Praca klimatyzacji
Witam. Jestem od tygodnia posiadaczem Mazdy 3. Postanowiłem zrobić przegląd klimy (wymiana filtra kabinowego, odgrzybianie, wymiana oleju spręzarki i dobicie czynnika.). Gazu było 270g według serwisu zostało dobite do 500g. Po tym serwisie przyjrzałem się pracy sprężarki, i chciałbym zapytać was czy to normalne. Po załączeniu klimy sprężarka załącza się z wentylatorem i chodzi ok 10-15 s.
Później cykle są już znacznie krótsze 2-3 s chodzi wyłącza się i po chwili znowu na 2-3 s się załącza.
Zapomniałem dodać ze to jest klimatronic. Troche mnie niepokoi taka praca. W serwisie powiedzieli mi ze jest jeszcze dość chłodno i szybko się wyłącza i jest niby wszystko ok. Jak u was wygląda praca klimy?
Później cykle są już znacznie krótsze 2-3 s chodzi wyłącza się i po chwili znowu na 2-3 s się załącza.
Zapomniałem dodać ze to jest klimatronic. Troche mnie niepokoi taka praca. W serwisie powiedzieli mi ze jest jeszcze dość chłodno i szybko się wyłącza i jest niby wszystko ok. Jak u was wygląda praca klimy?
- Od: 1 maja 2011, 18:33
- Posty: 4
- Auto: Mazda3 1,6 16V
Całkiem możliwe, że wszystko działa poprawnie. Tym bardziej jeżeli masz włączony tryb "auto".
Pisałeś o dolaniu oleju do sprężarki... Czy aby sprężarka potrzebuje oleju
Chyba czynnik chłodzący sam w sobie spełnia rolę smarowania. Może się mylę, ale chyba troszeczkę cię naciągnęli.
Pisałeś o dolaniu oleju do sprężarki... Czy aby sprężarka potrzebuje oleju

"Nigdy nie polemizuj z idiotą – najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem." – "Pozdrawiam" Dr House
w układzie klimatyzacji musi być odpowiednia ilość gazu chłodzącego i odpowiednia ilość oleju i razem mają dawać odpowiednie ciśnienie:) stąd właśnie trzeba od czasu do czasu włączyć klimatyzację (również zimą) aby czynnik zmieszał się z olejem i nasmarował układ.
Nigdy nie rozmawiaj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
- Od: 5 lip 2010, 21:04
- Posty: 179
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 HB
Ale to czynnik jednocześnie smaruje sprężarkę. Nie ma osobnego zbiornika na olej.
A sprężarka tak właśnie pracuje. Szczególnie w trybie auto. I jednocześnie włącza się wentylator chłodnicy.
A sprężarka tak właśnie pracuje. Szczególnie w trybie auto. I jednocześnie włącza się wentylator chłodnicy.
Tak ma być, w każdym aucie z klima automatyczną tak jest w trybie auto, Jak temperatury wzrosną do 30 stopni to wtedy nie będzie się tak często wyłączać albo nawet wcale.
Madzia Forever :)
- Od: 5 lut 2007, 23:44
- Posty: 930
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(
może masz włączony tryb ECO, co z tego co wiem (ma diesla, więc nie mam ECO) sterownik sam decyduje czy jest sens włączyć sprężarkę, czy może wystarczy sam nadmuch – może ten właśnie tryb ECO często włącza i wyłącza sprężarkę??
Nigdy nie rozmawiaj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
- Od: 5 lip 2010, 21:04
- Posty: 179
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 HB
bouoz napisał(a):może masz włączony tryb ECO, co z tego co wiem (ma diesla, więc nie mam ECO) sterownik sam decyduje czy jest sens włączyć sprężarkę, czy może wystarczy sam nadmuch – może ten właśnie tryb ECO często włącza i wyłącza sprężarkę??
A ja właśnie mam pytanie, kiedy ten tryb ECO się załącza? Czy faktycznie w Dieslach nie ma trybu ECO?
tryb eco powinien załączać się wtedy kiedy różnica temperatury zewnętrznej i wewnętrznej jest na tyle mała ze system potrafi schłodzić wnętrze pojazdu zasysając powietrze bez włączania sprężarki. przy upałach w lecie w mieście może rzadko spotykany widok ale jak już jedziesz 130km na godzinę na autobahnie to da się to często zauważyć. fakt posiadania silnika diesel nie ma tym wypadku zadnego znaczenia. bardziej sterownik klimy.
Przez miasto jak samoloteeeeeeem...
tradeitdamn napisał(a):tryb eco powinien załączać się wtedy kiedy różnica temperatury zewnętrznej i wewnętrznej jest na tyle mała ze system potrafi schłodzić wnętrze pojazdu zasysając powietrze bez włączania sprężarki. przy upałach w lecie w mieście może rzadko spotykany widok ale jak już jedziesz 130km na godzinę na autobahnie to da się to często zauważyć. fakt posiadania silnika diesel nie ma tym wypadku zadnego znaczenia. bardziej sterownik klimy.
Rozumiem.
Jeżdżę ostatnio cały czas na AUTO i obserwowałem czy załączy się tryb auto czy nie. Temperaturę miałem ustawioną na 20 st. celsjusza, a temperatura zewnętrzna wynosiła 21. Tryb ECO się nie włączał.
Jeszcze nie widziałem, żeby kiedykolwiek się załączył.
kiedyś był wątek na forum na temat tryby ECO i stwierdzono jednoznacznie, że w mazdzie 3 jedynie w silnikach benzynowych jest tryb ECO.
Nigdy nie rozmawiaj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
- Od: 5 lip 2010, 21:04
- Posty: 179
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 HB
Dominooo napisał(a):Rozumiem.
Jeżdżę ostatnio cały czas na AUTO i obserwowałem czy załączy się tryb auto czy nie. Temperaturę miałem ustawioną na 20 st. celsjusza, a temperatura zewnętrzna wynosiła 21. Tryb ECO się nie włączał.
Jeszcze nie widziałem, żeby kiedykolwiek się załączył.
A zrób to samo kiedy na zewnątrz będzie 10 a klime ustawisz na 20
Przez miasto jak samoloteeeeeeem...
a jak niby włączyć ten tryb ECO? w Mazda 6 naciskając przycisk AC uruchamia się AC ECO a w Mazda 3 to nie działa.
Mam jeszcze pytanie kiedy niby jest włączony tryb AUTO wtedy gdy nawiew idzie na szybę?
Mam jeszcze pytanie kiedy niby jest włączony tryb AUTO wtedy gdy nawiew idzie na szybę?
Elementy wyposażenia prawych drzwi przednich i tylnych https://picasaweb.google.com/1062179878 ... rnika2012#
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]

- Od: 21 mar 2008, 21:04
- Posty: 1902 (6/4)
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999
działa o ile temp. zewnętrzna nie rózni sie znacząco od " zadanej " temp. klimatyzacji -jeśli na dworze jest 15 *C i ustawimy 15 *C na klimę( +.-- 2-3 *C ) i wcisniemy obojetnie czy przycisk AC czy AUTO klima wejdzie w tryb ECO -koniec kropka .
Tryb auto działa po wcisnieciu guzika – uwaga
! auto
lub po ustawieniu nawiewu na szybę przednią
Tryb auto działa po wcisnieciu guzika – uwaga


Widzę dyskusja jest zwarta
i dobrze.
M3
1. Wciskamy AUTO..klima włącza nawiew na szybę, w zależności od ustawionej przez nas temperaturę, klima może przełączyć się w ECO lub nie ( zależy jaka jest temp.wew i jakie natężenie światła) bo chyba każdy ma czujnik natężenia światła.
2. Włączając klimę na 15 stopni nie oczekujmy trybu ECO nawet przy niskich temperaturach na zewnątrz.
3. Wciskając guziczek A/C lub zmieniamy miejsce nawiewu (nogi, szyba..idt) automatycznie wyłączamy tryb AUTO.
4. W Dieslach może nie być trybu ECO bo tam nie ma za bardzo co oszczędzać( disle maja lżej o pompę wspomagania), w autach benzynowych, podczas gorącego lata, spalanie możne wzrosnąć do około 1,5l/100km z włączona kima non stop.
w poniedziałek sprawdzę jak to W dieslach i 6-tkach jet jak dam redę.
M3
1. Wciskamy AUTO..klima włącza nawiew na szybę, w zależności od ustawionej przez nas temperaturę, klima może przełączyć się w ECO lub nie ( zależy jaka jest temp.wew i jakie natężenie światła) bo chyba każdy ma czujnik natężenia światła.
2. Włączając klimę na 15 stopni nie oczekujmy trybu ECO nawet przy niskich temperaturach na zewnątrz.
3. Wciskając guziczek A/C lub zmieniamy miejsce nawiewu (nogi, szyba..idt) automatycznie wyłączamy tryb AUTO.
4. W Dieslach może nie być trybu ECO bo tam nie ma za bardzo co oszczędzać( disle maja lżej o pompę wspomagania), w autach benzynowych, podczas gorącego lata, spalanie możne wzrosnąć do około 1,5l/100km z włączona kima non stop.
w poniedziałek sprawdzę jak to W dieslach i 6-tkach jet jak dam redę.
Madzia Forever :)
- Od: 5 lut 2007, 23:44
- Posty: 930
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(
marcin255 napisał(a):działa o ile temp. zewnętrzna nie rózni sie znacząco od " zadanej " temp. klimatyzacji -jeśli na dworze jest 15 *C i ustawimy 15 *C na klimę( +.-- 2-3 *C ) i wcisniemy obojetnie czy przycisk AC czy AUTO klima wejdzie w tryb ECO -koniec kropka .
Tryb auto działa po wcisnieciu guzika – uwaga! auto
lub po ustawieniu nawiewu na szybę przednią
U mnie nie działa:
* po wciśnięciu AUTO lub AC
* bez względu na ustawienia temperatur
* bez względu na ustawinia nawiewu
Tryb ECO nie działa- koniec kropka.
U mnie działa tak jak napisał marcin i Blumek. Dodam jeszcze, że przy wciśniętym "auto", komputer sam przełącza klapki nawiewu. Z reguły jak jest upał to zaczyna się od nawiewu na twarz, a potem w zależności od temp. zmienia kierunki nawiewu. Również tryb "auto" reguluje prędkością wentylatora. Wystarczy ręcznie zaingerować w ustawienia wentylatora, tryb "auto" się wyłącza.
"Nigdy nie polemizuj z idiotą – najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem." – "Pozdrawiam" Dr House
Blumek napisał(a):a ile masz na zewnątrz? i słonecznie?
narazie jest miedzy 10 a 15 stopni.
Tryb ECO czasem się załącza. Ale niezależnie od trybu sprężarka pracuje podobnie ok. 2-3 sekund i sie rozłącza na chwilę i znowu załącza.
Miałem wcześniej Honde Civic z klimą manualną, i te cykle pracy były inne ( sprężarka załączała się na dłużej) Tutaj jest klimatronic i w sumie nie wiem jak to ma pracować. Dlatego pytam was.
- Od: 1 maja 2011, 18:33
- Posty: 4
- Auto: Mazda3 1,6 16V
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości