Problem po wymianie filtra kabinowego

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez miro1 » 14 cze 2011, 20:11

Jak wyżej . Po wymianie filtra ( wtyczki były rozłączone) świeci się kontrolka ręcznego nie działają migacze centralny zamek . Rozłączyłem aku na 30 min (zdjąłem 1 klemę ) aby zresetować kompa ale zamiast tego zaświeciła się kontrolka silnika i świeciła przes ok. 15 min . Pytanie co zrobiś aby wszystko ponownie działało . Przedtem nie miałem z autem żadnych kłopotrów .

pozdrawiam

Poporawiłem temat na zgodny z regulaminem, radzi89
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2008, 16:41
Posty: 39
Auto: Mazda CX-3 2019 USA 2.0 AT 148HP
Mazda CX-9 2021 USA
2.5 AT 250HP

Postprzez Blumek » 14 cze 2011, 21:38

miro1 napisał(a):Rozłączyłem aku na 30 min (zdjąłem 1 klemę ) aby zresetować kompa ale zamiast tego zaświeciła się kontrolka silnika i świeciła przes ok. 15 min

Kontrolka silnika świeciła się na odłączonym akumulatorze? odłączałeś kostki przy odłączonym aku czy przy podpiętym?
miro1 napisał(a):Pytanie co zrobiś aby wszystko ponownie działało

Przede wszystkim sprawdź czy podłączyłeś wszystkie kostki dobrze i czy o jakiejś nie zapomniałeś. Możesz na koniec spróbować też znanej metody restartu kompa w starszych mazdach, czyli odłączasz aku i wciskasz pedał hamulca na około 30sec ( nie krócej). I to na razie tyle co mogę powiedzieć.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez miro1 » 14 cze 2011, 22:42

Spróbuję z hamulcem . Kostek raczej nie da się źle podłączyć bo są takie specjalne dociski (klamry) .

dzięki

Niesety <dupa> Mam chyba nowszy model czekam na dalsze propozycje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2008, 16:41
Posty: 39
Auto: Mazda CX-3 2019 USA 2.0 AT 148HP
Mazda CX-9 2021 USA
2.5 AT 250HP

Postprzez Blumek » 14 cze 2011, 23:08

miro1 napisał(a):Kostek raczej nie da się źle podłączyć bo są takie specjalne dociski (klamry) .

Owszem mimo to da się uwierz mi.
miro1 napisał(a):Niesety <dupa> Mam chyba nowszy model czekam na dalsze propozycje.

a co nowszy model ma do rzeczy?
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez RobertPi » 14 cze 2011, 23:27

Kostek nie da się źle podłączyć ale niedokładnie już się zdarzało. Wszystko zależy jak dawno były one wcześniej rozłączane. Czasami gdzieś coś zaśniedzieje i potem są problemy.
Rozłącz wszystko jeszcze raz i połączą ponownie.
RP
Mazda3BM1.5
Obrazek

Suzuki Baleno1,2Hybrid
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1178 (14/40)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez miro1 » 14 cze 2011, 23:43

Blumek Nowszy tzn po lifcie. a co do kostek to z pewnością nie były rozłanczane. Filtr był wymieniany po raz pierwszy autko ma 27000 mil USA i trochę słabo działał nawiew . Ale żeczywiście filtr był zawalony .
Sprawa dotyczy tego jak skasować błędy . Czy trzeba podpiąć pod komputer bo mój zwariował . czy można to zrobić domowym sposobem krok po kroku .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2008, 16:41
Posty: 39
Auto: Mazda CX-3 2019 USA 2.0 AT 148HP
Mazda CX-9 2021 USA
2.5 AT 250HP

Postprzez radzi89 » 15 cze 2011, 00:06

Po odlaczeniu akumlulatora na powiedmzy 30 minut nie powinny wyskakiwac bledy...
Ewentualnie po 30 minutach , trzy razy podlacz i odlacz kleme od akumulatora, wtedy bledy powinny sie zupelnie wykasowac.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Blumek » 15 cze 2011, 00:44

RobertPi napisał(a):Kostek nie da się źle podłączyć ale niedokładnie już się zdarzało

Nie da się ich zamienić, ale da się je źle wpiąć i o to mi chodzi.Albo jakieś złącze zagiąć.
miro1 napisał(a):Blumek Nowszy tzn po lifcie. a co do kostek to z pewnością nie były rozłanczane

Lift czy nie kostki są takie same, nie zrozumiałeś mnie kolego.Skoro twierdzisz, że masz wszystko dobrze podłączone. to ja już nic nie mowie.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez miro1 » 15 cze 2011, 08:09

Autko poszło na serwis . Zobaczę jak to załatwią .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2008, 16:41
Posty: 39
Auto: Mazda CX-3 2019 USA 2.0 AT 148HP
Mazda CX-9 2021 USA
2.5 AT 250HP

Postprzez artureck » 15 cze 2011, 11:05

Ja bym spróbował rzeczy zwariowanej i rozłączył te kostki jeszcze raz, ale na dłużej. U mnie zwariowały wycieraczki po rozłączeniu. Po kilkunastu ruchach same się uspokoiły. Rozłączenie trwało ponad godzinę. Po włączeniu zresetował się trip computer i to chyba jedyna przypadłość.
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2011, 21:14
Posty: 241 (0/1)
Skąd: z Galicji
Auto: Było: M3 BK 2.0 2007 LPG, sedan US-spec

Postprzez miro1 » 15 cze 2011, 12:08

Myślę że już po problemie . Mazda została podpięta pod kompa i zresetowana. Wszystko działa poprawnie Jedynie w miejscu pokazywania temp.zewnętrznej mam kreski ale myślę że z czasem się pojawią cyferki .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2008, 16:41
Posty: 39
Auto: Mazda CX-3 2019 USA 2.0 AT 148HP
Mazda CX-9 2021 USA
2.5 AT 250HP

Postprzez GEUGE » 15 cze 2011, 12:22

Czytam o tym filtrze i widzę że tak banalna rzecz nastręcza tylu kłopotów i problemów. Aż strach sie do tego dotykać bo każdy może mieć później różne niespodzianki. Ale ja też spróbuję w przyszłości i się tak łatwo nie poddam. Polegnę ja albo on-ten filtr :) .
krew w moich żyłach Made in Japan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2011, 22:55
Posty: 58
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 5CR LF 2008 2.0 Sport
była: Mazda 3BK LF 2.0 Top Sport
Mazda 323F 1.8
Mazda 323C 1.4

Postprzez marcin255 » 15 cze 2011, 12:58

chyba wystarczy odpiąć aku przed rozłączeniem tych skrzynek bezpieczników.
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez miro1 » 15 cze 2011, 13:57

Być może to jest sposób aby ominąć późniejsze problemy. Dobrze by było gdyby ktoś potwierdził skuteczność tej metody Bo nie za bardzo widzę inną możliwość Kable od wtyczek są bardzo krótkie a przy naciąganiu można któryś kabelek urwać .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2008, 16:41
Posty: 39
Auto: Mazda CX-3 2019 USA 2.0 AT 148HP
Mazda CX-9 2021 USA
2.5 AT 250HP

Postprzez Jerryz » 15 cze 2011, 16:06

Z miesiąc temu też zmieniałem filtr, kostki rozłączyłem i się porobiło. Teraz już wszystko działa, a wadliwe okazują się same kostki. Piny nie do końca wchodzą w gniazdo (są jakby za krótkie), wystarczy to sprawdzić mocno je dociskając ręką wtedy wszystko wraca do normy, ale wystarczy w małą nierówność wjechać i znowy to samo. Ja połączyłem kostki gwoździkiem i jak do tej pory się trzyma.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 maja 2010, 21:29
Posty: 25 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda CX-3 SkyPassion – 120KM – Soul Red – manual

Postprzez Blumek » 15 cze 2011, 16:20

miro1 napisał(a):nie za bardzo widzę inną możliwość Kable od wtyczek są bardzo krótkie a przy naciąganiu można któryś kabelek urwać .

Za pierwszym razem odłączałem część kostek, za drugim wymieniałem filtr już bez odłączania i jakoś się dało.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez mazz777 » 15 cze 2011, 23:14

W sobote lub wczesniej przetestuje metode wymiany filtra z odpietym aku...
mam nadzieje ze kabelki "niezlezałe" :D -moja mazda ma juz troche latek

Oczywiscie zdam relacje...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2010, 02:47
Posty: 133
Skąd: Sandomierz-Tarnobrzeg
Auto: Mazda 3
CiTD 109KM 2005
Ford Mondeo MK4

Postprzez sorevell » 17 cze 2011, 08:12

Z ciekawostek – dzisiaj jadę na serwis klimatyzacji (odgrzybianie, nabicie czynnika itp.) Do kompletu wymieniam filtr kabinowy i tu niespodzianka. W serwisie PerfectClima na Liwskiej w Warszawie, w przypadku Mazd wymiana filtra jest gratis przy serwisie klimy. Filtr można przywieźć swój, ale jako że jestem leniwy, kupię go u nich.
Cena? 200zł za pełny serwis z wymianą filtra + 20zł za każde 100g czynnika + cena filtra (który można kupić samemu).

edit:
I po wszystkim. Tak jak pisałem wcześniej: serwis (czyszczenie, odgrzybianie, ozonowanie) – 200zł, oryginalny filtr kabinowy do BK – 78,42; wymiana filtra – GRATIS (lub jak ktoś woli – BEZCENNE :P), dobicie 50g czynnika – 10zł. W sumie 278,42zł. Czas operacji – jakieś 1,5h.

Przy okazji dowiedziałem się kilku ciekawych rzeczy, a mianowicie:
1. Poprzedni filtr miałem założony odwrotnie – wtedy nie dochodzi do końca otworu, który powinien przysłaniać i syf pcha się do środka. Dodam, że poprzednio był wymieniany w jednym z warszawskich ASO.
2. Dowiedziałem się, że moja M3 jest objęta akcją serwisową wymiany wysprzęglika (dotyczy tylko modeli z silnikiem Z6). Co ciekawe, w poprzednim tygodniu byłem w jednym z warszawskich ASO w związku z zapalonym Check'iem i tam mnie o tym nie poinformowali, &%$#&...
Ostatnio edytowano 17 cze 2011, 16:38 przez sorevell, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 20:35
Posty: 34
Skąd: Warszawa
Auto: czerwona BK Z6 '04

Postprzez miro1 » 17 cze 2011, 08:45

Wracam do tematu . Jednak wskaźnik temperatury zewnętrznej nadal nie działa. Czy ktoś ma jakieś propozycje jak go pobudzić do życia (pokazuje same kreska) bez ponownego resetu ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2008, 16:41
Posty: 39
Auto: Mazda CX-3 2019 USA 2.0 AT 148HP
Mazda CX-9 2021 USA
2.5 AT 250HP

Postprzez violinek » 17 cze 2011, 09:37

Niestety z czujnikiem nie bardzo pomogę (może odpięcia aku pomoże??).

Chciałem się bardziej podzielić moimi doświadczeniami z rozpinaniem kostek – otóż istnieje szansa, aby je źle podpiąć. Przy składaniu należy zwrócić uwagę, że kostka po założeniu powinna się całkowicie chować w obudowie na płytce z bezpiecznikami.
Kostę należy najpierw wsunąć niemalże do połowy, a dopiero wtedy przesunąć dźwigienkę, która ją zabezpiecza przed wypięciem (przesunięcie dźwigienki powoduje wsunięcie kostki do końca).

Za pierwszym razem, gdy rozpinałem kostki – składając kostkę włożyłem tylko troszkę, tak by dźwigienka złapała, a następnie przesuwałem ją – skutkowało to tym, że kostka nieco wystawała ponad obudowę i kostka "trochę łączyła, a trochę nie" :)

Dodam, że już kilka razy rozpinałem kostki bez odłączonego aku i jak dotychczas zawsze wszystko działa jak należy po złączeniu. Mimo wszystko wydaje się, że odłączene aku przed rozłączaniem kostek jest bezpieczniejsze – ja poprostu wcześniej nie pomyślałem o tym :)

pozdrawiam
Wszyscy jesteśmy po trosze kłamcami. To zdanie też jest kłamstwem. I to poprzednie również.
Początkujący
 
Od: 31 mar 2009, 14:17
Posty: 7
Skąd: Jasło
Auto: Mazda 3 1.6-diesel sedan

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323