Zapalająca się kontrolka poduszki powietrznej
WItam,
Jestem tu nowy, więc proszę o wyrozumiałość, też mam problem z kontrolką od podzuszki.
Jednakże, pogrzebałem pod siedzeniem, nic nie dało. Zajrzałem pod maskę ( nie odkręcałem blachy nad czujnikiem jescze) ale nie widziałem aby był mokry czujnik lub odkryty.
Podłączyłem pod komputer używając programu PCMSCAN ale nie wykrył żadnych błędów.
Znowu kontrolka się włącza a raz nie, powiedziałem "pasażerowi" aby poruszał fotelem ale nie miało to jakiegoś wpływu na kontrolkę (może za słabo?? ).
Nie wiem czy na tym programie można polegać, bo podłączałem inne i wykazywały jakies błędy a ten nie.
Za wszelkie sugestie jestem Bardzo Wdzięczny!!!
Jestem tu nowy, więc proszę o wyrozumiałość, też mam problem z kontrolką od podzuszki.
Jednakże, pogrzebałem pod siedzeniem, nic nie dało. Zajrzałem pod maskę ( nie odkręcałem blachy nad czujnikiem jescze) ale nie widziałem aby był mokry czujnik lub odkryty.
Podłączyłem pod komputer używając programu PCMSCAN ale nie wykrył żadnych błędów.
Znowu kontrolka się włącza a raz nie, powiedziałem "pasażerowi" aby poruszał fotelem ale nie miało to jakiegoś wpływu na kontrolkę (może za słabo?? ).
Nie wiem czy na tym programie można polegać, bo podłączałem inne i wykazywały jakies błędy a ten nie.
Za wszelkie sugestie jestem Bardzo Wdzięczny!!!
- Od: 1 lip 2012, 01:40
- Posty: 19
- Auto: Mazda 3 1.6 Benzyna Saloon 2004
Rozepnij kostki pod fotele, pryśnij wd i sprawdź czy nie masz taśmy izolacyjnej na kablach pod fotelem , bo u mnie okazało się ,że pod fotelem mam oporniki w systemie napinaczy pasów i przy przekładaniu foteli jeden opornik się " naruszył " i wywalało bład najpierw nie zawsze ( opornik czasem dotykał ) jak sie całkiem poluzował kontrolka zapłonęła na amen
Czyli, odłączam akumulator na conajmniej 10 minut, i rozłączam wtyczki, czyszczę styki łączę ponownie.
System napinaczy pasów – masz na myśli aby zdjął osłonę ze słupka przy drzwiach jak to było opisane kilka postów wcześniej?
Oporniki masz na myśli zawinięte taśmą?
Dodam, że w kostce od strony kierowcy mam 3 wtyczki a od posażera 2 – czy ktoś wie do czego jest trzecia w fotelu kierowcy?
System napinaczy pasów – masz na myśli aby zdjął osłonę ze słupka przy drzwiach jak to było opisane kilka postów wcześniej?
Oporniki masz na myśli zawinięte taśmą?
Dodam, że w kostce od strony kierowcy mam 3 wtyczki a od posażera 2 – czy ktoś wie do czego jest trzecia w fotelu kierowcy?
- Od: 1 lip 2012, 01:40
- Posty: 19
- Auto: Mazda 3 1.6 Benzyna Saloon 2004
Napinacze masz pod fotelem takie rurki , kostki są dwie – napinacze i poduszka fotela u kierowcy dodatkowa zapięcia pasów
To, że na czujniku czołowym (pod maską) nic nie widać, to nic nie znaczy.
U mnie wyglądał jak nowy, nawet w środku, a jednak to on był przyczyną. Kupiłem nowy, z forda, założyłem i problem znikł.
Stary rozebrałem na czynniki pierwsze – i nie mam pojęcia dlaczego nie działał.
U mnie wyglądał jak nowy, nawet w środku, a jednak to on był przyczyną. Kupiłem nowy, z forda, założyłem i problem znikł.
Stary rozebrałem na czynniki pierwsze – i nie mam pojęcia dlaczego nie działał.
Świat widziany okiem obiektywu ujawnia niedostrzegane wcześniej kształty i kolory.
www.galeria.advitech.eu
www.galeria.advitech.eu
Jeszcze czekam z odłączaniem wszystkiego bo narazie kontrolka się nie włącza, ale jak się włączy to odłączę akumulator i zacznę grzebać.
Czyli jakbym chciał go wymieniać to tylko odłączam akumulator na co najmniej 10 minut i wtedy odłączam i podłączam nowy?
Czyli jakbym chciał go wymieniać to tylko odłączam akumulator na co najmniej 10 minut i wtedy odłączam i podłączam nowy?
- Od: 1 lip 2012, 01:40
- Posty: 19
- Auto: Mazda 3 1.6 Benzyna Saloon 2004
Witam
Pytanko w temacie rozłączenia kostek foteli. Chcę wyciszyć podłogę i w tym celu muszę je wymontować. Rozumiem, że po rozłączeniu wszelkich kostek muszę poczekać minimum 10 min aby nie mieć problemów z błędami itp. Macie może jeszcze inne cenne wskazówki w tej kwestii ?
pozdrówka
Pytanko w temacie rozłączenia kostek foteli. Chcę wyciszyć podłogę i w tym celu muszę je wymontować. Rozumiem, że po rozłączeniu wszelkich kostek muszę poczekać minimum 10 min aby nie mieć problemów z błędami itp. Macie może jeszcze inne cenne wskazówki w tej kwestii ?
pozdrówka
- Od: 1 lis 2010, 14:29
- Posty: 23
- Skąd: Ząbki
- Auto: Mazda3 2,3l lpg AT 2008r
w instrukcji jest 1 minuta , ciężko jest je rozpiąć pierwszy raz , trzeba uważać żeby nie połamać zatrzasków
To ja też potwierdzę kostkę pod siedzeniem. U mnie prawdopodobne przyczyny problemu były dwie. Pierwsza to taka że kontrolka zapaliła się podczas jazdy w deszczu (zalanie przedniego czujnika) a druga przyczyna to taka że kontrolka zapaliła się przy zabawie na ręcznym:D Trochę mocniej szarpało autem (wtedy akurat poduszki mogą się bardziej przydać:D). Zobaczyłem pod siedzenie i okazało się że kostka wyleciała z mocowania (trzyma się na takiej blaszce przymocowanej pod siedzeniem). Kable wszystkie były ok więc nawet tego nie rozpinałem. Poruszałem kablami i kontrolka zgasła. Zobaczę jeszcze podczas jazdy w deszczu czy znowu się nie zaświeci, ale raczej to było problemem.
- Od: 2 mar 2012, 21:58
- Posty: 50
- Auto: Mazda 3 1,6 citd 2006r
witam wszystkich forumowiczow.moja zona jest posiadaczka trojki od kilku dni.niestety nie zadobrze sprawuje sie ten samochod od samego poczatku naszego uzytkowania.wybaczcie ze odswiezam temat ale objawy jakie tu opisujecie czesciowo pasuja. w pierszych dniach zona zglosila mi usterke migajacych kontrolek wiec podjechalem do niej do pracy i okazalo sie ze gdzies na kolumnie kierownicy lub w zegarach jest zwarcie i migaja kontrolik poduszki i check engine. kontrolki zaczely wariowac na nierownosciach remontowanej drogi. zabralem odrazu zonie samochod i udalem sie podlaczyc go pod kompa.wyskoczylo kilka bledow z czego dwoch nieudalo sie usunc. zatkniecie z masa czujnika zderzeniowego przedniego oraz za duze napiecie na sondzie lambda.dodam ze ow problem wystapil krotko po przestawieniu kolumny kierownicy i pozycji fotela kierowcy.sprawdzilem czujnik i nic niewskazuje na zwarcie,sprawdzilem tasme na kolumnie kierownicy i kostke z kablami pod siedzeniem.nic nie wskazuje mi na wine palacych sie kontrolek. zastanawia mnie to zwarcie- slyszalne bzeczenie z okolicy zegarow gdy kontrolki gasly i sie pojawialy. jesli zwarcie nie bylo na tasmie to czy mozliwe ze powstalo na module sterowania poduszkami pod przednim pulpitem?mile widziane Wasze sugestie. 
-
szmitek66
znalazlem usterke powodujaca zwarcie i wyswietlanie sie kontrolek. kontrolki znikaly i pojawialy sie na nierownej drodze co troche podpowiedzialo mi ze problem polega gdzes na kabelkach za zegarami skad pochodzily odglosy zwarcia. rozebralem zegary i okazalo sie ze jakis pseudo elektryk byc moze chcac ominac wyswietlanie sie jakiejs kontrolki zamontowal opuzniacz czasowy ktory ma je wylaczyc.najwyrazniej marne luty nie wytrzytmaly i to robilo zwarcie.szczescie takie ze blad poduszek i check engine zgasly i niezapamietaly sie, po usunieciu zwarcia mozna stwierdzic czy jest dobrze bez ponownego podlaczenia pod kompa. niesprawdzilem tylko jakie kontrolki zapalaly sie ze ten mechanizm zostal zamontowany. dodam tylko ze przy kupnie samochodu zwrocilem uwage na zacinajaca sie wskazowke obrotow silnika-mysle ze ze ktos poprostu ukradl troche pradu z licznika do czasowego wylacznika.
-
szmitek66
Pytanie do Osób, które wymieniały czujnik poduszki z przodu silnika
czy może być jakaś różnica w końcówkach oznaczenia czujnika AC i AD czy to jest poprostu to samo ?
zamontowany oryginalnie BOSCH
oznaczenia na czujniku:
3M5T-14B006-AC
965 241103
101 FoMoCo
400366
na stronie części do FORDa jest do kupienia:
FORD Indeks: 1352187
Nr fabryczny: 3M5T-14B006-AD
Starsze oznaczenia: 3M5T-14B006-AC / 3M5T-14B006-AB
http://www.ford-esklep.pl/pl_PL/p/Czujn ... -FORD/1509
Dopisano 30 lip 2013, 11:32:
zepsuty czujnik 3M5T-14B006-AC wymieniony na nowy czujnik 3M5T-14B006-AD
działa, ikonka poduszki powietrznej znikła z tablicy ;–)
czy może być jakaś różnica w końcówkach oznaczenia czujnika AC i AD czy to jest poprostu to samo ?
zamontowany oryginalnie BOSCH
oznaczenia na czujniku:
3M5T-14B006-AC
965 241103
101 FoMoCo
400366
na stronie części do FORDa jest do kupienia:
FORD Indeks: 1352187
Nr fabryczny: 3M5T-14B006-AD
Starsze oznaczenia: 3M5T-14B006-AC / 3M5T-14B006-AB
http://www.ford-esklep.pl/pl_PL/p/Czujn ... -FORD/1509
Dopisano 30 lip 2013, 11:32:
zepsuty czujnik 3M5T-14B006-AC wymieniony na nowy czujnik 3M5T-14B006-AD
działa, ikonka poduszki powietrznej znikła z tablicy ;–)
- Od: 3 maja 2012, 12:08
- Posty: 46
- Skąd: Kraków
- Auto: mazda 3 1,6 benz 2004
Parę dni temu zapaliła mi się wspomniana kontrolka, co trochę mnie zaniepokoiło:/ (może temperatura miała coś na to wpływ, gdyż trochę mroźno było ostatnio). Poruszałem kostką pod fotelem pasażera ze zmiennym skutkiem, gdyż w ciągu jednego dnia raz ta kontrolka się paliła a raz nie. Na szczęście od 2 dni kontrolka się nie świeci => więc może faktycznie niska temperatura miała coś z tym wspólnego bądź była to wina kostki.
Jak na razie samochodu nie trzeba zawozić do warsztatu:)
Jak na razie samochodu nie trzeba zawozić do warsztatu:)
Witam
Problem ze świecącą kontrolką (świeci ciągle, nie mruga). Problem pojawił się po ostatniej wymianie filtra kabinowego, ale zmieniałem też ustawienie kierownicy i otwierałem maskę na deszczu.
I teraz nie wiem czy przyczyną jest zawilgocony czujnik zderzeniowy czy może taśma poduchy w kierownicy (a może jeszcze coś innego). Taśma mogła się uszkodzić przy zmianie położenia kierownicy (chyba nie powinna)? A może są tam jakieś wtyczki, które mogły się poluzować?
Jak zdiagnozować uszkodzony czujnik zderzeniowy?
Nie chcę w ciemno kupować zarówno taśmy i czujnika, bo nie potrzebuję części zapasowych...
Sprawdzałem kostki pod fotelami, wszystkie wtyczki są na swoim miejscu. ELM327 nie pokazuje żadnych błędów.
Problem ze świecącą kontrolką (świeci ciągle, nie mruga). Problem pojawił się po ostatniej wymianie filtra kabinowego, ale zmieniałem też ustawienie kierownicy i otwierałem maskę na deszczu.
I teraz nie wiem czy przyczyną jest zawilgocony czujnik zderzeniowy czy może taśma poduchy w kierownicy (a może jeszcze coś innego). Taśma mogła się uszkodzić przy zmianie położenia kierownicy (chyba nie powinna)? A może są tam jakieś wtyczki, które mogły się poluzować?
Jak zdiagnozować uszkodzony czujnik zderzeniowy?
Nie chcę w ciemno kupować zarówno taśmy i czujnika, bo nie potrzebuję części zapasowych...
Sprawdzałem kostki pod fotelami, wszystkie wtyczki są na swoim miejscu. ELM327 nie pokazuje żadnych błędów.
- Od: 18 wrz 2014, 08:38
- Posty: 297 (21/14)
- Skąd: Brzóza
- Auto: Mazda 3 BK Sedan, Z6 1.6, 2004
Jeszcze raz odepnij i pozapinaj na nowo kostki przy bezpiecznikach wymieniałeś filtr to tam bym szukał winy to norma z nimi że coś musi źle zwierać.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
kropek101 napisał(a):Jeszcze raz odepnij i pozapinaj na nowo kostki przy bezpiecznikach wymieniałeś filtr to tam bym szukał winy to norma z nimi że coś musi źle zwierać.
Hmm niby nie odpinałem bezpieczników, ale faktycznie coś mogło się poluzować. Jutro tam zerknę

- Od: 18 wrz 2014, 08:38
- Posty: 297 (21/14)
- Skąd: Brzóza
- Auto: Mazda 3 BK Sedan, Z6 1.6, 2004
U mnie przyczyną był uszkodzony czujnik zderzeniowy. Zaczęło się od losowego występowania i znikania problemu w chłodne, wilgotne dni, potem kontrolka świeciła się cały czas. Na jednym pinie czujnika widoczne były ślady zalania, czujnik miał między pinami bardzo małą rezystancję (ok 15 Ohm). Wymieniłem czujnik na używany (przy pomiarze rezystancji przerwa w obwodzie) i problem zniknął od ręki.
- Od: 21 lis 2022, 15:39
- Posty: 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości