Światła do jazdy dziennej LED – dyskusja

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Kai. » 24 paź 2012, 10:18

Oraz dorzuć zdjęcie po montażu :)
Obrazek
“The only courage you ever need is the courage to live your heart’s desire.”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2011, 12:07
Posty: 273 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Może będzie:
RX-8
Jest:
Renault Talisman 16r
Było:
VW PaSStuch B6 08r
BMW E46 Coupe, 320Ci, 99r.
Mazda 626 GF, 1,8 90KM, 98r.
Mazda 3 BK, 2.0 MZR-CD 07r.

Postprzez akostarek » 24 paź 2012, 11:58

szkoda tylko, że nie mają tak jak jeden model z Helli: dzienne i przeciwmgielne w jednej obudowie (niestety okrągłej!) – to by był ideał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Kai. » 24 paź 2012, 12:30

Ja tam wolałbym prostokąty :) Dookoła ładnie można LEDziki ułożyć :)
Obrazek
“The only courage you ever need is the courage to live your heart’s desire.”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2011, 12:07
Posty: 273 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Może będzie:
RX-8
Jest:
Renault Talisman 16r
Było:
VW PaSStuch B6 08r
BMW E46 Coupe, 320Ci, 99r.
Mazda 626 GF, 1,8 90KM, 98r.
Mazda 3 BK, 2.0 MZR-CD 07r.

Postprzez kodipar78 » 24 paź 2012, 13:04

lukaszm napisał(a):
kodipar78 napisał(a):No i w końcu mi się zamontować LED-y. Oto efekt.
https://picasaweb.google.com/107146437974464904679/ScrapbookPhotos#5733182064582783362
https://picasaweb.google.com/107146437974464904679/ScrapbookPhotos#5733182043368371682
Jeśli ktoś chciałby podobnie zamontować kupując nową atrapę podpowiadam, że od sedana do hatchbacka nie pasuje.


Wg mnie ten pomysł najlepszy pod względem stylistycznym... tylko na czym stanęło z legalnością tego rozwiązania, bo nie śledziłem do końca?

Co do legalności, to muszę powiedzieć, że pomimo iż drogówka w moim mieście jest upierdliwa nie miałem kłopotów z ich strony, a przyglądali się.
Problem (po czasie) wypłynął ze strony technicznej. Mianowicie w komplecie było po pięć diód na stronę. Jako, że w czasie gdy kupowałem nie było mniejszych, zakupiłem o średnicy 30 mm. W związku z tym na stronę weszły mi tylko po 3. Po pewnym czasie zaczęły się przepalać z różną częstotliwością. Wniosek, trzeba było na początku wstawić opornik ograniczający moc prądu, tylko przy 12 V kto o tym pomyślał <glupek2> .
Teraz są mniejsze do kupienia – 19 mm – więc może byłoby ok, ale wstawiłem Denkeny.

Dopisano 24 paź 2012, 13:39:

Denkeny, o których mowa są przeznaczone do Hondy, więc był lekki zgryz z mocowaniem, na razie rozwiązany na szybkiego. Mianowicie – jedno mocowanie pasuje, drugie się nie pokrywa. Zaznaczyłem na zdjęciach.Obrazek Obrazek
Szybkie (po 13 godzinach pracy i w zimnym kanale tylko taki pomysł miałem) rozwiązanie. Tam gdzie nie pasuje mocowanie wkręciłem dłuższe śrubki i połączyłem z plastikiem halogenu opaską zaciskową. Trzyma solidnie jednak i tak zakładam inne rozwiązanie.

Efekt końcowy
Obrazek Obrazek Obrazek

akostarek te akurat mają inne rozwiązanie – światła do jazdy dziennej i postojowe.
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 maja 2011, 20:59
Posty: 28
Skąd: Hajnówka
Auto: Mazda 3 (2005)

Postprzez Grzegorz K » 24 paź 2012, 18:44

A tak trochę obok tematu: jak wyciągałeś obudowę halogenu ?? Ściągałeś zderzak czy dostawałeś się od tyłu ?? Interesuje mnie przede wszystkim strona kierowcy...
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 20:38
Posty: 1002 (0/2)
Skąd: Piława Górna
Auto: Mazda 3 BK 2005 HB Y6

Postprzez kodipar78 » 24 paź 2012, 23:18

Wystarczy odkręcić osłonę silnika i z kanału jest dobry dostęp. Przy halogenie od strony kierowcy troszeczkę przeszkadza trąbka klaksonu, ale w sumie bez problemu da się wyjąć. Największy problem stanowią plastiki kierujące powietrze na chłodnicę. Poza tym są jeszcze po dwie śrubki na stronę, które należy odkręcić, aby wyjąć halogen. Zaznaczyłem na zielono na fotce.
Obrazek
W sumie nic trudnego. Trochę cierpliwości. Mi to po 13-to godzinnym dniu pracy zajęło łącznie z podłączeniem jakieś 90 minut, z czego większość poszła na odkręcenie i dokręcenie plastików. Ich mocowanie woła o pomstę do nieba. Mam jeszcze Mercedesa i tam osłona silnika jest na 4 śruby, a w Madzi jak dobrze pamiętam 13.

A i dodam jeszcze, że ciężko był odczepić zatrzask ten przy śrubie regulacji halogenu, z dołu, pod czerwonym kółkiem. Przy obu halogenach posiłkowałem się płaskim śrubokrętem i podważałem zatrzask od zewnątrz zderzaka (od przodu).
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 maja 2011, 20:59
Posty: 28
Skąd: Hajnówka
Auto: Mazda 3 (2005)

Postprzez akostarek » 25 paź 2012, 07:05

zgaduję, że masz silnik benzynowy ? :) Bo w dieslu juz 2x skapitulowałem z lewym halogenem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez kodipar78 » 25 paź 2012, 09:01

No benzynka. Nie wiem jak jest z dizlem,.
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 maja 2011, 20:59
Posty: 28
Skąd: Hajnówka
Auto: Mazda 3 (2005)

Postprzez Bartoliniusz » 25 paź 2012, 13:35

co jest w tym miejscu w dieselku bo sie bede zabieral za wyciaganie halogenow i nie wiem czego mam sie spodziewac ? :|
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2012, 23:21
Posty: 744 (0/6)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 BK
1.6 Y6

Postprzez radzi89 » 25 paź 2012, 14:46

Może intercooler ?
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez cbr » 25 paź 2012, 17:26

Rezonator jest w lewej strony w tym roku i utrudnia znacząco ruchy :)
radzi89 napisał(a):Może intercooler ?

W dieslu BK jest przed chłodnicą :)
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Postprzez Grzegorz K » 25 paź 2012, 21:55

Jak zleciłem wymianę pękniętego szkła halogenu z lewej stronie przy okazji wymiany rozrządu. Zostawił to sobie na koniec i skapitulował, bo ja potrzebowałem auta, a on by się nie wyrobił. Podobno trzeba właśnie ruszyć chłodnicę i kilka innych podzespołów, żeby halogen wyjąć. Ale na pocieszenie podobno żarówkę wymienia się bez problemu...

A odnoście halogenów 2w1 już gdzieś poruszaliśmy ten temat. Nie ma za bardzo możliwości zrobić tego w 1 kloszu, bo inaczej przy światłach DRL i przeciwmgielnych ma się rozchodzić światło. Przy tych z KINTARO jest chyba więcej możliwości.
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 20:38
Posty: 1002 (0/2)
Skąd: Piława Górna
Auto: Mazda 3 BK 2005 HB Y6

Postprzez kodipar78 » 25 paź 2012, 22:37

Nie wiem jak to jest w dieslu, ale w benzynie chłodnica w niczym nie przeszkadza. Jak już pisałem największy problem stanowi odkręcenie i wyjęcie plastików kierujących powietrze na chłodnice. Za pierwszym razem ta czynność w benzynie zajęła mi godzinę. Teraz już kilka minut. Gdybyś był z Hajnówki moglibyśmy porównać.
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 maja 2011, 20:59
Posty: 28
Skąd: Hajnówka
Auto: Mazda 3 (2005)

Postprzez marcin255 » 25 paź 2012, 23:32

kodipar78 napisał(a):wyjęcie plastików kierujących powietrze na chłodnice.


a co to za część , gdzie to jest ? Chyba ,ze to tylko w 1.6 występuje ?

Generalnie po 2 spinki nadkola z każdej strony , + po jednej śrubie nadkola – ślizg+ 2 śruby na czole zderzaka i dwa tamże zatrzaski razem daje to 10 min. i dostęp jak marzenie
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez kodipar78 » 23 lis 2012, 19:24

Specjalnie dla użytkownika morfek zdjęcia w nocy
Warunki w jakich robiono zdjęcia
Obrazek

Zdjęcie z ok 25 – 30 m
Obrazek

Zdjęcie z około 50 m
Obrazek

Pamiętajmy jednak, że to światła do jazdy dziennej.
Ostatnio edytowano 26 lis 2012, 11:41 przez kodipar78, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 maja 2011, 20:59
Posty: 28
Skąd: Hajnówka
Auto: Mazda 3 (2005)

Postprzez marcin255 » 23 lis 2012, 19:25

kodipar78 napisał(a):Specjalnie dla użytkownika morfek zdjęcia w nocy

coś z nimi nie tak :)
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez kodipar78 » 26 lis 2012, 11:41

marcin255 napisał(a):
kodipar78 napisał(a):Specjalnie dla użytkownika morfek zdjęcia w nocy

coś z nimi nie tak :)

Już poprawione.
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 maja 2011, 20:59
Posty: 28
Skąd: Hajnówka
Auto: Mazda 3 (2005)

Postprzez morfek » 26 lis 2012, 16:40

Extra super zamówię je na dniach tylko muszę jeszcze problem z ksenonami zwalczyć,dzięki bardzo za foto extra dają fajne światło i wiadomo wiadomo do jazdy dziennej oczywiście tak tylko pytałem o jasność nie chciałbym badziewia dostać za 500PLN ,jestem jeszcze ciekaw czy faktycznie są z dobrych materiałów bardziej odporne na lekkie uderzenia niż oryginalne halogeny? <spoko>
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2009, 10:03
Posty: 52
Skąd: Świętoszówka
Auto: M3 BM 15' SkyEnergy 165
Roomster Scout
M3 BK była

Postprzez kodipar78 » 27 lis 2012, 01:49

Co do materiałów to spód chyba aluminium, przynajmniej tak mi się zdaje. Przód – okaże się po dłuższym użytkowaniu.
Co do ilości światła to jest ok. Też nie chciałem badziewia, które ledwo widać z 5 metrów.
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 maja 2011, 20:59
Posty: 28
Skąd: Hajnówka
Auto: Mazda 3 (2005)

Postprzez marcin255 » 27 lis 2012, 08:16

ten model ma też funkcję pozycyjnych ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323