Mazda3 (BK) – Nasze wrażenia i opinie
DeadlY, a nie masz przypadkiem wkładki pod podłogą bagażnika ? U mnie schodek tez jest o wysokości skośnej wkładki na końcu podłogi. Ona chyba jest po to aby ten schodek nie był bardzo "trudny w eksploatacji".
Co do konstrucji siedzeń to znowu muszę powiedzieć, że w żadnej Maździe nie miałem składanej kanapy i schodek mniejszy czy większy był zawsze. Chyba najmniejszy schodek miałem w 323'89 ale tam bagażnik był podwójny-nad i pod podłogą więc bardzo rzadko składałem oparcia. Nie jestem tylko pewien czy w M6 kombi/liftback podłoga po złożeniu nie jest przypadkiem płaska, ale tam jest rewelacyjny sposób skladania siedzeń jednym palcem ( w Lagunie właśnie go wprowadzili i strasznie się tym chwalą a Mazda ma to od 7 lat ). Widocznie Mazda konstruując samochody osobowe uważa, że do transportu towarów służą odpowiednie pojazdy.
RP
Co do konstrucji siedzeń to znowu muszę powiedzieć, że w żadnej Maździe nie miałem składanej kanapy i schodek mniejszy czy większy był zawsze. Chyba najmniejszy schodek miałem w 323'89 ale tam bagażnik był podwójny-nad i pod podłogą więc bardzo rzadko składałem oparcia. Nie jestem tylko pewien czy w M6 kombi/liftback podłoga po złożeniu nie jest przypadkiem płaska, ale tam jest rewelacyjny sposób skladania siedzeń jednym palcem ( w Lagunie właśnie go wprowadzili i strasznie się tym chwalą a Mazda ma to od 7 lat ). Widocznie Mazda konstruując samochody osobowe uważa, że do transportu towarów służą odpowiednie pojazdy.
RP
RobertPi napisał(a):Nie jestem tylko pewien czy w M6 kombi/liftback podłoga po złożeniu nie jest przypadkiem płaska
Jeden uzna, że jest płaska a drugi, że nie. Schodek jest minimalny i zależy pewnie od dokładności produkcji, natomiast oparcia chyba nie da się położyć całkowicie na płasko – będzie minimalnie podniesione po stronie przednich foteli. Nie mówiąc o tym, że aby je położyć trzeba mocno przednie fotele przesunąć do przodu. Na tyle, że chyba nie da się wówczas jechać autem.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
mr_t Dojazd, ale jeszcze sprawdze dla pewnosci
RobertPi Wkladke mam taka plastikowa (jak kazdy chyba) a dokladnie klape taką z plastiku zamykana na zatrzask.
A tak ogolnie bagaznik jest mniejszy niz u konkurecji, ale mi jakos nie zabrakło za bardzo. Mialem przeprowadzke jedna i na dniach mam druga, a po zlozeniu siedzen to bylem w szoku ile tam wlezie
RobertPi Wkladke mam taka plastikowa (jak kazdy chyba) a dokladnie klape taką z plastiku zamykana na zatrzask.
A tak ogolnie bagaznik jest mniejszy niz u konkurecji, ale mi jakos nie zabrakło za bardzo. Mialem przeprowadzke jedna i na dniach mam druga, a po zlozeniu siedzen to bylem w szoku ile tam wlezie
WINNING BLUE MICA
- Od: 8 kwi 2008, 11:35
- Posty: 552
- Skąd: 3miasto
- Auto: Mazda 3 BK LF było....
DeadlY Wygląda na to, że masz inaczej zrobiony bagażnik niż ja. Mnie jakość i patenty w bagażniku wkurzają. W stalowej podłodze leży dojadówka (to jest ok
), od strony "krawędzi załadowczej"i mam taką styropianową (trzeszczącą) wkładkę w której są klucze do odkręcania kół, hak do holowania i "pręt" do lewarka. Na tym leży stosunkowo miękka, materiałowa podłoga która opiera się na kilku "dystansach" (takie ni to guma, ni gąbka, ni styropian) dzięki którym podłoga jest płasko, pod oparciami jest długa styropianowa "podpurka" – podłoga jest pod kątem. Ten styropian przy oparciach muszę okleić czymś, bo coraz gorzej trzeszczy, szczególnie jak samochód jest zimny. Znów styropianowa wkładka na klucze czasem na dziurach stuka. A przez to że podłoga nie leży na całej powierzchni, a tylko jest podparta w kilku miejscach to już się lekko zdeformowała. No i obraz rozpaczy dopełnia siatka "przytrzymująca" bagaże która wisi jakieś 10cm nad podłogą i nic nie trzyma.
Jak tylko będę miał samochód to sfotografuje to wszystko.
Jak tylko będę miał samochód to sfotografuje to wszystko.
- Od: 1 kwi 2008, 22:12
- Posty: 629
- Skąd: Będzin
- Auto: Mazda 3, 2.0 diesel
Maciej Loret napisał(a):aby je położyć trzeba mocno przednie fotele przesunąć do przodu. Na tyle, że chyba nie da się wówczas jechać autem.
Nie mam u siebie schodka. Podłoga robi się płaska, choć faktycznie położone oparcie zapadają pod lekkim katem do tyłu. Przednie fotele w ich kładzeniu mi nie przeszkadzają mimo, że mam je odsunięte dość daleko do tyłu, jednak lubię jeździć z oparciem niemal w pionie. Żona lubi pozycję półleżącą, przez co jej fotel trzeba odsunąć do przodu – położyć kanapę – i powrotem do tyłu.
A tak w ogóle: w ostatnim czasie w rodzinie mieliśmy zakupy samochodowe. Sporo odwiedzonych dealerów, porównanie marek i cen… i w efekcie za dwa tygodnie pojawi się M3 sedan z benzyną 1,6. Przy założeniu, że ma to być samochód głównie do miasta z potencjałem wycieczkowym niezbyt dalekiego zasięgu – oraz biorąc pod uwagę wynegocjowaną cenę – nic nie wytrzymało konkurencji (poza ceedem, jednak ten przegrał z innych względów lądując na drugim miejscu – za nim uplasował się Lancer). U mnie w rodzinie nikt nie jest jakimś specjalnym fanem Mazdy, tak po prostu wyszło z bilansu +/– wg. zastosowanych kryteriów.
a u mnie tej wkładki nie ma a i tak podłoga jest tak wysoko jakby była i nikt nie umie mi powiedziec dlaczego 

Wracając do silników 1.6 CR od PSA.
Mam pytanko dotyczące wykorzystanego tam osprzętu... po roku 2007 były na Denso, Delphi czy moze Boscha [ chociaż Bosch to lepiej robi pralki z tego co wiem]
Jeśli były stosowane różne firmy to które części dokładnie są którego producenta? Które są najmniej awaryjne tutaj pytanko do mechaników lub osób mających wiedzę konkretną.
Mam pytanko dotyczące wykorzystanego tam osprzętu... po roku 2007 były na Denso, Delphi czy moze Boscha [ chociaż Bosch to lepiej robi pralki z tego co wiem]
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
na pierwszy rzut oka pianka jest taka jak u Ciebie

i przejechałem 90 km, w dośc trudnych warunkach atmosferycznych (padający śnieg i śliska, ośnieżona nawierzchnia)
Jak na razie jestem zadowolony.
Silnik 1,6l, 105 KM w benzynie zbiera się całkiem dobrze, samochód trzyma się drogi też nie najgorzej i w sumie jedzie się całkiem przyjemnie.
Zaskoczony jestem tylko tym, że jest dość "miękki", może nie tak jak civik 7. generacji, ale wyraźnie bardziej miękka od focusa, przynajmniej jego 1. generacji.
Trochę trudno się do tego przyzwyczaić zwłaszcza jak przechyla się nieco na zakrętach...
Ale pożyjemy, zobaczymy ...
W końcu nie ja będę stałym użytkownikiem tego autka.
Ale ogólne wrażenie bardzo pozytywne.
Jutro ciąg dalszy testów

Jak na razie jestem zadowolony.
Silnik 1,6l, 105 KM w benzynie zbiera się całkiem dobrze, samochód trzyma się drogi też nie najgorzej i w sumie jedzie się całkiem przyjemnie.
Zaskoczony jestem tylko tym, że jest dość "miękki", może nie tak jak civik 7. generacji, ale wyraźnie bardziej miękka od focusa, przynajmniej jego 1. generacji.
Trochę trudno się do tego przyzwyczaić zwłaszcza jak przechyla się nieco na zakrętach...
Ale pożyjemy, zobaczymy ...
W końcu nie ja będę stałym użytkownikiem tego autka.
Ale ogólne wrażenie bardzo pozytywne.
Jutro ciąg dalszy testów
- Od: 23 sty 2009, 22:26
- Posty: 13
- Skąd: polska północno-wschodnia
- Auto: mazda 3, benzyna 1,6
Świat się kończy, we wszystkich testach podstawowy zarzut do M3 to zbyt twarde zawieszenie. Jak wsiadłem niedawno do Mitsubishi Outlandera to poczułem się jakbym płynął łodzią. A ty mówisz, że Mazda jest miękka. Zapewniam Cię że tak samo mówiłem o nowym Focusie jak nim jeździłem przed zakupem M3 w celach porównawczych. Podobno ma to samo zawieszenie a bujał.
Na jakich oponach masz teraz samochód? Może to one dają takie wrażenie.
RP
Na jakich oponach masz teraz samochód? Może to one dają takie wrażenie.
RP
RobertPi napisał(a):Świat się kończy, we wszystkich testach podstawowy zarzut do M3 to zbyt twarde zawieszenie.
No nie wiem. Samochód mam na oponach zimowych Kleber Krisalp. ale dokładnego oznaczenia nie znam (jutro zobaczę jak będzie widno).
Co do twardości, to swoją opinię opieram na tym, że długi czas jeździłem focusem, rocznik 1998, a obecnie użytkuję Hondę civic 8. generacji 1,8l. executive. I te samochody, a zwłaszcza Honda są strasznie twarde.
M3 przy nich to po prostu mięczak. Jak sie jest przyzwyczajonym do jeżdżenia na co dzień taką właśnie Hondą, to jak się wsiądzie do Mazdy, to wrażenie miękkości chyba potęguje się.
Nie twierdzę jednak, że jest źle! Absolutnie nie. Samochód bardzo ładnie trzyma się drogi, wchodzi i pokonuje zakręty. A że się przy tym lekko bujnie, to nic wielkiego.
Moja poprzednia Honda civic, 7. generacji była zdecydowanie bardziej miękka...
- Od: 23 sty 2009, 22:26
- Posty: 13
- Skąd: polska północno-wschodnia
- Auto: mazda 3, benzyna 1,6
pinky napisał(a):Broko wrzuć fotki oczko
He he he ...
Dzisiaj, jak odbierałem samochód było już ciemno. Wyjechałem z salonu i nie mogłem oprzeć się pokusie natychmiastowego sprawdzenia autka. Stąd więc zrobiona spontanicznie trasa 90 km.
Jak wróciłem do domu, to już nic nie byłem w stanie zrobić, chociażby z powodu ciemności i padającego śniegu.
Autko niestety, przez ok. 2 tygodnie musi stać na zewnątrz, tylko pod wiatą.
Z pewnością będzie okazja aby zrobić zdjęcia i coś tu wrzucić ...
- Od: 23 sty 2009, 22:26
- Posty: 13
- Skąd: polska północno-wschodnia
- Auto: mazda 3, benzyna 1,6
Gratulacje autka
Koniecznie wstawiaj te zdjecia
A co do miekkosci to moze masz malo powietrza w oponach?
Albo po prostu opony sa takie? Moze ktos jezdzil na zimowych kleberkach to powie.
M3 raczej do tych twardych naleza
Koniecznie wstawiaj te zdjecia
A co do miekkosci to moze masz malo powietrza w oponach?
Albo po prostu opony sa takie? Moze ktos jezdzil na zimowych kleberkach to powie.
M3 raczej do tych twardych naleza
WINNING BLUE MICA
- Od: 8 kwi 2008, 11:35
- Posty: 552
- Skąd: 3miasto
- Auto: Mazda 3 BK LF było....
RobertPi napisał(a):Te podstawki mają różną wysokość ale max 2-4 cm.
RP
zajrzałem tam wczoraj, u mnie te podstawki mają wyraźnie więcej, oprócz tego dojazdówka jest przykręcona do jakiegoś dystansu i sporo wystaje ponad poziom blachy – zapewne dlatego podstawki są wyraźnie grubsze. Oprócz tego podłoga bagażnika ta podnoszona jest osobnym elementem

w wolnej chwili spróbuje to rozmontować i zobaczyć co jak i po co – np. po cholere dojazdówka jest na dodatkowym dystansie, podejrzewam że jest za duża i nie mieści się w to wgłębienie w podłodze

najchętniej to bym to wszystko w cholere rozebrał i odzyskał trochę pojemności bagażnika

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości