Cruise Control – Tempomat – Różne problemy i pytania
hmm na tej stronce jest link do zdjęcia chyba kolegi fly29 który ma jakiś ręczny przełącznik zamontowany z boku kierownicy. Uważasz że jest szansa montażu tempomatu tylko czy masz jakieś dowody na to?
Elementy wyposażenia prawych drzwi przednich i tylnych https://picasaweb.google.com/1062179878 ... rnika2012#
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]

- Od: 21 mar 2008, 21:04
- Posty: 1902 (6/4)
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999
lukaszm napisał(a):Uważasz że jest szansa montażu tempomatu tylko czy masz jakieś dowody na to?
tak
Wojtek napisał(a):a czy moze byc wieksza siostra M3?
przeciez M6 przedlift miala pedal gazu na lince, a tempomat na aktuatorze...
szukacie daleko, a na swoim podworku nie?
zalozenia sa takie same:
– przelacznik na pedale hamulca
– przelacznik na pedale sprzegla
– przyciski na kierownicy
– aktuator wraz z okablowaniem
– uchwyt przepustnicy
i bedzie smogac
no przepraszam... zapomnialem o oslonie na aktuator... bo moze byc mu za cieplo
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
a tak mniej więcej koszty oczywiście bez przycisków na kierze
Elementy wyposażenia prawych drzwi przednich i tylnych https://picasaweb.google.com/1062179878 ... rnika2012#
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]

- Od: 21 mar 2008, 21:04
- Posty: 1902 (6/4)
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999
nie wiem...
poszukaj jakiegos angola z tempomatem, ale przedlifta... w Pb oczywiscie...
o kosztach pewnie poinformuja ci ktorzy to beda zakladac
poszukaj jakiegos angola z tempomatem, ale przedlifta... w Pb oczywiscie...
o kosztach pewnie poinformuja ci ktorzy to beda zakladac
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Wojtek
W M6 ktoś zakładał macie odpowiedni temat?
Wojtek napisał(a):nie wiem...
poszukaj jakiegos angola z tempomatem, ale przedlifta... w Pb oczywiscie...
o kosztach pewnie poinformuja ci ktorzy to beda zakladac
W M6 ktoś zakładał macie odpowiedni temat?
Elementy wyposażenia prawych drzwi przednich i tylnych https://picasaweb.google.com/1062179878 ... rnika2012#
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]

- Od: 21 mar 2008, 21:04
- Posty: 1902 (6/4)
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999
lukaszm napisał(a):W M6 ktoś zakładał macie odpowiedni temat?
w M6 dokladany byl w dieslu
ale co to ma do rzeczy? moja M6 byla w Pb i miala tempomat oryginalny...
sam go tez naprawialem ... i dzialall
ps. Dominooo, niestety nie wiem... wiem, ze jakies 1.6 mialy tempomat... ale musi sie dac dolozyc...
bo potrzebujesz tylko zebrac informacje o predkosci auta... pedalach i biegu...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Wojtek napisał(a): akostarek napisał(a):btw w 1.6 Z6 w ogóle była opcja tempomatu ?
czytales poprzednia strone?![]()
z6 to silnik benzynowy, a kolega plast ma diesla Y6.
w poliftach w dieslu można chyba wsadzać (bo występowały fabrycznie z tempomatem). przed liftem nie wiadomo czy soft by to w ogóle obsłużył, nie znam się na tym aż tak.
akostarek napisał(a):z6 to silnik benzynowy, a kolega plast ma diesla Y6.
zgoda...
w M3 mozna dolozyc tempomat fabryczny od M6... w silniku LF, jest to ten sam silnik...
jezeli chodzi o silnik Z6, czy ZJ... popatrzcie na M2 DE... tam sa tez tempomaty...
jezeli nawet by nie dalo sie "przelozyc", to na 100% istnieje mozliwosc montazu takiego aftermarket...
kazda Mazda ma wszystkie informacje w sobie, aby takie uzadzenia dzialalo...
nawet jakby to mialo byc urzadzenie podlaczone do szyny CAN...
w niej masz:
– zalaczenie hamulca
– predkosc auta
i czy auto jest na biegu czy nie...
reszta... czyli sterowanie moze byc oddzielne... tak jak np. na zdjeciu w tym watku (dodatkowa manetka)
ps. tempomat w M6 przedlift Pb jest oddzielna rzecza...nie ma polaczenia z komputerem...
ba nawet sam sie moze diagnozowac... i mysle, ze do silnika Z6 takze by podszedl
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Wojtek napisał(a):w M3 mozna dolozyc tempomat fabryczny od M6... w silniku LF, jest to ten sam silnik...
Fajnie , ciekawe to by sie tego podjął ?
Wojtek napisał(a):marcin255 napisał(a):Fajnie , ciekawe to by sie tego podjął ?
moge pomoc...
Borehamwood, UK – daleko trochę
Szukaj całej kierownicy z tymi przyciskami. Przeglądałem kiedyś allegro i znalazłem taką kierę za 150zł. Przyciski od tempomatu były w bardzo dobrym stanie.
Nie wystarczą tylko przyciski. Poczytaj cały wątek to się dowiesz co jeszcze trzeba kupić
Nie wystarczą tylko przyciski. Poczytaj cały wątek to się dowiesz co jeszcze trzeba kupić
Dominooo napisał(a):Szukaj całej kierownicy z tymi przyciskami. Przeglądałem kiedyś allegro i znalazłem taką kierę za 150zł. Przyciski od tempomatu były w bardzo dobrym stanie.
Nie wystarczą tylko przyciski. Poczytaj cały wątek to się dowiesz co jeszcze trzeba kupić
Kierownice na allegro rzeczywiście są. Oprócz tego, jeśli dobrze rozumiem, potrzebuję odpowiedni czujnik na hamulec. U mnie jest jakiś niebiesko-szary, niestety nie wiem, ile przewodów wchodzi to tej zielonej złączki na czujniku. Jest jakaś różnica, czy można w ciemno kupować czujnik, przełączniki i wymieniać?
A jak z zaprogramowaniem tempomatu?
- Od: 10 kwi 2012, 09:53
- Posty: 53
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 3 BK 2007 1.6 CD Aktiv Sport
Nadal nurtuje mnie problem czujnika stop. Kolega plast ma taką konfigurację, jaka jest u mnie, czyli czarny czujnik z dwoma przewodami, dodatkowo ten niebieski czujnik i ma fabryczny tempomat, więc być może u mnie wystarczy dołożyć kontrolę w kierownicy. W serwisie AZ Auto dowiedziałem się, że katalogowo do tej wersji nie ma czujnika stop do wersji z tempomatem, poza tym nigdy nie zakładali tempo do BK po lifcie.
- Od: 10 kwi 2012, 09:53
- Posty: 53
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 3 BK 2007 1.6 CD Aktiv Sport
co do czujnika stop
http://www.japancars.ru/cat/mazda/?cat= ... blk=4300AB
więc teoretycznie klapa, ale zawsze można poszukać na otomoto ogłoszeń z dieslem po lifcie, tempomaptem i VINem w ogłoszeniu.
na szybko jest: JMZBK14Y271545444
wpisujesz w katalog, i masz części odpowiadające tylko wyposażeniu tego egzemplarza.
więc mamy teraz http://www.japancars.ru/cat/mazda/index ... blk=4300AB
więc jest ten sam czujnik, czy jest tempomat czy nie. Możesz jeszcze pokopać w tym katalogu z VINem swojego samochodu i przykładowego z tempomatem, może wyłapiesz jeszcze jakieś różnice.
Więc są takie opcje:
a) kupujesz przyciski, wpinasz, komputer "wykrywa" obwód sterowania i tempomat działa
b) trzeba wgrać soft z wersji z tempomatem
c) jeszcze czegoś brakuje
Ogólnie wydaje mi się, że skoro w tych materiałach pisze, że PCM ma zintegrowaną funkcję tempomatu, to każdy ma to wgrane i jest w stanie go obsłużyć. Moje możliwości się kończą, ktoś musi pierwszy zaryzykować
http://www.japancars.ru/cat/mazda/?cat= ... blk=4300AB
katalog napisał(a):67-210 SWITCH,STOP LAMP
BN7N-66-490 W/AUTO CRUISER GASOLINE (DIESEL>2000)
BP4K-66-490A W/O AUTO CRUISER GASOLINE (DIESEL>2000)
BR1A-66-490 (DIESEL>1600)
więc teoretycznie klapa, ale zawsze można poszukać na otomoto ogłoszeń z dieslem po lifcie, tempomaptem i VINem w ogłoszeniu.
na szybko jest: JMZBK14Y271545444
wpisujesz w katalog, i masz części odpowiadające tylko wyposażeniu tego egzemplarza.
więc mamy teraz http://www.japancars.ru/cat/mazda/index ... blk=4300AB
67-210 SWITCH,STOP LAMP
BR1A-66-490 (DIESEL>1600)
więc jest ten sam czujnik, czy jest tempomat czy nie. Możesz jeszcze pokopać w tym katalogu z VINem swojego samochodu i przykładowego z tempomatem, może wyłapiesz jeszcze jakieś różnice.
Więc są takie opcje:
a) kupujesz przyciski, wpinasz, komputer "wykrywa" obwód sterowania i tempomat działa
b) trzeba wgrać soft z wersji z tempomatem
c) jeszcze czegoś brakuje
Ogólnie wydaje mi się, że skoro w tych materiałach pisze, że PCM ma zintegrowaną funkcję tempomatu, to każdy ma to wgrane i jest w stanie go obsłużyć. Moje możliwości się kończą, ktoś musi pierwszy zaryzykować
Przełączniki zakupiłem, więc teraz teoretycznie mogę sprawdzić, czy to zadziała tak po prostu 
Jednak, po przewertowaniu wątków w tym temacie na zagranicznych forach jestem pesymistycznie nastawiony. Raczej nie ma możliwości dołożenia tempomatu do M3 poza silnikami 2.0 i 2.3. Przynajmniej nikt tego nie dokonał.
Jednak, po przewertowaniu wątków w tym temacie na zagranicznych forach jestem pesymistycznie nastawiony. Raczej nie ma możliwości dołożenia tempomatu do M3 poza silnikami 2.0 i 2.3. Przynajmniej nikt tego nie dokonał.
- Od: 10 kwi 2012, 09:53
- Posty: 53
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 3 BK 2007 1.6 CD Aktiv Sport
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości