Mazda3 (BK) – Korozja

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez bjorm » 13 wrz 2013, 18:54

i niestety miałby rację. golfa IV unikałem jak zła jako konkurenta dla mazdy. teraz nie wiem czy nie żałuję. auto ma jeździć a jego obsługa jak najtańsza. nie wiem czy gdybym teraz (bogaty w doświadczenia z BK) miał wybierać to czy nie wziąłbym czegoś od VW na SDI.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 10:05
Posty: 315 (1/2)
Skąd: WLKP/LUB
Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.

Postprzez lukaszm » 13 wrz 2013, 19:55

mam kompletnie inne zdanie, tym bardziej że mamy w domu VW i wiem jak wygląda jego eksploatacja faktem jest że nie ma w nim rdzy pewnie dlatego że to auto mieliśmy od nowości, ale jeśli chodzi o rozwiązania inżynierów zza Odry to wg. mnie porażka. Doszedłem wniosku że gdzie tylko spojrzę to VW ja wolę się jednak wyróżniać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez bjorm » 13 wrz 2013, 20:11

ok, wyróżniamy się. dobrymi rekordami w dekrze, stylistyką itp. jednak dla zdecydowaniej większości jako tako orientujących się w świecie moto, mazda 3 zaczyna być synonimem rdzy i chyba nikt temu nie zaprzeczy. może kadetta nie pobijemy ale jesteśmy na najlepszej drodze.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 10:05
Posty: 315 (1/2)
Skąd: WLKP/LUB
Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.

Postprzez lukaszm » 13 wrz 2013, 20:22

ale rdza nie jest tylko problemem mazdy, wszyscy producenci oszczędzają, auta roku mają coraz gorsze blachy dziwisz się? Jak blacha jest cieńsza niż zeszyt 16 kartkowy na dodatek oszczędzają na zabezpieczeniu to później robią się dziury.

bjorm napisał(a):jednak dla zdecydowaniej większości jako tako orientujących się w świecie moto, mazda 3 zaczyna być synonimem rdzy i chyba nikt temu nie zaprzeczy.

Podobnie jest z Mercedesem A Klasa podobno to nie mercedes, wg. mechaników jest beznadziejny, a to całkiem przyjemne autko. Miałem to auto i tam również były problemy z korozją, małżeństwo które odkupywało to auto ode mnie było u swojego mechanika który nie stwierdził nic mimo że kilka rzeczy było do zrobienia i których ja nie ukrywałem, zajął się wręcz błaganiem by nie kupowali A Klasy.

Wg większości polaków wszystko co niemieckie jest najlepsze i tak jest nie tylko z autami bo i proszki itd...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez bjorm » 13 wrz 2013, 20:46

ale ja naprawdę mam dość pocieszania siebie, tak siebie, że inne auta też rdzewieją. że mercedesy za 300kzł rdzewieją. naprawdę to mnie nie pociesza. mam jedynie nadzieję, że dojeżdżę tą mazdą do czasów akceptowalnych dla mnie cen GJ/BM (przy założeniu/dowodach, że one będą mieć lepsze zabezpieczenia antykorozyjne). lecz jednak jeśli co rok/dwa będę musiał myśleć o lakierniku, sorry, blacharzu to nie wiem czy psychicznie wytrzymam.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 10:05
Posty: 315 (1/2)
Skąd: WLKP/LUB
Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.

Postprzez radzi89 » 13 wrz 2013, 23:51

Ciągle będę powtarzał – jak dbasz tak masz... Jakoś w naszych Mazdach ( oprócz BJ ) nie było problemów z korozją, ale my je zabezpieczyliśmy. Tak samo robiliśmy z innymi naszymi autami. Czy to był mercedes, Jeep, czy Nissan – zabezpieczaliśmy go przed korozją...
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez kodipar78 » 14 wrz 2013, 21:47

radzi89 napisał(a):Ciągle będę powtarzał – jak dbasz tak masz...

100% racji. Sam dwa tygodnie temu włożyłem 30 godzin pracy razem z kumplem w konserwację mojej 3-ki.
Po 8-miu latach nie było źle, ale jeszcze rok, dwa i niedopilnowana mogłaby być straszna.

Najlepsze było to jak potem stałem u kumpla i pewien wieśniak nie chciał uwierzyć, że moja 3-eczka ma 8 lat i tak wygląda. Pyta mnie od czego to zależy. Mówię, że nie od czego tylko od kogo – OD WŁAŚCICIELA.
Zamknął się i zmył.
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 maja 2011, 20:59
Posty: 28
Skąd: Hajnówka
Auto: Mazda 3 (2005)

Postprzez miru1968 » 15 wrz 2013, 16:01

kodipar78 napisał(a):ie od czego tylko od kogo

Tu się zgadzam w 100% swoja mazde BK zaraz po zakupie sam robiłem na kanale tyle ile mogłem. Po trzech latach zdecydowałem się oddać na konkretną konserwację do warsztatu. I tu moje uwagi pytałem w jednym ,drugim i trzecim warsztacie w końcu oddałem tam gdzie pan Mietek powiedział że taka robota to auto musi zostać na 3 dni i najlepiej jak będzie gorąco. Dobrej konserwacji nie zrobi się za jeden dzień.Pan Mietek 1 dnia pozdejmował wszystkie osłony i nadkola umył wszystko myjką ciśnieniową(ładnie po myjce widać gdzie ruda atakuje) potem usuwanie rudej, ponowne mycie, suszenie, farba anty korozyjna i na farbę środek zabezpieczający.We wszystkie prace miałem wgląd co dziennie po pracy zaglądałem jak się prace posuwają nikt nic przede mną nie ukrywał.Mazde BL najbliższego lata tez oddaje na taka konserwację. Jakim środkiem i jaka farba zabezpieczał tego nie pamiętam wiem tyle że farbę nakładał pędzlem,a środek kompresorem żadnych spray-ów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 15:11
Posty: 262 (2/2)
Skąd: Świetokrzyskie
Auto: MAZDA 3 BK 2006 1,6 ON była
MAZDA 3BL 2010 1,6 PB Exlusiw+
była
MAZDA CX 3 2016 2.0 PB Sky Energy
była
obecnie
MAZDA 3 BP 2021 2.0 PB

Postprzez bjorm » 15 wrz 2013, 22:00

nie do końca się zgadzam bo chyba zapominacie, że jest niemało przypadków kiedy rdza wychodzi z wnętrza blachy a nie z góry. i co mi po tym że ją z wierzchu zabezpieczę?
poza tym, ręka w górę kto ma mazdę z salonu albo kupował ją nie starszą niż 2 lata! (kwestia, że nie wiesz jak było dbane wcześniej, różnie bywa i wygląd zewnętrzy nie musi oddawać poziomu nakładów poprzedniego właściciela/właścicieli).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 10:05
Posty: 315 (1/2)
Skąd: WLKP/LUB
Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.

Postprzez pondik » 8 paź 2013, 07:47

Drodzy koledzy z forum... Na koniec lipca opisywałem swój problem z rdzą jak też z lakiernikiem. (strona 24 posty z 24 lipca). W aucie były robione 4 nadkola oraz niewielkie wgniecenie na progu. Auto odebrałem od lakiernika po prawie 4 tygodniach. Zaś wczoraj... Zauważyłem, że w miejscu które naprawiał znów widać purchle! Oczywiście do niego zadzwoniłem i przedstawiłem mu sytuację, na co ten: "przecież mówiłem że ten samochód jest tak zardzewiały że to zaraz wyjdzie z powrotem". Podniósł mi ciśnienie więc ja podniosłem głos. Finał jest taki że mam mu odstawić auto i ma to poprawić. Nie znam się, nie jestem fachowcem ale wydaje mi się, że jeżeli zabezpieczyłby dobrze malowany element to nie ma możliwości aby purchle pojawiły się po dwóch miesiącach?! Rozumiem dwa lata, rok.. Ale dwa miesiące?!

Oto jak wyglądało auto przed jego ingerencją:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2008, 23:50
Posty: 220 (1/0)
Skąd: Garwolin
Auto: Mazda RX 8 High Power // Mazda 323F BA

Postprzez Bartoliniusz » 8 paź 2013, 13:37

Wygląda jakby przetarł papierem ściernym i zamalował. <lol> Masz do pupy blacharza/lakiernika ja bym mu nie odpuścił <cisza>
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2012, 23:21
Posty: 744 (0/6)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 BK
1.6 Y6

Postprzez slomek » 8 paź 2013, 17:36

Wow 4 tygodnie roboty i tak spierniczone, masakra.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2010, 10:32
Posty: 89
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda 3 1.6 2003r benzyna

Postprzez pondik » 8 paź 2013, 21:07

Podkreślam, że powyższe zdjęcia przedstawiają mazdę PRZED ingerencją lakiernika. Tak wygląda dwa miesiące po odebraniu z warsztatu:

Obrazek ObrazekObrazekObrazek

Przypuszczam, że pozostaje mi tylko czekać aż zrobi się z tego kalafior... Pytanie brzmi: czy możliwe, aby mazda była tak skorodowana? Czy po prostu lakiernik olał sprawę?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2008, 23:50
Posty: 220 (1/0)
Skąd: Garwolin
Auto: Mazda RX 8 High Power // Mazda 323F BA

Postprzez Bartoliniusz » 8 paź 2013, 22:19

Aaa niedoczytałem. No ale tak czy siak s p i e p s z y ł
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2012, 23:21
Posty: 744 (0/6)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 BK
1.6 Y6

Postprzez kronos111 » 15 paź 2013, 14:36

Na początek powiem Wam, że nie tylko mazda ma problemy z rdzewieniem i dotyczy to wielu marek, jedynie europejczycy wiedzą co robią i jak u nas sypie się drogi solą zimą.
Ja miałem przykre doświadczenie z Almerą, która to niby jest lepiej zabezpieczona niż mazda. Jak kupowałem, w serwisie powiedzieli mi, że samochód zaczyna rdzewieć od spodu (z góry do końca było bezproblemowo), ale wtedy nie zdawałem sobie sprawy z tego co to może oznaczać. Kupiłem go na wiosnę, a na jesień zrobiłem kompleksową konserwację podwozia. Miało być łatwo, a jak lakiernik się za niego wziął, to powiedział, że dobrze, że się za niego zabrałem, bo miejscami było naprawdę źle. Konserwacja wystarczyła na 2 lata, potem zaczęły się standardowe problemy – błotniki przód i tył. Przez kolejne 2 lata w naprawy lakiernicze włożyłem ~2500 PLN (na szczęście to znajomy i mam dobre ceny). Strasznie wkurzająca sprawa, ale z drugiej strony, nic innego z tym samochodem się nie działo. dokładnie nic, poza eksploatacyjnymi wymianami. Teraz oczami (bo chyba nie rozsądkiem skoro miałem rdzewiejący samochód) kupiłem sobie mazde 3 z 2004, która podobno jest w niezłym stanie i nie rdzewieje od spodu (jak oglądałem ją od spodu wygląda znacząco lepiej niż almera na koniec).

Tyle tytułem wstępu. Teraz kilka rad od użytkownika rdzewiejącego samochodu:
1. Nie czekaj. to podstawowa zasada. jak widzisz cokolwiek to zaczynasz walkę – no ewentualnie doczekaj do końca zimy, ale postęp rdzewienia będzie zastraszający.
2. Jeśli masz możliwość to wymień rdzewiejący element i daj do lakierowania. Można kupić w miare sensowne zamienniki za trochę ponad 100 zł – wymagają one dodatkowej powłoki zabezpieczającej, ale sensowny lakiernik będzie wiedział co z tym zrobić.
3. Szybko walcz z progami – przez to, że czekałem na zastrzyk kasy, ostatni próg (zewnętrzny) miałem prawie w połowie nowy bo nie było do czego się wspawać.
4. Zaprawki – wielu nie lubi ze względów estetycznych, ale jak samochód zaczyna rdzewieć, lepiej zrobić porządną zaprawkę niż kiepsko zająć się całym elementem.

a najlepiej niestety zrobić konserwację jak tylko się pojawi problem i zacząć rozglądać się za wymianą samochodu.
tyle ode mnie
Początkujący
 
Od: 14 paź 2013, 15:36
Posty: 12
Auto: Mazda 3 BK sedan, Z6, 2004

Postprzez buzia » 18 paź 2013, 11:30

Witam

Planuje zakup mazdy 3, przeglądam oferty, analizuje zakup po każdym względem ale zastanawiam się jak to jest z rdzą w M3 ale w modelu z roku 2007.

Ma ktoś doświadczenia z modelem z tego roku i ewentualną korozją lub jej brakiem? Ciekaw jestem czy w przypadku modeli z 2007 roku to koncern Mazda wyciągnął wnioski i coś z tym zrobił.

Będę wdzięczny za opinie.

Pozdrawiam
Marcin
buzia
 

Postprzez bjorm » 18 paź 2013, 15:46

weź to na logikę, w 2007 roku nie było większych problemów/relacji/raportów o rdzy z roczników najmłodszych 2003/2004 więc pewnie zabezpieczenie jest takie samo jak w młodszych. na lepsze zabezpieczenie liczyłbym dopiero od modelu BL czyli od 2009 roku.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 10:05
Posty: 315 (1/2)
Skąd: WLKP/LUB
Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.

Postprzez Marcis » 19 paź 2013, 17:45

buzia napisał(a):Witam

Planuje zakup mazdy 3, przeglądam oferty, analizuje zakup po każdym względem ale zastanawiam się jak to jest z rdzą w M3 ale w modelu z roku 2007.

Ma ktoś doświadczenia z modelem z tego roku i ewentualną korozją lub jej brakiem? Ciekaw jestem czy w przypadku modeli z 2007 roku to koncern Mazda wyciągnął wnioski i coś z tym zrobił.

Będę wdzięczny za opinie.

Pozdrawiam
Marcin


Jeśli kupisz auto to od razu zrób pełną konserwację podwozia i częściowo nadwozia, później na wiosnę sprawdzaj stan w razie czego przed kolejną zima możesz zrobić lekka konserwację. Każde auto jak jest dobrze zabezpieczone korozja nie weźmie. I obowiązkowo chlapacze. Tata kiedyś miał kilka maluchów i na każdym miał chlapacze i konserwacje i te maluchy się naprawdę dobrze trzymały. Później kupił nowego z salonu i nie zabezpieczał i nie miał chlapaczy. Po pierwszej zimie próg z prawej strony poleciał i żarło podłogę. Wcześniej miałem 323f BA i też zrobiłem konserwację i ori chlapacze. W tej nie mogę założyć chlapaczy bo wersja GTA i ma nakładki na progi ale też jakoś dopasuje chlapacze by ładnie wyglądały.
z doświadczenia wiem i z tego co widziałem że kto auto konserwuje i dba co rok o blachy, to auto naprawdę jest w dobrym stanie. Powiedzieć można tyle: Jak się dba, tak się ma.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez bjorm » 27 paź 2013, 01:05

ok, ruda weszła na drzwi, po zimie pewnie z 2kzł trzeba będzie wydać, żeby purchle zrobić, a pewnie po roku albo po połowie wyjdzie obok następny ale ok – zna ktoś w poznaniu/zielonej górze (+/– 50m) dobrego blacharza?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 10:05
Posty: 315 (1/2)
Skąd: WLKP/LUB
Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.

Postprzez robertres » 28 paź 2013, 17:57

Witam
Jestem tu nowy i mam pytanko. Ruda mi przyatakowała miskę olejową, powoli się zaczyna pocić. Z tego co wiem (obdzwoniłem wielu ludzi handlujących częściami) to nie ma niby zamienników. Ale dzis na allegro znalazłem zamiennik, nowy i zaskakująco tani:
http://allegro.pl/miska-olejowa-mazda-3 ... 39327.html
Czy może ktoś mi doradzi, czy może miał ktoś do czynienia z podobnym zamiennikiem, czy nie jest to jakiś szmelc?
Z góry dzieki za info
robertres
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323