Mazda3 (BK) – Korozja

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Dominooo » 9 cze 2014, 23:01

mazz777 napisał(a):W mojej Mazdzie znalazłem cos "dziwnego" na lewym słupka drzwi. Jest to widoczne wybrzuszenie pod czarna naklejka słupka. Podobne uszkodzenie wdziałem na kilku mazda3. (marne pocieszenie) ;)

Obrazek


Rozciąłem czarna naklejkę a pod spodem ogniska korozji. Rdza przeszła na druga stronę blachy...


Dzisiaj coś podobnego zauważyłem u siebie po obu stronach auta.
Coraz gorzej z tą Mazdą... Coraz więcej rdzy się pojawia. Masakra.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez kropek101 » 9 cze 2014, 23:26

Ja tam na słupkach nie miałem ale musiał byś widzieć to auto jak było czyszczone ile rudej wychodziło z pod blachy, wiele miejsc wyglądało ok a w trakcie czyszczenia pod lakierem pojawiały się ślady że coś się działo. Totalna porażka Mając tą wiedzę co teraz nie kupił bym BK tylko został przy poczciwej 323f tam nie miałem najmniejszego ogniska korozji nawet na podwoziu.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez widmo82 » 10 cze 2014, 18:48

TurboKamera napisał(a):Witam,

Jestem dziennikarzem programu Turbo Kamera w TVN Turbo. Zgłosił się do nas Pan, który od 7 lat walczy z korozją w swojej Mazdzie. Szukamy bohatera, który ma taki sam problem i nie jest w stanie nic wywalczyć w Mazdzie. Chodzi nam o kogoś kogo problemy zaczęły się jeszcze na gwarancji. Jeżeli ktoś z drogich użytkowników forum ma taki problem. Proszę o kontakt mailowy: f.cieszkowski@tvn.pl


viewtopic.php?f=409&t=171378

Ktoś coś?:)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez bjorm » 11 cze 2014, 17:32

nowości z pola bitwy, pół roku temu malutkie parchy tylko na progu były, teraz większość na drzwiach.
strasznie to wygląda. po drugiej stronie ani najmniejszego parcha. pozostałe drzwi także bez pryszczy.
nawet nie wiem czy to robić, gdybym nie robił niedawno koła pasowego i jutro zawieszenia to pewnie bym sprzedał ją szybko za 13kzł i miałbym spokój.

IMG_20140611_130857_221.jpg
IMG_20140611_130814_074.jpg
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 10:05
Posty: 315 (1/2)
Skąd: WLKP/LUB
Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.

Postprzez widmo82 » 11 cze 2014, 20:31

bjorm napisał(a): to pewnie bym sprzedał ją szybko za 13kzł i miałbym spokój


...i kupiłbym kolejną (w nieznanym stanie mechanicznym) bez purchli za 20-25tysi i za kolejne dwa lata miał ten sam problem

Warto?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Paolo » 11 cze 2014, 20:47

bjorm napisał(a): gdybym nie robił niedawno koła pasowego

Zabrzmiało to jak remont silnika :) to podnieś o jakieś 500 i sprzedaj za 13500 zwróci się to koło pasowe i na pewno szybko sprzedasz skoro tak ten spokój wyceniasz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2012, 14:46
Posty: 1832 (106/48)
Skąd: Kraków
Auto: Grafitowe

Postprzez bjorm » 11 cze 2014, 21:15

ogólnie to wyceniam ją na 15kzł ale nie chciałoby mi się czekać ;)
któ mówi, że kupiłbym mazdę ponownie? z całą miłością do marki, ale aż do kiedy nie będzie mnie stać na 6 GJ, to w grę wchodzi tylko volvo.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 10:05
Posty: 315 (1/2)
Skąd: WLKP/LUB
Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.

Postprzez kropek101 » 12 cze 2014, 14:15

Nie wieże że w ciągu pół roku tyle wyszło to musiało trwać dłużej tylko tego nie widziałeś. Od czasu zauważenia pierwszych purchli na mojej maździe minęły 3lata i nie miałem tak zgryzionych drzwi z tym że korozja była wszędzie po trochu.

Może drzwi były robione?
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez bambam89 » 12 cze 2014, 17:09

ja na szczęście problem korozji mam już z głowy oto efekty:D
Załączniki
SAM_082 całosc.jpg
całość2.png
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2013, 21:21
Posty: 309 (0/3)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 Bk Aero, Top Sport 2.0 157hp

Postprzez bjorm » 12 cze 2014, 19:23

kropek101 napisał(a):Nie wieże że w ciągu pół roku tyle wyszło to musiało trwać dłużej tylko tego nie widziałeś. Od czasu zauważenia pierwszych purchli na mojej maździe minęły 3lata i nie miałem tak zgryzionych drzwi z tym że korozja była wszędzie po trochu.

Może drzwi były robione?

a w życiu nie było nic robione, to gdzie było robione to sprzedający dwa lata temu mi powiedział i to samo potwierdził serwis. serio.

bambam89 napisał(a):ja na szczęście problem korozji mam już z głowy oto efekty:D

nie chcę Cię dołować ale ranty po zimie wrócą, do stanu "przed" czyli do oryginału. i tak z mazdą w kółko.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 10:05
Posty: 315 (1/2)
Skąd: WLKP/LUB
Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.

Postprzez bambam89 » 12 cze 2014, 20:52

Słuchaj Jak wrócą to niemoj problem tylko blacharza koledze robił 3 lata temu i do dzis nic się niepokazalo ale Jak to mówią czas pokaże
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2013, 21:21
Posty: 309 (0/3)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 Bk Aero, Top Sport 2.0 157hp

Postprzez lukaszm » 18 cze 2014, 00:27

update
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez maciej0227 » 19 lip 2014, 07:43

Ja kupiłem mazdę 3 z 2 miesiące temu. 2 dni temu zdjąłem zderzaki, lampy, grill z maski, wszystkie 4 nadkola, listwy progowe. Po całości czyszczenie, na podłodze i zawieszeniu gdzie była lekka korozja, delikatny szlif, na to specjalna farba pożerająca rdzę (jak wysycha robi się czarna i twarda jak jakaś żywica) na to podkład epoksydowy. Następnie podłogę przejechałem U210 z APP, na to specjalna masa do konserwacji tramwajów :P

Nadkola podobnie, ale nalezy zwrócić uwagę na ranty żeby wyjechac na lakier tymi masami chociaż z pół cm, nikt nie zauważy a zabezpieczenie będzie dobre.

Szczególną uwagę należy zwrócić na :

– progi, dokładniej na te listwy plastikowe, wyjąć wszystkie wciski wsadzić w listwę, wysmarować progi
jakąś masą (która zawsze jest elastyczna) i wcisnąć listwę.
– łączenie przy progu błotnika przedniego, odkręcić 2 śrubki, wyczyścić z korozji, na to odrdzewiacze
masa i ścisnąć tak żeby wypłyneła
– wszystkie łaczenia blach pod maską wysmarowałem tą brązową masą, maskę dookoła od spodu, całą
część pod grillem plastikowym, karoserię od środka klapy bagażnika, tak samo klapę.
– pas przedni + łączenia podłużnic

Na końcu rozbieranie wszystkich boczków i konserwacja profili zamkniętych + woskowanie co 3 – 4 miesiące całego nadwozia i to dobrym woskiem z 3M.

Raz do roku kontrola, Raz na 2 lata ponowna konserwacja. Nie wiem jak nazywa się ta masa, ale musi być elastyczna nawet 2 lata po konserwacji można ją zmyć benzynką ekstrakcyjną, skontrolować i nałożyć od nowa :)
maciej0227
 

Postprzez skodafabia » 20 lip 2014, 22:21

Mój diagnosta zwrócił mi uwagę przy przeglądzie, że sporo rdzy jest w podwoziu (co ciekawe, po zakupie mówił, że całkiem nieźle wygląda, więc pewnie pomalowana przed... ). W wątku nie znalazłem podstawowych informacji, więc chciałbym się zapytać:

Jakie są metody walki z rdzą i z jakim wiążą się orientacyjnym kosztem?
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2013, 22:43
Posty: 35
Auto: Mazda 3 1,6 105KM

Postprzez bjorm » 21 lip 2014, 11:03

podwozie zrobisz sobie sam, z dobrymi materiałami, wszsytko za 300-400zł.

jak leci nadwozie to możesz liczyć w tysiącach, zależy u kogo robisz, jak go znasz i ufasz, ja już miałem kontakt z paroma osobami które robiły albo ranty, progi, drzwi czy słupki. każdy później miał poprawkę, czasem za free, czasem z dopłatą. zrobisz rdzę – maks 2-3 lata i znowu będą naloty.

blacha mazdy to totalne dno, ostatnio oglądałem wiele volvo roczniki 2004-2006, najniższa nievolvowska klasa bo ablo S40, V50 albo C30 – czy to 150 kkm czy 250kkm, NIGDZIE nie widziałem na nadwoziu grama rdzy czy nalotu. NIGDZIE. na podwoziu owszem ale to każde auto ma jeśli nie zabarankowane od spodu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 10:05
Posty: 315 (1/2)
Skąd: WLKP/LUB
Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.

Postprzez Paolo » 21 lip 2014, 19:54

bjorm napisał(a):podwozie zrobisz sobie sam, z dobrymi materiałami, wszsytko za 300-400zł.


Toś poleciał z ceną ....... sprawdź sobie opinie i ceny preparatu Noxudol – auto plastone i coś do profili zamkniętych. Ewentualnie poszukaj sobie po internecie innych preparatów ile osób tyle polecanych preparatów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2012, 14:46
Posty: 1832 (106/48)
Skąd: Kraków
Auto: Grafitowe

Postprzez Pyton162 » 21 lip 2014, 21:18

a najlepiej to na zimę mieć 2 auto i tak ja właśnie zrobiłem. M3 zima nie zobaczy soli
Pyton162
 

Postprzez bjorm » 22 lip 2014, 00:17

Paolo napisał(a):Noxudol

dobrze, materiały za 100zł. lepiej?

Pyton162 napisał(a):a najlepiej to na zimę mieć 2 auto i tak ja właśnie zrobiłem. M3 zima nie zobaczy soli

no tak, to jest "wyjście" na rdzę w maździe, myśląc podobnie można dojść do punktu gdzie nie chcąc rdzawej mazdy po prostu kupię ją lecz nie będę nią jeździć w ogóle lub po prostu jej nie kupie, żeby czasem mi nie gniła.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 10:05
Posty: 315 (1/2)
Skąd: WLKP/LUB
Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.

Postprzez Kenda » 22 lip 2014, 19:43

U mnie zaczyna wychodzić na tylnych nadkolach rudzielec. Na chwilę obecną jest mało widoczny więc myśle, że do październikowych odwiedzin u blacharza wytrzyma.
Niedawno rozglądałem się po polecanych zakładach blacharskich w Białymstoku i chyba najsolidniej naprawiają w "sztuce lakierowania" na Brackiej. Co prawda kwota na jaką wycenili naprawę mocno mnie zszokowała- ok 800 zł + vat za prawe nadkole i ok 1400 zł + vat za lewe, ale chyba najrozsądniej będzie oddać samochód w zaufane ręce i miec spokój na conajmniej 2-3 lata.
Początkujący
 
Od: 18 sty 2014, 23:03
Posty: 25 (2/0)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 1.6 B 2006r

Postprzez Piotrek_154 » 25 lip 2014, 17:00

Witam,

rozglądam się za Mazdą 3 (rocznik 2003-2005) silnik 1.6 benzyna. Oglądałem dziś sztukę za 17,5 tyś. zł 09.2003 r. 1.6 PB. Na karoserii nie znalazłem rdzy – nadkola, ranty drzwi, słupki, ogólnie super. Po podniesieniu auta okazało się, że podłoga jest cała pordzewiała – ranty progów, łączenia elementów, całe powierzchnie. Widać było, że było stosowane jakieś zabezpieczenie, ale i tak ruda wszędzie... Nawet łączenia podłużnic koło silnika były pordzewiałe. <oczy>

Czy Wasze auta też mają problemy z rudą na podwoziu? Czy trafił mi się taki egzemplarz? Nie chcę skreślać Mazdy po obejrzeniu 1 auta. Prośba o zdjęcia podwozi waszych aut, żebym mógł porównać. Większość osób widzę, że ma problemy z korozją nadwozia.

Z góry dzięki za odpowiedzi.
Best ET: Czaplinek '15 17,813, Ryki '15 17,808
Moderator EC/NM
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 12 lip 2014, 15:21
Posty: 865 (39/14)
Skąd: Łódź
Auto: 3 BK '05r HB 1.6 Z6-VE
MX-3 KL-DE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323