO w pewności, że kosztuje max 5zl/szt. Jednak grubo się pomyliłem, koszt niecałe 34zl/szt. Postanowiłem znaleźć jakiś zamiennik, przejrzałem dziesiątki stron na allegro oraz innych sklepów. Niestety poszukiwania zakończyły się fiaskiem. Nie chciałem kupować tego w ASO ze względów czysto finansowych, przepraszam bardzo, ale za kawałek plastiku z żarówką taka cena? Rozebrałem i już wiedziałem, że cena jest gruba zawyżona. Zaszedłem do sklepu elektronicznego, poprosiłem o taką żarówkę, znalazłem dopiero w trzecim. Cena 50gr/szt. Sprzedawca opisał ją jako "żarówka mini, o średnicy 3mm, 14V". Kupiłem i przystąpiłem do wymiany.
Ściągamy plastik w którym znajdują się te przełączniki. Pierwszy zatrzask znajduje się w prawym górnym rogu. Ciągniemy dwoma dłońmi do siebie i odskoczy.
Drugi znajduje się przy uszczelce od drzwi w lewym górnym rogu, tutaj wymagane jest dużo mniej siły, jedynie należy delikatnie pociągnąć w swoją stronę.
Dla ułatwienia dostępu można też ściągnąć plastik na dole po lewej stronie od sprzęgła. Jednak nie jest to koniecznie wymagane.
Po odchyleniu plastiku, ukazują się nam przełączniki oraz ich zatrzaski. Alby wyciągnąć przełącznik na zewnątrz należy wcisnąć od góry i od doły ten czarny prostokątny plastik (na zdjęciu tylko widać górny).
Żarówka znajduje się w bocznej części przycisku. Trzeba ją porostu odkręcić.
Dla ukazania jej wielkości na zdjęciu umieszczam również monetę 5gr.
Nasza nowa "żarówka mini, 3mm, 14V w kolorze ciemny pomarańcz" jest tej wielkości.
Tutaj moje narzędzie ułatwiające wymianę. Płasko zakończona płytka.
Aby wyciągnąć starą żarówkę trzeba poodginać te druciki od spodu (przepraszam za jakość zdjęcia) i ją wysunąć do góry.
Wygląda to tak.
Teraz wkładamy nową, prowadzimy identycznie druciki od niej i odcinamy ich nadmiar. Stara żarówka (po lewej), jest zwykła białą w pomarańczowym "kapturku", nasza nowa od razu daje pomarańczowe światło.
Zmontowana nowa żarówka po lewej, stara po prawej.
Składamy wszystko do kupy i cieszymy się działającymi światełkami. Od lewej: Stara żarówka (jasna), przepalona (brak), nowa żarówka (dużo jaśniejsze i pełniejszy kolor)
Wszystkie nowe prezentują się tak.
Podsumowując, koszt 1,5zl, czyli oszczędzamy ~100zl, robocizna 30min, najwięcej zajęło znalezienie odpowiedniej żarówki. No to teraz można i eksperymentować z kolorami No to teraz czekam, aż komuś się to przyda
Edit:
Link do paczki zdjęć z fotorelacji (Hasło: mazdacbr):
https://www.dropbox.com/s/t6f6livnlhb69 ... -591A_.rar
Ściągamy plastik w którym znajdują się te przełączniki. Pierwszy zatrzask znajduje się w prawym górnym rogu. Ciągniemy dwoma dłońmi do siebie i odskoczy.
Drugi znajduje się przy uszczelce od drzwi w lewym górnym rogu, tutaj wymagane jest dużo mniej siły, jedynie należy delikatnie pociągnąć w swoją stronę.
Dla ułatwienia dostępu można też ściągnąć plastik na dole po lewej stronie od sprzęgła. Jednak nie jest to koniecznie wymagane.
Po odchyleniu plastiku, ukazują się nam przełączniki oraz ich zatrzaski. Alby wyciągnąć przełącznik na zewnątrz należy wcisnąć od góry i od doły ten czarny prostokątny plastik (na zdjęciu tylko widać górny).
Żarówka znajduje się w bocznej części przycisku. Trzeba ją porostu odkręcić.
Dla ukazania jej wielkości na zdjęciu umieszczam również monetę 5gr.
Nasza nowa "żarówka mini, 3mm, 14V w kolorze ciemny pomarańcz" jest tej wielkości.
Tutaj moje narzędzie ułatwiające wymianę. Płasko zakończona płytka.
Aby wyciągnąć starą żarówkę trzeba poodginać te druciki od spodu (przepraszam za jakość zdjęcia) i ją wysunąć do góry.
Wygląda to tak.
Teraz wkładamy nową, prowadzimy identycznie druciki od niej i odcinamy ich nadmiar. Stara żarówka (po lewej), jest zwykła białą w pomarańczowym "kapturku", nasza nowa od razu daje pomarańczowe światło.
Zmontowana nowa żarówka po lewej, stara po prawej.
Składamy wszystko do kupy i cieszymy się działającymi światełkami. Od lewej: Stara żarówka (jasna), przepalona (brak), nowa żarówka (dużo jaśniejsze i pełniejszy kolor)
Wszystkie nowe prezentują się tak.
Podsumowując, koszt 1,5zl, czyli oszczędzamy ~100zl, robocizna 30min, najwięcej zajęło znalezienie odpowiedniej żarówki. No to teraz można i eksperymentować z kolorami No to teraz czekam, aż komuś się to przyda
Edit:
Link do paczki zdjęć z fotorelacji (Hasło: mazdacbr):
https://www.dropbox.com/s/t6f6livnlhb69 ... -591A_.rar
Ostatnio edytowano 27 cze 2014, 20:52 przez cbr, łącznie edytowano 3 razy
-
2+2=5
- Od: 27 mar 2011, 01:01
- Posty: 2823 (0/26)
- Skąd: Białystok
- Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)
Dzięki bardzo
Później wrzucę paczkę zdjęć jakby ktoś potrzebował sobie coś przybliżyć czy coś
No gdybym ja miał wiedzę taką jak mam teraz to, od razu bym pojechał do sklepu elektronicznego a nie do ASO i zaoszczędziłbym sporo czasu na szukanie tego w internecie
P.S
Brakuje mi u nas w dziale tematu jak w GG/GY który jest przyklejony i można znaleźć wszystko w jednym miejscu
Później wrzucę paczkę zdjęć jakby ktoś potrzebował sobie coś przybliżyć czy coś
No gdybym ja miał wiedzę taką jak mam teraz to, od razu bym pojechał do sklepu elektronicznego a nie do ASO i zaoszczędziłbym sporo czasu na szukanie tego w internecie
P.S
Brakuje mi u nas w dziale tematu jak w GG/GY który jest przyklejony i można znaleźć wszystko w jednym miejscu
-
2+2=5
- Od: 27 mar 2011, 01:01
- Posty: 2823 (0/26)
- Skąd: Białystok
- Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)
Ukłony dla Ciebie!
Dzisiaj wymieniłem przepaloną żarówkę z podświetlenia klimy a jutro biorę się za poszukiwanie żarówek do podświetlenia przycisku DSC itd...
Dużo mi to pomoże, także jestem zwolennikiem "pomajsterkowania" przy aucie w miarę możliwości.
Pozdrawiam!
Dzisiaj wymieniłem przepaloną żarówkę z podświetlenia klimy a jutro biorę się za poszukiwanie żarówek do podświetlenia przycisku DSC itd...
Dużo mi to pomoże, także jestem zwolennikiem "pomajsterkowania" przy aucie w miarę możliwości.
Pozdrawiam!
- Od: 12 paź 2011, 19:31
- Posty: 8
- Skąd: Rybnik
- Auto: Mazda 3 2.0 Sport Sedan
Witam !
Ja zamiast żarówek użyłem do podświetlenia tych trzech przycisków (DSC, itd...) diod led w pięknym niebieskim kolorze. Ponadto zamiast standardowych żarówek podświetlenia tablicy rejestracyjnej, użyłem diod led o jasnej, białej barwie. W nocy bardzo fajnie podświetlają tablicę. Diodę led w kolorze czerwonym zamontowałem także w schowku oraz w podświetleniu popielniczki (wybór koloru jako nawiązanie do stylistyki podświetlenia deski rozdzielczej, ponadto ładnie i jasno świecą oraz nie nagrzewają się tak jak żarówki). Wszystkie opisane diody są takich samych rozmiarów jak standardowe żarówki. Są trochę droższe, ale podobno są wieczne.
Pozdrawiam.
Ja zamiast żarówek użyłem do podświetlenia tych trzech przycisków (DSC, itd...) diod led w pięknym niebieskim kolorze. Ponadto zamiast standardowych żarówek podświetlenia tablicy rejestracyjnej, użyłem diod led o jasnej, białej barwie. W nocy bardzo fajnie podświetlają tablicę. Diodę led w kolorze czerwonym zamontowałem także w schowku oraz w podświetleniu popielniczki (wybór koloru jako nawiązanie do stylistyki podświetlenia deski rozdzielczej, ponadto ładnie i jasno świecą oraz nie nagrzewają się tak jak żarówki). Wszystkie opisane diody są takich samych rozmiarów jak standardowe żarówki. Są trochę droższe, ale podobno są wieczne.
Pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 10 lis 2011, 20:39 przez POLI-FB, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 23 mar 2010, 02:47
- Posty: 133
- Skąd: Sandomierz-Tarnobrzeg
- Auto: Mazda 3
CiTD 109KM 2005
Ford Mondeo MK4
No skoro u mnie po wymianie nie świecą, u Ciebie też a nie ma miejsce nigdzie w obudowie na żarówkę to chyba jest prawidłowo
-
2+2=5
- Od: 27 mar 2011, 01:01
- Posty: 2823 (0/26)
- Skąd: Białystok
- Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)
Pokrętło niestety nie jest podświetlane.
Dzięki za fotorelację. cbrPL piszesz dobre fotorelacje ale zdjęcia jak zwykle mało-ostre. Może jednak czas na nowy aparat, albo włącz tryb makro jeśli masz taką opcję następnym razem. Jeśli nie masz aparatu to może zrobimy tzw "ściepe" (czytaj składkę) na forum na nowy aparat dla Ciebie
Dzięki za fotorelację. cbrPL piszesz dobre fotorelacje ale zdjęcia jak zwykle mało-ostre. Może jednak czas na nowy aparat, albo włącz tryb makro jeśli masz taką opcję następnym razem. Jeśli nie masz aparatu to może zrobimy tzw "ściepe" (czytaj składkę) na forum na nowy aparat dla Ciebie
- Od: 11 sie 2011, 15:32
- Posty: 45
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 3 1,6+LPG 2007
Zdjęcia robię zawsze telefonem nie będę ciągał aparatu pod blok zęby parę zdjęć zrobić No i chyba wystarczy taka jakość jak na proste operacje, w momencie gdyby coś było naprawdę małe czy też musiałbym pokazać dokładnie mały szczegół to zapewne bym zrobił zdjęcie normalnym aparatem
-
2+2=5
- Od: 27 mar 2011, 01:01
- Posty: 2823 (0/26)
- Skąd: Białystok
- Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)
MichalWin napisał(a):Jeśli nie masz aparatu to może zrobimy tzw "ściepe" (czytaj składkę) na forum na nowy aparat dla Ciebie
Aparat jest, więc podziękujemy
Życie jest jak rejs i choć istotne dokąd gnasz, to najważniejsze być w odpowiedniej załodze.
Prawdziwa miłość nie wyczerpuje się nigdy. Im więcej dajesz, tym więcej Ci jej zostaje.
Prawdziwa miłość nie wyczerpuje się nigdy. Im więcej dajesz, tym więcej Ci jej zostaje.
POLI-FB również myślałem nad wymianą żarówek oświetlenia rejestracji ale nie będę robił wygodny miśką a nóż w kluczowym momencie nie odczytają nr z fotografii
Elementy wyposażenia prawych drzwi przednich i tylnych https://picasaweb.google.com/1062179878 ... rnika2012#
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
- Od: 21 mar 2008, 21:04
- Posty: 1902 (6/4)
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999
Witam. Zabieram się za wymianę żarówki przycisku DSC OFF ,ale boję się ściągania tego plastiku bo chyba mocno się trzyma kokpitu.Chciałem zapytać ,czy trzeba ściągać cały panel czy wystarczy odgiąć tylko jego część znajdującą się z lewej strony kierownicy ?
- Od: 16 gru 2012, 18:20
- Posty: 9
- Auto: Mazda 3 1.6 CD 2005
Kolego rób tak jak w fotorelacji panel aż tak mocno nie trzyma.
Elementy wyposażenia prawych drzwi przednich i tylnych https://picasaweb.google.com/1062179878 ... rnika2012#
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
- Od: 21 mar 2008, 21:04
- Posty: 1902 (6/4)
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999
Wszystko co tu napisali to święta prawda. Największym problemem dla mnie było wyjęcie tego panelu po odchyleniu osłony (wystarczy pociągnąć za prawy górny róg po lewej stronie kierownicy, tak jak opisał to cbr). Chodziło o wciśnięcie tego dolnego zaczepu. Śrubokrętem od zewnątrz nie da rady, trzeba było tam wcisnąć łapę. Teraz trochę boli, ale satysfakcja bezcenna.
A z ciekawostek miałem do wymiany regulację podświetlenia zegarów, po wyjęciu przestała też świecić żarówka od regulacji świateł. Przezornie kupiłem 3 (2 białe i 1 czerwona, pomarańczowych nie mieli). Wymieniłem od razu obie przekładając te gumowe kapturki i działa
EDIT: no i przepłaciłem ... 1zł za sztukę
A z ciekawostek miałem do wymiany regulację podświetlenia zegarów, po wyjęciu przestała też świecić żarówka od regulacji świateł. Przezornie kupiłem 3 (2 białe i 1 czerwona, pomarańczowych nie mieli). Wymieniłem od razu obie przekładając te gumowe kapturki i działa
EDIT: no i przepłaciłem ... 1zł za sztukę
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
CBR – świetna relacja, dzieki!!
Podpisuje się pod tym również, co napisał Grzegorz K, trzeba odnaleźć w ręce zakres ruchów, o który byśmy jej nie posądzali aby wcisnąć dolny zatrzask:–) Ja kupiłem po 1pln za sztukę te żaróweczki, białe – niestety nie mogłem nigdzie zlokalizować tych kolorowych. Jeden kapturek trochę się nadwyrężył przy przekładaniu (był przypieczony do starej żarówki) więc jak będę wymieniał kolejne to już raczej od razu na pomarańczowe.
Podpisuje się pod tym również, co napisał Grzegorz K, trzeba odnaleźć w ręce zakres ruchów, o który byśmy jej nie posądzali aby wcisnąć dolny zatrzask:–) Ja kupiłem po 1pln za sztukę te żaróweczki, białe – niestety nie mogłem nigdzie zlokalizować tych kolorowych. Jeden kapturek trochę się nadwyrężył przy przekładaniu (był przypieczony do starej żarówki) więc jak będę wymieniał kolejne to już raczej od razu na pomarańczowe.
- Od: 6 kwi 2012, 14:10
- Posty: 23
- Skąd: Kraków
- Auto: M3 BK, 2004, 1.6
Ja doszedłem do wniosku, że pomarańczowe słabo komponują się z resztą. Porównując czerwone podświetlenie pod nogami bardziej odpowiada kolor do zegarów. Teraz jak będę nieopodal sklepu z tym "drobnostkami" to wezmę czerwone dla porównania.
P.S.
Cieszę się, że fotorelacja się przydaje
P.S.
Cieszę się, że fotorelacja się przydaje
-
2+2=5
- Od: 27 mar 2011, 01:01
- Posty: 2823 (0/26)
- Skąd: Białystok
- Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości