Jak zakodować/odblokować immo?(Zawieszony komputer)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez tadziomaru1 » 1 gru 2010, 23:24

Jak w temacie i czy można wogóle to zrobić? Auto to 3-ka mojego brata, 1,6 citd 2006r. Padł aku, po założeniu nowego miga kontrolka od immo i nie odpala, nie kręci, immobilajzer zablokowany. Słyszałem, że jak jest dwa kluczyki, to można samemu zakodować immo. Czy ktoś wie jak to zrobić, lub może podrzuci jakiś link... Bardzo proszę o pomoc... <prosze> <prosze> <prosze>
Ostatnio edytowano 23 sty 2011, 19:18 przez tadziomaru1, łącznie edytowano 5 razy
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez arjot » 2 gru 2010, 00:48

Czyli zachowuje się tak jakby się uzbroił. Generalnie spróbujcie go "odblokować", czyli naprzemiennie wciskać przycisk od immo i przekręcać klucz w stacyjce do pozycji 2. Po kilku machnięciach, włączeniach immo i przekręceniu w te i z powrotem klucza powinno się rozbroić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 16:33
Posty: 817 (3/14)
Skąd: Warszawa/Kabaty
Auto: Jest :MX-5 NBfl Memories III '05
Była: 3 BK Z6 sedan

Postprzez Wojtek » 2 gru 2010, 01:58

Jak juz rozbroisz auto...
...tutaj masz jak zaprogramowac immo do kluczyka (jak masz dwa):
viewtopic.php?f=60&t=45446&hilit=immo&start=40

Daj znac jak poszlo.
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez tadziomaru1 » 2 gru 2010, 21:36

67igor1 napisał(a):Jak juz rozbroisz auto...
...tutaj masz jak zaprogramowac immo do kluczyka (jak masz dwa):
viewtopic.php?f=60&t=45446&hilit=immo&start=40

Daj znac jak poszlo.

Ta, toto to i ja znalazłem, badziewie dało... Ale dzięki za dobre intencje.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez tadziomaru1 » 2 gru 2010, 21:37

arjot napisał(a):Czyli zachowuje się tak jakby się uzbroił. Generalnie spróbujcie go "odblokować", czyli naprzemiennie wciskać przycisk od immo i przekręcać klucz w stacyjce do pozycji 2. Po kilku machnięciach, włączeniach immo i przekręceniu w te i z powrotem klucza powinno się rozbroić.

A gdzie do licha jest ten przycisk od immo???
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez arjot » 2 gru 2010, 23:21

aaaa, sorry tadziomaru1, przyzwyczailem się do osobno zamontowanego immo – u siebie mam tak i moje bydlę lubi mi płatać figle.. jakoś zupelnie zapomniałem o immo w kluczach.
Pamiętam coś z toyoty parę lat temu, wkladalo się ten drugi klucz i nalezalo pobawić się przyciskami w kluczu zamykającymi/otwierającymi drzwi. Odpowiednia sekwencja programowala immo..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 16:33
Posty: 817 (3/14)
Skąd: Warszawa/Kabaty
Auto: Jest :MX-5 NBfl Memories III '05
Była: 3 BK Z6 sedan

Postprzez marcin255 » 3 gru 2010, 00:12

Nic nowego od zawsze tak było

w wolnym tłumaczeniu brzmi to tak:

wkładasz pierwszy kluczyk do stacyjki przekręcasz go do momentu aby zapaliły się kontrolki
i czekasz kilka sekund

z drugim kluczykiem robisz tak samo

potem robisz to samo z nowym kluczykiem

i po czarach

a programowanie pilota jest równie proste ;)

UWAGA czary nie działają z jednym kluczykiem UWAGA


to ile tych kluczyków trzeba mieć ? Trzy ?
Czy po wymianie baterii trzeba cos kodowac ,mam dwa kluczyki oryginalne .
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez toomas1986 » 5 gru 2010, 00:28

http://www.mazda3forums.com/index.php?s=ac80d6b731d8f749032736490fe389b0&topic=5340.0
Osoba z tego forum (link powyżej) procedurę tą wzięła z instrukcji obsługi do Focusa.
Jest to procedura do wykonania której trzeba mieć dwa zaprogramowane klucze i wówczas można zaprogramować dodatkowy klucz.
Tak więc potrzebne są 2 zaprogramowane klucze z transponderem i jeden nowy klucz z transponderem.

Czas ma kluczowe znaczenie dla tej procedury.
Procedura:
1. Włożyć jeden z zaprogramowanych kluczyków do stacyjki i przekręcić na "on", zostawić na przynajmniej 1 sekundę, wyjąć klucz ze stacyjki
2. W ciągu 5 sekund włożyć do stacyjki 2 zaprogramowany klucz i przekręcić na "on", zostawić na przynajmniej 1 sekundę ale nie dłużej niż 5 sekund, wyjąć drugi klucz ze stacyjki
3. W ciągu 10 sekund włożyć nowy klucz do stacyjki i przekręcić na "on", jeśli udało się to czerwony symbol klucza się zaświeci po czym zgaśnie po około sekundzie.

Jeśli się nie uda czerwony symbol klucza będzie migać wielokrotnie aby zasygnalizować, że włożono niewłaściwy klucz. Wówczas można wyjąć klucz , poczekać minutę i spróbować ponownie.
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2010, 20:28
Posty: 53
Skąd: Rumia
Auto: Mazda 3 sedan, 2.0 benzyna, Kanada, 2004r.

Postprzez tadziomaru1 » 5 gru 2010, 01:20

A na jaki c... komu trzy klucze? Ja chcę żeby choć jeden działał, więc dzięki toomas1986 za chęć pomocy, ale trafiłeś kulą w płot.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez marcin255 » 5 gru 2010, 07:43

marcin255 napisał(a):Czy po wymianie baterii trzeba cos kodowac ,mam dwa kluczyki oryginalne .
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez tadziomaru1 » 5 gru 2010, 12:55

marcin255 napisał(a):
marcin255 napisał(a):Czy po wymianie baterii trzeba cos kodowac ,mam dwa kluczyki oryginalne .

Jak po wymianie baterii wszystko działa to nie trzeba kodować <spoko>
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez toomas1986 » 5 gru 2010, 17:50

Marcin 255 ja na razie jeszcze akumulatora nie wymieniałem. Jak jeszcze nie miałem kabla do diagnostyki to odłączałem kiedyś na chwilę akumulator – na około minutę lub dwie (aby wyłączyć kontrolkę "Check engine light" bo mnie denerwowała :) ) i później kluczyk działał. W sumie to nawet nie myślałem wtedy o tym, że coś się może stać (a mam tylko jeden kluczyk ;) )
Nie sądze aby od odłączonego akumulatora rozkodowywał się imobilajzer, aczkolwiek mogę się mylić...

Tadziomaru1 a długo miałeś odłączone napięcie w samochodzie??
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2010, 20:28
Posty: 53
Skąd: Rumia
Auto: Mazda 3 sedan, 2.0 benzyna, Kanada, 2004r.

Postprzez tadziomaru1 » 5 gru 2010, 19:34

Długo może nie, ale dość długo było katowane na starym, padniętym akumulatorze, aż kontrolki powariowały, zaczęły migać. Myślę, że przez to doszło do zablokowania immobilajzera.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez marcin255 » 5 gru 2010, 19:49

toomas1986 napisał(a):Marcin 255 ja na razie jeszcze akumulatora


po wymianie baterii w pilocie nie po wymianie aku
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez tadziomaru1 » 6 gru 2010, 21:37

>po wymianie baterii w pilocie nie po wymianie aku[/quote]
Jaja se robisz...
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez marcin255 » 6 gru 2010, 22:10

Jaja se robisz..

Dlaczego jaja ,pytam tylko czy po wyjęciu baterii z pilota cos sie rozkoduje ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez marius32 » 6 gru 2010, 22:35

Witam
Miałam kiedyś podobny przypadek z immo – przez rozładowany akumulator.
Próbowałem odpalić samochód kilkakrotnie.
Wskazówki leciały do końca, a rozrusznik tylko "pykał".
Po kilku nieudanych próbach, wszystko totalnie zamilkło.
Kontrolki się paliły normalnie, a rozrusznik nie reagował.
Jedynie kontrolka do immobilizera szybko migała.
Mimo wielu "dobrych" rad i paru "fachowców', dopiero autoryzowany serwis Mazda Lublin rozwiązał mój problem.
Koszt – ok 700 pln
Na miejscu dowiedziałem sie, że pod żadnym względem niewolno kręcić długo na rozładowanym akumulatorze.
Mam nadzieje, że pomogłem.
marius32
 

Postprzez toomas1986 » 7 gru 2010, 00:01

Co do pytania Marcin255
W Mazdach 3 transponder jest w kluczyku (przynajmniej u mnie. Nie wiem czy we wszystkich?? Może w tych nowszych jest połączony z pilotem??). W każdym razie jeśli w Maździe 3 transponder jest w kluczyku to transponder wysyła kod czytany przez ECU (sterownik wtrysku). Jeśli transponder nie jest zapisany w ECU to samochód nie odpali. Poprawcie mnie jeśli coś namieszałem (bo piszę to na podstawie informacji z Internetu)...
Tak więc w takim przypadku pilot nie ma nic wspólnego z immobilajzerem.

Jeśli chodzi o to czy pilot będzie działał dobrze po wymianie baterii to nie wiem. W razie czego mogę podać jakąś procedurę programowania którą kiedyś znalazłem na jakimś zagranicznym forum. Służy ona do dodawania dodatkowych pilotów ale może zadziała też z pilotem który przestał działać po wymianie baterii...
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2010, 20:28
Posty: 53
Skąd: Rumia
Auto: Mazda 3 sedan, 2.0 benzyna, Kanada, 2004r.

Postprzez tadziomaru1 » 7 gru 2010, 01:06

marius32 napisał(a):Witam
Miałam kiedyś podobny przypadek z immo – przez rozładowany akumulator.
Próbowałem odpalić samochód kilkakrotnie.
Wskazówki leciały do końca, a rozrusznik tylko "pykał".
Po kilku nieudanych próbach, wszystko totalnie zamilkło.
Kontrolki się paliły normalnie, a rozrusznik nie reagował.
Jedynie kontrolka do immobilizera szybko migała.
Mimo wielu "dobrych" rad i paru "fachowców', dopiero autoryzowany serwis Mazda Lublin rozwiązał mój problem.
Koszt – ok 700 pln
Na miejscu dowiedziałem sie, że pod żadnym względem niewolno kręcić długo na rozładowanym akumulatorze.
Mam nadzieje, że pomogłem.

Tak, to jest taki sam przypadek jak Twój. Dziś zaholowałem do serwisu, niema innej drogi.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez tadziomaru1 » 7 gru 2010, 01:10

marcin255 napisał(a):
Jaja se robisz..

Dlaczego jaja ,pytam tylko czy po wyjęciu baterii z pilota cos sie rozkoduje ?

A jak wymienisz baterie w pilocie od telewizora, to też Ci się rozkoduje i musisz programować? W tym przypadku jest tak samo, bo dlaczego miałoby być inaczej.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323