to lecimy
SILNIK:
2.0 benzyna 150 KM bardzo fajna jednostka (jak na razie), "pasuje" do tego modelu, samochod bardzo dobrze przyspiesza (nie ukrywam ze nie pogardzilbym dodatkowymi 30-stoma KM ale to co jest przynajmniej na razie wystarcza do zaspokojenia mojej rzadzy mocy

), silnik jest elastyczny – nie trzeba mocno „wajchowac”, potrafi być oszczędny.
Ogolnie silnik na duzy plus, jest atutem tego samochodu
[ Czasami przy dodawaniu gazu ma male „drgawki”, wydaje mi się ze to swiece (zmieniam je na dniach), ale na razie nie mam pewności, jak wymienie napisze czy pomoglo. Jeśli ktoś ma lub miał podobne objawy będzie milo jak cos o tym napisze. ]
SKRZYNIA BIEGOW:
5 biegowa manualna. Bardzo dobrze dopasowane do silnika i masy pojazdu (wrecz rewelacyjnie), min dzieki niej samochod jest taki elastyczny, ale brakuje 6 biegu.
Dla mnie jest to mocno odczuwalne. Czasami „piluje” troszke samochod, jade szybko (nie napisze ile

), ale nie az tak bardzo szybko na 5 biegu i silnik troszke wyje, az się prosi żeby włączyć kolejny bieg. Moim zdaniem z 6 biegiem zwiększyłby się komfort i spadlo troszke spalanie w trasie
Wszystkie biegi wchodza bez problemu (jedynka czy stoje czy jade „wskakuje” jak nalezy), ale tak opornie – „wadza” przy wrzucaniu. Jest to niemile (nawet bardzo) i niewygodne. Tutaj spodziewałem się o wiele wiecej od Mazdy. Jednak nie mam pewności czy to nie wina sprzęgła, nie wiem czy u was tez, ale u mnie ma tendencje do robienia „żabki”, trzeba naprawde delikatnie nim operowac, lub zlego ustawienia lewarka skrzyni biegow.
Ogolnie skrzynia to tak srednio mi wychodzi – ma bardzo duze zalety ale tez bardzo duze wady.
ZAWIESZENIE I UKŁAD KIEROWNICZY:
Na wyroznienie zasluguje układ kierowniczy. Jest precyzyjny, dzięki czemu autko bardzo dobrze się prowadzi i swietnie się je „czuje”.
Zawieszenie jest twarde, dobrze „trzyma” w zakretach. Na rownych nawierzchniach smochod prowadzi się pieknie. Nie „przepada” za nierównościami w zakretach tyczy się to szczególnie krotkich poprzecznych nierówności (ktos już o tym pisal na forum). Czasami potrafi zabujać nieprzyjemnie na zakrecie i wtedy przód samochodu lubi uciekac do zewnętrznej, ale podkreślam dzieje się tak przy poprzecznych nierównościach polaczonych z szybka jazda.
Ogolnie samochod zachowuje się raczej neutralnie. Raz „zarzucilo mi pupę”, wjechałem w krotki zakret 90 stopni z prędkością 90 km/h, ale jedna mala kontra i autko pieknie wróciło na tor jazdy bez zadnych problemow. Warto zaznaczyc ze troszke za „gleboko” wjechałem w ten zakret.
Mazda 3 ma stosunkowo wysoko ułożony srodek ciężkości i trzeba sobie zdawac z tego sprawe. Osobiście wolałbym żeby byl nizej, ale tak nie jest i mimo tego samochod „zachowuje” się dobrze.
Ogolnie zawieszenie na rownej drodze zachowuje się swietnie, na niektórych nierównościach przy większych prędkościach czasami sprawia male problemy, ale bez tragedii. Jak na razie autko nigdy mnie nie zawiodło, a zdarza mi się pojechac szybciej.
Mówiąc krotko zawieszenie na plus i to wcale nie maly
Nastepna czesc przy nastepnej okazaji
Pozdrawiam.