interfejs do diagnostyki komputerowej OBD?
Mercier, może odebrałeś jako sarkazm ale poważnie pytałem
;–) musisz mieć elma, który jest certyfikowany do współpracy z urządzeniami apple. zwykłego elma nie podepniesz do jabłka. Mowa oczywiście o wersji BT. Kiedyś były nawet w sprzeadaży takie co się nazywają iOBD nie iElm jak napisałem wcześniej , a teraz dla iOS zaleca się wersje WiFi
Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka
;–) musisz mieć elma, który jest certyfikowany do współpracy z urządzeniami apple. zwykłego elma nie podepniesz do jabłka. Mowa oczywiście o wersji BT. Kiedyś były nawet w sprzeadaży takie co się nazywają iOBD nie iElm jak napisałem wcześniej , a teraz dla iOS zaleca się wersje WiFi
Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka
Ja kupiłem na AliExpress kostkę iCar2 i z moim X9 (tak jak z paroma innymi autami) mogę się bez kłopotów połączyć swoim telefonem z iOS
Pisalem już wcześniej, że poprzez zwykłego ELM'a z Bluetooth nie da się połączyć żadnym Iphonem (przynajmniej bez jailbreak'a).
Nie testowałem tego na MACu bo nie mam takowego.
Nie testowałem jeszcze łączenia się z autem poprzez kostkę iCar z urządzeń z Androidem ale kiedyś to sprawdzę jeszcze..
Swoją drogą to nie wiem czy ten iCar się czymś specjalnie różni względem standardowego ELM'a poza tym, że korzysta z WiFi a nie Bluetooth
Pisalem już wcześniej, że poprzez zwykłego ELM'a z Bluetooth nie da się połączyć żadnym Iphonem (przynajmniej bez jailbreak'a).
Nie testowałem tego na MACu bo nie mam takowego.
Nie testowałem jeszcze łączenia się z autem poprzez kostkę iCar z urządzeń z Androidem ale kiedyś to sprawdzę jeszcze..
Swoją drogą to nie wiem czy ten iCar się czymś specjalnie różni względem standardowego ELM'a poza tym, że korzysta z WiFi a nie Bluetooth
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam, mój brat ma Mazdę 3 2006r 1,6 MZ-CD 109KM, ostatnio wystąpiły jakieś dziwne problemy z silnikiem, jak mówił czasem samoczynni gaśnie, mechanicy wskazują na czujnik wału... Chciałem się Was poradzić odnośnie jakiegoś kabelka OBD do PC współpracującego z tym samochodem. Jeśli możecie podrzućcie jakiegoś linka z aliexpress. Jaki polecacie soft do diagnozy? Dawno się zbierałem do zakupu jakiegoś "kabelka" ale nadszedł ten czas aby samemu skanować błędy itd. a do mechanika jechać już z jakimiś konkretnymi informacjami. Dzięki za pomoc w doborze kabelka
- Od: 9 kwi 2015, 21:36
- Posty: 31
- Auto: Mazda 3 2006r 1,6 MZ-CD 109KM
Kup to co pozostali udzielający się w tym wątku – wersja Mazdy nie ma takiego znaczenia.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Marek 161BD081 napisał(a):Kup to co pozostali udzielający się w tym wątku – wersja Mazdy nie ma takiego znaczenia.
Kupiłem ten kabelek: https://pl.aliexpress.com/item/2014-Top ... 0.0.jYWv0K
zwykły USB pod laptopa, powinno grać
Z softem podziałam tym co inni forumowicze wcześniej http://forscan.org/download.html
- Od: 9 kwi 2015, 21:36
- Posty: 31
- Auto: Mazda 3 2006r 1,6 MZ-CD 109KM
Witam
Status 84 i jak dziala Tobie ten zestawik. Mam to samo auto 2007r. Jestem zelony w temacie diagnostyki i tez przymierzam sie do kupna obd2. Rozumiem ze program to forscan a jaka wtyczka forum przecztalem i wiem ze nic nie wiem.
Status 84 i jak dziala Tobie ten zestawik. Mam to samo auto 2007r. Jestem zelony w temacie diagnostyki i tez przymierzam sie do kupna obd2. Rozumiem ze program to forscan a jaka wtyczka forum przecztalem i wiem ze nic nie wiem.
Przerabiałem już temat interfejsów OBD. Starciłem na nie sporo czasu i wyrzuciłem trochę kasy w błoto, więc żeby Wam zaoszczędzić parę groszy podzielę się moim komentarzem:
Najbardziej polecane darmowe oprogramowanie diagnostyczne do Mazdy to FORScan (http://www.forscan.org)
Na stronie FORScan można przeczytać (http://www.forscan.org/home.html), że wspierane interfejsy diagnostyczne to:
ELM327
J2534 Pass-Thru
CANtieCAR (in "FORScan" mode)
OBDLink SX/MX (STN11xx)
ELS27 (STN1170)
ALE!!! niestety rynek zdominowały tanie chińskie interfejsy ELM327, które w większości są podróbami oryginalnego układu ELM327. Te podróby niestety potrafią wywalać błędy, co już sam doświadczyłem.
Po czym poznać podróbę?
Istniejące wersje układu ELM (wg strony producenta: https://www.elmelectronics.com/products ... 7d173b068d) to 1.0 1.1 1.2 1.3 1.3a 1.4, 1.4b, 2.0, 2.1 i 2.2
Natomiast nieistniejące a często spotykane w sklepach internetowych to 1.2a 1.4a 1.5, 1.5.a....
Poza tym niektóre interfejsy mają ograniczoną prędkość przesyłu danych, co również powoduje wywalanie błędów.
Podróby układu ELM nie radzą sobie z dużymi ilościami danych co się objawia zacinaniem FORScan podczas obserwowania danych „na żywo”.
A co więcej, do pełnej obsługi FORScan (albo ElmConfig) interfejs musi wspierać komunikację na szynie HS CAN i MS CAN.
Moje zalecenia odnośnie interfejsów diagnostycznych w zależności od poziomu zagłębienia w dane komputera:
Diagnostyka podstawowa:
– Odczytywanie błędów w komputerze
>> najtańszy chiński interfejs ELM327 powinien sobie z tym poradzić
Diagnostyka średnio-zaawansowana:
– odczytywanie błędów
– obserwacja danych z czujników "na żywo"
– wykonywanie procedur serwisowych
– obsługa wszystkich funkcji FORScan
– obsługa ELMConfig
>> Do tych zadań lepiej zainwestować w stabilny interefejs, ja polecam VIAKEN Vscan STN1170
Diagnostyka zaawansowana:
– diagnostyka na poziomie warsztatu ASO
>> do tego niezbędny będzie interfejs VCM II + IDS
Dopisano 20 gru 2017, 14:29:
A jeżeli chcecie używać FORScan na Macu, to radzę zainstalować program Virtualbox i postawić na nim wirtualną maszynę z systemem Windows, na którym możecie zainstalować FORScan.
Najbardziej polecane darmowe oprogramowanie diagnostyczne do Mazdy to FORScan (http://www.forscan.org)
Na stronie FORScan można przeczytać (http://www.forscan.org/home.html), że wspierane interfejsy diagnostyczne to:
ELM327
J2534 Pass-Thru
CANtieCAR (in "FORScan" mode)
OBDLink SX/MX (STN11xx)
ELS27 (STN1170)
ALE!!! niestety rynek zdominowały tanie chińskie interfejsy ELM327, które w większości są podróbami oryginalnego układu ELM327. Te podróby niestety potrafią wywalać błędy, co już sam doświadczyłem.
Po czym poznać podróbę?
Istniejące wersje układu ELM (wg strony producenta: https://www.elmelectronics.com/products ... 7d173b068d) to 1.0 1.1 1.2 1.3 1.3a 1.4, 1.4b, 2.0, 2.1 i 2.2
Natomiast nieistniejące a często spotykane w sklepach internetowych to 1.2a 1.4a 1.5, 1.5.a....
Poza tym niektóre interfejsy mają ograniczoną prędkość przesyłu danych, co również powoduje wywalanie błędów.
Podróby układu ELM nie radzą sobie z dużymi ilościami danych co się objawia zacinaniem FORScan podczas obserwowania danych „na żywo”.
A co więcej, do pełnej obsługi FORScan (albo ElmConfig) interfejs musi wspierać komunikację na szynie HS CAN i MS CAN.
Moje zalecenia odnośnie interfejsów diagnostycznych w zależności od poziomu zagłębienia w dane komputera:
Diagnostyka podstawowa:
– Odczytywanie błędów w komputerze
>> najtańszy chiński interfejs ELM327 powinien sobie z tym poradzić
Diagnostyka średnio-zaawansowana:
– odczytywanie błędów
– obserwacja danych z czujników "na żywo"
– wykonywanie procedur serwisowych
– obsługa wszystkich funkcji FORScan
– obsługa ELMConfig
>> Do tych zadań lepiej zainwestować w stabilny interefejs, ja polecam VIAKEN Vscan STN1170
Diagnostyka zaawansowana:
– diagnostyka na poziomie warsztatu ASO
>> do tego niezbędny będzie interfejs VCM II + IDS
Dopisano 20 gru 2017, 14:29:
A jeżeli chcecie używać FORScan na Macu, to radzę zainstalować program Virtualbox i postawić na nim wirtualną maszynę z systemem Windows, na którym możecie zainstalować FORScan.
Ostatnio edytowano 11 lut 2018, 09:05 przez zanlik, łącznie edytowano 2 razy
kingkongnx napisał(a):Witam
Status 84 i jak dziala Tobie ten zestawik. Mam to samo auto 2007r. Jestem zelony w temacie diagnostyki i tez przymierzam sie do kupna obd2. Rozumiem ze program to forscan a jaka wtyczka forum przecztalem i wiem ze nic nie wiem.
Witam, kabel przyszedł do mnie niedawno, jak za te pieniądze jest ok, wszystko działa, do skanowania ewentualnych błędów/awarii oraz ich kasowania wystarczy. W sumie tylko z tą myślą go zakupiłem. Poniżej zrzut ekranu jak kabelek łączy się z samochodem za pośrednictwem FORScan:
- Od: 9 kwi 2015, 21:36
- Posty: 31
- Auto: Mazda 3 2006r 1,6 MZ-CD 109KM
Czy są jakieś ciekawe funkcje do włączenia, lub regulację elektroniki po podłączeniu przez specjalny kabel? Chciałbym aby czujnik zmierzchu wcześniej włączył światła mijania, lub czy istnieje możliwość uruchomienia domykania szyb, chyba, że trzeba mieć inny moduł.. Są takie możliwości?
Marcis napisał(a):Czy są jakieś ciekawe funkcje do włączenia, lub regulację elektroniki po podłączeniu przez specjalny kabel? Chciałbym aby czujnik zmierzchu wcześniej włączył światła mijania, lub czy istnieje możliwość uruchomienia domykania szyb, chyba, że trzeba mieć inny moduł.. Są takie możliwości?
Możesz zainteresować się programem ELMConfig.
http://civil.iffc.ru/elmconfig/
Ja tym programem aktywowałem tempomat.
Widziałem że jest tam sporo innych funkcji i możliwości programowania.
Może znajdziesz coś co Cię interesuje.
Do obsługi ELMConfig polecam interfejs VIAKEN Vscan STN1170 (innymi nie mogłem się połączyć).
Mam jakiś kabel z przełącznikiem i elm bt wszystko idzie ok, nawet w forscanie działają mi testy silnika. Komputerem łączyłem się przez Delphi, wszystko pokazuje, testy zaworów, klimy itp, ale aktywacji brak. Zobaczę tym co podałeś.
Dziś zaczęła mi się świecić kontrolka poduszki. Ale się wyłączyła.
Czy interfejs OBDEleven będzie w stanie się połączyć z mazdą? model 5 rok 2008, silnik 2.3Pb.
Planowałem kupić do Leona, ale byłoby super, gdyby działało również z mazdą – oczywiście na innym software, Forscan.
Czy interfejs OBDEleven będzie w stanie się połączyć z mazdą? model 5 rok 2008, silnik 2.3Pb.
Planowałem kupić do Leona, ale byłoby super, gdyby działało również z mazdą – oczywiście na innym software, Forscan.
Kolego zanlik czy żeby odczytać wartości korekt wtrysków silnika Y6 w M3 wystarczy ten VIAKEN Vscan STN1170 czy potrzeba już VCM+IDS? Forscan pod elm327 niestety tego nie robi....
Witam,
chłopaki formatowałem dysk i przepadł mi software do chinskiego IDSa czy byłby ktoś tak uprzejmy podesłać mi instalke pod chinsiego IDS VCM I ?
Dopisano 23 cze 2019, 20:31:
Witam,
chłopaki formatowałem dysk i przepadł mi software do chinskiego IDSa czy byłby ktoś tak uprzejmy podesłać mi instalke pod chinsiego IDS VCM I ?
chłopaki formatowałem dysk i przepadł mi software do chinskiego IDSa czy byłby ktoś tak uprzejmy podesłać mi instalke pod chinsiego IDS VCM I ?
Dopisano 23 cze 2019, 20:31:
Witam,
chłopaki formatowałem dysk i przepadł mi software do chinskiego IDSa czy byłby ktoś tak uprzejmy podesłać mi instalke pod chinsiego IDS VCM I ?
- Od: 27 sie 2012, 17:54
- Posty: 11
- Auto: MPV
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 7 gości