Awaria prędkościomierza P0601

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez bizzz » 29 lis 2013, 17:25

Ktoś Ci niestety sprzedał auto z usterka bo sprzedający miał tez ten problem o czym świadomie Cie nie poinformował.
Początkujący
 
Od: 6 cze 2011, 22:13
Posty: 18
Skąd: UK
Auto: M3 TS, BK, 1.6 petrol `04

Postprzez dora12345 » 29 lis 2013, 20:40

podłość ludzka nie zna granic
ale mam nadzieję że nie będzie to nic poważnego :)
Początkujący
 
Od: 29 lis 2013, 12:47
Posty: 7
Auto: mazda 3 2004r 1.6

Postprzez alfer » 3 gru 2013, 19:15

Witam!!

Błąd P0601 dotknął rownież mnie. Samochód był w jednym ze śląskich ASO. Wgrany najnowszy soft (wg ASO) i problem zniknął .......na dwie godziny. Na razie gostek z obsługi dzwonił do swojej centrali i do W-wy i o dziwo nigdzie nie spotkali się z problemem, wiec wysłał protokół do Mazdy i czekamy. Powiedziałem mu , ze jak mi powie o wymianie PCM to się wk....!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 paź 2009, 10:15
Posty: 16
Skąd: Będzin
Auto: m3 1,6 benzyna 2004

Postprzez BluDreamer » 3 gru 2013, 20:08

Potwierdzam, wgranie nowego softu nic nie dało również i u mnie (usługa była przeprowadzona w warszawskim ASO Mazda). O dziwo, w żadnym ASO tematu nie znają... "co Pan powie?...", "pierwszy raz się z czymś takim spotkaliśmy...", "nikt z naszych klientów nie zgłaszał takiej usterki...", itd. :)

Wiązki posprawdzane, czujniki ABS też (ABS działa gdy zimno i gdy ciepło, więc to raczej nie ABS). Bezpieczniki i zegary sprawdzone, wszystko tip top, tylko PCM coś kuleje gdy mu zimno/chłodno się zrobi ;)

Chyba te PCMy mają jakąś wadę fabryczną :)
Inżynier akustyki. Projektant akustyki wnętrz, kolumn, zestawow glosnikowych i systemów pomiarowych. http://www.sonic-lab.pl. Pomogę przy problemach z dźwiękiem (home hi-fi, pomiary dzwieku, home theatre i car-audio). Fan Mazdy. Bo Mazda to fajna jazda :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2013, 12:17
Posty: 45 (0/4)
Skąd: Wrocław :)
Auto: Mazda3 2013 1.6 105 KM Z6
Mazda3 2005 1.6 105 KM Z6

Postprzez lukaszm » 3 gru 2013, 20:52

alfer napisał(a):Samochód był w jednym ze śląskich ASO
gdzie wgrywałeś soft i ile płaciłeś? U mnie po wgraniu pojawią się błędy CAN tylko nie u tego mechanika co trzeba.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez bizzz » 3 gru 2013, 22:57

Alter – daj znać co odpisali z Mazdy.
Początkujący
 
Od: 6 cze 2011, 22:13
Posty: 18
Skąd: UK
Auto: M3 TS, BK, 1.6 petrol `04

Postprzez dora12345 » 4 gru 2013, 17:51

no panowie nie pocieszyliście mnie tymi wpisami :(
u mnie nadal to samo oglądało to kilku "speców" i oczywiście jak zobaczyli babe na warsztacie to z chęcią wymieniliby mi wszystko :)
tylko ze nie o to mi chodzi, więc.... nadal szukam kogoś mądrego kto pomoże mi rozwiązać ten problem
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 29 lis 2013, 12:47
Posty: 7
Auto: mazda 3 2004r 1.6

Postprzez alfer » 4 gru 2013, 18:09

Soft wgrywalem w Pro Moto Tarnowskie Góry, 150 zł podcięcie pod kompa i 100 zł wgranie. Chęci do rozwalenia tematu wyraził Tadziol z Katowic (opisywany na forum wiele razy). Niestety póki co nie mogę odstawić fury na trzy dni. Z tego co wiem parę osób poradziło sobie z problemem ale nie wiadomo dla czego nie chcą podzielić się swoją drogą do sukcesu.....
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 paź 2009, 10:15
Posty: 16
Skąd: Będzin
Auto: m3 1,6 benzyna 2004

Postprzez tadziol » 4 gru 2013, 21:41

alfer napisał(a):parę osób poradziło sobie z problemem ale nie wiadomo dla czego nie chcą podzielić się swoją drogą do sukcesu.....

również zachodzę w głowę... <co?>
BluDreamer napisał(a):O dziwo, w żadnym ASO tematu nie znają... "co Pan powie?...", "pierwszy raz się z czymś takim spotkaliśmy...", "nikt z naszych klientów nie zgłaszał takiej usterki...", itd

nie mniej zastanawiające...
alfer napisał(a):Chęci do rozwalenia tematu wyraził Tadziol z Katowic

w sumie zdania nie zmieniam.
Panie Łukaszu "lukaszm",mówimy więcej,czy nie ??
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez lukaszm » 4 gru 2013, 22:38

Nie ma z czego robić tajemnicy :) problemu nie rozwiązaliśmy jeszcze do końca. Przydałoby się sprawdzić czy inna M3 też będzie generowała błędy magistrali CAN, jak pojawia się P0610 tak jak moja wtedy mielibyśmy 100% pewności że coś jest namieszane u mnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez Pebeusz » 5 gru 2013, 21:42

Witam
Też mam problem z prędkościomierzem, u mnie pojawił się on zaraz po zakupie (a z miesiąc po, jak tylko spadła temp) czyli w zeszłym roku. Wtedy błąd występował poniżej 0 stopni, w tym roku występuje już poniżej 10 stopni na plusie. Do tej pory się nie udzielałem w temacie, bo mi się nie chciało za bardzo z tym walczyć, ale mnie to tak irytuje, że postanowiłem chociaż spróbować.

Tutaj muszę potwierdzić, że i u mnie wgranie nowego softu nic nie dało (wgrywane w ASO), więc chyba Gustlik miał jakieś wyjątkowe szczęście, albo żeby to zadziałało trzeba zrobić też to o czym on tylko wspomniał, tzn najpierw wygrzać sterownik, a potem wgrać soft.

Chciałbym się was o coś zapytać, bo z tego co czytałem niektórzy kasują błąd z ELM. Ja jak byłem w warsztacie, w czasie gdy świecił się "check engine" to się nawet do kompa nie mogli podłączyć. Dopiero jak błąd zniknął (auto się rozgrzało) się to udało. Pytanie jak jest u was? Bo może być tak, że błąd ma różne przyczyny. Co wam nie działa oprócz prędkościomierza? Bo u mnie nie działa też licznik kilometrów i raz się zdarzyło, że nie działał zegarek, ale to dosłownie raz i raz miałem błąd z zasięgiem, polegający na tym, że komputer pokazywał zasięg 0 km, a wskazówka była prawidłowo.
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2013, 18:22
Posty: 31
Skąd: Podkarpackie
Auto: M3 BK 1.6 Z6 2005

Postprzez lukaszm » 5 gru 2013, 21:58

problem z zasięgiem zdarza się u mnie 1 raz wystąpił kilka tygodni temu, pokazuje reaming 0, a wskazówka z paliwem rośnie powoli do góry mam wrażenie że za szybko zgasiłem i odpaliłem ponownie auto. Jeśli chodzi o ELM to nie skasujesz błędu dopóki jest zimno PCM :) i chyba VCM też się tego nie zrobi ale niech tadziol się wypowie. Nie działa prędkościomierz, licznik, komputer pokładowy oraz czujnik zapięcia pasów gdy PCM się rozgrzeje problemy nie występują.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez Pebeusz » 5 gru 2013, 22:19

Heh widzisz u mnie czujnik zapięcia pasów działa, komputer trochę świruje, ale w sumie jak ma nie świrować jak wg niego auto stoi w miejscu, a paliwo ucieka. Później jest tam wyświetlane fajne spalanie np 139 l/100 km hehe.
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2013, 18:22
Posty: 31
Skąd: Podkarpackie
Auto: M3 BK 1.6 Z6 2005

Postprzez lukaszm » 5 gru 2013, 22:20

średnie spalanie to normalne u mnie też wychodzi wysokie.

Dopisano 5 gru 2013, o 21:25:

niestety awaria staje się popularna, a moim zdaniem to nie nasza wina że w procesie produkcyjnym wystąpił problem, wydatek 6668zł na nowy PCM to jakieś nieporozumienie, producent powinien to jakoś rozwiązać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez Gustliko » 6 gru 2013, 18:18

Pebeusz napisał(a):Tutaj muszę potwierdzić, że i u mnie wgranie nowego softu nic nie dało (wgrywane w ASO), więc chyba Gustlik miał jakieś wyjątkowe szczęście, albo żeby to zadziałało trzeba zrobić też to o czym on tylko wspomniał, tzn najpierw wygrzać sterownik, a potem wgrać soft.


Fakt, auto zanim trafiło do ASO Autoart Jaremko we Wrocławiu, było u kilku innych diagnostyków /elektryków. Nie stwierdzili uszkodzeń wiązek , sygnał prędkości w magistrali CAN był do odczytu , podobno możliwy też do odczytania z ABS(nie znam się aż tak) ,jeden wspomniał podczas próbnej jazdy z jednoczesnym wpięciem się do komputera z jakiegoś urządzenia nie laptopa.Do samego PCM docierał dobry sygnał z tym że był błędnie interpretowany przez złą konfiguracje. ASO chciało najpierw skonfigurować PCM według jakiś tam wytycznych ,ale podobno było tak niegrzebane że postanowili odtworzyć/wgrać całą paczkę ściągniętą z serwera Mazdy.
Jedyne co mógłbym zasugerować to kontakt z Autoart Jaremko. Niestety obawiam się, tak jak co niektórzy wspomnieli ,że ten częsty problem to wada fabryczna aut z kilku roczników , nie wpisana pod akcje serwisową , a więc udają że z problemem się nie spotkali.

aha. Nie chciałem wspominać bo i tak nie pomogło , ale ogólnie sam sterownik był przeze mnie z 10 razy wyciągany , oglądany przez mojego brata elektronika (bez schematów to można wiecie co zrobić... nic) pod dużą lupą w celu wyszukania ewentualnych niedoskonałości tranzystorków i całej płytki itp itd. Oraz czego w sumie się nie zaleca , został wygrzany nagrzewnicą w celu przetopienia delikatnie lutów. Nie zaleca się ze względu na to że nagrzewnica może rozgrzać się do wysokich bardzo temp. niektóre podzespoły mogą się poodklejać i wtedy PCM bank do wymiany. Nie róbcie tego sami w domu :–) Wiecie tonący brzytwy się chwyta.Suma summarum i tak to NIC NIE DAŁO!! <czarodziej> ,bo problem nadal występował tak jak wcześniej. Nawet przy +10 stopniach.

Dopisano 06 gru 2013 17:25:

aha2 .
Może wydać się to głupie , ale w procedurze analizowania tego błędu PCM są różne podpunkty do sprawdzenia. Jeden z nich to nawet głupie wpisanie odpowiedniego rozmiaru opon. Jeśli zmieniacie koła na zimę na węższe i wyższe ( teoretycznie rozmiar powinien być zachowany ten sam np 205/55/R16 na 195/65/R15 ) ale niezauważalną dla nas różnicę wielkości komputer już może widzieć :–) ,następnie błędnie zczytywać prędkość i wywalać błąd. W tych diagnostykach jest kilka takich kwiatków...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 sie 2008, 23:24
Posty: 26
Skąd: Wroclaw
Auto: mazda 3 BK/2004/1.6 benz

Postprzez lukaszm » 6 gru 2013, 18:49

Gustliko napisał(a):205/55/R16 na 195/65/R15
]

wg. mnie żadnej różnicy to nie robi gdyż problem i tak występuje na R16 i R15, zresztą komputer nie wie od razu na jakich kołach jest auto w danej chwili dopiero gdy się ruszy odczyty czujników dają mu znać, a problem ten występuję nie zależnie jeszcze przed uruchomieniem auta
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez alfer » 11 gru 2013, 17:28

Doczytalem na niemieckim forum (problem dość powszechny), ze problemem jest ECU. Naprawia to u nich jedna firma ECU.de za około 315 euro. Podobno wadliwy jest jeden z układów scalonych.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 paź 2009, 10:15
Posty: 16
Skąd: Będzin
Auto: m3 1,6 benzyna 2004

Postprzez tadziol » 11 gru 2013, 22:28

alfer napisał(a):Doczytalem na niemieckim forum (problem dość powszechny), ze problemem jest ECU. Naprawia to u nich jedna firma ECU.de za około 315 euro. Podobno wadliwy jest jeden z układów scalonych.

po testach wykonanych na M3 stanowiącej własność Łukasza potwierdzam powyższe.
żadne wgrywanie programów,softów,etc nie może dać pozytywnego efektu,ponieważ jedna z kości (EPROM) jest wadliwa.
w niskich temperaturach,zależnie od egzemplarza 5-10 st.,coś się zmienia w wewnątrz scalaka,co powoduje zakłócenie jego pracy.wystarczy załączyć zapłon,poczekać kilka,kilkanaście minut i prędkościomierz działa od razu.podejrzewam,że napięcie i przepływ prądu powoduje rozgrzanie scalaka (płytki krzemu ?? ) co niweluje usterkę.metoda działa do ok.0 st.,poniżej jest już chyba za zimno.
tak samo:przyniesiony PCM z pomieszczenia o temp. powyżej 10 st. i włączony do auta –> wszystko działa.
za Odrę bym nie jechał,raczej na wschód do Mazdy Impex.
sądzę,że u nich naprawa takiego PCM-u to błahostka.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez alfer » 11 gru 2013, 22:40

Ale to ASO wiec mogą zalecic wymianę PCM zgodnie z dekalogiem Mazdy. Ja cały czas czekam na odpowiedź z centrali ale widać gołym okiem ze problem jest globalny, wystarczy wpisać w Google: mazda 3 p0610....Swoją drogą zapytałem gościa z ASO czy jak przyjadę z rozrzadem bedą mi wymieniać cały silnik:) bo jak miałem wyrobane tuleje w wachaczach przednich to chcieli mi oczywiście wymieniać całe [waaaco?]...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 paź 2009, 10:15
Posty: 16
Skąd: Będzin
Auto: m3 1,6 benzyna 2004

Postprzez tadziol » 11 gru 2013, 22:55

Nie wszystkie ASO są takie same....
zresztą:
http://www.mazda.lublin.pl/?p=34&sp=4
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323