Mazda3 (BK) – Nasze wrażenia i opinie
Panowie w takim gronie takie bzdury, proszę o to cytat z artykułu o Mazdzie w Europie.
"Japońskie mazdy demio mają inne silniki. Należy więc przypuszczać, że europejskie wersje będą napędzane benzynowymi silnikami Forda, a turbodiesel to wspólne dzieło PSA (Peugeot i Citroen) oraz Forda. Silnik ten trafił już do aut tych producentów. To nie przypadek. Ford jest głównym udziałowcem Mazdy, a model mazda 2 będzie powstawać w fabryce Forda w Walencji. ".
http://www.motofakty.pl/artykul/mazda_2.html
"Japońskie mazdy demio mają inne silniki. Należy więc przypuszczać, że europejskie wersje będą napędzane benzynowymi silnikami Forda, a turbodiesel to wspólne dzieło PSA (Peugeot i Citroen) oraz Forda. Silnik ten trafił już do aut tych producentów. To nie przypadek. Ford jest głównym udziałowcem Mazdy, a model mazda 2 będzie powstawać w fabryce Forda w Walencji. ".
http://www.motofakty.pl/artykul/mazda_2.html
-
Gość
Czcigodny kolego:
– mazda demio nie jest produkowana już od dość dawna. Zastąpił ją model Mazda 2, który BYŁ produkowany w Walencji wraz z fordem fusion (ktoś "pożyczył" sobie projekt
). Od czasu liftingu Mazda wyprowadziła się z produkcją z Europy m.in ze względu na mizerną jakość...
– silnik 1,4 CR w mazdzie 2 (i fusion) to właściwie ta sama jednostka
– silnik 1,6 CR nie jest montowany w Mazdach 2 ani w Fusionie ani innych fordowskich pojazdach.
– Silnik 2.0 CR montowany w Mazdzie 6 nie jest produkcji forda (ani PSA chyba).
Ten artykuł jest nieco przestarzały... 2002 r.
– mazda demio nie jest produkowana już od dość dawna. Zastąpił ją model Mazda 2, który BYŁ produkowany w Walencji wraz z fordem fusion (ktoś "pożyczył" sobie projekt

– silnik 1,4 CR w mazdzie 2 (i fusion) to właściwie ta sama jednostka
– silnik 1,6 CR nie jest montowany w Mazdach 2 ani w Fusionie ani innych fordowskich pojazdach.
– Silnik 2.0 CR montowany w Mazdzie 6 nie jest produkcji forda (ani PSA chyba).
Ten artykuł jest nieco przestarzały... 2002 r.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Ok
jestem w temacie troche
, ale jeszcze raz proszę o jakieś konkrety, muszę do poniedziałku podjąć decyzję, a nie wiem np. ile kosztuje przegląd mazdy3, PROSZE O JAKIEŚ INFORMACJE, obiecuje być wdzięcznym.

-
Gość
xANDy napisał(a):silnik 1,4 CR w mazdzie 2 (i fusion) to właściwie ta sama jednostka
to dokładnie ta sama jednostka (stosowana również w Citroenie i Peugeocie)
xANDy napisał(a):silnik 1,6 CR nie jest montowany w Mazdach 2 ani w Fusionie ani innych fordowskich pojazdach.
Również silnik PSA montowany oprócz francuzów w Focusie II i Mazdzie3
xANDy napisał(a):Silnik 2.0 CR montowany w Mazdzie 6 nie jest produkcji forda (ani PSA chyba).
Silnik RF produkcji Mazdy
Bogucki napisał(a):proszę o jakieś konkrety, muszę do poniedziałku podjąć decyzję, a nie wiem np. ile kosztuje przegląd mazdy3, PROSZE O JAKIEŚ INFORMACJE, obiecuje być wdzięcznym.
to zależy gdzie i przy jakim przebiegu ten przegląd ceny od 450 zł
- Od: 22 lis 2003, 09:35
- Posty: 452
- Skąd: gorzów
Długi – czytając dokładnie Twoją wypowiedź (komentarz) dochodzę do wniosku, że:
– silnik 1,6 CR NIE jest montowany w Mazdzie 2 za to znajduje się w Madzi 3, Focusie 2 (zgadza się?)
– Silnik 2.0 CR mazdy NIE jest produkcji forda ani PSA – prawda?
– silnik 1,6 CR NIE jest montowany w Mazdzie 2 za to znajduje się w Madzi 3, Focusie 2 (zgadza się?)
– Silnik 2.0 CR mazdy NIE jest produkcji forda ani PSA – prawda?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a): silnik 1,6 CR NIE jest montowany w Mazdzie 2 za to znajduje się w Madzi 3, Focusie 2 (zgadza się?)
– Silnik 2.0 CR mazdy NIE jest produkcji forda ani PSA – prawda?
dokładnie tak, w moich postach brakuje zawsze kilku przecinków więc czasem trzeba analizować tekst
- Od: 22 lis 2003, 09:35
- Posty: 452
- Skąd: gorzów
Na pewno jest to auto do spokojnej jazdy, po miescie jeszcze w miare dynamiczne, na trasie i przy obciazeniu dostajace zadyszki. W okolicach 70 tysiecy wynegocjujesz w paru punktach Polski model 1.6. Daj znac, jak potoczyla sie kwestia zakupu.
Nie kupilbym VW za te dziadowanie na wyposazeniu.
Nie kupilbym VW za te dziadowanie na wyposazeniu.
Proszę dokleić do opinii o Maździe 3:)
Mialem znowu okazje pojezdzic MazdaSpeed3...tym raze troche dluzej i znacznie ostrzej
no i musze przyznac ze jedank jest bezkonkrencyjna w swojej klasie/cenie .... auto sie prowadzi naprawde doobrze...
brak napedu na cztery??
na torze moze dalo by sie odczoc jego brak ale przy codziennym uzytkowaniu nie sadze zeby to byl jakis problem..glownie dzieki swietnie zestrojonemu zawieszeniu...w ostrych zakretach nie mialem wiekszego problemu z jej opanowaniem (a momentami bylo naprawde goraco
)
nadmiar mocy??
w przypadku tego auta nie jest to problem(wydaje mi sie ze jest to zasluga tego ze to silnik z turbo i moc jest dostepna dopiero w wyzszym zakresie obrotow??)...mozna nim dynamicznie ruszyc bez utraty trkacji – sztuka ta np nie udaje sie np w Nissanie Altima SE-R (3.5v6 – 260hp) gdzie start spod swiatel to walka o trakcje...
podsumowujac swietne auto i dotego bardzo dobrze wyposazone
i gdybym szuka dla siebie nowego auta wybral bym MazdeSpeed3...
Civic SI oraz TypeR pod wzgledem wyglodu faktycznie moze troche ciekawsze (nie koniecznie ladniejsze
) wedlug mnie maja tez lepsza skrzynie (przynajmniej SI) oraz lepiej trzymajace fotele jednak mimo porownywalnej ceny nie sa nawet bliskie osiagow oraz przyjemnisci z jazdy jaka dostarcza "3jka" .... Jesli porownywac MPS-a z czyms to tylko z Subaru Impreza WRX z ktorym moim zdaniem wygrywa (ciekawe jak wyjdzie w konfrontacji z ta nowa "kontrowersyjna" Impreza??)
POZDR

brak napedu na cztery??
na torze moze dalo by sie odczoc jego brak ale przy codziennym uzytkowaniu nie sadze zeby to byl jakis problem..glownie dzieki swietnie zestrojonemu zawieszeniu...w ostrych zakretach nie mialem wiekszego problemu z jej opanowaniem (a momentami bylo naprawde goraco

nadmiar mocy??
w przypadku tego auta nie jest to problem(wydaje mi sie ze jest to zasluga tego ze to silnik z turbo i moc jest dostepna dopiero w wyzszym zakresie obrotow??)...mozna nim dynamicznie ruszyc bez utraty trkacji – sztuka ta np nie udaje sie np w Nissanie Altima SE-R (3.5v6 – 260hp) gdzie start spod swiatel to walka o trakcje...
podsumowujac swietne auto i dotego bardzo dobrze wyposazone
Marco7 napisał(a):Za duza moc, dobra cena, przecietny wyglad. Wzialbym Civic Type R.
Civic SI oraz TypeR pod wzgledem wyglodu faktycznie moze troche ciekawsze (nie koniecznie ladniejsze
POZDR
Toyota Corolla / Nissan Murano + Infiniti G20
- Od: 11 kwi 2006, 18:25
- Posty: 291
- Skąd: 3miasto/Richmond,VA
- Auto: Corolla/ Murano+InfinitiG20
Witam wszystkich,
Przymierzam sie do kupna uzywanej Mazdy 3 1.6 MZ-CD (Diesel) Sedan z 2004 roku. Zastanawia mnie przełożenie poszczególnych biegów a dokładnie przełożenie ostatniego 5 biegu.
Chodzi mi o to, ze wczesniej miałem Audi A3 1.9TDI 130KM, gdzie skrzynia była 6 biegowa (bardzo podobał mi się fakt, że na 6 biegu i przy 3000 obrotów silnika uzyskiwałam predkosc około 120 km/h – silnik sobie "mruczy" a ja jade
). W Mazda 3 skrzynia jest 5 biegowa, i jak to się ma do jazdy na autostradzie... czyli jaka uzyskam predkość na 5-biegu przy predkosci obrotowej 3000, czy to bedzie 100 km/h czy 130 km/h.
Dodam, ze w Audi nie podobała mi sie zbyt krótka skrzynia, czyli zmieniając na kolejny bieg juz miałem ochote wrzucać kolejny. Moze 5-biegowa skrzynia w Mazda 3 niweluje ten problem.
Prosze o wszelka pomoc...
Marcin O.
Przymierzam sie do kupna uzywanej Mazdy 3 1.6 MZ-CD (Diesel) Sedan z 2004 roku. Zastanawia mnie przełożenie poszczególnych biegów a dokładnie przełożenie ostatniego 5 biegu.
Chodzi mi o to, ze wczesniej miałem Audi A3 1.9TDI 130KM, gdzie skrzynia była 6 biegowa (bardzo podobał mi się fakt, że na 6 biegu i przy 3000 obrotów silnika uzyskiwałam predkosc około 120 km/h – silnik sobie "mruczy" a ja jade
Dodam, ze w Audi nie podobała mi sie zbyt krótka skrzynia, czyli zmieniając na kolejny bieg juz miałem ochote wrzucać kolejny. Moze 5-biegowa skrzynia w Mazda 3 niweluje ten problem.
Prosze o wszelka pomoc...
Marcin O.
-
Gość
Czytalem tta dokumentacje juz kilka razy – niestety wartosc Przelozenia 5 biegu rowna 0,704 nic mi nie mowi
Moze ktos mogby mi wytlumaczyc w jaki spsob moge obliczyc predkosc samochodu na podstawie obrotow silnika i przelozenia biegu – czyli jaki jest wzor matematyczny na to...
Jednak chyba lepiej by bylo, by ktos napisal z wlasnego doswiadczenia jak jezdzi sie Mazda 3 diesel na 5 biegu – bo wiadomo, ze dane techniczne producenta moga roznic sie od faktycznego stanu.
Jednak chyba lepiej by bylo, by ktos napisal z wlasnego doswiadczenia jak jezdzi sie Mazda 3 diesel na 5 biegu – bo wiadomo, ze dane techniczne producenta moga roznic sie od faktycznego stanu.
-
Gość
Witam wszystkich,
użytkuję "3" diesel od ponad roku. Wczoraj specjalnie obserwowałem wskaźniki i przy "licznikowych" 120km/h obrotomierz wskazywał ok. 2400obr/min. Z tego co kojarzę to 3000 jest właściwe dla okolic 140km/h, tak więc takie przełożenia powinny chyba spełnić Twoje oczekiwania.
użytkuję "3" diesel od ponad roku. Wczoraj specjalnie obserwowałem wskaźniki i przy "licznikowych" 120km/h obrotomierz wskazywał ok. 2400obr/min. Z tego co kojarzę to 3000 jest właściwe dla okolic 140km/h, tak więc takie przełożenia powinny chyba spełnić Twoje oczekiwania.
- Od: 14 cze 2007, 09:31
- Posty: 21
- Skąd: W-wa
- Auto: M3 BK 1.6 MZ-CD, M2 DE 1.5 MZR
Sam osobiscie wczoraj sprawdzilem. 3000ob/min. to jest ok. 150km/h, slychac mily pomruk dieselka;)
-
Gość
Panowie/Panie zastanawiam sie czy brac benzynke czy ropniaka. Cale zycie smigalem benzyniakami – nie mam zadnego doswiadczenia z silnikami diesla. W zwiazku z tym pytanko – jak wygladaja koszty obslugi takiego silniczka? Ile wymiana paska rozrzadu? Co jeszcze/jak czesto/za ile tzreba robic? I generalnie jak wam sie ten 1.6 CD sprawdza?
Beztroskich, drwiących, gwałtowników – takimi chce nas mieć mądrość. Jest niewiastą, kocha zawsze tylko wojownika.
Miala byc Mazda a jest Ford
Miala byc Mazda a jest Ford
- Od: 5 maja 2006, 16:23
- Posty: 236
- Skąd: Warszawa
- Auto: Ford Mondeo'04 2.0 TDCI
Mam go od miesiąca ale zrobiłem juz 6 tys km i narazie nie mogę nic zarzucić, chociaż jak jest zimny to wydaje taki metaliczny dźwięk, który znika jak przygazuję ale wraca jak obroty znów spadną, (nie wiem czy tak ma byc czy tez nie) rzecz druga- przy gaszeniu lekko szarpie samochodem, to trwa ułamek sekundy i nie jest to samozapłon (mam Mazdę na gwarancji więc niedługo sprawdzę co to jest) Mam też pytanie – jak sprawdzić czy mam kontrolę trakcji TCS bo DSC mam na 100%
-
Gość
Niedawno byłem na drugim przeglądzie gwarancyjnym i wymiana standardowych elementów (olej, płyny, filtry) oraz diagnostyka są zbliżone do kosztów przeglądu wersji beznzynowej. Rozrząd pewnie będzie drożej, ale póki co mam jeszcze daleko. Terminy przeglądów dla obydwu wersji silnikowych są takie same – co rok lub co 20tys. Ogólnie jestem zadowolony z tego silnika. Chociaż to konstrukcja Ford/PSA to podobno jeden z bardziej udanych diesli w tej klasie. Mnie najbardziej urzeka świetna elastyczność i spalanie na poziomie 5-6l/100km.
Jeżeli ma DSC to posiadasz również kontrolę trakcji (TC). Sprawdzenie bardzo proste. Wciśnij przycisk DSC OFF i wdepnij mocno pedał gazu. Powinny pojawić się efekty dźwiękowe i ew. zapachowe
Przy włączonym DSC (a więc i TC) ruszysz bez poślizgu.
semen30 napisał(a):Mam też pytanie – jak sprawdzić czy mam kontrolę trakcji TCS bo DSC mam na 100%
Jeżeli ma DSC to posiadasz również kontrolę trakcji (TC). Sprawdzenie bardzo proste. Wciśnij przycisk DSC OFF i wdepnij mocno pedał gazu. Powinny pojawić się efekty dźwiękowe i ew. zapachowe
- Od: 14 cze 2007, 09:31
- Posty: 21
- Skąd: W-wa
- Auto: M3 BK 1.6 MZ-CD, M2 DE 1.5 MZR
rsz napisał(a):Chociaż to konstrukcja Ford/PSA
Chyba raczej Fiat/PSA ale mogę się mylić.
W każdym razie osprzęt jest wstawiany przez japończyków a nie przez PSA ani forda (ford wsadziłby delphi, PSA bosha a japońce – denso lub ew. siemens)
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości