Mazda3 (BK) – Nasze wrażenia i opinie

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez LemJohny » 1 lut 2009, 18:14

U mnie bagaznik jest podwyższony o schowki – takie 2 nad kołem zapasowym
Słychać tyl z powodu braku tłumień z filcu takich jak są w wersji Euro. – no i szerokie opony swoje też robią ;)

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2008, 10:29
Posty: 109
Auto: Mazda 3 2,3l

Postprzez DeadlY » 1 lut 2009, 18:32

A ja myslalem ze ja nie trzymam porzadku w samochodzie ;)
Te filce duzo nie daja, niedlugo czyms prysne bgaznik bo to gola blacha.
U mnie na kole lezy podobny schowek platikowy tylko ze taki na cale kolo
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez LemJohny » 1 lut 2009, 18:39

Co że niby mam burdel w bagażniku ?? <lol> trochu nie odkurzone ;)

Bo u Ciebie DeadlY schowek otwiera się cały na raz a u mnie dzieli się na dwa – podłoga uchyla się w dwóch miejscach :) (ale schowki są tej samej wielkości ) – i podłoga ze złożonymi siedzeniami tworzy płaską powierzchnię załadunkową – można kimnąć po imprezie ;)

Mi chodzi o te filce w nadkolach – w europejskich są orginalnie a u mnie walą kamyki po blaszce :/
Czy we wszystkich 3 są maty wygłuszające – osłony – pod silnikiem?? u mnie jest jakby co...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2008, 10:29
Posty: 109
Auto: Mazda 3 2,3l

Postprzez CezaR83 » 1 lut 2009, 18:44

LemJohny napisał(a):Mi chodzi o te filce w nadkolach – w europejskich są orginalnie a u mnie walą kamyki po blaszce :/
Czy we wszystkich 3 są maty wygłuszające – osłony – pod silnikiem?? u mnie jest jakby co...

pod czy nad ? ja mam na klapie z tego co widziałem... a co do nadkoli to tez słychac obijające sie kamyki w kabinie... troche mnie to wkurza jak jade przy wyłączonym Radiu.
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2187 (72/17)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Postprzez LemJohny » 1 lut 2009, 18:49

taka mata z filca wewnątrz nadkola – tak jakby nad oponą – ( między oponą a blachą )
musze poszukac z jakiegoś anglika i sobie wrzucić – ktoś tu był na forum z kolegów co tak własnie przełożył... – podobno 150zł za sztuke czy jakoś tak...

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2008, 10:29
Posty: 109
Auto: Mazda 3 2,3l

Postprzez DeadlY » 1 lut 2009, 19:09

a to wilgoci nie trzyma potem ...?
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez LemJohny » 1 lut 2009, 19:13

tak jest oryginalnie w Mazdzioszkach 3 i 6 więc jest raczej ok
Może w USA nie dawali bo ich zmutowane wiewiórki by to zjadały :D

A tam u kolegi wyżej w niebieskiej M 3 nie ma zawieszków chyba do siatki w bagażniku... żeby na takich rzeczach producent oszczędzał :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2008, 10:29
Posty: 109
Auto: Mazda 3 2,3l

Postprzez RobertPi » 1 lut 2009, 23:51

Nie ma, są zaślepki zamiast zawieszków. Też się zdziwiłem, że nie mam ale jakoś nigdy w żadnym samochodzie nie odczuwałem potrzeby mocowania czegokolwiek siatką czy gumami więc mi to nie przeszkadza. Ale oszczędność jest faktycznie dziwna. Przypuszczam, że zaślepki są niewiele tańsze a są.
Osłonę na masce silnika mam. Nadkola są u mnie z jakiegoś tworzywa raczej typu włókno szklane i kamyków nie słychać . Załozyłem sam ( bo nie było ) tylne chlapacze bo strasznie brudziły się boki tylnego zderzaka i tylne błotniki. Pozostałych 6 chlapaczy mam fabryczne ( przed i za przednim kołem oraz przed tylnym ) i na całej długości progów plastikową nakładkę czego jak widzę na zdjęciach kolega LemJohny w ameryce nie ma.
RP
RP
Mazda3BM1.5
Obrazek

Suzuki Baleno1,2Hybrid
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1178 (14/40)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez mr_t » 2 lut 2009, 00:16

Haczyki do siatki kosztują 120-130, już nie pamiętam dokładnie. Wykręca się zaślepki i wkręca haczyki, które wyglądają jak zaślepki z haczykiem :| Zamiast wywalać na nie kasę, lepiej zmodyfikować sobie te zaślepki samemu.
Niestety w Maździe w wielu miejscach widać takie durne oszczędności.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez LemJohny » 2 lut 2009, 10:25

hellow

Rzeczywiście u mnie hlapaczy nie ma.. ale są takie nakładki na progi na całej długości – w wersji sport standard... ( taki mi własnmie uszkodzili w porcie i jedna taka nakładka na próg 500$ <lol> ) no ale udało się naprawić starą ;) )
RobertPi pod maską to wygłuszenie ma chyba każdy a mi chodziło o taką płyte pod silnikiem – która chroni od spodu :)

A i z tymi wygluszeniami nadkoli to masz chyba racje – to nie filc tylko jakieś takie włókno...;)

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2008, 10:29
Posty: 109
Auto: Mazda 3 2,3l

Postprzez mr_t » 2 lut 2009, 10:36

Plastikową osłonkę pod silnikiem mam. Ale to tylko cienki plastik który IMO jest tylko po to, żeby trochę mniej brudu osiadało na silniku i jego osprzęcie, a nie wygłuszenie. No może tyle wygłusza, że powietrze spod samochodu ma trochę bardziej prosty przepływ, nie ma aż tylu zawirowań wokół silnika. Ale nie ma na dolnej płycie żadnych mat – a takie maty na dolnej osłonie silnika miałem w poprzednim samochodzie, podobnie jest u ojca, na stalowej płycie ma maty wygłuszające.
Na masce jest mata która już jakieś wygłuszenie może zapewnić.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez RobertPi » 2 lut 2009, 11:23

Od spodu mam, tak jak mr_t pisze, plastikową osłone na tyle szczelną, że trudno się dostać do czegoś od dołu. Na pewno nie jest to wygłuszenie ani jakaś poważna osłona chroniąca przed uszkodzeniami. Jak oglądałem samochody przed zakupem to conajmniej połowa nie miała tej osłony, co myślę było wynikiem zniszczenia podczas "drobnej stłuczki".
RP
RP
Mazda3BM1.5
Obrazek

Suzuki Baleno1,2Hybrid
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1178 (14/40)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez Maciej Loret » 2 lut 2009, 11:55

RobertPi napisał(a): Jak oglądałem samochody przed zakupem to conajmniej połowa nie miała tej osłony, co myślę było wynikiem zniszczenia podczas "drobnej stłuczki".


Nie, po prostu te osłony "lecą", szczególnie przy niższym zawieszeniu, podjeżdżaniu pod wyższe krawężniki, większe dziury w jezdni....
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez LemJohny » 2 lut 2009, 13:21

U mnie osłona też jest taka prosta, bez wygłuszenia.
Myślałem ze w dieslu bedzie z wygłuszeniem... bo tak jest np. nawet w starym gofie III

Maciej Loret ma racje z tym rozwalaniem przez niskie zawieszenie – mi pękła ta część osłony pod zderzakiem :/ Ja zahaczam nawet przy zjeździe do garażu... najlepszy zjazd do garażu to i tak ma Ralpheek swoim MPS 3 ... ledwo co przejeżdza a zderzak szura i mało co progami sie nie wiesza :D W M 6 to jeszcze gorzej z krawężnikami i zjazdami...

U mnie jest jeszcze jedna rzecz... w M 3 2,3l jest sprężarka od klimy wkomponowana pod miskę olejową (praktycznie wystaje pod nią z 5 cm..) co mnie czasem martwi jak się jeździ po nierównościach pieknych Polskich dróg... na szczęście jest tam metalowa osłona z grubej blachy... Nie wiem jak przy innych 3... gdzie znajduje się sprężarka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2008, 10:29
Posty: 109
Auto: Mazda 3 2,3l

Postprzez pabl0 » 2 lut 2009, 15:39

U mnie natomiast dolna osłona silnika ma wstawkę z materiału, chyba taki materiał mniej więcej jakim obite są nadkola. Napewno nie jest to sam plastik...
http://allmazda.net/parts/ – katalog części do Mazdy 3 i nie tylko (diesel także)
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2007, 11:47
Posty: 146
Skąd: zDolny Śląsk
Auto: 3 BK Y6 '07

Postprzez pawelek32 » 3 lut 2009, 20:45

witam.
czy ktoś porównywał skrzynie 5 i 6 biegową w M3 ?
przy jakich obr silnika osiągana jest np prędkość 100km/h ??
czy pierwsze 5 przełożeń są identyczne w obu przypadkach?
czy np jadąc 100km/h na 6 biegu będzie istotna różnica w spalaniu niż na 5 w skrzyni 5 biegowej?

warto kupić ze skrzynią 6 ?
mało kiedy jeżdżę więcej niż 130km/h...
pzdr
Początkujący
 
Od: 6 sty 2009, 22:14
Posty: 17
Skąd: suwałki

Postprzez mr_t » 3 lut 2009, 20:51

To jest nieporównywalne. Po pierwsze skrzynie 5b są w mniejszych silnikach, a 6b w większych, nie ma możliwości wyboru różnych skrzyń biegów dla tego samego silnika (poza automatem). Poza tym skrzynie mają inne przełożenia, więc np. 4 bieg w pięcio-biegówce jest czym innym niż w sześcio-biegówce.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez pawelek32 » 3 lut 2009, 21:13

chodzi mi konkretnie o silnik 2,0 z rocznika 2006-2007.
ponoć były zarówno 5 jak i 6 biegowe.
Początkujący
 
Od: 6 sty 2009, 22:14
Posty: 17
Skąd: suwałki

Postprzez jaro10 » 3 lut 2009, 23:24

witam szukam schematow ,wiazek elektr. komputera automatycznej skrzyni od M 3 silnik 2.3
2006r skrzynia ma duze szarpniecia przewaznie z 3 na 4 / pali kontrolka AT /ale przy łagodnej jezdzie
tego nie ma-mechanik twierdzi ze to wina komputera skrzyni /
pozdrawiam uzytkowników Mazdy
jaro10
 

Postprzez mr_t » 4 lut 2009, 09:38

pawelek32 napisał(a):chodzi mi konkretnie o silnik 2,0 z rocznika 2006-2007.
ponoć były zarówno 5 jak i 6 biegowe.

Nie mam pojęcia czy były, czy nie. Zakładając że były, a Ty nie jeździsz autostradami to zamiast patrzeć na skrzynie biegów patrz na wyposażenie i zużycie samochodu.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323