Blumek napisał(a):Nie wnikam dalej , rozumiem że M3 to auta z kosmosu i gdzie nie spojrzysz to wymagają części rodem z roku 2100

.
Czy ktoś tutaj pisze o jakichś cudach techniki wyprzedzając o kilkadziesiąt lat do przodu?
Wyraźnie napisałem, że oryginalna żarówka to A14V 1,4W, jest trudno dostępna i wcale nie może dziwić fakt, że idąc do ASO płaci się za nią grube pieniądze.
To, jaką żarówkę ktoś sobie zastosuje, to jego sprawa.
Nie do końca rozumiem czym różni się żarówka 12V/1,2W od tej pseudo A14V/1,4W, ta pierwsza owszem standardowa i może się przepalać bo w autach panuje często napięcie powyżej równych 12V, natomiast ta druga w aucie gdzie panuje powiedzmy 12,5 V nigdy nie da 1.4 wata.
Na chłopski rozum, różnia jest w mocy – 1,2W będzie świecić słabiej niż 1,4W, a 14V teoretycznie będzie bardziej wytrzymała od 12V na podwyższone napięcie jakie panuje w układzie elektrycznym.
Owszem jest to możliwe, ale żarówka 12V/1.2W nie powinna spalić nic... jeżeli ma się oryginalnego kondoma na niej.
Jak już wspomniałem, spalić bądź stopić może tylko mocniejsza żarówka.