Wentylator – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania
A jak przy niskiej temperaturze zewnętrznej po dość długiej jeździe nagle zaczynam zjeżdżać z długiej góry, albo hamuję silnikiem z wysokiej prędkości na 5 biegu, to wskazówka lubi sobie trochę opaść. Ile razy to widzę, tyle razy nie jestem pewien czy to tak ma być...
Wicher napisał(a):Ile razy to widzę, tyle razy nie jestem pewien czy to tak ma być...
w poprzednim samochodzie miałem podobnie, mróz + ogrzewanie to na światłach potrafiła wskazówka temp cieczy powędrować w dół. Przy hamowaniu silnikiem czegoś takiego nie spotkałem, a może po prostu nie zwracałem uwagi na wskaźnik temp. W takiej sytuacji nie ma spalania, więc temp będzie trudniej utrzymać.
radzi89 napisał(a):zostaje on w polowie skali bez znaczania czy temperatura jest troche wyzsza lub nizsza.
szkoda, że tak skopali ten wskaźnik
Ogólnie w temacie wentylatora: w 1.6 włącza się chyba przy 98 stopniach

akostarek napisał(a):Przy hamowaniu silnikiem czegoś takiego nie spotkałem, a może po prostu nie zwracałem uwagi na wskaźnik temp. W takiej sytuacji nie ma spalania, więc temp będzie trudniej utrzymać.
Ja się zastanawiam właśnie, czy to nie jest z winy np. nie domykającego się termostatu. Jak było cieplej (tak powyżej 14 stopni), to wskazówka temp była po rozgrzaniu stabilna, zero szans, żeby nawet przy dłuższym hamowaniu silnikiem opadła. Powyżej około 9-10 stopni też były niewielkie szanse na zaobserwowanie tego. W upałach i korkach nie wyszła nigdy poza połowę skali. "Ten typ tak ma", czy "jedź pan termostat wymienić"? :–)
Nie wiem, czy można też tak ślepo ufać wskaźnikowi, trzeba wziąć pod uwagę położenie czujnika temp (zawsze jest jakiś gradient temperatury), czas reakcji termostatu itd. Poprzedni benzyniak wychładzał mi się na postoju, ale musiały być dość mocne mrozy. Może jednak coś termostat nie domaga, albo po prostu w tym modelu chłodnica jest bardziej wydajna
W dieslu jeszcze czegoś takiego nie zaobserwowałem, ale to inna bajka.
radzi89 napisał(a): Nawet gdy wypalany jest filtr DPF , a temperatura jest grubo ponad 100 stopni to wskaznik pozostaje w polowie skali.
Zawsze gdy włącza się wypalanie filtra (FAP w moim przypadku) to włacza się wentylator chłodnicy i działa dopóki odpowiednia temperatura nie zostanie osiągnięta.
akostarek napisał(a):Może jednak coś termostat nie domaga, albo po prostu w tym modelu chłodnica jest bardziej wydajna
Powstaje pytanie, czy czujnik temperatury przekazujący sygnał na zegary jest w dużym obiegu, czy w małym. Chyba pozostaje mi podpytać w ASO, jeśli tak ma być, to OK, nie przejmuję się, jeśli nie ma, wymienię termostat i tyle. :–)
A, nie zauważyłem jakkolwiek podwyższonego spalania, przy ciężkiej nodze i w korkach oscyluję w okolicach 10l/100, więc chyba całkiem spoko.
Wicher napisał(a):Powstaje pytanie, czy czujnik temperatury przekazujący sygnał na zegary jest w dużym obiegu, czy w małym.
raczej na pewno jest w małym
to się może przydać: viewtopic.php?f=114&t=109602
oraz gdybyś chciał sprawdzić stary termostat => https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 01300.html
oraz gdybyś chciał sprawdzić stary termostat => https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 01300.html
akostarek napisał(a):to się może przydać: viewtopic.php?f=114&t=109602
Dzięki wielkie, mam podobnie jak aRcek, tylko objawy mniej nasilone. Wszystko jasne, jutro umawiam się w ASO na wymianę termostatu.
Wygląda to tak, jakby po nagrzaniu silnika termostat się otwierał, a przy schłodzeniu nie zamykał sie płynnie. CEL się nie zapala.
Wymieniłem termostat – objawy zniknęły, wskazówka jest idealnie tam gdzie powinna być i co ciekawe... Madzi zniknęły wszelkiej maści sporadyczne czkawki, które czasami miała i jeździ gładziutko. Zniknęły też sporadyczne wstrząsy na wolnych obrotach. Głupi termostat, a autko odmienione. Mniam! :–)
Gdzie kupiłes – link ? A już doczytałem w ASO , cena usługi z termostatem ?
marcin255 napisał(a):Gdzie kupiłes – link ? A już doczytałem w ASO , cena usługi z termostatem ?
Tanio nie było, termostat 230zł (brak zamienników), robocizna 220zł + 13zł uzupełnienie płynu chłodzącego. To chyba najdroższa wymiana termostatu jaką widziałem, ale trzeba to zrobić, szkoda silnika, kiedy się nie dogrzewa.
łał , zamienniki są –
Termostat układu chłodzenia – Mazda 3 (BK14) (od 2003.10) 2.0 150KM
Kod: 6879.89
Producent części: CALORSTAT by Vernet
Termostat układu chłodzenia – Mazda 3 (BK14) (od 2003.10) 2.0 150KM
Termostat układu chłodzenia
Kod: 2.730.90
Producent części: BEHR THERMOT-TRONIK
Termostat układu chłodzenia – Mazda 3 (BK14) (od 2003.10) 2.0 150KM
Kod: 6879.89
Producent części: CALORSTAT by Vernet
Termostat układu chłodzenia – Mazda 3 (BK14) (od 2003.10) 2.0 150KM
Termostat układu chłodzenia
Kod: 2.730.90
Producent części: BEHR THERMOT-TRONIK
W katalogach są, w rzeczywistości nie ma. Obdzwoniłem wszelkiej maści lokalne sklepy/hurtownie. Towar wycofany ze sprzedaży. Vernet tego nie robi już (potwierdzone przez AP i iParts), a Behr nie ma tego już w swoim katalogu.
Spoko spoko, zawsze sprawdzam, czy aby nie walnę herezji na forum. Sprawdzam też, czy aby nie wypruję niepotrzebnie portfela na oryginał. :–) Niestety – termostat tylko w ASO, Mazdy lub Forda, jako że nie mam nikogo ze zniżkami w Fordzie, poszedłem prosto do ASO Mazdy. :–)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości