Mazda3 (BK) – Nasze wrażenia i opinie

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez DeadlY » 7 maja 2009, 23:51

po roku uzytkowania i wielu przemysleniach moge powiedziec ze moja opinia co do M3 jest duzo surowsza i bardziej wywazona.
Jazda M3 2.0 LF daje duzo radosci ale tez nie jest do konca to co oczekiwalem – chodzi mi glownie o pokonywanie poprzecznych nierownosci w zakretach. stwarza to problemy i przy duzych predkosciach moze byc niebezpiecznie bo lubi wyrzucac wtedy. wiem ze to nie miarodajne ale np jezdzac subaru outback kompletnie nie ma tego problemu a tez samochod o sportowym zacieciu. Nie liczac tego jest fajnie milo i przyjemnie – mila zabawa w odpowiednich warunkach. Silnik bardzo mi sie podoba skrzynia ok tylko brak 6 biegu (starsza wersja).
Bardzo duzy plus to xenony standartowo od poczatku produkcji – swietna sprawa :D docenilem dopiero jak pojezdzilem z takimi swiatlami.No i teraz sie zaczynaja schody bo jakosc wykonczenia pewnych materialow i podzespolow to kompletna porazka. niestety ale w wielu miejscach podzielam zdanie kolegi mr_t aczkolwiek nie mam tak skrajnych opini jak on.
Tapicerka pod nogami – rwie sie od rzepow na dywanikach, jest zrobiona z jakiegos nietrwalego g....
Wygluszenie – jakie wygluszenie???? zadko zabieram pasazerow z tylu i to nie mialo dla mnie znaczenie ale faktycznie przy nieduzej predkosci tam z tylu nic nie slychac. mam ciezka noge takze jak jade jest jeden wielki huk z przodu i tylu. Jestem swiezo upiezonym ojcem :D takze halas z tylu stal sie dla mnie wazny – popracuje nad wygluszeniem (juz troszke jest) zobaczymy co to da.
Praca klimatyzacji – w lato klapa – jak samochod sie nagrzeje to nadmuch na 2 kreski jest czyli zanim sie ochlodzi to sie zagotujesze i zamiast auto masz manual bo sam musisz regulowac. w zimie wali zimnym az przechodza dreszcze – to strasznie nieprzyjemne. nie ma podgrzewanych foteli (chyba byly za doplata).
Zbiorniczek na plyn do spryskiwaczy i spryskiwacz przednich lamp :D hehe wszyscy znamy ten bool
Czujnik deszczu – kompletnie sie nie sprawdza – dziala ale nie tak jak potrzeba ciagle go koryguje i sam ustawiam wycieraczki.
Ustawienia wyswietlen komputera pokladowego – sa niepraktyczne.
Przdalo by sie drugie gniazdo zapalniczki – wiem ze to czepianie sie troszke ale mi sie to bardzo przydaje.
Serwisowanie – kompromitacja – jest malo ASO i ogolnie warsztatow ktore naprawiaja mazde (a co dopiero takich godnych zaufania) – nie obwiniam mazdy za ilosc (oge tylko obwiniac za jakosc)ale to tez trzeba brac pod uwage. no i czesci czasami trzeba sie naszukac i wcale nie sa takie tanie.

Te ostatnie rzeczy sa do przelkniecia, zeby byc oryginalnym trzeba pocierpiec ;) ale poprzednie hmmm...
sa to na pewno w sporej mierze pierdoly ale razem zebrane skutecznie zniechecaja ... dodajmy do tego wyglad nowej M3 a'la peugout ... ;) i mazda dla mnie stracila cala oryginalnosc
Podsumowujac nie zaluje zakupu tego samochodu, bo daje sporo milych wrazen mimo wielu niedociagniec, ktore skutecznie zniechecaja – trzeba miec tez na uwadze cene, ktora wydaje mi sie jest atrakcyjna. Hałewer za rok lub dwa zmieniam samochod i na pewno nie bedzie to mazda (marke i model juz wybralem na 80%)
ufff ;)
Pzdr

edit: zdaje sobie sprawe ze o wiekszosci wad ktore opisalem pisal juz wczeniej pewien forumowicz – nie powiem jaki, ale mr_t miales duzo racji ;) – troche je zebralem w cupe i potwierdzam :)
Ostatnio edytowano 8 maja 2009, 00:09 przez DeadlY, łącznie edytowano 1 raz
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez DeadlY » 7 maja 2009, 23:55

siechu napisał(a): przy wyłączonym zapłonie dioda wyłącza się jeśli przestawisz na włączone przeciwmgielne przednie (halogeny). wtedy jesli normalne światła są na "off" dioda znika tak jakby było prawidłowo .....
Wydaje mi się, że mimo że objaw mamy ten sam to powód jest inny ponieważ piszesz, że u Ciebie niezawsze się to dzieje – u mnie zawsze.

mam dokladnie to samo tez mam halogeny i tez tak sie robi z wlacznikiem. Powod raczej ten sam u mnie po prostu cos czasem nie zalacza i nie ma zwarcia – stad stawiam na skrzynke bezpiecznikow o ktorej mi wspominal Jaksa.
Ps moze by topic zalozyc skoro jest juz nas 2 i przeniesc te posty tam? Tylko chyba jest problem jak sensownie to nazwac
edit: z wlacznikiem halogenow dla mnie nie jest to rozwiazanie bo:
1 bede jezdzil na halogenach <lol>
2 nie tak to ma byc – ma dzialac jak nalezy ;)
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez siechu » 8 maja 2009, 07:57

DeadlY napisał(a):
siechu napisał(a): przy wyłączonym zapłonie dioda wyłącza się jeśli przestawisz na włączone przeciwmgielne przednie (halogeny). wtedy jesli normalne światła są na "off" dioda znika tak jakby było prawidłowo .....
Wydaje mi się, że mimo że objaw mamy ten sam to powód jest inny ponieważ piszesz, że u Ciebie niezawsze się to dzieje – u mnie zawsze.

mam dokladnie to samo tez mam halogeny i tez tak sie robi z wlacznikiem. Powod raczej ten sam u mnie po prostu cos czasem nie zalacza i nie ma zwarcia – stad stawiam na skrzynke bezpiecznikow o ktorej mi wspominal Jaksa.
Ps moze by topic zalozyc skoro jest juz nas 2 i przeniesc te posty tam? Tylko chyba jest problem jak sensownie to nazwac
edit: z wlacznikiem halogenow dla mnie nie jest to rozwiazanie bo:
1 bede jezdzil na halogenach <lol>
2 nie tak to ma byc – ma dzialac jak nalezy ;)


ad2. jasne że ma działać jak należy ! ale póki co
ad1. ja szybko przyzywczaiłem się i jak odpalam auto już mam odruch że światła ON, halogeny OFF :) i odwrotnie jak wychdozę z auta
pzdr
siechu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2009, 16:07
Posty: 55
Skąd: Łódź/Warszawa
Auto: In progres

Postprzez wojtek85 » 9 maja 2009, 08:33

Witajcie dzisiaj w nocy wrocilem mazdą 3 z Niemiec jak narazie jestem happy 2005r 1,6 dieselek :) silniczek chodzi przepięknie dynamika jego cudowna dosłownie jestem w szoku :) ze spalaniem jesszcze bardziej :D wyszło mi 4,2L na 100km na trasie zobaczymy jak będzie po miescie :) a co najlepsze to mazda jest z salonu serwisowana nie bita tzn nie salon tylko auto bam czy jakos tak to sie nazywa..... (jak ktos bierze inne w rozlieczniu to to zostawia).
Macie moze ksiązke do tego cudenka gdzies w pdf-fie ?? bo mam tylko niemiecką a chciałem sie paru rzeczy dowiedziec jak cos to prosze na wojtek1985@poczta.fm

z góry dziękuje
Pozdrawiam
Wojtek :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2009, 23:59
Posty: 137 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 1,6 CiTD 2005r

Postprzez wojtek85 » 10 maja 2009, 14:05

hallo panowie nikt nie posiada takowej książczki w Pdf-ie ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2009, 23:59
Posty: 137 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 1,6 CiTD 2005r

Postprzez siechu » 10 maja 2009, 15:48

proszę :
Mazda_3_Owners_Manual_2005r_EN.pdf

Wrzuć jakieś fotki i jesli to nie tajemnica to jak teraz stoi teraz taka wersja u sąsiadów ?
pzdr
siechu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2009, 16:07
Posty: 55
Skąd: Łódź/Warszawa
Auto: In progres

Postprzez wojtek85 » 10 maja 2009, 18:52

ale to jest po Ang a ja potrzebuje po polsku :)

Foteczki jutro zrobie to wrzuce to jest m3 1,6 diesel sport activ 2005/10 8700 euro dałem za nia :) stan idealny bo kupowałem w salonie 115000 km w srodku jak nowka z 6 rysek niewielkich trzeba sie przyjrzec dobrze ze by je zoabczyc serwisowana do konca i przedewszystkim nie bita:) jak narazie jestem zadowolony i mam nadzieje ze dokonca będe zadowolony z niej :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2009, 23:59
Posty: 137 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 1,6 CiTD 2005r

Postprzez mariusz75 » 11 maja 2009, 09:14

instrukcje obslugi kupisz na allegro lub w serwisie mazdy ok. 50zł
Początkujący
 
Od: 6 cze 2010, 15:34
Posty: 23
Skąd: Łódz
Auto: mazda 3 1,6 benzyna 2004r

Postprzez wojtek85 » 11 maja 2009, 16:57

mariusz64 napisał(a):instrukcje obslugi kupisz na allegro lub w serwisie mazdy ok. 50zł


to to ja wiem ze kupie ale ja neichce wydawac tej kasy wole przeznaczyc to na cos innego :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2009, 23:59
Posty: 137 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 1,6 CiTD 2005r

Postprzez siechu » 13 maja 2009, 21:06

chyba nie masz wyjścia bo wersji elektronicznej po polsku nie widziałem
zoom zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2009, 16:07
Posty: 55
Skąd: Łódź/Warszawa
Auto: In progres

Postprzez wojtek85 » 13 maja 2009, 21:34

no to zleee...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2009, 23:59
Posty: 137 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 1,6 CiTD 2005r

Postprzez mr_t » 18 maja 2009, 11:05

DeadlY napisał(a):chodzi mi glownie o pokonywanie poprzecznych nierownosci w zakretach. stwarza to problemy i przy duzych predkosciach moze byc niebezpiecznie bo lubi wyrzucac wtedy

To mnie właśnie dziwi. Z jednej strony u mnie duża różnica w masie przód-tył, ale z drugiej teoretycznie wielowahaczowe zawieszenie powinno sobie dawać radę. Chociaż muszę przyznać że wywalenie fabrycznych opon dużo pomogło. Nie wiem jak Mazda może takie dziadostwo dawać do nowego samochodu. Samochód zachowuje się znacznie lepiej w każdych warunkach i do tego jest ciut ciszej. (teraz mam Michelin Pilot Exalot2 które i tak do cichych nie należą).

DeadlY napisał(a):Wygluszenie – jakie wygluszenie????

To chyba jedna z większych bolączek M3, pewnie z tego właśnie powodu na każdym kroku podkreślają, że nowa będzie cichsza :D Na dobrą sprawę nie wyobrażam sobie żeby było inaczej. Różnica w głośności między Mazdą a konkurencję jest cholernie duża. Ostatnio jechałem Focusem, niby bliźniacza konstrukcja- nie dość że nie było żadnego huku powietrza, to jeszcze zawieszenie pracowało całkiem inaczej – ciszej, wybierało dziury, a wcale bardziej samochód się nie bujał. (jak wracałem Focusem to miał wybitą tylną szybę przez jakiegoś …. na parkingu – a i tak było duuuuużo ciszej niż w Maździe).

DeadlY napisał(a):Praca klimatyzacji – w lato klapa – jak samochod sie nagrzeje

No i wnętrze bardzo nagrzewa się od słońca. Wystarczy na chwilę wyjść z samochodu i wraca się do sauny. Te szyby to tylko z nazwy są atermiczne :|


DeadlY napisał(a):Serwisowanie – kompromitacja

3 tydzień już czekam na jakieś kawałki przedniego zawieszenia jeżdżąc skrzypiącym/piszczącym samochodem z luzami w układzie kierowniczym.

DeadlY napisał(a):trzeba miec tez na uwadze cene, ktora wydaje mi sie jest atrakcyjna.

Kupowałeś używany?
Ja kupując nowy nie mogę się nawet tym pocieszyć. Za tą kasę mogłem mieć lepiej wyposażonego Megana z 2.0 DCi, ale zachciało mi się zmiany marki na oryginalną – połączenie z mitycznej japońskiej niezawodności z trwałością i jakością…

DeadlY napisał(a):Hałewer za rok lub dwa zmieniam samochod i na pewno nie bedzie to mazda (marke i model juz wybralem na 80%)

Też mam nadzieję na zmianę za 2 lata. Po tym jak mi się jeździ Meganką III mojej mamy coś czuję że wrócę do romba na masce ;)
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez darek65 » 18 maja 2009, 17:47

Mazda3 w USA przynajmniej ta poprzednia wersja była reklamowana tylko w 1 sposób TO NAJTAŃSZY JAPOŃSKI SAMOCHÓD nic innego NAJTAŃSZY dlatego wykończenie to badziewo .Prę dni temu jechałem Fiatem Bravo ropniakiem przy mojej maździe to limuzyna .Ta mazda ( moja 2,0 ) to dobry silnik ale żadna rewelacja pod względem osiągów i spalania + dobry układ kierowniczy + badziewo na wykończenie gdyby nie to ,że kupiłem ja gdy miała 600 km to by poszła od razu do żyda a tak to trzeba pojeździć bo nowy
Początkujący
 
Od: 19 sie 2008, 21:08
Posty: 27
Skąd: Suwałki
Auto: Mazda3 2,0 benzyna USA

Postprzez Dawo99 » 18 maja 2009, 22:26

przesadzacie panowie przesadzacie!!!
Początkujący
 
Od: 26 lut 2009, 09:54
Posty: 27
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3, 2007, 1.6 diesel

Postprzez corky1 » 18 maja 2009, 23:27

Dawo99 napisał(a):przesadzacie panowie przesadzacie!


Wlaśnie miałem to samo napisac :P

Cóż, 3-ka nie jest samochodem idealnym, ale chyba nikt tego od niej nie oczekuje. Jest to w końcu tylko kompakt (lub jak kto woli klasa srednia nizsza:)) Nie przeczę, że mogłaby byc trochę bardziej wyciszona przy większych predkościach, ale z drugiej strony to nie jest przypadlośc akurat tego modelu. Ostatnio jechałem focusem hatchbakiem i wydawało mi się, że przy 120 km/h jest głośniejszy (wiecej nie próbowałem, bo nie było możliwości). Po prostu, mazda to nie citroen. Jakiś czas temu wziąłem na jazdę próbną nową 6-kę i tam również idealnie nie było, no ale może dlatego, że wczesniej próbowałem nową c5 :P. Z kolei szum opon w 3-ce to przede wszystkim wina fabrycznych opon (Bridgestone Turanza ER30). Przez dwa dni jeżdziłem Vectrą z takim samym dziadostwem i tam również szum był zauważalny. Zamierzam zmienic oponki na Nokiany i powinno byc ciszej.

Nie do końca też zgadzam się z opinią, że materiały są kiepskie. Wsiadając do focusa czy golfa mam wrażenie plastikowej tandety. Wykładzina podłogowa też się na razie nie ściera, choc pewnie mogłaby byc lepsza.

Natomiast, IMHO, żaden z dotychczasowych samochodów nie dawał mi takiej frajdy z jazdy jak 3-ka (no może też inna 3-ka, z Bawarii, ale to już inna półka cenowa...). Ponadto, mam swoja 3-kę sedan od 2 lat i wciąz mi się podoba :D I wcale nie zamierzam zmieniac jej na nowszy model :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 606 (14/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez darek65 » 19 maja 2009, 00:15

Moze ta na Europe jest trochę inna ale wątpię bo porównywałem . Made in Japan w tym przypadku jest wada poniewaz robotnik w Japonii zarabia 5000 usd a tym samym wszystko co wymaga ręcznej pracy od razu podraża finalny produkt .Czy w Turcji Polsce czy Japonii maszyny składają najistotniejsze elementy wozu .Wykończenie i detale niestety trzeba robić ręcznie .Mazda ma system że radio samo staje sie głośniejsze w trakcie jazdy żeby zagłuszac hałas. Ta elektronika kosztuje znacznie mniej niz praca gościa który będzie wykładał samochód materiałami wygłuszającymi . Ponadto w USA – podstawowy RYNEK 3 to bardzo pospolity i tani samochód ( jest ich naprawdę sporo w USA ) NIKT NIE ZAKŁADA ŻE BEZIE TO JEDYNY SAMOCHÓD W RODZINIE i nikt od niego nic nie oczekuje poza tym ,że będzie woził na krótkich trasach do roboty lub służył na emeryturze I SIĘ NIE ZEPSUJE . My jesteśmy biedni i każdy ma nadzieje ,że zoom zoom to niebanalny kompakt dla elity.Ponieważ JEST ICH MAŁO TO FAKTYCZNIE SIĘ WYRÓŻNIĄ tylko nie wiem czemu w kazdym innym kompakcie w jakim jeżdżę czuję się lepiej pomimo ,że maja słabsze silniki -koledzy maja nowe Hyundaia i30 , Fiata Bravo i Megne . 6 na Europe robiona jest w Japonii Na stany robiona jest w stanach bo koszty są niższe a Amerykanie śa racjonalni myślący . 6 ze stanów nie sa eksportowane do Europy bo ludzie żyjący stereotypami nie kupowali by ich bo to by był amerykaniec a nie Japończyk i nie byłoby mitu bezawaryjnego japońskiego samochodu
Początkujący
 
Od: 19 sie 2008, 21:08
Posty: 27
Skąd: Suwałki
Auto: Mazda3 2,0 benzyna USA

Postprzez mr_t » 19 maja 2009, 09:13

corky1 napisał(a): Nie do końca też zgadzam się z opinią, że materiały są kiepskie.

Są nietrwałe. Gdzieś zamieszczałem zdjęcie co mi się stało z dywanikiem kierowcy po roku – po prostu rozleciał się. Ogólnie wokół pedałów u mnie wygląda nieciekawie: porysowane plastiki, mocno wytarta wykładzina – a jeżdżę trochę ponad rok. Podłoga w bagażniku już tak się zapadła że wcale nie trzeba się przyglądać żeby to zobaczyć.
A jakość np. deski rozdzielczej – to zwykły twardy bez mała tic-tac plastik. Czarną listwę (wokół wyświetlacza radia i w prawo) mam już całą zrysowaną, a była przecierana delikatnie jedynie kilka razy. Nie wiem jak w nowej 3, pooglądam wkrótce bo znów będę ze swoją w serwisie, ale np. w nowym Meganie deska jest tak miękka że można ją wcisnąć palcem na jakieś 3mm.

darek65 napisał(a):Mazda ma system że radio samo staje sie głośniejsze w trakcie jazdy żeby zagłuszac hałas.

:D to akurat nie dlatego, w sumie sporo fabrycznych audio ma taki system. Tylko, że... ostatnio zabrałem sobie navi do Meganki mamy. W Maździe głos gdzieś tam w tle czyta komunikaty, a w Megance zauważyłem że moja navi "wydziera" się na mnie. To właśnie różnica w głośności samochodów – te dźwięki które z uwagi na hałas w Maździe odczytuję jako ciche, w tle – w normalnym samochodzie są głośne i nachalne. Po tym jak przestawiłem głośność w Megance na niższa – dziś w Maździe nie słyszałem komunikatów :|

darek65 napisał(a):tylko nie wiem czemu w kazdym innym kompakcie w jakim jeżdżę czuję się lepiej pomimo ,że maja słabsze silniki -koledzy maja nowe Hyundaia i30 , Fiata Bravo i Megne .

To niestety smutna prawda.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez corky1 » 19 maja 2009, 09:47

mr_t napisał(a):A jakość np. deski rozdzielczej – to zwykły twardy bez mała tic-tac plastik


Dla mnie kwestia, czy plastik jest twardy, czy miekki, nie ma istotnego znaczenia. Natomiast wazne jest, ze ten "zwykly twardy" plastik w 3-ce wyglada o niebo lepiej niz plastik w focusie – tam mialem uczucie wszechobecnej taniosci. No, ale to sa odczucia subiektywne...

mr_t napisał(a):mocno wytarta wykładzina – a jeżdżę trochę ponad rok.


Ja jezdze moja 3-ka ponad 1,5 roku i nic mi sie nie wyciera. Moze to kwestia sposobu uzytkowania? :P

Podsumowujac, darek65 ma racje piszac, ze mazda 3, to po prostu kompakt, a nie "niebanalny kompakt dla elity" (z innymi stwierdzeniami sie nie zgadzam :) . I tak trzeba do niej podchodzic. Dla mnie najwazniejsze jest to, ze przyjemnie sie ja prowadzi, fajnie wyglada i sie nie psuje (mr_t – Twoj egzemplarz jest naprawde pechowy, w moim od momentu zakupu NIC sie nie dzieje).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 606 (14/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez mr_t » 19 maja 2009, 10:52

corky1 napisał(a):Ja jezdze moja 3-ka ponad 1,5 roku i nic mi sie nie wyciera.

Ile przejechałeś? Ja mam 50kkm.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez corky1 » 19 maja 2009, 11:04

mr_t napisał(a):Ile przejechałeś? Ja mam 50kkm.


No to rzeczywiscie duzo przejechales. U mnie na liczniku jest o polowe mniej. Ale z drugiej strony, nie czytalem tutaj na forum, aby ktos kupujacy uzywana 3-ke z przebiegami wiekszymi niz 50kkm uskarzal sie na wytarta wykladzine.

A Tobie gdzie sie ona wyciera? Pod dywanikami, czy na tzw. "podnozku" lewej stopy? Jezeli na tym drugim, to moze wybiore sie do ASO i kupie jakis plastikowy czy gumowy podnozek, ktorego faktycznie brakuje...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 606 (14/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323