Wentylator – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Wicher » 1 lis 2011, 12:41

A jak przy niskiej temperaturze zewnętrznej po dość długiej jeździe nagle zaczynam zjeżdżać z długiej góry, albo hamuję silnikiem z wysokiej prędkości na 5 biegu, to wskazówka lubi sobie trochę opaść. Ile razy to widzę, tyle razy nie jestem pewien czy to tak ma być...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2011, 18:32
Posty: 297 (0/1)
Skąd: 3miasto
Auto: Megane RS 273 '16

Postprzez akostarek » 1 lis 2011, 12:51

Wicher napisał(a):Ile razy to widzę, tyle razy nie jestem pewien czy to tak ma być...

w poprzednim samochodzie miałem podobnie, mróz + ogrzewanie to na światłach potrafiła wskazówka temp cieczy powędrować w dół. Przy hamowaniu silnikiem czegoś takiego nie spotkałem, a może po prostu nie zwracałem uwagi na wskaźnik temp. W takiej sytuacji nie ma spalania, więc temp będzie trudniej utrzymać.

radzi89 napisał(a):zostaje on w polowie skali bez znaczania czy temperatura jest troche wyzsza lub nizsza.

szkoda, że tak skopali ten wskaźnik

Ogólnie w temacie wentylatora: w 1.6 włącza się chyba przy 98 stopniach <co?> . Mam diesla i wentylator słyszę tylko na postoju (byłem kiedyś zdziwiony co tak dziwnie wyje :P), przy takiej temp jak dzisiaj, włączył mi się tylko raz (korek + ogień do świateł).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Wicher » 1 lis 2011, 13:04

akostarek napisał(a):Przy hamowaniu silnikiem czegoś takiego nie spotkałem, a może po prostu nie zwracałem uwagi na wskaźnik temp. W takiej sytuacji nie ma spalania, więc temp będzie trudniej utrzymać.


Ja się zastanawiam właśnie, czy to nie jest z winy np. nie domykającego się termostatu. Jak było cieplej (tak powyżej 14 stopni), to wskazówka temp była po rozgrzaniu stabilna, zero szans, żeby nawet przy dłuższym hamowaniu silnikiem opadła. Powyżej około 9-10 stopni też były niewielkie szanse na zaobserwowanie tego. W upałach i korkach nie wyszła nigdy poza połowę skali. "Ten typ tak ma", czy "jedź pan termostat wymienić"? :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2011, 18:32
Posty: 297 (0/1)
Skąd: 3miasto
Auto: Megane RS 273 '16

Postprzez akostarek » 1 lis 2011, 13:16

Nie wiem, czy można też tak ślepo ufać wskaźnikowi, trzeba wziąć pod uwagę położenie czujnika temp (zawsze jest jakiś gradient temperatury), czas reakcji termostatu itd. Poprzedni benzyniak wychładzał mi się na postoju, ale musiały być dość mocne mrozy. Może jednak coś termostat nie domaga, albo po prostu w tym modelu chłodnica jest bardziej wydajna ;P W dieslu jeszcze czegoś takiego nie zaobserwowałem, ale to inna bajka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez marcin255 » 1 lis 2011, 13:48

wystarczy wypiąć kostkę wentylatora i zrobić test ;)
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Dominooo » 1 lis 2011, 16:46

radzi89 napisał(a): Nawet gdy wypalany jest filtr DPF , a temperatura jest grubo ponad 100 stopni to wskaznik pozostaje w polowie skali.


Zawsze gdy włącza się wypalanie filtra (FAP w moim przypadku) to włacza się wentylator chłodnicy i działa dopóki odpowiednia temperatura nie zostanie osiągnięta.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez Wicher » 1 lis 2011, 18:32

akostarek napisał(a):Może jednak coś termostat nie domaga, albo po prostu w tym modelu chłodnica jest bardziej wydajna ;P


Powstaje pytanie, czy czujnik temperatury przekazujący sygnał na zegary jest w dużym obiegu, czy w małym. Chyba pozostaje mi podpytać w ASO, jeśli tak ma być, to OK, nie przejmuję się, jeśli nie ma, wymienię termostat i tyle. :–)

A, nie zauważyłem jakkolwiek podwyższonego spalania, przy ciężkiej nodze i w korkach oscyluję w okolicach 10l/100, więc chyba całkiem spoko.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2011, 18:32
Posty: 297 (0/1)
Skąd: 3miasto
Auto: Megane RS 273 '16

Postprzez akostarek » 1 lis 2011, 18:45

Wicher napisał(a):Powstaje pytanie, czy czujnik temperatury przekazujący sygnał na zegary jest w dużym obiegu, czy w małym.

raczej na pewno jest w małym
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Wicher » 1 lis 2011, 19:31

akostarek napisał(a):raczej na pewno jest w małym


Raczej tak. Czyli pewnie termostat nie domyka się do końca, czyli wymiana. Podpytam w ASO.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2011, 18:32
Posty: 297 (0/1)
Skąd: 3miasto
Auto: Megane RS 273 '16

Postprzez akostarek » 1 lis 2011, 19:40

to się może przydać: viewtopic.php?f=114&t=109602
oraz gdybyś chciał sprawdzić stary termostat => https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 01300.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Wicher » 1 lis 2011, 19:58

akostarek napisał(a):to się może przydać: viewtopic.php?f=114&t=109602


Dzięki wielkie, mam podobnie jak aRcek, tylko objawy mniej nasilone. Wszystko jasne, jutro umawiam się w ASO na wymianę termostatu.

Wygląda to tak, jakby po nagrzaniu silnika termostat się otwierał, a przy schłodzeniu nie zamykał sie płynnie. CEL się nie zapala.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2011, 18:32
Posty: 297 (0/1)
Skąd: 3miasto
Auto: Megane RS 273 '16

Postprzez Wicher » 10 lis 2011, 17:34

Wymieniłem termostat – objawy zniknęły, wskazówka jest idealnie tam gdzie powinna być i co ciekawe... Madzi zniknęły wszelkiej maści sporadyczne czkawki, które czasami miała i jeździ gładziutko. Zniknęły też sporadyczne wstrząsy na wolnych obrotach. Głupi termostat, a autko odmienione. Mniam! :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2011, 18:32
Posty: 297 (0/1)
Skąd: 3miasto
Auto: Megane RS 273 '16

Postprzez marcin255 » 10 lis 2011, 17:56

jaki wymieniłes i gdzie on jest ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Wicher » 10 lis 2011, 18:21

marcin255 napisał(a):jaki wymieniłes i gdzie on jest ?


Termostat płynu chłodzącego, znajduje się w silniku od strony paska napędu osprzętu, pod kolektorem dolotowym. Termostat jest razem z obudową:

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2011, 18:32
Posty: 297 (0/1)
Skąd: 3miasto
Auto: Megane RS 273 '16

Postprzez marcin255 » 10 lis 2011, 18:31

Gdzie kupiłes – link ? A już doczytałem w ASO , cena usługi z termostatem ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Wicher » 10 lis 2011, 18:48

marcin255 napisał(a):Gdzie kupiłes – link ? A już doczytałem w ASO , cena usługi z termostatem ?


Tanio nie było, termostat 230zł (brak zamienników), robocizna 220zł + 13zł uzupełnienie płynu chłodzącego. To chyba najdroższa wymiana termostatu jaką widziałem, ale trzeba to zrobić, szkoda silnika, kiedy się nie dogrzewa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2011, 18:32
Posty: 297 (0/1)
Skąd: 3miasto
Auto: Megane RS 273 '16

Postprzez marcin255 » 10 lis 2011, 19:11

łał , zamienniki są –
Termostat układu chłodzenia – Mazda 3 (BK14) (od 2003.10) 2.0 150KM
Kod: 6879.89
Producent części: CALORSTAT by Vernet

Termostat układu chłodzenia – Mazda 3 (BK14) (od 2003.10) 2.0 150KM
Termostat układu chłodzenia

Kod: 2.730.90
Producent części: BEHR THERMOT-TRONIK
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Wicher » 10 lis 2011, 19:32

W katalogach są, w rzeczywistości nie ma. Obdzwoniłem wszelkiej maści lokalne sklepy/hurtownie. Towar wycofany ze sprzedaży. Vernet tego nie robi już (potwierdzone przez AP i iParts), a Behr nie ma tego już w swoim katalogu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2011, 18:32
Posty: 297 (0/1)
Skąd: 3miasto
Auto: Megane RS 273 '16

Postprzez marcin255 » 10 lis 2011, 19:59

upsss
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Wicher » 10 lis 2011, 20:01

Spoko spoko, zawsze sprawdzam, czy aby nie walnę herezji na forum. Sprawdzam też, czy aby nie wypruję niepotrzebnie portfela na oryginał. :–) Niestety – termostat tylko w ASO, Mazdy lub Forda, jako że nie mam nikogo ze zniżkami w Fordzie, poszedłem prosto do ASO Mazdy. :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2011, 18:32
Posty: 297 (0/1)
Skąd: 3miasto
Auto: Megane RS 273 '16

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323