Mazda3 (BK) – Nasze wrażenia i opinie

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez CezaR83 » 6 sty 2009, 23:32

Cześć student :]
1. na ten temat sie nie wypowiem , bo nawet nie brałem pod uwage gdy szukałem dla siebie 3
2 Jeśli chodzi o komfort możesz mieć cieżko, bo ogolnie wszystkie 3 są sztywno zestrojone ja mam na 17" wiec po takich drogach raczej bym sie turlal a nie jezdzil normalnie. Na innych kolach moze mniej to czuć. Koszty remontów/czesci Ci nie powiem bo ja kupiłem w koncu po poszukiwaniach, nową 3 a nie używaną/sprowadzoną.
3. bralem 1.6 diesla własnie ze względów ekonomicznych i radości z jazdy wysokoprężnym (zawsze chciałem mieć diesla na CR
4. nie wiem, czekaj na odp od tych co zmieniali
5. tez sie zastanawialem, i dlatego sie na żadną nie zdecydowałem, ale to trzeba samemu pojchac do danej szt i sprawdzić, najlepiej z kims od mazd kto sie zna...

na wyposażanie nie narzekaj :] w 1.6 można mieć Full opcje <jupi>
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2187 (72/17)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Postprzez pawelek32 » 6 sty 2009, 23:43

na auto chcę przeznaczyć około 40 tyś.
gazowanie raczej nie wchodzi w grę- owszem mam prostą instalację w 13 letnim oplu, ale do nowszego silnika raczej bym nie ryzykował.
w środku trochę nie podobają mi się pokrętła od klimy- niezbyt nowocześnie to wygląda...
6 to wypas, ale masywniejsze, dużo większe auto, a przeważnie jeżdżę sam... poza tym 3 dużo piękniejsza...
tak czy inaczej bardzo niewygodny dylemat :(
dla mnie trasa to 30km z prędkością 110- 130 km/h, poza tym wioski i małe miasteczko...

czytałem, że mało która 3 ma mp3. to prawda ???
jak jest z częściami? na allegro do 6 maja znacznie więcej niż do 3...

nie ukrywam, ze fajnie byłoby, żeby auto paliło możliwie mało paliwa, ale czy pomiędzy 1,6 a 2,0 różnica jest znaczna? np jadąc w trasie 120km/h ? litr, pół?
rozrząd jest na pasku?

wiem, ze diesel pali malutko, ale boje się o dalsze koszta eksploatacyjne, poza tym w okolicy nie mam dobrych mechaników, którzy by się podjęli owej roboty...
jakość paliwa i te sprawy...
1,6 diesel nie jest za mały do tego auta?
kupiłbyś drugi raz?
Początkujący
 
Od: 6 sty 2009, 22:14
Posty: 17
Skąd: suwałki

Postprzez DeadlY » 7 sty 2009, 00:01

jak bedziesz rozsadnie jezdzil to ok 8,5 l powinienes sie zmiescic przy twojej trasie bez problemu a i moze nawet mniej

jakie mp3?? :P mozna dokupic xcar link czy jakos tak – nieduzy koszt – poszukaj na forum o tym
czesci – eksploatacyjne sprawy wymienialem teraz musze isc po poduszke pod silnik ale w sklepie nie zrobili zadnych wielkich oczu tylko bezproblemowo dobrali czesci i mialem wybor w zamiennikach
w benzynkach miedzy 1.6 a 2.0 raczej nie bedzie przepasci ale roznica bedzie jakas ;)
jak bedziesz mial samochod na felgach 17" to powaznie zastanow sie nad 16", niedawno zmienilem na zimowki 16" i roznica w komforcie mnie az zaskoczyla
lancuch z tego co pamietam jest u mnie
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez pawelek32 » 7 sty 2009, 00:10

w żadnej opcji nie ma mp3???
to kpiny!!!!!!
16" max, a moze i wcale 15"
Początkujący
 
Od: 6 sty 2009, 22:14
Posty: 17
Skąd: suwałki

Postprzez DeadlY » 7 sty 2009, 00:14

czy w zadnej... nie mam pojecia, ale mp3 zabija muzyke ;)
wersja 2.0 ma 17" fabrycznie – 15 nie jestem pewien czy wejda ale moze :)
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez CezaR83 » 7 sty 2009, 00:19

pawelek32 napisał(a):czytałem, że mało która 3 ma mp3. to prawda

zależy od rocznika, jesli jest CD po 2005 to raczej (nie jestem pewnien od ktorego rocznika) odtwarza mp3

pawelek32 napisał(a):1,6 diesel nie jest za mały do tego auta?

właśnie NIE, w porównaniu do 1.6 Benzin ktora jest za słaba na ten samochód dlatego jak benzyne to min 2.0
MZR-CD to żwawy silnik, mnie wystarcza ta moc i ten moment

DeadlY napisał(a):jak bedziesz mial samochod na felgach 17" to powaznie zastanow sie nad 16", niedawno zmienilem na zimowki 16" i roznica w komforcie mnie az zaskoczyla

No wiec właśnie! :] ja mam 17 a kupilem na zime stalówki . . . . 15"

pawelek32 napisał(a):w środku trochę nie podobają mi się pokrętła od klimy- niezbyt nowocześnie to wygląda...

chyba chodzi ci o manual bo autoklima jest podobnie jak w 6 Poogladaj różne wersje wyposazeniowe to zobaczysz jak ladnie moze byc w 3 :P
Obrazek
Obrazek
Obrazek
pawelek32 napisał(a):wiem, ze diesel pali malutko, ale boje się o dalsze koszta eksploatacyjne

Biorąc używany, też bym sie bał. <diabełek>
Ostatnio edytowano 9 sty 2009, 02:35 przez CezaR83, łącznie edytowano 7 razy
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2187 (72/17)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Postprzez pawelek32 » 7 sty 2009, 00:20

najbardziej się obawiam, ze po miesiącu czy dwóch dojdę wniosku, że auto pali za dużo i na co mi silnik 2,0
jak radzisz?
z astry 1,4 60KM LPG skakać od razu na benzynę 150 KM ????
ie mam pojecia...

to która wersja jest lepsza?
ta z pokrętłem po środku 0, 1, 2, 3, 4 to manualna, a ta druga to automatyczna?
Ostatnio edytowano 7 sty 2009, 00:28 przez pawelek32, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 6 sty 2009, 22:14
Posty: 17
Skąd: suwałki

Postprzez CezaR83 » 7 sty 2009, 00:24

pawelek32 napisał(a):najbardziej się obawiam, ze po miesiącu czy dwóch dojdę wniosku, że auto pali za dużo i na co mi silnik 2,0
jak radzisz?
z astry 1,4 60KM LPG skakać od razu na benzynę 150 KM ????
ie mam pojecia...

Ja miałem wcześniej 1.2 16V 80KM ale mniejszy (clio)
Jak bedzie cie stać na utrzymanie 2.0 (ubezpieczenie) i paliwo to bierz. :]
pawelek32 napisał(a):to która wersja jest lepsza?

Chyba nie ocenia sie pod wzgledem "ktora lepsza" i ta i ta działa i chłodzi, kwestia wygody bardziej... :]
Ostatnio edytowano 7 sty 2009, 00:55 przez CezaR83, łącznie edytowano 3 razy
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2187 (72/17)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Postprzez Maciej Loret » 7 sty 2009, 00:25

CezaR83 napisał(a):Jak bedzie cie stać na utrzymanie 2.0 (ubezpieczenie) i paliwo to bierz. :]


Ubezpieczenie z powodu pojemności w stosunku do paliwa jest mało istotne.
Ostatnio edytowano 7 sty 2009, 00:26 przez Maciej Loret, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez DeadlY » 7 sty 2009, 00:26

hehe na to pytanie sam musisz sobie odpowiedziec,
zastanow sie czy bedziesz wykorzystywal ta moc, a jak tak to co jest wazniejsze spalanie czy przyspieszenie, policz km ktore jezdzisz rocznie, roznice w spalaniu (jest topic o spalaniu tam znajdziesz informacje) i zobaczysz ile to bedzie kosztowalo i czy ci sie oplaca czy nie. jak wyjdzie rocznie kilkaset pln to raczej nie bedzie duzo :) a ten silnik 2.0 mi osobiscie baaaaardzo sie podoba ;) no ew. jeszcze jest wersja MPS ;)
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez danfilm » 7 sty 2009, 00:49

pawelek32 napisał(a):w żadnej opcji nie ma mp3?
to kpiny!!

Czwarty akapit –> http://www.mazda.pl/showroom/mazda3/5door/comfort/

CezaR83 napisał(a):pawelek32 napisał:
1,6 diesel nie jest za mały do tego auta?

właśnie NIE, w porównaniu do 1.6 Benzin ktora jest za słaba na ten samochód dlatego jak benzyne to min 2.0

a mnie 1,6 benz wystarcza... no ale co kto lubi...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 cze 2008, 22:58
Posty: 26
Auto: Mazda CX-30 Skyactiv-G 150 KM 6MT Hikari 2020
było: Mazda3 1,6 HB Active 2008

Postprzez savage » 7 sty 2009, 01:13

1.
Otuż.., chyba nie warto ! Mam Mazde 3 2.0 wersja USA. Na zderzak czekalam w ASO przy Wielickiej ponad 3 miechy, chyba zdązyl okrazyc w kule ziemska...ze dwa razy ! Jak w koncu dorl, to okazalo sie ze nie pasuja kratki ze starego :/ Teraz mi sie zepsul zamek do drzwi przednich i juz wiem, ze ten do wersji EU nie pasuje ! Czeka mnie perspektywa kolejnych trzech miesiecy !!! Z czesciami jest potworna BIDA !!! Jesli nie masz kogos w USA, kto bedzie Cie zaopatrywal w czesci, daj se spokoj.

2.
Autko przejechalo dopiero 10tys km i jesli chodzi o zawieszenie jest super. Generalnie jest twarde i dobrze trzyma sie drogi, jak bedzie za kolejne 10tys...nie wiem i wole nie myslec...

3.
Nie jezdze oszczednie, lubie agresywna jazde; do tego korki po warszawie. Spalanie wypada nastepujaco: Na trasie nawet 7,5; w miescie 11,5, srednia 8,0.

4.
Jesli chodzi o komputer i elektronike – nie wypowiadam sie, bo rozne rzeczy juz mi sie dzialy. Mowiono mi, ze przy zmianie kabelka "lambda" bedzie trzeba kalibrowac komputer – nie trzeba bylo.

5.
Z tym tez nigdy nie wiadomo, zdazalo sie ze i ASO sprzedawalo szyte autka ;)
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2008, 00:00
Posty: 29
Skąd: kraków / warszawa
Auto: mazda 3 2.0 BK USA

Postprzez DeadlY » 7 sty 2009, 01:27

duzo Ci pali na miescie savage na pewno tyle? mi ogolnie nie przekracza 10 l
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez kocio » 7 sty 2009, 08:50

2.0 nie pali dużo więcej niż 1.6. Z resztą pisane już to było gdzieś na forum.
Jak klima to wg mnie tylko automatyczna.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 09:45
Posty: 123 (0/1)
Skąd: Pogórze Śląskie
Auto: Mazda 3 BL, 2009

Postprzez pawelek32 » 7 sty 2009, 10:17

dzięki za wszystkie odpowiedzi.
czyli tu jest klimatyzacja automatyczna:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C6790501
a tu manualna:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4503743
mam rację?

jaką benzynę lejecie do mazdy 3 2.0 ?
pb 95 ?
jakbym kupił powiedzmy m3 2.0 2006-2007r to lepiej wykupić AC?
jak liczyłem OC wyniosłoby ok 580zł, a razem z AC ok 2300zł.
i po czym poznać wersje wyposażenia? chyba jednak wyzej źle oceniłem, z tego co widze to przy pierwszej wersji (wg mnie przy automatycznej) przyciski na kierownicy sa tylko z jednej strony, czyli jakby bardziej ubogo...

pzdr
Początkujący
 
Od: 6 sty 2009, 22:14
Posty: 17
Skąd: suwałki

Postprzez savage » 7 sty 2009, 11:10

DeadlY napisał(a):duzo Ci pali na miescie savage na pewno tyle? mi ogolnie nie przekracza 10 l

Spalanie obliczam sama, bo komputer w tej cholernej wersji USA nie podaje, albo ja nie potrafie sie dokopac do takiej funkcji, a probowalam wszystkiego ! Dodatkowo, okazuje sie ze kontrolka rezerwy nie sygnalizuje ubytku paliwa. W ASO powiedzieli mi, ze te wersje tak maja, ze podobno tylko sygnalem dzwiekowym obwieszczaja koniecznosc tankowania ! Wole nie ryzykowac i nie przegapic tego momentu, wiec odwiedzam stacje po przejechaniu ok 250 mil...
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2008, 00:00
Posty: 29
Skąd: kraków / warszawa
Auto: mazda 3 2.0 BK USA

Postprzez savage » 7 sty 2009, 11:16

pawelek32 napisał(a):dzięki za wszystkie odpowiedzi.
czyli tu jest klimatyzacja automatyczna:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C6790501
a tu manualna:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4503743
mam rację?

jaką benzynę lejecie do mazdy 3 2.0 ?
pb 95 ?
jakbym kupił powiedzmy m3 2.0 2006-2007r to lepiej wykupić AC?
jak liczyłem OC wyniosłoby ok 580zł, a razem z AC ok 2300zł.
i po czym poznać wersje wyposażenia? chyba jednak wyzej źle oceniłem, z tego co widze to przy pierwszej wersji (wg mnie przy automatycznej) przyciski na kierownicy sa tylko z jednej strony, czyli jakby bardziej ubogo...

pzdr


Masz racje, druga wersja ma manuala, ale nie ma to takiego znaczenia jak rodzaj skrzyni. Mam tiptronica i to najlepsza rzecz jaka podoba mi sie w tym autku,nie chce juz zadnej innej ;) jest super – POLECAM ! Benzynke leje 98 i oczywiscie wykupilam AC, przy tych cenach czesci nie wyobrazam sobie inaczej ! Znajomy wymienial drzwi , goła blacha na szrocie kosztowala go 900zł, w ASO krzykneli 1200zł :/
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2008, 00:00
Posty: 29
Skąd: kraków / warszawa
Auto: mazda 3 2.0 BK USA

Postprzez RobertPi » 7 sty 2009, 11:44

ad.1. szukając samochodu do zakupu stwierdziłem że wersje USA generalnie są gorzej wyposażone ale mają silnik 2.0 150KM. Z częściami raczej będzie problem, jak zawsze do amerykanina.
ad.2 Zawieszenie jest dość twarde i faktycznie na kiepskich drogach może się szybciej posypać, a z tyłu jest wielowachacz dość rozbudowany i kosztowny w naprawie. Moje auto ma teraz 46tyś, ja zrobiłem prawie 12tyś i nie zauważam jakichś różnic w pracy zawieszenia, ale głównie jeżdże poza miastem ( ok.8tyś).
Nie wiem jak USA ale 2.0 EU ma tarcze 300/280 ( inne mają 278/265) i nie wiem czy da się założyć koła 15". Na pewno się zmieszczą? W 307 2.0HDI są fabrycznie koła 17" i nie wchodzą 15" obręcze.
ad.3 Ekonomika to głównie noga kierowcy. Ja na trasie przy normalnej jeździe uzyskuję spalanie ok.6,5l. Minimum jakie odało mi się osiągnąć to 5,4l przy stałej prędkość 70km/h na odcinku 70km w/g wskazań komputera. Miasto to realnie 9l. Średnią z przejechanego dotychczas dystansu mam 7,2. Myślę że 2.0 będzie palić conajmniej 1-2 l więcej. Pytanie ile jeździsz ? 1,5 średnio więcej przy 20kkm rocznie to koszt większy o około 1tyś zł + ubezpieczenie + olej i tp. Czy warto sam sobie odpowiedz.
Silnik 1,6 jest wystarczająco dynamiczny i mocy zaczyna mu brakować dopiero przy większym obciązeniu 3-4 osoby + bagaż. Jak jeździsz sam to w spokojnie wystarczy. Przydałby się 6 bieg. W EU 2.0 jest, pytanie czy jest w wersji USA.
ad.4 nie wiem nie zminiałem ale jak piszą koledzy problemu nie ma
ad.5 Mazda prowadzi elektroniczną bazę ( brak papierowej ksiązki serwisowej ) więc jeśli samochód faktycznie był serwisowany to każda wizyta w ASO jest tam zapisana. Po numerze VIN bez problemu dowiesz się jaka była historia pojazdu.
MP3 jest na 100% w wersji po liftingu w 2008. Te sprzedawane w salonach mają tę funkcję.
Pojazd w wersji Active albo doposażony Exlusive jest wystarczająco wypasiony. Zdarzają się samochody w wersji Exlusive z automatyczną klimą i halogenami bez komputera. Jeśli Ci na nim zalerzy to sprawdzaj dokładnie czy jest kliwisz INFO(komputer) czy tylko SET( brak komputera) na desce.
Silnik jest na pasku a serwis zaleca wymianę po 240tyś lub 10 latach.
Zalecana jest benzyna 95, jedynie MPS ma jeździć na 98.
RP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1178 (14/40)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez pawelek32 » 7 sty 2009, 12:40

to jak jest właściwie ze skrzynią tiptronic?
z tego co czytałem jest to automat z możliwością ręcznej zmiany przełożeń.
spalanie jest chyba większe niż przy tradycyjnym manuale? ale w sumie automat jest chyba 6 biegowy?
czy jest sens kupić tiptronica i cały czas manualnie zmieniać przełożenia?
nigdy nie miałem do czynienia z automatem i oczywiście boje się awaryjności, poza tym dodatkowe koszta eksploatacyjne.
zdecydowana większość 2,0 to automaty...
jak to wygląda?

czy mogę zadzwonić do ASO, podyktować im VIN, a oni powiedzą mi o serwisowaniu owego auta?
pzdr
Początkujący
 
Od: 6 sty 2009, 22:14
Posty: 17
Skąd: suwałki

Postprzez savage » 7 sty 2009, 13:02

pawelek32 napisał(a):to jak jest właściwie ze skrzynią tiptronic?
z tego co czytałem jest to automat z możliwością ręcznej zmiany przełożeń.
spalanie jest chyba większe niż przy tradycyjnym manuale? ale w sumie automat jest chyba 6 biegowy?
czy jest sens kupić tiptronica i cały czas manualnie zmieniać przełożenia?
nigdy nie miałem do czynienia z automatem i oczywiście boje się awaryjności, poza tym dodatkowe koszta eksploatacyjne.
zdecydowana większość 2,0 to automaty...
jak to wygląda?

czy mogę zadzwonić do ASO, podyktować im VIN, a oni powiedzą mi o serwisowaniu owego auta?
pzdr


Tiptronic jest 4-biegowy -wystarcza spokojnie. Nie bedziesz chcial zmieniac caly czas "recznie" biegów, bo sie zakochasz w jezdzie po miescie na pełnym automacie ! Przy silniku 2.0 autko rwie jak torpeda (oczywiscie jezdzilam poprzednio A4 1.8 T, ale to inna klasa ;)) .Wiec na trasie idealnie sprawdza sie "manual" – nie odczuwasz zupelnie, ze to w gruncie rzeczy nie standardowa skrzynia manualna, natomiast po miescie TYLKO pelny automat !Co do spalania – nie mam zadnego porównania, nie wypowiadam sie. Eksploatacja dlugo nie bedzie Cie interesowala, jesli kupisz auto z malym przebiegiem. Kwestia wymiany oleju w skrzyni podobno (info z ASO) nie dotyczy wszystkich rodzajów skrzyni – wiec tez zglupialam, ale na razie sie tym nie martwie, skoro na liczniku 10tys km.
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2008, 00:00
Posty: 29
Skąd: kraków / warszawa
Auto: mazda 3 2.0 BK USA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323