Mazda3 (BK) – Nasze wrażenia i opinie

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez DeadlY » 12 cze 2008, 15:21

no dobra stalem sie szczesliwym posiadaczem MAZDY 3 jakies 10 tys km temu i mysle ze czas juz na jakies wrazenia z uzytkowania i tym podobne
ale na poczatek dziekuje wszystkim ktorzy pisali na temat mazdy, te mniej ite bardziej obiektywne opinie, wszystkie byly dla mnie bardzo cenne przy zakupie i w dalszym uzytkowaniu.
podziekowania "kocio" za uwagi na pw
samochod: Mazda 3 bk 2.0 benzyna 150 KM top rok 2003 skrzynia manualna
sprowadzony z niemiec a dokladnie z WOLFSBURGA czyli stolicy Audi i VW ;)
przejechalem jak na razie 10 tys km
stan licznika 80 pare tysiecy km ;) (szykuje sie na przeglad po 80tys – bede bardzo wdzieczny jesli ktos mi poleci serwis w 3miescie lub okolicach)
samod mial jakas drobna usterke ale o tym napisze dalej
posiadal takze jakas mala ryske na drzwiach, ale dzieki zyczliwosc ludzkiej jest ona 3 razy wieksza i gleboka, a dzieki gracji i fenomenalnym zdolnoscia kierowcow posiada juz solidne rysy na tylnym i przednim zderzaku (na razie z lewej, czekam niecierpliwie na odwaznego ktory zrownowazy wyglad samochodu i porysuje prawa strone ;) )
na poczatek napisze cos niecos o silniku, ukladzie kierowniczym, zawieszeniu itp
nastepnie o reszcie
a potem o innych rzeczach ;)
ostrzegam ;) ze opis ktory zamieszcze sa to moje odczucia (na tyle ile dam rade beda obiektywne) powstaly na podstawie uzytkowania Mazdy o ktorej pisze i innych samochodow wczesniej, ktorymi przejechalem ponad 10 tys km, a bylo ich kilka ;), ze niektore rzeczy moga dotyczyc tylko mojego samochodu i ze czasami robie bledy ortograficzne ;)
Ostatnio edytowano 12 cze 2008, 18:05 przez DeadlY, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez DeadlY » 12 cze 2008, 18:02

to lecimy
SILNIK:
2.0 benzyna 150 KM bardzo fajna jednostka (jak na razie), "pasuje" do tego modelu, samochod bardzo dobrze przyspiesza (nie ukrywam ze nie pogardzilbym dodatkowymi 30-stoma KM ale to co jest przynajmniej na razie wystarcza do zaspokojenia mojej rzadzy mocy ;) ), silnik jest elastyczny – nie trzeba mocno „wajchowac”, potrafi być oszczędny.
Ogolnie silnik na duzy plus, jest atutem tego samochodu
[ Czasami przy dodawaniu gazu ma male „drgawki”, wydaje mi się ze to swiece (zmieniam je na dniach), ale na razie nie mam pewności, jak wymienie napisze czy pomoglo. Jeśli ktoś ma lub miał podobne objawy będzie milo jak cos o tym napisze. ]


SKRZYNIA BIEGOW:
5 biegowa manualna. Bardzo dobrze dopasowane do silnika i masy pojazdu (wrecz rewelacyjnie), min dzieki niej samochod jest taki elastyczny, ale brakuje 6 biegu.
Dla mnie jest to mocno odczuwalne. Czasami „piluje” troszke samochod, jade szybko (nie napisze ile ;) ), ale nie az tak bardzo szybko na 5 biegu i silnik troszke wyje, az się prosi żeby włączyć kolejny bieg. Moim zdaniem z 6 biegiem zwiększyłby się komfort i spadlo troszke spalanie w trasie
Wszystkie biegi wchodza bez problemu (jedynka czy stoje czy jade „wskakuje” jak nalezy), ale tak opornie – „wadza” przy wrzucaniu. Jest to niemile (nawet bardzo) i niewygodne. Tutaj spodziewałem się o wiele wiecej od Mazdy. Jednak nie mam pewności czy to nie wina sprzęgła, nie wiem czy u was tez, ale u mnie ma tendencje do robienia „żabki”, trzeba naprawde delikatnie nim operowac, lub zlego ustawienia lewarka skrzyni biegow.
Ogolnie skrzynia to tak srednio mi wychodzi – ma bardzo duze zalety ale tez bardzo duze wady.


ZAWIESZENIE I UKŁAD KIEROWNICZY:
Na wyroznienie zasluguje układ kierowniczy. Jest precyzyjny, dzięki czemu autko bardzo dobrze się prowadzi i swietnie się je „czuje”.
Zawieszenie jest twarde, dobrze „trzyma” w zakretach. Na rownych nawierzchniach smochod prowadzi się pieknie. Nie „przepada” za nierównościami w zakretach tyczy się to szczególnie krotkich poprzecznych nierówności (ktos już o tym pisal na forum). Czasami potrafi zabujać nieprzyjemnie na zakrecie i wtedy przód samochodu lubi uciekac do zewnętrznej, ale podkreślam dzieje się tak przy poprzecznych nierównościach polaczonych z szybka jazda.
Ogolnie samochod zachowuje się raczej neutralnie. Raz „zarzucilo mi pupę”, wjechałem w krotki zakret 90 stopni z prędkością 90 km/h, ale jedna mala kontra i autko pieknie wróciło na tor jazdy bez zadnych problemow. Warto zaznaczyc ze troszke za „gleboko” wjechałem w ten zakret.
Mazda 3 ma stosunkowo wysoko ułożony srodek ciężkości i trzeba sobie zdawac z tego sprawe. Osobiście wolałbym żeby byl nizej, ale tak nie jest i mimo tego samochod „zachowuje” się dobrze.
Ogolnie zawieszenie na rownej drodze zachowuje się swietnie, na niektórych nierównościach przy większych prędkościach czasami sprawia male problemy, ale bez tragedii. Jak na razie autko nigdy mnie nie zawiodło, a zdarza mi się pojechac szybciej.
Mówiąc krotko zawieszenie na plus i to wcale nie maly ;)

Nastepna czesc przy nastepnej okazaji
Pozdrawiam.
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez DeadlY » 14 cze 2008, 14:58

to i ciag dalszy:
HAMULCE:
reaguja na "dotkniecie", auto staje w miejscu :) podczas hamowania mazda jest stabilna (na skreconych kolach tez), bylem mile zaskoczony nimi, bardzo mi sie podoba ze sa "ostre" i bardzo skuteczne
to mocna strona tego samochodu

WNETRZE:
pierwsza rzecz jaka wpada w oko to zegary – wiele marek powinno sie uczyc i brac przyklad. Sa piekne i czytelne. Ogolnie cale wnetrze jest ladnie zaprojektowane i ergonomiczne, ale mam kilka zastrzezen.
Troche sie czepiam ale niektore szczegoly sa dla mnie wazne – lubie pewnie trzymac rece na kierownicy, sterowane radia bardzo to ulatwia, ale zeby cos przelaczyc musze troszke zmieniac uchwyt-zsunac reke, w innym samochodzie kierownica w tym miejscu byla lepiej wyprofilowana i bylo mi wygodniej. Moze to bzdura ale czuje sie z tym mniej pewnie. Nie podaba mi sie tez sterowanie szybami, ale nie przyciski, nie mam z nimi problemow (kwestia wyczucia), tylko sa dla mnie troszke za mocno do przodu. Czasami jak chce opuscic szybe to opuszczam tylna. Staram sie to wycwiczyc ale jakos "podsuwa" mi sie pod palce nie ten przycisk.
Mialem pewien problem z ustawieniem fotela, nie moglem znalezc wygodnej pozycji i zdawalo sie ze ogolnie fotele sa niewygodne. Szybko jednak udalo mi sie znalezc odpowiednia pozycje i okazalo sie ze jezdzi sie w nich wygodnie (czesto jezdze w dlugie trasy i jest to wazne). Fotele odsuwaja sie gleboko jest duzo miejsca z przodu, z tylu tez nie brakuje. Nie podoba mi sie jednak to ze nie mozna bardziej "wyciagnac" kierownicy. Lubie siedziec troszke dalej od deski zeby wygodniej wyciagnac nogi, ale kierownicy wole miec blisko siebie – wygodniej mi sie kieruje, ale nie ma tragedi i jest ok.
Przydatna jest póleczka pod kierownica po lewej stronie (trzymam tam sluchawke).
Wygodnie jest umiejscowiony reczny po drugiej stronie stronie ;)
Ogolnie samochod dobrze wykonczony dobrymi materialami
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez DeadlY » 14 cze 2008, 15:26

RESZTA:
Slynny pojemnik spryskiwacza cztero litrowy – fakt ze to lipa straszna. Jest niewygodny, maly, zle sie do niego wlewa i to wszystko jest nawet irytujace, ale taki jest :) ja mysle jak go powiekszyc;)
Fajna rzecz ze ta wersja jest z felgami 17" przydatna rzecz, lepiej sie prowadzi, lepiej wyglada i dzieki temu tez mozna tam bylo wlozc wieksze tarcze hamulcowe :D
Nie jestem audiofilem, to co jest jest w miare. Troche boli ze nie mam zmieniarki i tylko jedno cd sie miesci. Szczerze wolalbym lepsze to naglosnienie itd ale mysl o wydaniu ok. 3tys pln skutecznie wzmaga moja satysfakcje tym co mam ;)
Trojeczka ma piekna prezencje i zywe kolory – moja jest niebieska, lakier mieni sie w sloncu az sie buzia sama usmiecha :)
Ogolnie rzecz biorac ten samochod mimo pewnych wad ma duzo zalet. Czerpie duzo satysfakcji z niego
Wczesniej mialem zakupic A4 2.5 tdi, ale kupilem Mazde i ciesze sie z tego ze to wlasnie ta marka i ze to benzyna :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez mr_t » 14 cze 2008, 16:43

DeadlY napisał(a):reaguja na "dotkniecie", auto staje w miejscu :)

Ja mam inne zdanie. Po kilku podbramkowych sytuacjach nie podoba mi się że tak późno reagują i tyle czasu potrzebują na osiągnięcie pełnej mocy. To kwestia braku wspomagania nagłego hamowania. Ostatnimi laty w każdym samochodzie jakim jeździłem było takie coś i teraz w Maździe widzę że brak tego systemu sporo wydłuża drogę hamowania.
DeadlY napisał(a): Czasami jak chce opuscic szybe to opuszczam tylna.

Miałem to samo :] na początku co podjeżdżałem na brami na autostradzie to otwierałem tylną szybę.
DeadlY napisał(a):Fajna rzecz ze ta wersja jest z felgami 17" (...) dzieki temu tez mozna tam bylo wlozc wieksze tarcze hamulcowe

Przerabiałeś układ hamulcowy?
Ja się nad tym zastanawiałem. Chciałem wrzucić Brembo, ale nie bardzo mi się uśmiecha jazda na 17, szczególnie zimą, więc zostanę przy fabrycznych tarczach.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez DeadlY » 15 cze 2008, 15:53

mr_t napisał(a):
DeadlY napisał(a):reaguja na "dotkniecie", auto staje w miejscu :)

Ja mam inne zdanie. Po kilku podbramkowych sytuacjach nie podoba mi się że tak późno reagują i tyle czasu potrzebują na osiągnięcie pełnej mocy. To kwestia braku wspomagania nagłego hamowania. Ostatnimi laty w każdym samochodzie jakim jeździłem było takie coś i teraz w Maździe widzę że brak tego systemu sporo wydłuża drogę hamowania.
DeadlY napisał(a):Fajna rzecz ze ta wersja jest z felgami 17" (...) dzieki temu tez mozna tam bylo wlozc wieksze tarcze hamulcowe

Przerabiałeś układ hamulcowy?
Ja się nad tym zastanawiałem. Chciałem wrzucić Brembo, ale nie bardzo mi się uśmiecha jazda na 17, szczególnie zimą, więc zostanę przy fabrycznych tarczach.


hamulce porownuje do hamulcow z subaru outback – mialem okazje troszke pojezdzic – i wypadaja bardzo dobrze.
wszystko jest w oryginale nic nie przerabialem. sa po prostu wieksze w tej wersji(o ile mi wiadomo). jazda na 17 jest ok zawieszenie jest do tego dostosowane, ale w zime bede jezdzil na 16 stalowych na ktorych mam zimowki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez mr_t » 15 cze 2008, 21:33

DeadlY napisał(a):wszystko jest w oryginale nic nie przerabialem. sa po prostu wieksze w tej wersji(o ile mi wiadomo).

Jeśli nic nie przerabiałeś to masz tarcze 300/280 (mm P/T) – standard dla 2.0 diesla i benzyny. Czyli takie same jak ja. Myślałem że masz większe bo pisałeś że dzięki 17 zmieściły się większe tarcze. Tylko że Twoja Mazda jest lżejsza od mojej o 150kg. Więc nie ma się co dziwić że lepiej hamuje ;)
Poza tym ASO twierdziło że na zimę powinienem kupić felgi 15, patrząc na ilość wolnego miejsca między zaciskiem hamulcowym, a tarczą mam poważne wątpliwości czy felga 15 by tam weszła, wydaje mi się że nie.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez DeadlY » 16 cze 2008, 09:29

150kg to juz spora roznica i na pewno bedzie slabiej, nie jezdzilem zaladowany (jeszcze), ale jesli patrzec na dane na papierze to hamulce sa bardzo dobre co u mnie potwierdza praktyka.
co do felg 15 na snieg pewnie sa lepsze, ale czesto droga jest wyjezdzona i smiga sie po naszych koleinach a wtedy wyzsze opony lubia "nosic' dlatego ja pozostane raczej przy 16.
niestety nie ma zlotego srodka, na wyjezdzonej drodze bede mial lepiej na muldach bede musial jechac wolniej.
Jakie masz zimowki? Chodzi mi o firme i model.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez mr_t » 16 cze 2008, 09:46

Michelin Pilot Alpin PA3 (asymetryczne) 205/55R16. Jeśli chodzi o jazdę po asfalcie to są pod każdym względem OK – jak nie zimówiki ;) Nie wiem co będzie na śniegu. Jak odebrałem samochód to tylko raz jechałem po śniegu i w sumie było OK, ale to za mało żeby coś konkretnego powiedzieć.
Ogólnie ostatnimi laty preferuje zimówki z niezbyt agresynym bieżnikiem. Na codzień jeżdżę po GOP gdzie ulice są wystarczająco dobrze odśnieżone i nie ma problemu z kopnym śniegiem. Z drugiej strony w weekendy jeżdżę w góry i też wszędzie wyjadę – chociaż czasem na kopnym śniegu bywały problemy (ConitWinterContact TS810, Pirelli Sottozero – te są lepsze od Conti w kopnym śniegu).
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez DeadlY » 16 cze 2008, 18:23

ok dzieki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez rsz » 19 cze 2008, 11:37

mr_t napisał(a):Ja mam inne zdanie. Po kilku podbramkowych sytuacjach nie podoba mi się że tak późno reagują i tyle czasu potrzebują na osiągnięcie pełnej mocy. To kwestia braku wspomagania nagłego hamowania. Ostatnimi laty w każdym samochodzie jakim jeździłem było takie coś i teraz w Maździe widzę że brak tego systemu sporo wydłuża drogę hamowania.

Nie spodziewam się, że wreszcie napiszesz cos pozytywnego n/t "3", ale skąd bierzesz te wywody o braku wspomagania nagłego hamowania? W kilku miejscach (pomijam "świetną" stronę mazda.pl) znalazłem info, że montuje się ABS+EBD+BAS (mechaniczny).
Początkujący
 
Od: 14 cze 2007, 09:31
Posty: 21
Skąd: W-wa
Auto: M3 BK 1.6 MZ-CD, M2 DE 1.5 MZR

Postprzez mr_t » 19 cze 2008, 12:03

rsz napisał(a):Nie spodziewam się, że wreszcie napiszesz cos pozytywnego n/t "3", ale skąd bierzesz te wywody o braku wspomagania nagłego hamowania? W kilku miejscach (pomijam "świetną" stronę mazda.pl) znalazłem info, że montuje się ABS+EBD+BAS (mechaniczny).

A skąd masz takie info? Wg. mnie nie ma wspomagania nagłego hamowania.
Po 1 mam w domu 2 samochody ze wspomaganiem nagłego hamowania, mój poprzedni też miał. W całej tej trójce po gwałtownym naciśnięciu hamulca jest bardzo duża różnica w sile hamowania uzyskiwanej w początkowej fazie w porównaniu do Mazdy (chociaż 2 samochody mają mniejsze tarcze, a trzeci takie same, ale jest cięży od Mazdy o jakieś 250kg). Ta różnica jest tak duża, że dostrzeże ją każdy, a nie tylko doświadczony kierowca – nawet pasażer poczuje. Tamte samochody bez porównania szybciej uzyskują wyższą siłę hamowania – przy gwałtownym zdjęciu nogi z pedału gazu i naciśnięciu na hamulec samochód hamuje z pełną siłą zanim kierowca zdąży docisnąć hamulec do oporu.
Po 2 ani w moim katalogu nie piszą o wspomaganiu hamowania, ani na niemieckiej www Mazdy.
Po 3 rozmawiałem na ten temat w ASO i mi potwierdzili że nie ma.

Samochód ma ABS+EBD, DSC/TCS.

A jeśli chodzi o zalety – tu jest problem – im dłużej jeżdżę tym więcej wad zauważam.

Tyle co wymyśliłem teorię (w innym wątku) wyjaśniającą być może przyczynę dużej (w moim odczuciu) wrażliwości samochodu na zmianę obciążenia podczas jazdy w zakręcie/ łuku z większymi prędkościami (np. puszczenie gazu, zacieśnienie zakrętu, czy tym bardziej hamowanie). Nie chodzi tylko o zły bilans mas (u mnie przód bez mała 2x cięższy od tyłu) ale o zbiornik paliwa i prawdopodobny brak brak grodzi, lub ich złe rozmieszczenie. Poza tym jak samochód reaguje na zmianę obciążenia wskazywałoby na to "chlupotanie" paliwa w baku (zresztą to chyba dotyczy też M6).
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez rsz » 19 cze 2008, 13:05

Ad.1 Z Twoimi subiektywnymi odczuciami nie będę polemizował.
Ad.2 Proszę bardzo, może być z Mazda.de (Kolejno: Daten und Preise, Ausstattung, Sicherheit, [b]Antiblockiersystem (ABS) mit mechanischem Bremsassistenten)
Ad.3 Wiedza teoretyczna pracowników ASO nie jest dla mnie wykładnią.

P.S. Przeczytałem ten inny wątek i znowu dziwna sprawa, ale ja u siebie nigdy nie słyszałem przelewania się paliwa w baku.
Początkujący
 
Od: 14 cze 2007, 09:31
Posty: 21
Skąd: W-wa
Auto: M3 BK 1.6 MZ-CD, M2 DE 1.5 MZR

Postprzez mr_t » 19 cze 2008, 13:56

rsz napisał(a): (ABS) mit mechanischem Bremsassistenten)

Nie wiem jaki system kryje się pod ich "mechanicznym asystentem hamowania", dla mnie to wspomaganie nagłego hamowania nie jest, a jeśli jest to jest ono całkowicie nieskuteczne w porównaniu do 3 innych marek samochodowych jakie "ja" miałem i 1 innej którą jechałem. W tych samochodach, samochód zaczyna hamować z maksymalną siłą dosłownie zanim kierowca zdąży wcisnąć hamulec do oporu (przy gwałtownym zdjęciu nogi z gazu i naciśnięciu na hamulec).

System działa tak że już w chwili gwałtownego zdjęcia nogi z gazu układ hamulcowy "przygotowuje się" i z chwilą dosłownie lekkiego dotknięcia pedału hamulca w układzie hamulcowym wytwarza się natychmiastowo max ciśnienie. Ciśnienie to jest utrzymywane aż kierowca nie puści całkowicie pedału hamulca – przy lekkim puszczeniu hamulca nadal jest max ciśnienie (takie zabezpieczenie przed "dziadkami" co nie ufają ABSom i uważają że tylko pulsacyjne hamowanie może ich uratować).
Inaczej to działa u mojego ojca – ale tam jest tak cholernie skomplikowany układ hamulcowy (są 4 niezależnie działające zaciski sterowane elektronicznie). Układ jest na tyle skomplikowany i kosztowny, że nawet sam Merc się z niego wycofał pozostawiając go jedynie w SLkach gdzie liczą się tylko osiągi a nie cena. Za to trzeba przyznać że jest niesamowicie skuteczny w każdych warunkach.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez mr_t » 20 cze 2008, 09:43

DeadlY napisał(a):(...) wniosek masz jakies zlozone z 2 moze wiecej samochodow badziewie ktore jest krzywo zespawane i stad problemy

Tylko że ja nie kupiłem "igły" sprowadzonej z zagranicy w super stanie z rewelacyjnie niskim przebiegiem za 50% ceny rynkowej, ale kupiłem fabrycznie nowy samochód z salonu.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez DeadlY » 20 cze 2008, 17:59

mr_t napisał(a):Tylko że ja nie kupiłem "igły" sprowadzonej z zagranicy w super stanie z rewelacyjnie niskim przebiegiem za 50% ceny rynkowej, ale kupiłem fabrycznie nowy samochód z salonu.

kiedys znajomy tez kupil fabrycznie nowy a przy stluczce posypal sie mu z samochodu szpachel. nie mam pojecia jak u ciebie to wszystko sie dzieje ale masz chyba faktycznie cos nie tak z samochodem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez mr_t » 20 cze 2008, 21:14

DeadlY napisał(a):(...) nie mam pojecia jak u ciebie to wszystko sie dzieje ale masz chyba faktycznie cos nie tak z samochodem

Tylko, że sporo moich zastrzeżeń potwierdziło innych użytkowników, niektóre z nich nawet użytkownicy 6 (skrzynia biegów). Ogólnie nie jestem tu od tego żeby ten samochód wychwalać, czy też ganić, ale jeśli w 1 samochodzie nałoży się na siebie wiele drobnych niedociągnięć to ogólna ocenia całości jest niska. Niektóre rzeczy może potwierdzić, lub im zaprzeczyć tylko użytkownik posiadający taki samochód jak ja tj. ten silnik w tej budzie. Jeśli ktoś ma inny silnik w tej budzie, albo ten sam silnik w innej budzie to jego samochód z racji masy całkowitej i jej rozkładu będzie się w pewnych, szczególnie krytycznych sytuacjach zachowywał inaczej niż mój.
Do tego weź pod uwagę że chyba w 2 kwartale 2007 mazda wprowadziła pewne modyfikacje (głownie zawieszenia) w 3, więc to jeszcze bardziej zawęża grono użytkowników którzy jeżdżą tym czym ja.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez DeadlY » 22 cze 2008, 15:57

mr_t napisał(a):Do tego weź pod uwagę że chyba w 2 kwartale 2007 mazda wprowadziła pewne modyfikacje (głownie zawieszenia) w 3, więc to jeszcze bardziej zawęża grono użytkowników którzy jeżdżą tym czym ja.

tzn ze modyfikacje sa na gorsze? troche to dziwne by bylo. z potwierdzaniem to jeszcze wiecej uzytkownikow nie potwierdza tego co piszesz takze to nie jest dobry przyklad.
a nie jest troche tak ze przesadzasz z tymi wadami? nie za bardzo dramatyzujesz przypadkiem? nie ma samochodow bez wad.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez mr_t » 23 cze 2008, 09:25

To będzie max OT i powinno się to raczej znaleźć w opiniach o M3, ale jak pytasz to odpowiadam:

DeadlY napisał(a):tzn ze modyfikacje sa na gorsze?

Nie zawsze nowsze oznacza lepsze. Nie raz producenci wycofywali się z różnych nowinek które w praktyce nie sprawdziły się tak dobrze jak na monitorze komputera. Modyfikacja polegała na utwardzeniu zawieszenia, na naszych kartofliskach zwanych drogami nie koniecznie jest to dobre.
DeadlY napisał(a):jeszcze wiecej uzytkownikow nie potwierdza tego co piszesz takze to nie jest dobry przyklad.

Po 1 mało kto umie powiedzieć że jest coś nie tak z samochodem który ma – dla większości facetów opinia o ich samochodzie jest ważniejsza niż opinia o ich penisie, a to że mają najlepszego to "oczywiste". Po 2 _nikt_ nie ma na tym forum M3 z 2.0 dieslem. Po 3 jednak tych zgadzających się trochę jest.
DeadlY napisał(a):a nie jest troche tak ze przesadzasz z tymi wadami? nie za bardzo
dramatyzujesz przypadkiem? nie ma samochodow bez wad.

Nie nie ma samochodu bez wad. Ale M3 z 2.0 dieslem to bez mała idealnie beznadziejny samochód. Kompletnie nie nadaje się do jazdy w typowo miejskim ruchu (byle jaka skrzynia, stosunkowo ciężko działające sprzęgło i kierownica, brak możliwości wypalenia się DPF – wyjeżdżać specjalnie po za miasto żeby "przewieźć" samochód??!!), średnio sprawdza się w trasie – przy autostradach nawet przy przepisowej prędkości 130km/h jest jak dla mnie za głośno, a im szybciej tym gorzej. A jeśli chodzi o jazdę trasą typu polskiego (jeden pas w jedną stronę) – to stosunkowo twarde zawieszenie daje pewien dyskomfort (to nie tylko moja opinia, ale i pasażerów). No i tu stosunkowo mały bak, szczególnie jak na spalanie = konieczność tankowania co 500km. Więc może jazda "agresywno-sportowa"... kpiny – kłania się skrzynia biegów, do tego DPF tego raczej nie lubi. Na koniec dorzuć sobie spore spalanie – ostatnio służbowo jechałem do DE, wziąłem mamy cytrynę bo nie miałem ochoty słuchać na autostradzie huku powietrza w swojej Mazdzie. Przy VTSie wyszło mi średnie spalanie 9,2/100 (2.0 benzyna)– taka sama jazda mazda 8,7... 0,5litra mniej to kpina, tym bardziej że przyśpieszenie mazdy do cytryny ma się nijak.

Do byle jakiej skrzyni biegów (1 i 2) już się przyzwyczaiłem, na 2 mam już sposób. Ciężko pracujące sprzęgło i kierownica na parkingu nawet jakoś bardzo mi nie przeszkadza, huk powietrza staram się ignorować. Zachowanie samochodu w zakręcie przy szybkiej jeździe – mniej więcej nauczyłem się przewidywać, da się z tym żyć. Niedopracowane detale jak: siatka w bagażniku która nic nie trzyma – olewam, siatkę już wiem jak przerobić żeby wreszcie zaczęła spełniać swoje zadanie – jak tylko zrobię to dam tu na forum fotki co i jak wykombinowałem, może ktoś skorzysta, zaoszczędzi 200zł i będzie miał siatkę która coś trzyma. Innych super rozwiązań do których już się przyzwyczaiłem jest więcej, ale to nie o to chodzi żeby samochód miał precyzyjnie działający układ kierowniczy i fajnie wyglądające wnętrze i... i na tym kończyły się jego zalety, bo później to już kwestia wad i kompromisów.

Uważam że sposób w jaki Mazda ma wykonany DPF jest fatalny – mam znajomych z nowymi samochodami z podobnym badziewiem w wydechu i żaden z nich nie myśli o tym. Po prostu jeżdżą, urządzenie jest dla nich "przeźroczyste", tak jak klima – włączają i mają zimno, nie myślą czy sprężarka da sobie radę, czy może lepiej aż tak nie chłodzić, czy może trochę bardziej, czy jechać tak szybko, czy wolniej... i ja tak chcę tak samo, chcę wcisnąć gaz i nie myśleć czy za chwile nie będę musiał jechać do ASO i wyskoczyć z kilkunasty tys. bo DPF się rozleciał.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez DeadlY » 23 cze 2008, 18:28

mr_t powiedz mi bo mnie to intryguje tak ciagle sie chwalisz ze tak szybko jezdzisz i takie tam i ze lepiej zaplacic wiecej i miec cos dobrego a nie kompromis itp
to dlaczego kupiles diesla??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323