Mazda3 – brak światła wstecznego
WItam!
Po zakupie mojej pierwszej Madzi (i wogóle pierwszego na prawdę MOJEGO auta) dostrzegłem, że nie pali się światło wstecznego. Oczywiście chcę zacząć od rzeczy najbardziej prozaicznej czyli wymiany żarówki. Ostatnio na szybko otworzyłem tą klapkę w klapie bagażnika i nie odpinając kabla wyjąłem całość. Myślałem, że to będzie zwykła żarówka taka jak np. świateł postojowych. Ale było jednak inaczej. Nie siłowałem się z jej wyjęciem, gdyz nie miałem na to czasu.
Stwierdziłem, że lepiej najpierw zapytać, żeby POLAK NIE BYŁ MĄDRY PO SZKODZIE (czyt. połamaniu czegoś). Dostanę taką żarówkę w zwykłym sklepie motoryzacyjnym czy muszę lecieć do ASO
Przepraszam za zawracanie głowy, jeśli pytanie jest idiotyczne
EDIT(widmo82)
Proszę sprawdzić:
– żarówkę (W21W – taka sama jest jako przeciwmgielne)
– bezpiecznik nr 79 10A – skrzynka przed fotelem pasażera
– wiązkę w klapie bagażnika
Jesli nie pomoże to:
Fotorelacja z wymiany włącznika światła cofania dla diesla Y6 1.6l => viewtopic.php?f=471&t=139727
PS: W benzynie ten czujnik jest inny i znajduje się pod skrzynią biegów – dostęp od dołu.
Po zakupie mojej pierwszej Madzi (i wogóle pierwszego na prawdę MOJEGO auta) dostrzegłem, że nie pali się światło wstecznego. Oczywiście chcę zacząć od rzeczy najbardziej prozaicznej czyli wymiany żarówki. Ostatnio na szybko otworzyłem tą klapkę w klapie bagażnika i nie odpinając kabla wyjąłem całość. Myślałem, że to będzie zwykła żarówka taka jak np. świateł postojowych. Ale było jednak inaczej. Nie siłowałem się z jej wyjęciem, gdyz nie miałem na to czasu.
Stwierdziłem, że lepiej najpierw zapytać, żeby POLAK NIE BYŁ MĄDRY PO SZKODZIE (czyt. połamaniu czegoś). Dostanę taką żarówkę w zwykłym sklepie motoryzacyjnym czy muszę lecieć do ASO
Przepraszam za zawracanie głowy, jeśli pytanie jest idiotyczne
EDIT(widmo82)
Proszę sprawdzić:
– żarówkę (W21W – taka sama jest jako przeciwmgielne)
– bezpiecznik nr 79 10A – skrzynka przed fotelem pasażera
– wiązkę w klapie bagażnika
Jesli nie pomoże to:
Fotorelacja z wymiany włącznika światła cofania dla diesla Y6 1.6l => viewtopic.php?f=471&t=139727
PS: W benzynie ten czujnik jest inny i znajduje się pod skrzynią biegów – dostęp od dołu.
Ostatnio edytowano 28 mar 2011, 15:40 przez Grzegorz K, łącznie edytowano 1 raz
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
z przodu postojowe to W5WBlumek napisał(a):Dokładnie tak jak kolega wyżej pisze, taka jak w postojowych tylko większa bez trzonka.
a jeśli miałbym cokolwiek doradzić to zamiast lecieć odrazu po żarówkę przełóż tą z przeciwmgielnego i sprawdź czy się pali
Seraf napisał(a)::P z przodu postojowe to W5W
Ohh przepraszam że nie jasno się wyraziłem chodziło mi o budowę żarówki, moje przeoczenie że o mocy nie pomyślałem
Madzia Forever :)
- Od: 5 lut 2007, 22:44
- Posty: 930
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(
No i niestety wymieniłem i nadal nie pali ... muszę poszukać, bo gdzieś widziałem wątki o niedziałającym świetle wstecznego Gdzie wogóle M3 ma bezpieczniki
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Dzięki wielkiej "pomocy" Blumka znalazłem bezpieczniki pod maską. No i dalej bo nie wiem który jest od świateł, a oznaczenia nie są zbyt czytelne dla mnie
Dodatkowo pozamieniałem żarówki oraz całe te plastiki trzymające żarówkę między wstecznym a przeciwmgielnym. Niestety jak ktoś wyżej sugerował to nie wina żarówki
Dodatkowo pozamieniałem żarówki oraz całe te plastiki trzymające żarówkę między wstecznym a przeciwmgielnym. Niestety jak ktoś wyżej sugerował to nie wina żarówki
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Się Blumkowi nie dziw bo ma racje wszystko można znaleźć na forum albo w instrukcji mazdy powyżej masz wyciągi z instrukcji o bezpiecznikach (instrukcja PL nomen omen też z forum ściągnięta) w kabinie bezpieczniki są pod schowkiem w nogach pasażera za taką plastikową zasłoną
Seraf napisał(a):są pod schowkiem w nogach pasażera za taką plastikową zasłoną
Ale czy tak nie było szybciej Zanim zacząłem wątek przeglądałem instrukcję, ale moja jest po niemiecku, a ja tak nie za bardzo "szprecham". Nie wpadłem na to, że tutaj może być ona w PL, ale dzięki Serafowi już ją ściągam. Samo nie za wiele mówi.
Ale najważniejsze, że już wiem więcej, wiec suma sumaru warto tu czasem nawet oczywiste (dla innych) tematy porusza.
Dzięki za pomoc, jeśli to nie będą bezpieczniki to jeszcze napiszę.
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
nie zawsze chodzi o
OT mi się zrobił mi scuzi
Dbamy o porządek na forum żeby potem osobom czegoś szukającym było łatwiej. Moderatorzy też ludzie i chcą na weekend poczytać forum z przyjemnością a nie traktować jako weekendowe zajęcie (cholera wie może na weekend w ogóle nie wchodzą na forum z ogólnej frustracji )Grzegorz K napisał(a):szybciej
OT mi się zrobił mi scuzi
No to wracając do tematu nadal .
Wymiana bezpiecznika nr 79 nic nie dała, stary wygląda ok, światła nadal nie ma. Jak rozumiem pozostaje tylko czujnik w skrzyni Jak to jest rozwiązane w M3(przedlift) Znalazłem stary temat dot. M323 i tam ponoć kabelki od czujnika wychodzą z przodu skrzyni. Czy tutaj jest podobnie
Wymiana bezpiecznika nr 79 nic nie dała, stary wygląda ok, światła nadal nie ma. Jak rozumiem pozostaje tylko czujnik w skrzyni Jak to jest rozwiązane w M3(przedlift) Znalazłem stary temat dot. M323 i tam ponoć kabelki od czujnika wychodzą z przodu skrzyni. Czy tutaj jest podobnie
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
potwierdzam jak Blumek. Miałem identyczny problem – brak światła wstecznego, wymieniałem żarówki, sprawdzałem bezpieczniki a winny był czujnik w skrzyni biegów, który jak się okazało w moim przypadku był w ogóle odłączony Ze zlokalizowaniem go nie powinieneś mieć problemów. Kabelki jak dobrze mniemasz wychodzą z przodu skrzyni biegów.
- Od: 6 cze 2010, 13:12
- Posty: 93
- Skąd: Garwolin
- Auto: w poszukiwaniu modelu BL
Witam Panowie, ostatnio zauwazyłem podobny problem ze światłem cofania u siebie – raz swieci, raz nie. Po kilkukrotnym wrzuceniu wstecznego znów zaczyna świecić. Obstawiam, że też jest to coś z włącznikiem światła przy skrzyni... wg tego:
włącznik (17-630) powinien być widoczny gdzieś pomiędzy silnikiem a obudową akumulatora, jednak nic tam nie widziałem pasującego.
Pamięta ktoś co trzeba zdemontować, żeby się do niego dostać ? Obudowa akumulatora ?
Z góry dzięki za pomoc.
włącznik (17-630) powinien być widoczny gdzieś pomiędzy silnikiem a obudową akumulatora, jednak nic tam nie widziałem pasującego.
Pamięta ktoś co trzeba zdemontować, żeby się do niego dostać ? Obudowa akumulatora ?
Z góry dzięki za pomoc.
Witam
miałem ten sam problem.żarówka sprawna ,bezpieczniki też.
Został tylko czujnik i to było to
Należy
1.wyciągnąć akumulator
2.zdemontować obudowę akumulatora (bez ścianki lewej patrząc od strony błotnika ,ona jest wypinana ,a do niej są podpiete kable ) odkręcić wszystko co jest przykręcone do pozostałej obudowy 2 śróbki o ile pamiętam h....y dostęp .
3.zdemontować filtr powietrza ,wyciągnąć cała obudowe (uwaga na gume przy skrzyni lewy górny zaczep.)
w sumie filtr należy w pierwszej kolejności zdemontować .
4.odkręcic obudowe akumulatora od łoża 3 śruby
5.wyciągnąć obudowę
6.odkręcic łoże akumulatora taka czarna blacha w sumie chyba 4 duże i dwie małe nakrętki .
aha przed odkreceniem tych dużych należy odkręcić jedna śrubkę od strony filtra powietrza przy skrzyni biegów
7.i po tej całej operacji mamy czujnik na wierzchu
8. wypiąc wtyczkę
9.odkręcić czujnik (potrzebna bardzo mała siła do odkręcenia )
10. wkręcić nowy czujnik
11 . poskładac wszystko .
Ja nie miałem czasu poskładałem zapiołem aku i jasność z tyłu .
ale można podpiąc aku na kablach i sprawdzić czy działa światełko ,
jeżeli ktoś chce robić sam nic trudnego .
ale należy sie zaopatrzyć wcześniej w komplet kluczy z długimi przedłużkami .
napewno ułatwia prace .no i skombinować sobie nasadkę taka aby weszła na czujnik ,czyli w miare głeboka (ja oczywiście nie miałem i odkręciłem 20 letnim kluczem do kół który ledwo złapał )
płaskim kluczem nic nie zdziałacie ,nie ma miejsca .
dla bezpieczeństwa wd 40 i powodzenia.
a przy okazji mozna wymienic filtr oleju bo jezeli obudowa filtra już jest zdemontowana to dla czego nie .
nie ma potrzeby demontować odmy wraz z rurą do turbo .
żeby zobaczyć czujnik niestety trzeba to wszystko zdemontować a jak chcesz go tylko pomacać to wymontuj filtr powietrza włóż dwa palce pod łoze aku i go pomacaj.
ja tak zrobiłem ale mimo pieszczot nie zadziałał .
miałem ten sam problem.żarówka sprawna ,bezpieczniki też.
Został tylko czujnik i to było to
Należy
1.wyciągnąć akumulator
2.zdemontować obudowę akumulatora (bez ścianki lewej patrząc od strony błotnika ,ona jest wypinana ,a do niej są podpiete kable ) odkręcić wszystko co jest przykręcone do pozostałej obudowy 2 śróbki o ile pamiętam h....y dostęp .
3.zdemontować filtr powietrza ,wyciągnąć cała obudowe (uwaga na gume przy skrzyni lewy górny zaczep.)
w sumie filtr należy w pierwszej kolejności zdemontować .
4.odkręcic obudowe akumulatora od łoża 3 śruby
5.wyciągnąć obudowę
6.odkręcic łoże akumulatora taka czarna blacha w sumie chyba 4 duże i dwie małe nakrętki .
aha przed odkreceniem tych dużych należy odkręcić jedna śrubkę od strony filtra powietrza przy skrzyni biegów
7.i po tej całej operacji mamy czujnik na wierzchu
8. wypiąc wtyczkę
9.odkręcić czujnik (potrzebna bardzo mała siła do odkręcenia )
10. wkręcić nowy czujnik
11 . poskładac wszystko .
Ja nie miałem czasu poskładałem zapiołem aku i jasność z tyłu .
ale można podpiąc aku na kablach i sprawdzić czy działa światełko ,
jeżeli ktoś chce robić sam nic trudnego .
ale należy sie zaopatrzyć wcześniej w komplet kluczy z długimi przedłużkami .
napewno ułatwia prace .no i skombinować sobie nasadkę taka aby weszła na czujnik ,czyli w miare głeboka (ja oczywiście nie miałem i odkręciłem 20 letnim kluczem do kół który ledwo złapał )
płaskim kluczem nic nie zdziałacie ,nie ma miejsca .
dla bezpieczeństwa wd 40 i powodzenia.
a przy okazji mozna wymienic filtr oleju bo jezeli obudowa filtra już jest zdemontowana to dla czego nie .
nie ma potrzeby demontować odmy wraz z rurą do turbo .
żeby zobaczyć czujnik niestety trzeba to wszystko zdemontować a jak chcesz go tylko pomacać to wymontuj filtr powietrza włóż dwa palce pod łoze aku i go pomacaj.
ja tak zrobiłem ale mimo pieszczot nie zadziałał .
dzięki za szczegółowy opis, w przyszłym tygodniu się za to wezmę
spoko ,żeby wszyscy mniej wiecej tak odpisywali ,nawet po łebkach to z tego forum mozna by sie czegoś wiecej dowiedziec
a tak jak ktoś już rozwiązał problem to w większości ma to w i nic nie pisze sensownego
a tak jak ktoś już rozwiązał problem to w większości ma to w i nic nie pisze sensownego
Ja jako ten, który już rozwiązał problem mogę powiedzieć tylko tyle, że za mnie zrobił to mechanik. Nie wiem co było nie tak, czy brak styku czy czujnik walnięty. Mechanik przez telefon twierdził, że będą montować nowy, ale na fakturze za części go nie było(była też robiona wymiana oleju i filtrów), ogólna cena usługi była bardzo dobra, światło działa, więc się nie dopytywałem co i jak.
Pzdr
Pzdr
Ostatnio edytowano 18 lut 2012, 16:04 przez Grzegorz K, łącznie edytowano 1 raz
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości