Mazda3 (BK) – Nasze wrażenia i opinie
A mi się znów wydaje że to auto jest pancerne
A tak na poważnie, to dziś każdy samochód ma cienkie blachy. Nie zauważyłem żeby Mazda miała jakieś bardziej cienkie blachy, a już na pewno np. drzwi ma grubsze niż mój poprzedni samochód. Poza tym grube blachy nie są do niczego pożytecznego potrzebne.
A tak na poważnie, to dziś każdy samochód ma cienkie blachy. Nie zauważyłem żeby Mazda miała jakieś bardziej cienkie blachy, a już na pewno np. drzwi ma grubsze niż mój poprzedni samochód. Poza tym grube blachy nie są do niczego pożytecznego potrzebne.
- Od: 1 kwi 2008, 22:12
- Posty: 629
- Skąd: Będzin
- Auto: Mazda 3, 2.0 diesel
pawelek32 napisał(a):jestem zaszokowany grubością blachy na całym samochodzie!!!
tandeta niemal jak w puszce od piwa!
jednym palcem można wcisnąć karoserię czy to na masce, drzwiach czy błotniku!!!
tak cienkiej karoserii jeszcze nie widziałem.
normalnie strach, że jak ktoś się oprze to blacha się wciśnie!!
moje pytanie- czy wszystkie mazdy mają takie cienkie blachy? (chodzi mi oto czy wersje europejskie również?)
bardzo proszę o opinię użytkowników
pzdr
mam wrażenie że to cecha japończyków, w WRXie też były takie gówniane (na pierwszy dotyk

wystarczyło się lekko oprzeć o błotnik i się wyginał i sprężynował

Witam wszystkich. Na dniach mam mieć mazdę 3 rocznik 2007, 1.6 diesel 110 km w wersji sport – chciałbym zapytać posiadaczy i znających się – na co zwrócić uwagę przy kupnie takiego auta? . Czy auto z roku 2007 jest po face liftingu? Bardzo proszę o poradę i dziękuję
- Od: 26 lut 2009, 09:54
- Posty: 27
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 3, 2007, 1.6 diesel
Witam,
Jestem nowym użytkowniekiem, więc prosze o wyrozumiałość;–) Piszę w temacie, którego nie znalazłem na forum. Jako szczęśliwy użytkownik Mazdy 3 z 2006r. w dieslu w pełnej miłości do tego samochodu przeszkadza mi jedna rzecz: silnik wydaje mi się być niemiłosiernie głośny! Porównywałem z autami kolegow: Ford Focus 1.8TD, nie wspominając o Golfie 2.0TDI... Nawet w Peugot 308, z którego tak naprawdę on pochodzi, jest o niebo ciszej... Gdzie mogę sprawdzić czy tak naprawdę z nim jest wszystko OK? Oczywiście w serwisie twierdzą że tak musi być, bo to diesel... Czy oby na pewno??? Ten silnik to po prostu topór! Nie będę rozpisywał się też o jego kulturze pracy zimą na 1 i 2-gim biegu (które zresztą też chodzą jak w Żuku) – po prostu ten silnik nie pasuje do tego samochodu, który jest super furą!
Macie jakieś pomysły?
Dzięki,
Stalot
Jestem nowym użytkowniekiem, więc prosze o wyrozumiałość;–) Piszę w temacie, którego nie znalazłem na forum. Jako szczęśliwy użytkownik Mazdy 3 z 2006r. w dieslu w pełnej miłości do tego samochodu przeszkadza mi jedna rzecz: silnik wydaje mi się być niemiłosiernie głośny! Porównywałem z autami kolegow: Ford Focus 1.8TD, nie wspominając o Golfie 2.0TDI... Nawet w Peugot 308, z którego tak naprawdę on pochodzi, jest o niebo ciszej... Gdzie mogę sprawdzić czy tak naprawdę z nim jest wszystko OK? Oczywiście w serwisie twierdzą że tak musi być, bo to diesel... Czy oby na pewno??? Ten silnik to po prostu topór! Nie będę rozpisywał się też o jego kulturze pracy zimą na 1 i 2-gim biegu (które zresztą też chodzą jak w Żuku) – po prostu ten silnik nie pasuje do tego samochodu, który jest super furą!
Macie jakieś pomysły?
Dzięki,
Stalot
-
stalot
Również zainteresowałbym się tematem (a gdy się rozgrzeje), bo Diesle z układem common-rail znane są raczej z miękkości pracy – szczególnie francuskie
O porównaniu do "traktora" TDI nie powinno być mowy... Przenoszę do działu Diesel, powodzenia.
A jak wygląda sprawa z ewentualnym dodatkowym wyciszeniem grodzi pomiędzy silnikiem a kabiną? Najlepiej tak, żeby nie ruszać silnika... Są jakieś warsztaty które jesteście w stanie polecić? Jak droga to może być sprawa?
Pozdrawiam
Stalot
Pozdrawiam

Stalot
-
stalot
mr_t napisał(a):Czy ty nie masz czasem młodej Mazdy? Miałeś ją bitą, że już zaczyna rdzewieć?
04`z pierwszego wypustu takze nie taka mloda znowu. Nie pozera mi samochodu ale pokazaly sie badle (jeden czy dwa) bo nie przechodzila akcji serwisowej. Ogolnie samochody teraz szybko rdzewieja
WINNING BLUE MICA
- Od: 8 kwi 2008, 11:35
- Posty: 552
- Skąd: 3miasto
- Auto: Mazda 3 BK LF było....
mandzynek napisał(a):ktos kiedys pisal ze kseon w trojce nie ma samopoziomowania, moj natomiast ma i widac bardzo wyraznie kiedy sie to odbywa. Co do samo regulacji w czasie jazdy watpie czy w jakimkolwiek aucie cos takiego istnieje be to silniczki musialby dzialac z predkoscia swiatla
do samoregulacji w xenonach nie ma silniczków
-
waldii
telepatia
MSPANC
żeby nie było, że tylko OT
nie ma silniczków, są hmmmm... maszyny elektryczne, w których energia elektryczna zamieniana jest na energię mechaniczną
i robią przy tym "bzzzzzz bzzzzzz" 

MSPANC

żeby nie było, że tylko OT


Jeśli chodzi o głośność pracy tego silnika, to moim zdaniem jest to jeden z najcichszych. Jeśli zwróciłeś uwagę, na głośność pracy, to proponuję sprawdzić czy z silnikiem jest wszystko OK, bo ten motor naprawdę nie jest głośny.
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
DeadlY napisał(a):mr_t napisał(a):Czy ty nie masz czasem młodej Mazdy? Miałeś ją bitą, że już zaczyna rdzewieć?
04`z pierwszego wypustu takze nie taka mloda znowu. Nie pozera mi samochodu ale pokazaly sie badle (jeden czy dwa) bo nie przechodzila akcji serwisowej. Ogolnie samochody teraz szybko rdzewieja![]()
eee bez przesady
ja mam Vectre z 97 roku i nie ma sladu rdzy choć opinie o tych autach są takie ,że szybko zjada je rudy
Te chińskie blachy to blaszki... bardzo cienkie i nie zabezpieczone tak jak oryginały
A M3 ma ocynk??
- Od: 5 cze 2008, 10:29
- Posty: 109
- Auto: Mazda 3 2,3l
Po 7 miesiącach użytkowania, chcę się podzielić moją opinią na temat Mazdy 3 z silnikiem 1.6 CITD
ZALETY:
– Świetnie się prowadzi, bardzo dobre zawieszenie, samochód super trzyma się w zakrętach. Zawieszenie jest raczej twarde – sportowe (wiadomo, że trochę kosztem komfortu).
– Wspomaganie kierownicy to też cud techniki w tym aucie.
– Klimatyzacja latem bardzo dobrze się spisuje
– Fajny, sportowy design. Ładna deska rozdzielcza oraz rozmieszczenie przycisków i pokręteł.
WADY:
– No i tu największe zaskoczenie dla mnie czy silnik. Miało być cudownie i niesamowicie, przed zakupem naczytałem się masę o tym, że to niesamowity silnik – dynamiczny, mało pali, mało awaryjny. A tymczasem w moim przypadku wielkie rozczarowanie. Nie jedzie to wcale tak cudownie.Generalnie w moim przypadku auto kaprysi strasznie. Jedzie raz lepiej, raz gorzej. Na początku było ok, a teraz mam ochotę je sprzedać. Silnik terkocze, nie ładnie pracuje. Posprawdzałem już, co się dało, ale bez efektu. W jednym ASO powiedzieli mi, że to normalne, że tak ma jechać i "cześć". Dziwie się Japońcom, że francuski silnik wmontowali do tej 3. Efekt jest taki, że nikt nie chce tego naprawiać. A serwisie samochodów japońskich, podniosą klapę i oczy im wychodzą na wierzch, ASO mazdy jak na lekarstwo, w mojej okolicy ani jednego, więc też odpada, w Peugoecie znowu do kompa nie wepną, bo oprogramowania mazd nie obsługuje.
Jeśli chodzi o spalanie , to też nie ma szału. W mieszanej jeździe z przewagą na trasie spalanie podchodzi pod 7 litrów.
– Druga rzecz, która mnie strasznie irytuje, to wyciszenie samochodu, a właściwie jego brak. W aucie jest po prostu strasznie głośno. Z przodu pół biedy, da się wytrzymać, choć też rewelacji nie ma, ale tył to koszmar. Nic dziwnego jak wszędzie są gołe blachy, wyciszenia żadnego. Jak pada deszcz, to ma się wrażenie, że klapa bagażnika, albo drzwi są otwarte. Po prostu lipa. Porównałem sobie z 10 letnią A3 mojego brata, w której jest o niebo ciszej. Po prostu wstyd, żeby tak spartolić robotę.
Te dwie rzeczy sprawiły, że jazda autem nie cieszy mnie tak, jak się tego spodziewałem kupując je. Myślę, że z golfa V ( o którym też myślałem), byłbym bardziej zadowolony.
Miejmy nadzieję, że Mazda się poprawi w kolejnej odsłonie. A to już niedługo
A tu ciekawy artykuł o nowej M3:
http://www.motonews.pl/wiadomosci/news- ... hback.html
I filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=rK2eaG0QbAk
ZALETY:
– Świetnie się prowadzi, bardzo dobre zawieszenie, samochód super trzyma się w zakrętach. Zawieszenie jest raczej twarde – sportowe (wiadomo, że trochę kosztem komfortu).
– Wspomaganie kierownicy to też cud techniki w tym aucie.
– Klimatyzacja latem bardzo dobrze się spisuje
– Fajny, sportowy design. Ładna deska rozdzielcza oraz rozmieszczenie przycisków i pokręteł.
WADY:
– No i tu największe zaskoczenie dla mnie czy silnik. Miało być cudownie i niesamowicie, przed zakupem naczytałem się masę o tym, że to niesamowity silnik – dynamiczny, mało pali, mało awaryjny. A tymczasem w moim przypadku wielkie rozczarowanie. Nie jedzie to wcale tak cudownie.Generalnie w moim przypadku auto kaprysi strasznie. Jedzie raz lepiej, raz gorzej. Na początku było ok, a teraz mam ochotę je sprzedać. Silnik terkocze, nie ładnie pracuje. Posprawdzałem już, co się dało, ale bez efektu. W jednym ASO powiedzieli mi, że to normalne, że tak ma jechać i "cześć". Dziwie się Japońcom, że francuski silnik wmontowali do tej 3. Efekt jest taki, że nikt nie chce tego naprawiać. A serwisie samochodów japońskich, podniosą klapę i oczy im wychodzą na wierzch, ASO mazdy jak na lekarstwo, w mojej okolicy ani jednego, więc też odpada, w Peugoecie znowu do kompa nie wepną, bo oprogramowania mazd nie obsługuje.
Jeśli chodzi o spalanie , to też nie ma szału. W mieszanej jeździe z przewagą na trasie spalanie podchodzi pod 7 litrów.
– Druga rzecz, która mnie strasznie irytuje, to wyciszenie samochodu, a właściwie jego brak. W aucie jest po prostu strasznie głośno. Z przodu pół biedy, da się wytrzymać, choć też rewelacji nie ma, ale tył to koszmar. Nic dziwnego jak wszędzie są gołe blachy, wyciszenia żadnego. Jak pada deszcz, to ma się wrażenie, że klapa bagażnika, albo drzwi są otwarte. Po prostu lipa. Porównałem sobie z 10 letnią A3 mojego brata, w której jest o niebo ciszej. Po prostu wstyd, żeby tak spartolić robotę.
Te dwie rzeczy sprawiły, że jazda autem nie cieszy mnie tak, jak się tego spodziewałem kupując je. Myślę, że z golfa V ( o którym też myślałem), byłbym bardziej zadowolony.
Miejmy nadzieję, że Mazda się poprawi w kolejnej odsłonie. A to już niedługo
A tu ciekawy artykuł o nowej M3:
http://www.motonews.pl/wiadomosci/news- ... hback.html
I filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=rK2eaG0QbAk
Ostatnio edytowano 3 mar 2009, 21:36 przez BlackM3, łącznie edytowano 1 raz
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
BlackM3 napisał(a): No i tu największe zaskoczenie dla mnie czy silnik. Miało być cudownie i niesamowicie, przed zakupem naczytałem się masę o tym, że to niesamowity silnik – dynamiczny, mało pali, mało awaryjny.
O benzynie nie można tego powiedzieć. Wg mnie bardzo fajna jednostka. Fakt, że wyciszenie kabiny ma trochę do życzenia, to jednak silnika na wolnych obrotach nie słychać w ogóle, a przy większych jest to miłe, delikatne "mruczenie". Porażka to szum opon.
"Nigdy nie polemizuj z idiotą – najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem." – "Pozdrawiam" Dr House
tco_tm napisał(a):waldii napisał:
do samoregulacji w xenonach nie ma silniczków
Więc co jest?
wygoogluj sobie.Nie pamietam jak to sie nazywa ten system ale z pewnoscia nie zawiera silniczkow lecz element elektromagnetyczny z ruchomym trzpieniem/rdzeniem poruszajacy lampa
-
waldii
Głośność to pojecie względne. Zaraz po zakupie odkręciła mi się taka metalowa rurka znajdująca się pod silnikiem. Waliło jak cholera a silnik pracował głośniej niż 4 maluchy razem wzięte. Po dokręceniu jak ręka odjął. Jeżeli chodzi o głośność to trzeba by było posłuchać żeby stwierdzić czy pochodzi ona z poduszek czy innych miejsc. Zobacz jak wygląda mocowanie akumulatora, filtra powietrza, sprawdź stan poduszek. Ciężko tak tylko z opisu coś konkretnego powiedzieć.
waldii napisał(a):wygoogluj sobie
Proszę o pomoc.
Przy okazji podpowiem, że wewnątrz tego czegoś, co ma trzpień i nie pamiętasz jak się nazywa jest silniczek krokowy (element elektromagnetyczny) z obrotową osią... chociaż nie każdy silniczek musi mieć oś.

the right man in the wrong place...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości