Witam
Od niedawna jestem właścicielem Mazdy 3 1,6 CD z 2006 roku, przebieg 130 tys. km
W czwartek byłem w wulkanizacji gdzie wymieniono mi opony na letnie, wyjechałem z wulkanizacji, przejechałem 200 metrów i silnik zgasł.
Następnego dnia odholowałem samochód do serwisu, szukali cały dzień i nic nie znaleźli.
stwierdzili tylko że pompa nie podaje paliwa, gdy paliwo podawali "ręcznie" silnik odpalał.
Komputer nie ma żadnych błędów, w poniedziałek będą szukać dalej.
Moje podejrzenia, niektóre już obalone
1. Jak wyjechałem z wulkanizacji zapaliła mi się lampka od systemu antypoślizgowego (być może dlatego że zgasł silnik) opony mają ciut niższy profil – ale byłyby błędy w komputerze a nie ma.
2. wszystkie koła nie chciały dać się zdjąć po odkręceniu i były uderzane młotkiem może przy okazji coś się uszkodziło.
3. coś mogło się uszkodzić przez sam podnośnik (drewniane klocki podkładane pod progi) mógł się zgnieść jakiś przewód itp.
4. podczas uderzania młotkiem w koła mogło się coś rozłączyć, oderwać jakaś rdza czy brud w baku .......
5. Mógł to też być totalny zbieg okoliczności że samochód nawalił po wyjechaniu z wulkanizacji.
Czekam na wszelkie porady, samochód stoi w serwisie w poniedziałek będą szukać dalej mam nadzieję że coś znajdą.
Pozdrawiam
Przemek
Problem ze sterownikiem silnika + wiązką przewodów ele. (M3, 1.6 CD 2006)
Strona 1 z 1
Pierwsze do głowy mi przychodzi przewód doprowadzający paliwo z baku do pompy, który pewnie idzie gdzieś podwoziem.
http://allmazda.net/parts/ – katalog części do Mazdy 3 i nie tylko (diesel także)
- Od: 1 lis 2007, 11:47
- Posty: 146
- Skąd: zDolny Śląsk
- Auto: 3 BK Y6 '07
Witaj
Z tego co mi powiedzieli na serwisie problem jest z całą instalacją tzn z kablami które podobno były "sztukowane" i w ogóle cos kombinowane z elektryką.
Samochód odebrałem dopiero wczoraj (po powrocie z urlopu) z niedziałającą klimatyzacją, wróciłem do domu a wieczorem już nie odpalał dziś pewnie znowu na serwis
Normalnie masakra jakaś z tym samochodem.
Co radzicie zrobić czy jest możliwość naprawy "całej" elektryki (komputer niby ok tylko kable) i czy warto, co z takim samochodem zrobić
Pozdrawiam
Z tego co mi powiedzieli na serwisie problem jest z całą instalacją tzn z kablami które podobno były "sztukowane" i w ogóle cos kombinowane z elektryką.
Samochód odebrałem dopiero wczoraj (po powrocie z urlopu) z niedziałającą klimatyzacją, wróciłem do domu a wieczorem już nie odpalał dziś pewnie znowu na serwis
Normalnie masakra jakaś z tym samochodem.
Co radzicie zrobić czy jest możliwość naprawy "całej" elektryki (komputer niby ok tylko kable) i czy warto, co z takim samochodem zrobić
Pozdrawiam
-
Kilerek
W piątek 03.09 odebrałem auto z serwisu (było od 06.08)
fachowcy z autoklubu zdiagnozowali problem z sterownikiem silnika + wiązki przewodów wychodzące z silnika.
Co się dało poprawili jednak okazało się że sterownik silnika nie ma obudowy – jakaś specjalna połączona z filtrem powietrza, sam sterownim też jest podejrzany zalecają wymianę.
Pytania do specjalistów:
Czy samochodem można w ogóle jeździć bez tej obudowy
Ewentualnie gdzie ją można kupić w rozsądnej cenie ?
fachowcy z autoklubu zdiagnozowali problem z sterownikiem silnika + wiązki przewodów wychodzące z silnika.
Co się dało poprawili jednak okazało się że sterownik silnika nie ma obudowy – jakaś specjalna połączona z filtrem powietrza, sam sterownim też jest podejrzany zalecają wymianę.
Pytania do specjalistów:
Czy samochodem można w ogóle jeździć bez tej obudowy
Ewentualnie gdzie ją można kupić w rozsądnej cenie ?
-
Kilerek
Hehe, niektórzy zalecają dodatkową izolację tej obudowy a Ty chcesz jeździć bez niej :–)
Komputer wraz z obudową znajduje się z przodu przedniego nadkola od strony kierowcy. Obudowa pełni jednocześnie funkcję rezonatora powietrza do filtra powietrza (powietrze wpadające chłodzi przy okazji komputer). Niefortunne umieszczenie sprawia, że komputer można zniszczyć przy niewielkich już stłuczkach i trochę wody może czasem się do niego dostać.
ZDECYDOWANIE NIE ZALECAM jazdy bez tej obudowy. Sama obudowa to kawał plastiku który przypuszczalnie kosztuje krocie w serwisie. Widziałem że obudowa do forda c-maxa z tym silnikiem jest bardzo podobna (jak nie identyczna). Radzę sprawdzić w pierwszej kolejności ile to kosztuje w ASO Mazdy, porównać z ceną w ASO Forda i jak jest spora różnica to sprawdzić dokładnie czy pasuje ta od forda.
Komputer wraz z obudową znajduje się z przodu przedniego nadkola od strony kierowcy. Obudowa pełni jednocześnie funkcję rezonatora powietrza do filtra powietrza (powietrze wpadające chłodzi przy okazji komputer). Niefortunne umieszczenie sprawia, że komputer można zniszczyć przy niewielkich już stłuczkach i trochę wody może czasem się do niego dostać.
ZDECYDOWANIE NIE ZALECAM jazdy bez tej obudowy. Sama obudowa to kawał plastiku który przypuszczalnie kosztuje krocie w serwisie. Widziałem że obudowa do forda c-maxa z tym silnikiem jest bardzo podobna (jak nie identyczna). Radzę sprawdzić w pierwszej kolejności ile to kosztuje w ASO Mazdy, porównać z ceną w ASO Forda i jak jest spora różnica to sprawdzić dokładnie czy pasuje ta od forda.
http://allmazda.net/parts/ – katalog części do Mazdy 3 i nie tylko (diesel także)
- Od: 1 lis 2007, 11:47
- Posty: 146
- Skąd: zDolny Śląsk
- Auto: 3 BK Y6 '07
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 16 gości