Mazda3 (BK) – Nasze wrażenia i opinie

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez RobertPi » 28 sty 2009, 10:58

DeadlY, a nie masz przypadkiem wkładki pod podłogą bagażnika ? U mnie schodek tez jest o wysokości skośnej wkładki na końcu podłogi. Ona chyba jest po to aby ten schodek nie był bardzo "trudny w eksploatacji".
Co do konstrucji siedzeń to znowu muszę powiedzieć, że w żadnej Maździe nie miałem składanej kanapy i schodek mniejszy czy większy był zawsze. Chyba najmniejszy schodek miałem w 323'89 ale tam bagażnik był podwójny-nad i pod podłogą więc bardzo rzadko składałem oparcia. Nie jestem tylko pewien czy w M6 kombi/liftback podłoga po złożeniu nie jest przypadkiem płaska, ale tam jest rewelacyjny sposób skladania siedzeń jednym palcem ( w Lagunie właśnie go wprowadzili i strasznie się tym chwalą a Mazda ma to od 7 lat ). Widocznie Mazda konstruując samochody osobowe uważa, że do transportu towarów służą odpowiednie pojazdy.
RP
RP
Mazda3BM1.5
Obrazek

Suzuki Baleno1,2Hybrid
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1178 (14/40)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez Maciej Loret » 28 sty 2009, 11:17

RobertPi napisał(a):Nie jestem tylko pewien czy w M6 kombi/liftback podłoga po złożeniu nie jest przypadkiem płaska


Jeden uzna, że jest płaska a drugi, że nie. Schodek jest minimalny i zależy pewnie od dokładności produkcji, natomiast oparcia chyba nie da się położyć całkowicie na płasko – będzie minimalnie podniesione po stronie przednich foteli. Nie mówiąc o tym, że aby je położyć trzeba mocno przednie fotele przesunąć do przodu. Na tyle, że chyba nie da się wówczas jechać autem.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez DeadlY » 28 sty 2009, 11:22

mr_t Dojazd, ale jeszcze sprawdze dla pewnosci
RobertPi Wkladke mam taka plastikowa (jak kazdy chyba) a dokladnie klape taką z plastiku zamykana na zatrzask.
A tak ogolnie bagaznik jest mniejszy niz u konkurecji, ale mi jakos nie zabrakło za bardzo. Mialem przeprowadzke jedna i na dniach mam druga, a po zlozeniu siedzen to bylem w szoku ile tam wlezie ;)
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez mr_t » 28 sty 2009, 11:40

DeadlY Wygląda na to, że masz inaczej zrobiony bagażnik niż ja. Mnie jakość i patenty w bagażniku wkurzają. W stalowej podłodze leży dojadówka (to jest ok :D ), od strony "krawędzi załadowczej"i mam taką styropianową (trzeszczącą) wkładkę w której są klucze do odkręcania kół, hak do holowania i "pręt" do lewarka. Na tym leży stosunkowo miękka, materiałowa podłoga która opiera się na kilku "dystansach" (takie ni to guma, ni gąbka, ni styropian) dzięki którym podłoga jest płasko, pod oparciami jest długa styropianowa "podpurka" – podłoga jest pod kątem. Ten styropian przy oparciach muszę okleić czymś, bo coraz gorzej trzeszczy, szczególnie jak samochód jest zimny. Znów styropianowa wkładka na klucze czasem na dziurach stuka. A przez to że podłoga nie leży na całej powierzchni, a tylko jest podparta w kilku miejscach to już się lekko zdeformowała. No i obraz rozpaczy dopełnia siatka "przytrzymująca" bagaże która wisi jakieś 10cm nad podłogą i nic nie trzyma.
Jak tylko będę miał samochód to sfotografuje to wszystko.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez Bolek » 28 sty 2009, 11:46

Maciej Loret napisał(a):aby je położyć trzeba mocno przednie fotele przesunąć do przodu. Na tyle, że chyba nie da się wówczas jechać autem.


Nie mam u siebie schodka. Podłoga robi się płaska, choć faktycznie położone oparcie zapadają pod lekkim katem do tyłu. Przednie fotele w ich kładzeniu mi nie przeszkadzają mimo, że mam je odsunięte dość daleko do tyłu, jednak lubię jeździć z oparciem niemal w pionie. Żona lubi pozycję półleżącą, przez co jej fotel trzeba odsunąć do przodu – położyć kanapę – i powrotem do tyłu.

A tak w ogóle: w ostatnim czasie w rodzinie mieliśmy zakupy samochodowe. Sporo odwiedzonych dealerów, porównanie marek i cen… i w efekcie za dwa tygodnie pojawi się M3 sedan z benzyną 1,6. Przy założeniu, że ma to być samochód głównie do miasta z potencjałem wycieczkowym niezbyt dalekiego zasięgu – oraz biorąc pod uwagę wynegocjowaną cenę – nic nie wytrzymało konkurencji (poza ceedem, jednak ten przegrał z innych względów lądując na drugim miejscu – za nim uplasował się Lancer). U mnie w rodzinie nikt nie jest jakimś specjalnym fanem Mazdy, tak po prostu wyszło z bilansu +/– wg. zastosowanych kryteriów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2005, 14:57
Posty: 192 (0/1)
Skąd: Luxembourg
Auto: 6 TRSi MZR-CD 143 5d 2007

Postprzez DeadlY » 28 sty 2009, 16:44

mr_t nie stwierdzilem zadnego styropianu same plastikowe elementy tylko podloga do konca nie wiem z czego bo jest obszyta tapicerką ale nie odkształca sie i nic nie trzeszczy
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez RobertPi » 29 sty 2009, 14:15

Ja mam dokładnie tak jak mr_t, podstawki z szarej pianki. U mnie jednak nic nie skrzypi albo mam przytępiony słuch. Poniżej coś czego u nie nie ma, ta wkładka to opcja:
Obrazek
RP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1178 (14/40)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez DISItune » 29 sty 2009, 14:19

a u mnie tej wkładki nie ma a i tak podłoga jest tak wysoko jakby była i nikt nie umie mi powiedziec dlaczego <zeby>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez CezaR83 » 29 sty 2009, 22:31

Wracając do silników 1.6 CR od PSA.
Mam pytanko dotyczące wykorzystanego tam osprzętu... po roku 2007 były na Denso, Delphi czy moze Boscha [ chociaż Bosch to lepiej robi pralki z tego co wiem] :] Jeśli były stosowane różne firmy to które części dokładnie są którego producenta? Które są najmniej awaryjne tutaj pytanko do mechaników lub osób mających wiedzę konkretną.
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2187 (72/17)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Postprzez RobertPi » 30 sty 2009, 11:58

U mnie próg jest taki
Obrazek
a podłoga w bagażniku
Obrazek

Obrazek
Misiekwaw może u ciebie klocki z pianki mają po 10cm?
RP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1178 (14/40)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez DISItune » 30 sty 2009, 13:51

RobertPi napisał(a):U mnie próg jest taki
Obrazek
a podłoga w bagażniku
Obrazek

Obrazek
Misiekwaw może u ciebie klocki z pianki mają po 10cm?
RP


na pierwszy rzut oka pianka jest taka jak u Ciebie <zeby> możesz zmierzyć jej wysokość to porównamy :D
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez RobertPi » 30 sty 2009, 16:02

Te podstawki mają różną wysokość ale max 2-4 cm.
RP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1178 (14/40)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez mr_t » 30 sty 2009, 17:20

U mnie to wygląda tak jak u RobertPi. Poskrzypuje styropian spod tego skosu przy oparciu foteli. Kiedyś podłożyłem tam kawałek materiału i było ok, przy okazji muszę przykleić go do tego styropianu na stałe.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez Broko » 30 sty 2009, 20:33

i przejechałem 90 km, w dośc trudnych warunkach atmosferycznych (padający śnieg i śliska, ośnieżona nawierzchnia)
Jak na razie jestem zadowolony.
Silnik 1,6l, 105 KM w benzynie zbiera się całkiem dobrze, samochód trzyma się drogi też nie najgorzej i w sumie jedzie się całkiem przyjemnie.
Zaskoczony jestem tylko tym, że jest dość "miękki", może nie tak jak civik 7. generacji, ale wyraźnie bardziej miękka od focusa, przynajmniej jego 1. generacji.
Trochę trudno się do tego przyzwyczaić zwłaszcza jak przechyla się nieco na zakrętach...
Ale pożyjemy, zobaczymy ...
W końcu nie ja będę stałym użytkownikiem tego autka.
Ale ogólne wrażenie bardzo pozytywne.
Jutro ciąg dalszy testów ;) :) :)
Początkujący
 
Od: 23 sty 2009, 22:26
Posty: 13
Skąd: polska północno-wschodnia
Auto: mazda 3, benzyna 1,6

Postprzez pinky » 30 sty 2009, 21:21

Broko wrzuć fotki ;)
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez RobertPi » 30 sty 2009, 21:39

Świat się kończy, we wszystkich testach podstawowy zarzut do M3 to zbyt twarde zawieszenie. Jak wsiadłem niedawno do Mitsubishi Outlandera to poczułem się jakbym płynął łodzią. A ty mówisz, że Mazda jest miękka. Zapewniam Cię że tak samo mówiłem o nowym Focusie jak nim jeździłem przed zakupem M3 w celach porównawczych. Podobno ma to samo zawieszenie a bujał.
Na jakich oponach masz teraz samochód? Może to one dają takie wrażenie.
RP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1178 (14/40)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez Broko » 30 sty 2009, 22:23

RobertPi napisał(a):Świat się kończy, we wszystkich testach podstawowy zarzut do M3 to zbyt twarde zawieszenie.

No nie wiem. Samochód mam na oponach zimowych Kleber Krisalp. ale dokładnego oznaczenia nie znam (jutro zobaczę jak będzie widno).
Co do twardości, to swoją opinię opieram na tym, że długi czas jeździłem focusem, rocznik 1998, a obecnie użytkuję Hondę civic 8. generacji 1,8l. executive. I te samochody, a zwłaszcza Honda są strasznie twarde.
M3 przy nich to po prostu mięczak. Jak sie jest przyzwyczajonym do jeżdżenia na co dzień taką właśnie Hondą, to jak się wsiądzie do Mazdy, to wrażenie miękkości chyba potęguje się.
Nie twierdzę jednak, że jest źle! Absolutnie nie. Samochód bardzo ładnie trzyma się drogi, wchodzi i pokonuje zakręty. A że się przy tym lekko bujnie, to nic wielkiego.
Moja poprzednia Honda civic, 7. generacji była zdecydowanie bardziej miękka...
Początkujący
 
Od: 23 sty 2009, 22:26
Posty: 13
Skąd: polska północno-wschodnia
Auto: mazda 3, benzyna 1,6

Postprzez Broko » 30 sty 2009, 22:28

pinky napisał(a):Broko wrzuć fotki oczko


He he he ...
Dzisiaj, jak odbierałem samochód było już ciemno. Wyjechałem z salonu i nie mogłem oprzeć się pokusie natychmiastowego sprawdzenia autka. Stąd więc zrobiona spontanicznie trasa 90 km.
Jak wróciłem do domu, to już nic nie byłem w stanie zrobić, chociażby z powodu ciemności i padającego śniegu.
Autko niestety, przez ok. 2 tygodnie musi stać na zewnątrz, tylko pod wiatą.
Z pewnością będzie okazja aby zrobić zdjęcia i coś tu wrzucić ...
Początkujący
 
Od: 23 sty 2009, 22:26
Posty: 13
Skąd: polska północno-wschodnia
Auto: mazda 3, benzyna 1,6

Postprzez DeadlY » 31 sty 2009, 00:31

Gratulacje autka ;)
Koniecznie wstawiaj te zdjecia ;)
A co do miekkosci to moze masz malo powietrza w oponach? ;P
Albo po prostu opony sa takie? Moze ktos jezdzil na zimowych kleberkach to powie.
M3 raczej do tych twardych naleza ;)
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez DISItune » 31 sty 2009, 13:02

RobertPi napisał(a):Te podstawki mają różną wysokość ale max 2-4 cm.
RP


zajrzałem tam wczoraj, u mnie te podstawki mają wyraźnie więcej, oprócz tego dojazdówka jest przykręcona do jakiegoś dystansu i sporo wystaje ponad poziom blachy – zapewne dlatego podstawki są wyraźnie grubsze. Oprócz tego podłoga bagażnika ta podnoszona jest osobnym elementem :| a przed samymi siedzeniami (na końcu bagażnika z perspektywy kogoś stojącego za samochodem) oprócz podstawek jest jeszcze jakiś przykręcany do podłogi plastikowy stelaż... masakra jakaś <lol>

w wolnej chwili spróbuje to rozmontować i zobaczyć co jak i po co – np. po cholere dojazdówka jest na dodatkowym dystansie, podejrzewam że jest za duża i nie mieści się w to wgłębienie w podłodze <glupek2>

najchętniej to bym to wszystko w cholere rozebrał i odzyskał trochę pojemności bagażnika <zeby>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323