Ja kupiłem mazdę 3 z 2 miesiące temu. 2 dni temu zdjąłem zderzaki, lampy, grill z maski, wszystkie 4 nadkola, listwy progowe. Po całości czyszczenie, na podłodze i zawieszeniu gdzie była lekka korozja, delikatny szlif, na to specjalna farba pożerająca rdzę (jak wysycha robi się czarna i twarda jak jakaś żywica) na to podkład epoksydowy. Następnie podłogę przejechałem U210 z APP, na to specjalna masa do konserwacji tramwajów

Nadkola podobnie, ale nalezy zwrócić uwagę na ranty żeby wyjechac na lakier tymi masami chociaż z pół cm, nikt nie zauważy a zabezpieczenie będzie dobre.
Szczególną uwagę należy zwrócić na :
– progi, dokładniej na te listwy plastikowe, wyjąć wszystkie wciski wsadzić w listwę, wysmarować progi
jakąś masą (która zawsze jest elastyczna) i wcisnąć listwę.
– łączenie przy progu błotnika przedniego, odkręcić 2 śrubki, wyczyścić z korozji, na to odrdzewiacze
masa i ścisnąć tak żeby wypłyneła
– wszystkie łaczenia blach pod maską wysmarowałem tą brązową masą, maskę dookoła od spodu, całą
część pod grillem plastikowym, karoserię od środka klapy bagażnika, tak samo klapę.
– pas przedni + łączenia podłużnic
Na końcu rozbieranie wszystkich boczków i konserwacja profili zamkniętych + woskowanie co 3 – 4 miesiące całego nadwozia i to dobrym woskiem z 3M.
Raz do roku kontrola, Raz na 2 lata ponowna konserwacja. Nie wiem jak nazywa się ta masa, ale musi być elastyczna nawet 2 lata po konserwacji można ją zmyć benzynką ekstrakcyjną, skontrolować i nałożyć od nowa
