Mazda3 (BK) – Korozja
również pisałem w moim wątku, że ją tam znalazłem. kolega z sedanem również pisał, że ją tam widział.
- Od: 6 lis 2011, 10:05
- Posty: 315 (1/2)
- Skąd: WLKP/LUB
- Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.
Ja mam sedana i gryzie go dosłownie wszędzie. Nie ma reguły czy to sedan czy HB.
Drobne ogniska na masce wszystkich drzwiach na bocznych blachach jak i przy spływach z drzwi, [jaka?] klapa pod dodatkowym światłem + przy rogu lampy i znaczku mazdy, no i nieszczęsne błotniki a i ostatnio mimo konserwacji znalazłem pod otarciami z listwy ozdobnej która jest na progu od strony kierowcy ta czarna listwa jak otworzymy drzwi. Najlepsze w tym jest to że lakier jest tam tak cięki że paznokciem go zdrapać można a miejscami palcem przejechałem i odchodził totalna porażka dlatego odkładam na malowanie całego auta.
Drobne ogniska na masce wszystkich drzwiach na bocznych blachach jak i przy spływach z drzwi, [jaka?] klapa pod dodatkowym światłem + przy rogu lampy i znaczku mazdy, no i nieszczęsne błotniki a i ostatnio mimo konserwacji znalazłem pod otarciami z listwy ozdobnej która jest na progu od strony kierowcy ta czarna listwa jak otworzymy drzwi. Najlepsze w tym jest to że lakier jest tam tak cięki że paznokciem go zdrapać można a miejscami palcem przejechałem i odchodził totalna porażka dlatego odkładam na malowanie całego auta.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Ja jestem zdania, że jeżeli kropek101 będziesz chciał malować całe auto to zastanów się najpierw nad tym czy nie wspawać reparaturek w miejsca dziabnięte przez korozję (błotniki z przodu i z tyłu). Wiem z własnego doświadczenia, że zdzieranie do gołej blachy i ponowne malowanie nie na długo pomoże. U mnie po 4 miesiącach, po zimie, w miejscach poprawianych przez lakiernika znowu wyszły drobne bąble, więc taka zabawa nie ma sensu a jest tylko stratą pieniędzy.
Następnym razem dam do zrobienia reparaturki ze zdrowej blachy i powinno pomóc na dłużej.
Następnym razem dam do zrobienia reparaturki ze zdrowej blachy i powinno pomóc na dłużej.
- Od: 6 kwi 2011, 09:32
- Posty: 429 (1/1)
- Skąd: Wlkp
- Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18
kropek101 napisał(a):Ja mam sedana i gryzie go dosłownie wszędzie
no to ja się cieszę, że nie mam aż takich problemów.
Oczywiście te z błotnikami, czy wewnętrzną stroną drzwi czy nawet progami (powierzchownie) usunąłem już wcześniej.
wcześniej czy później, zrobione czy nie, rdza będzie wyłazić, ona wychodzi z samej struktury blachy więc nic jej nie zatrzyma.
- Od: 6 lis 2011, 10:05
- Posty: 315 (1/2)
- Skąd: WLKP/LUB
- Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.
Pytałem już kilku lakierników i w mojej okolicy za całe auto w tym samym kolorze około 5tyś i daje gwarancje chyba na 2 lata że nic nie wyjdzie a chce malować też z innego powodu niedawno przeszło u mnie gradobicie i chce się pozbyć dołków z karoseri
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Obecnie są sposoby usuwania wgnieceń po gradobiciu bez szpachli i malowania właśnie przerabiam temat bo mnie też to spotkało i chyba wyjdzie taniej niż 5 koła ,całe szczęście że miałem AC
Swoją drogą ciekawe jest to że jadący za mną pancerwagen golf 4 nie miał ani śladu po gradobiciu ,czyżby nazwa zobowiązywała 


hm, no nie wiem jak wy ale ja chyba bym już nie wydał 5kzł za auto warte maks 20kzł. w sensie silnika, zawieszenia gdybym musiał to ok, ale na rudą nie wydałbym tyle bo to po prostu bez sensu (dla mnie).
ciekawe jak po takich gradobiciach wyglądać będą CX-5, 6 GJ i najnowsza 3. bardzo mnie to ciekawi czy np nie będzie dziurawić dachu skoro w BK są "tylko" wgniecenia
ciekawe jak po takich gradobiciach wyglądać będą CX-5, 6 GJ i najnowsza 3. bardzo mnie to ciekawi czy np nie będzie dziurawić dachu skoro w BK są "tylko" wgniecenia

- Od: 6 lis 2011, 10:05
- Posty: 315 (1/2)
- Skąd: WLKP/LUB
- Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.
Wiem że usuwają bez szpachli wgniotki ale musiał bym najpierw zapłacić za usunięcie wgniotek a potem malować tak za jednym razem mam wszystko.
Wacha8
Nowe pancerwageny już też nie są tak odporne znajomy ma pancerwagena VI i też ma wgniecenia.
Ja okrywałem czym tylko się dało (koce,ręczniki itp) akurat byłem na etapie budowy wiaty na 2samochody i nie zdążyłem z dachem. Oczywiście mam AC więc czekam na kasę. W sumie to obiło mi 2 auta ale 2go nie okryłem niczym i ma tylko kilka wgniotek i musiałem szukać bo prawda jest taka że na jasnym lakierze nie widać tego tak mocno.
Wacha8
Nowe pancerwageny już też nie są tak odporne znajomy ma pancerwagena VI i też ma wgniecenia.
Ja okrywałem czym tylko się dało (koce,ręczniki itp) akurat byłem na etapie budowy wiaty na 2samochody i nie zdążyłem z dachem. Oczywiście mam AC więc czekam na kasę. W sumie to obiło mi 2 auta ale 2go nie okryłem niczym i ma tylko kilka wgniotek i musiałem szukać bo prawda jest taka że na jasnym lakierze nie widać tego tak mocno.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
- Od: 6 lis 2011, 10:05
- Posty: 315 (1/2)
- Skąd: WLKP/LUB
- Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.
z tego co tam napisałeś że 2miesiace temu tego nie było to no co do 1szej fotki uwierzę ale te drugie to już raczej ma dużo więcej tylko nie widziałeś tego.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
- Od: 6 lis 2011, 10:05
- Posty: 315 (1/2)
- Skąd: WLKP/LUB
- Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.
wacha8 napisał(a):Swoją drogą ciekawe jest to że jadący za mną pancerwagen golf 4 nie miał ani śladu po gradobiciu ,czyżby nazwa zobowiązywała
Nie do końca prawda z tą wytrzymałością blach WV. Mój golf 4 też niedawno przeszedł gradobicie i efekt zbliżony do reszty szczęśliwców stojących na parkingu: citroen berlingo, opel corsa, renault scenic, audi a4 i wiele innych.
Jeśli chodzi o rdze to w moim 13 latku rdza dobrała się do tylnej klapy, ale reszta jest ok. Więc tutaj duży plus dla niemców.
Kurde mocno mnie zniechęciliście do zakupu mazdy tą korozją, jeszcze jak ceny nowej będą wysokie to chyba wezmę Civica.
- Od: 8 lip 2013, 10:59
- Posty: 12
- Auto: VW Golf IV 1,9 tdi
wacha8 napisał(a):Kurde mocno mnie zniechęciliście do zakupu mazdy tą korozją, jeszcze jak ceny nowej będą wysokie to chyba wezmę Civica.
a skąd założenie że nowa mazda będzie mieć taki problem jak BK? BL jest dopiero od 4 lat na rynku i chyba nie ma na razie z nią problemów z korozją (jeśli się mylę, proszę o sprsotowanie) więc nie ma co gdybać na temat BJ.
a tak btw, równoległe wypusty civici do mazdy3 także miały problemy z blachą.
- Od: 6 lis 2011, 10:05
- Posty: 315 (1/2)
- Skąd: WLKP/LUB
- Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.
no rzeczywiście na temat BL jeszcze nie słychać narzekania w temacie rdzy, jeśli w ciągu kolejnych powiedzmy dwóch lat problem nie wypłynie to można wysunąć wniosek, że mazda uporała się z problemem. A wtedy jest nadzieja dla nowej m3.
Co do civiców to problem rdzy występował w VII gen., od czasu "ufo" (2005?!) sytuacja uległa znacznej poprawie.
Co do civiców to problem rdzy występował w VII gen., od czasu "ufo" (2005?!) sytuacja uległa znacznej poprawie.
- Od: 8 lip 2013, 10:59
- Posty: 12
- Auto: VW Golf IV 1,9 tdi
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość