Światła do jazdy dziennej LED – dyskusja
Oraz dorzuć zdjęcie po montażu 
szkoda tylko, że nie mają tak jak jeden model z Helli: dzienne i przeciwmgielne w jednej obudowie (niestety okrągłej!) – to by był ideał.
Ja tam wolałbym prostokąty
Dookoła ładnie można LEDziki ułożyć 
lukaszm napisał(a):kodipar78 napisał(a):No i w końcu mi się zamontować LED-y. Oto efekt.
https://picasaweb.google.com/107146437974464904679/ScrapbookPhotos#5733182064582783362
https://picasaweb.google.com/107146437974464904679/ScrapbookPhotos#5733182043368371682
Jeśli ktoś chciałby podobnie zamontować kupując nową atrapę podpowiadam, że od sedana do hatchbacka nie pasuje.
Wg mnie ten pomysł najlepszy pod względem stylistycznym... tylko na czym stanęło z legalnością tego rozwiązania, bo nie śledziłem do końca?
Co do legalności, to muszę powiedzieć, że pomimo iż drogówka w moim mieście jest upierdliwa nie miałem kłopotów z ich strony, a przyglądali się.
Problem (po czasie) wypłynął ze strony technicznej. Mianowicie w komplecie było po pięć diód na stronę. Jako, że w czasie gdy kupowałem nie było mniejszych, zakupiłem o średnicy 30 mm. W związku z tym na stronę weszły mi tylko po 3. Po pewnym czasie zaczęły się przepalać z różną częstotliwością. Wniosek, trzeba było na początku wstawić opornik ograniczający moc prądu, tylko przy 12 V kto o tym pomyślał

Teraz są mniejsze do kupienia – 19 mm – więc może byłoby ok, ale wstawiłem Denkeny.
Dopisano 24 paź 2012, 13:39:
Denkeny, o których mowa są przeznaczone do Hondy, więc był lekki zgryz z mocowaniem, na razie rozwiązany na szybkiego. Mianowicie – jedno mocowanie pasuje, drugie się nie pokrywa. Zaznaczyłem na zdjęciach.


Szybkie (po 13 godzinach pracy i w zimnym kanale tylko taki pomysł miałem) rozwiązanie. Tam gdzie nie pasuje mocowanie wkręciłem dłuższe śrubki i połączyłem z plastikiem halogenu opaską zaciskową. Trzyma solidnie jednak i tak zakładam inne rozwiązanie.
Efekt końcowy



akostarek te akurat mają inne rozwiązanie – światła do jazdy dziennej i postojowe.

- Od: 17 maja 2011, 20:59
- Posty: 28
- Skąd: Hajnówka
- Auto: Mazda 3 (2005)
A tak trochę obok tematu: jak wyciągałeś obudowę halogenu
Ściągałeś zderzak czy dostawałeś się od tyłu
Interesuje mnie przede wszystkim strona kierowcy...
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Wystarczy odkręcić osłonę silnika i z kanału jest dobry dostęp. Przy halogenie od strony kierowcy troszeczkę przeszkadza trąbka klaksonu, ale w sumie bez problemu da się wyjąć. Największy problem stanowią plastiki kierujące powietrze na chłodnicę. Poza tym są jeszcze po dwie śrubki na stronę, które należy odkręcić, aby wyjąć halogen. Zaznaczyłem na zielono na fotce.

W sumie nic trudnego. Trochę cierpliwości. Mi to po 13-to godzinnym dniu pracy zajęło łącznie z podłączeniem jakieś 90 minut, z czego większość poszła na odkręcenie i dokręcenie plastików. Ich mocowanie woła o pomstę do nieba. Mam jeszcze Mercedesa i tam osłona silnika jest na 4 śruby, a w Madzi jak dobrze pamiętam 13.
A i dodam jeszcze, że ciężko był odczepić zatrzask ten przy śrubie regulacji halogenu, z dołu, pod czerwonym kółkiem. Przy obu halogenach posiłkowałem się płaskim śrubokrętem i podważałem zatrzask od zewnątrz zderzaka (od przodu).

W sumie nic trudnego. Trochę cierpliwości. Mi to po 13-to godzinnym dniu pracy zajęło łącznie z podłączeniem jakieś 90 minut, z czego większość poszła na odkręcenie i dokręcenie plastików. Ich mocowanie woła o pomstę do nieba. Mam jeszcze Mercedesa i tam osłona silnika jest na 4 śruby, a w Madzi jak dobrze pamiętam 13.
A i dodam jeszcze, że ciężko był odczepić zatrzask ten przy śrubie regulacji halogenu, z dołu, pod czerwonym kółkiem. Przy obu halogenach posiłkowałem się płaskim śrubokrętem i podważałem zatrzask od zewnątrz zderzaka (od przodu).

- Od: 17 maja 2011, 20:59
- Posty: 28
- Skąd: Hajnówka
- Auto: Mazda 3 (2005)
zgaduję, że masz silnik benzynowy ?
Bo w dieslu juz 2x skapitulowałem z lewym halogenem.
co jest w tym miejscu w dieselku bo sie bede zabieral za wyciaganie halogenow i nie wiem czego mam sie spodziewac ? 
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Może intercooler ?
Rezonator jest w lewej strony w tym roku i utrudnia znacząco ruchy 
W dieslu BK jest przed chłodnicą
radzi89 napisał(a):Może intercooler ?
W dieslu BK jest przed chłodnicą
-
2+2=5
- Od: 27 mar 2011, 01:01
- Posty: 2823 (0/26)
- Skąd: Białystok
- Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)
Jak zleciłem wymianę pękniętego szkła halogenu z lewej stronie przy okazji wymiany rozrządu. Zostawił to sobie na koniec i skapitulował, bo ja potrzebowałem auta, a on by się nie wyrobił. Podobno trzeba właśnie ruszyć chłodnicę i kilka innych podzespołów, żeby halogen wyjąć. Ale na pocieszenie podobno żarówkę wymienia się bez problemu...
A odnoście halogenów 2w1 już gdzieś poruszaliśmy ten temat. Nie ma za bardzo możliwości zrobić tego w 1 kloszu, bo inaczej przy światłach DRL i przeciwmgielnych ma się rozchodzić światło. Przy tych z KINTARO jest chyba więcej możliwości.
A odnoście halogenów 2w1 już gdzieś poruszaliśmy ten temat. Nie ma za bardzo możliwości zrobić tego w 1 kloszu, bo inaczej przy światłach DRL i przeciwmgielnych ma się rozchodzić światło. Przy tych z KINTARO jest chyba więcej możliwości.
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Nie wiem jak to jest w dieslu, ale w benzynie chłodnica w niczym nie przeszkadza. Jak już pisałem największy problem stanowi odkręcenie i wyjęcie plastików kierujących powietrze na chłodnice. Za pierwszym razem ta czynność w benzynie zajęła mi godzinę. Teraz już kilka minut. Gdybyś był z Hajnówki moglibyśmy porównać.

- Od: 17 maja 2011, 20:59
- Posty: 28
- Skąd: Hajnówka
- Auto: Mazda 3 (2005)
kodipar78 napisał(a):wyjęcie plastików kierujących powietrze na chłodnice.
a co to za część , gdzie to jest ? Chyba ,ze to tylko w 1.6 występuje ?
Generalnie po 2 spinki nadkola z każdej strony , + po jednej śrubie nadkola – ślizg+ 2 śruby na czole zderzaka i dwa tamże zatrzaski razem daje to 10 min. i dostęp jak marzenie
Specjalnie dla użytkownika morfek zdjęcia w nocy
Warunki w jakich robiono zdjęcia

Zdjęcie z ok 25 – 30 m

Zdjęcie z około 50 m

Pamiętajmy jednak, że to światła do jazdy dziennej.
Warunki w jakich robiono zdjęcia

Zdjęcie z ok 25 – 30 m

Zdjęcie z około 50 m

Pamiętajmy jednak, że to światła do jazdy dziennej.
Ostatnio edytowano 26 lis 2012, 11:41 przez kodipar78, łącznie edytowano 1 raz

- Od: 17 maja 2011, 20:59
- Posty: 28
- Skąd: Hajnówka
- Auto: Mazda 3 (2005)
kodipar78 napisał(a):Specjalnie dla użytkownika morfek zdjęcia w nocy
coś z nimi nie tak
Extra super zamówię je na dniach tylko muszę jeszcze problem z ksenonami zwalczyć,dzięki bardzo za foto extra dają fajne światło i wiadomo wiadomo do jazdy dziennej oczywiście tak tylko pytałem o jasność nie chciałbym badziewia dostać za 500PLN ,jestem jeszcze ciekaw czy faktycznie są z dobrych materiałów bardziej odporne na lekkie uderzenia niż oryginalne halogeny? 

- Od: 18 paź 2009, 10:03
- Posty: 52
- Skąd: Świętoszówka
- Auto: M3 BM 15' SkyEnergy 165
Roomster Scout
M3 BK była
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości