Strona 1 z 2

Wystrzelone airbagi

PostNapisane: 16 kwi 2011, 03:21
przez przemas*
Witam, kupiłem Mazdę 3 z 2005roku z wystrzelonymi czołowymi poduszkami powietrznymi.W aucie były poduszki jednonabojowe,ja zamontowałem dwunabojowe podłączejąc pod jedną wtyczkę.Po podłączenu pod komputer i zresetowaniu sterownika pokazało błąd B1231 crash detected.Czy jest to wina dwunabojowych poduszek czy zablokowanie sterownika? Prosze o pomoc

Re: Wystrzelone airbagi

PostNapisane: 16 kwi 2011, 22:42
przez Blumek
Jeżeli miałeś jedno nabojowe to czemu założyłeś dwu? Myślę, że odpowiedz jest zawarta w twoim pytaniu.

Re: Wystrzelone airbagi

PostNapisane: 26 kwi 2011, 21:08
przez przemas*
Czy ktoś mądry coś podpowie?

Re: Wystrzelone airbagi

PostNapisane: 26 kwi 2011, 21:15
przez Blumek
No poczułem się urażony :)

Re: Wystrzelone airbagi

PostNapisane: 26 kwi 2011, 21:21
przez bouoz
Postprzez skilll » 22 paź 2008, 16:35
Dwunabojowa jest wersja USA. Można zakładać jednonabojową ale trzeba przerobić wtyczkę. Jeżeli chodzi o napinacze to prawda, w nowych nabój jest przy zwijaczu

Re: Wystrzelone airbagi

PostNapisane: 26 kwi 2011, 22:41
przez przemas*
Sorki Blumek,ale twoja odpowiedz w niczym mi nie pomogła...jedno jest pewne,coś jest nie tak.Pasy bezpieczeństwa oczywiście też wymieniłem ,napinacze są przy klamrze .Poduszki są faktycznie ze stanów,a moja madzia jest wersią europejską. Orginalne były jednonabojowe a te są dwu.Rezystancje poduszek sa ok,jednak błąd B1231 wciąż powraca.

Re: Wystrzelone airbagi

PostNapisane: 26 kwi 2011, 22:48
przez Neron-ek
Jeśli sterownik po dzwonku zarejestrował tzw. crash data to kasowanie błędów zwykłym skanerem nic nie da. Trzeba wymontować sterownik a z niego pamięć i wgrać oryginalny – "czysty" wsad.
Co do poduszek to jeśli są dobrze podłączone, nie powinno mieć to żadnego wpływu – chyba że kupiłeś regenerowane :)

Re: Wystrzelone airbagi

PostNapisane: 26 kwi 2011, 23:57
przez przemas*
Poduszki podłączyłem tylko pod jedno wejście żółte czerwone pozostało wolne,czy tak może być?

Re: Wystrzelone airbagi

PostNapisane: 28 kwi 2011, 12:02
przez Neron-ek
A jak było na oryginalnych?
A poza tym jak się na tym nie znasz, to się poduszkami nie baw bo wystarczy jeden nieostrożny ruch, dostaniesz poduchą w łeb i zabawa się przykro skończy.
Co do samego błędu to nie wskazuje on na złe lub źle podłączone poduchy tylko na zarejestrowany "crash test". Może zacznij od wyczyszczenia sterownika jeśli nie było to zrobione lub kup nowy – cena 2500zł plus wymiana i programowanie 200zł.

Re: Wystrzelone airbagi

PostNapisane: 28 kwi 2011, 17:18
przez bouoz
a jak stwierdzić czy ten sterownik zarejestrował "crash test" ? po prostu na kompie powinno to być widać?

Re: Wystrzelone airbagi

PostNapisane: 28 kwi 2011, 18:21
przez 4fly
witam
wymienić poduszki to jedno. jeszcze musisz oddać do naprawy sensor poduszek przez który pokazuje się błąd (znajduje się w okolicy dźwigni zmiany biegów, pod konsolą środkową...z tego co pamiętam)
poza tym w pasach na 90% poszły napinacze, tez do wymiany...

Re: Wystrzelone airbagi

PostNapisane: 28 kwi 2011, 21:37
przez Neron-ek
bouoz napisał(a): przez bouoz » 28 kwi 2011 dzisiaj 17:18

a jak stwierdzić czy ten sterownik zarejestrował "crash test" ?


Błąd o którym mowa B1231 mówi o zapełnionej pamięci rejestrującej crash data.
Błąd w polskim tłumaczeniu brzmi – przekroczony limit przyspieszenia wzdłużnego.
Takiego błędu nie da się po prostu skasować jest on na stałe wryty w sterownik.
Wg zaleceń producenta taki sterownik jest do wywalenia.
Nie można też użyć sterownika z innego samochodu bo każdy zaprogramowany sterownik ma zapisany VIN auta w które go wsadzono a tego już się nie da przeskoczyć.
Ale jak to bywa można się pozbyć błędu B1231 – potrzeba sporo wiedzy z zakresu elektroniki, trochę obycia z lutownicą i da się to wyleczyć.

Re: Wystrzelone airbagi

PostNapisane: 28 kwi 2011, 21:50
przez bouoz
dzięki za obszerną wypowiedź: czy jeżeli były wystrzelone poduszki i nikt tego nie wymieniał to powinien być błąd kompie? czy trzeba coś jeszcze sprawdzić?

Re: Wystrzelone airbagi

PostNapisane: 28 kwi 2011, 21:55
przez Neron-ek
Błąd w sterowniku będzie na 100% nie koniecznie ten B1231, może być inny mówiący tylko o wystrzeleniu poduszek.

Re: Wystrzelone airbagi

PostNapisane: 28 kwi 2011, 22:10
przez Blumek
Tzn dla rozjaśnienia, sterownik poduszek i ECU to dwie rożne rzeczy. Sterownik poduszek wysyła ci cały czas informacje o tym błędzie do ECU i tak będzie w kółko aż do uporania się z tym problemem.

Czy się mylę?

I mam jedno pytanie czy jeżeli poduszki były wystrzelone i np. handlarz założył nowe i zmienił sterownik poduszek , czy da się to jakoś rozpoznać?

Re: Wystrzelone airbagi

PostNapisane: 28 kwi 2011, 22:39
przez Neron-ek
Dokładnie tak, sterownik SRS oraz ECU to dwa różne sterowniki.
Co do pytania nr 2 to TAK da się to rozpoznać jednak wymaga to trochę doświadczenia.

Re: Wystrzelone airbagi

PostNapisane: 28 kwi 2011, 22:54
przez przemas*
Wszystko fajnie rozmowa się toczy,sterownik był wymieniony na drugi, niby czysty ,ale B1231crash data detected,Longitudinal acceleration threshold exceeded znów powrócił, więsc o co chodzi?

Re: Wystrzelone airbagi

PostNapisane: 28 kwi 2011, 23:03
przez bouoz
może chodzi o
niby czysty

Re: Wystrzelone airbagi

PostNapisane: 28 kwi 2011, 23:31
przez przemas*
Dobra,dwa naboje zamiast jednego,podłączone pod jeden, pójdzie czy nie?

Re: Wystrzelone airbagi

PostNapisane: 29 kwi 2011, 02:47
przez Blumek
przemas* napisał(a):Dobra,dwa naboje zamiast jednego,podłączone pod jeden, pójdzie czy nie?

pójdzie ale masz napisane wyżej.

Neron-ek napisał(a):Co do pytania nr 2 to TAK da się to rozpoznać jednak wymaga to trochę doświadczenia.

Ty kolego nie bądź taki tajemniczy skoro odpowiadasz na pytania, tylko odpowiadaj sensownie. Bo na zapytanie jak wymienić żarówkę też mogę odpowiedzieć "wymaga to trochę doświadczenia".