Żarówka w popielniczce
1, 2
Witam,
Rozebrałem sobie popielniczkę bo chciałem wymienić żarówkę, lecz jest ona bardzo trudno dostępna. Nie mają takiej w żadnym sklepie w jakim byłem. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z tą żarówką?
Rozebrałem sobie popielniczkę bo chciałem wymienić żarówkę, lecz jest ona bardzo trudno dostępna. Nie mają takiej w żadnym sklepie w jakim byłem. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z tą żarówką?
- Od: 13 maja 2011, 15:00
- Posty: 21
- Skąd: Elbląg
- Auto: Mazda 3 1.6 CiDT 2006 110 KM Hatchback
Pozdrawiam
- Od: 15 lis 2008, 22:04
- Posty: 105
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD
kamil.r napisał(a):Witam,
Rozebrałem sobie popielniczkę bo chciałem wymienić żarówkę, lecz jest ona bardzo trudno dostępna. Nie mają takiej w żadnym sklepie w jakim byłem. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z tą żarówką?
A ja zapytam co trzeba było rokręcić w kokpicie żeby wyciągnąć tą żarówkę?
Dominooo napisał(a):A ja zapytam co trzeba było rokręcić w kokpicie żeby wyciągnąć tą żarówkę?
Wyciągasz, pojemnik na napoje wyciągasz mieszek, odkręcasz chyba 2 śrubki i po robocie.nie pamiętam czy trzeba wyciągać plastik gdzie jest zapalniczka, ale jeżeli tak to jest na zatrzaskach.
Madzia Forever :)
- Od: 5 lut 2007, 23:44
- Posty: 930
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(
Blumek napisał(a):Dziwna sprawa, taka żarówka jest dostępna w każdym klepie elektronicznym.
Nie jest dostępna w każdym sklepie. W każdym sklepie, którym byłem mówią, że żarówki te są trudno dostępne w hurtowniach i są droższe od tych 12V. Jak 12V kosztuje 1-1,5 zł tak 14V kosztuje około 8zł. Oryginalna żarówka ma oznaczenie A14V 1,4W i wygląda dokładnie tak jak na powyższych zdjęciach.
Są to typowo samochodowe żarówki, które są niby odporne na częste przepalanie. Najczęściej stosowane do podświetleń w trudno dostępnych miejscach.
Dobrze jest stosować odpowiednią moc żarówki w danym miejscu, gdyż jeśli założymy żarówkę "za mocną" to bardzo się nagrzeje i stopi nam oprawkę, w którą jest zamocowana. Wiem coś o tym, bo tak sobie właśnie załatwiłem oprawkę i osłonę żarówki w schowku pasażera
Ostatnio edytowano 23 lip 2011, 00:22 przez Dominooo, łącznie edytowano 2 razy
Dominooo napisał(a):Nie jest dostępna w każdym sklepie. W każdym sklepie, którym byłem mówią, że żarówki te są trudno dostępne w hurtowniach i są droższe od tych 12V. Jak 12V kosztuje 1-1,5 zł tak 14V kosztuje około 8zł. Oryginalna żarówka ma oznaczenie A14V 1,4W i wygląda dokładnie tak jak na powyższych zdjęciach.
Są to typowo samochodowe żarówki, które są niby odporne na częste przepalanie. Najczęściej stosowane do podświetleń w trudno dostępnych miejscach.
Dobrze jest stosować odpowiednią moc żarówki w danym miejscu, gdyż jeśli założymy żarówkę "za mocną" to bardzo się nagrzeje i stopi nam oprawkę, w którą jest zamocowana. Wiem coś o tym, bo tak sobie właśnie załatwiłem oprawkę i osłonę żarówki w schowku pasażera
Nie wnikam dalej , rozumiem że M3 to auta z kosmosu i gdzie nie spojrzysz to wymagają części rodem z roku 2100
Dominooo napisał(a):gdyż jeśli założymy żarówkę "za mocną" to bardzo się nagrzeje i stopi nam oprawkę
Owszem jest to możliwe, ale żarówka 12V/1.2W nie powinna spalić nic... jeżeli ma się oryginalnego kondoma na niej.
Madzia Forever :)
- Od: 5 lut 2007, 23:44
- Posty: 930
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(
Blumek napisał(a):Nie wnikam dalej , rozumiem że M3 to auta z kosmosu i gdzie nie spojrzysz to wymagają części rodem z roku 2100.
Czy ktoś tutaj pisze o jakichś cudach techniki wyprzedzając o kilkadziesiąt lat do przodu?
Wyraźnie napisałem, że oryginalna żarówka to A14V 1,4W, jest trudno dostępna i wcale nie może dziwić fakt, że idąc do ASO płaci się za nią grube pieniądze.
To, jaką żarówkę ktoś sobie zastosuje, to jego sprawa.
Nie do końca rozumiem czym różni się żarówka 12V/1,2W od tej pseudo A14V/1,4W, ta pierwsza owszem standardowa i może się przepalać bo w autach panuje często napięcie powyżej równych 12V, natomiast ta druga w aucie gdzie panuje powiedzmy 12,5 V nigdy nie da 1.4 wata.
Na chłopski rozum, różnia jest w mocy – 1,2W będzie świecić słabiej niż 1,4W, a 14V teoretycznie będzie bardziej wytrzymała od 12V na podwyższone napięcie jakie panuje w układzie elektrycznym.
Owszem jest to możliwe, ale żarówka 12V/1.2W nie powinna spalić nic... jeżeli ma się oryginalnego kondoma na niej.
Jak już wspomniałem, spalić bądź stopić może tylko mocniejsza żarówka.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości