Akumulator – wymiana, obudowa, opinie i porady
Napiszcie mi wszystko o moim aku mój VIN to JMZCP19F201141739
Jaki był zamontowany pierwszy aku ?
Jaki polecacie do Mazda Premacy 2000r. 1.8 100KM 74Kw
Jaki był zamontowany pierwszy aku ?
Jaki polecacie do Mazda Premacy 2000r. 1.8 100KM 74Kw
Zbychu daj więcej tej szpachli :P 

- Od: 21 kwi 2012, 22:00
- Posty: 91
- Skąd: Grudziadz
- Auto: MAZDA PREMACY FP CP
1,8 benzyna
74kw, 100KM
2000r.
Art310 napisał(a):Nie do końca tak jest.Zapewne gdyby było jeszcze z 10 na plusie to ten aku działał bedzie jeszcze kilka miesięcy o ile nie lat.Jest słaby ale przy dobrych warunkach ma jeszcze siłe pokręcić.Jak temperatura spada wzrastają opory które musi pokonać akumulator(np. gęstszy olej) plus spadek pojemności związany z zimnem samego aku i wystarczy żeby nie dawał rady .Spróbuj naładować go jeszcze porządnie i sprawdź po tym zabiegu,być może tę zimę jeszcze przeżyje:–). Pozdrawiam.
Spróbuję. Być może jest tak, że robiąc głównie krótkie odcinki po mieście nie miał szans porządnie się naładować.
pozdrawiam
- Od: 16 lip 2012, 21:17
- Posty: 9
- Auto: Mazda 3 BK, 2006 r., 2.0 143 KM
Stefan555,
według EPC masz do wyboru dwa akumulatory 50D20L lub 75D23L.
Obydwa są zalecane ale w naszych warunkach pogodowych do benzyny 1,8 wybrałbym ten większy.
Łatwiej będzie zapalić w zimie.
według EPC masz do wyboru dwa akumulatory 50D20L lub 75D23L.
Obydwa są zalecane ale w naszych warunkach pogodowych do benzyny 1,8 wybrałbym ten większy.
Łatwiej będzie zapalić w zimie.
tomek-waw napisał(a):stefan555 napisał(a):60Ah/540A
Taki teraz mam M3
Do benzyny 1.6 za duży.
Jam mam w oryginale 52Ah/420A
Taki miała założony w Niemczech
wszystkie konfiguratory wskazują 60Ah/540A
RobertPi napisał(a):Stefan555,
według EPC masz do wyboru dwa akumulatory 50D20L lub 75D23L.
Obydwa są zalecane ale w naszych warunkach pogodowych do benzyny 1,8 wybrałbym ten większy.
Łatwiej będzie zapalić w zimie.
75D23L. to jest 70 AH 640 A
np. BOSCH S3 ?
Bo nie czaje tych oznaczeń
Zbychu daj więcej tej szpachli :P 

- Od: 21 kwi 2012, 22:00
- Posty: 91
- Skąd: Grudziadz
- Auto: MAZDA PREMACY FP CP
1,8 benzyna
74kw, 100KM
2000r.
http://carbattery.b4by.net/panasonic_tf ... _65ah.html
wszystko jeszcze zalezy w jakiej normie to jest podane
wszystko jeszcze zalezy w jakiej normie to jest podane
Trochę z innej beczki – potwierdzam wcześniejsze słowa kolegów odnośnie akumulatora do Diesla.
Mianowicie do diesla Y6 pasuje IDEALNIE Bosch S4 026 – 70Ah, 630A.
Dziś wymieniłem, zakupiłem na Allegro – cena 309zł z przesyłką.
oczywiście faktura, 2 lata Boschowskiej gwarancji, wszystko w jak najlepszym porządku.
Co ciekawe, miałem akumulator 55Ah, a nigdy tam niezaglądałem aż do momentu kiedy odmówił posłuszeństwa w ubiegłym tygodniu. Kręcił opornie, nawet w lato, bo odpalał dopiero po średnio trzecim "zakręceniu" ale jakoś nie przemówiło to do mnie, że może być coś nie tak. Akumulator Centry 55Ah był sprzętem bezobsługowym, cały czas miał "zielone oczko" (nadal ma, chyba go komuś odsprzedam za jakąs lepszą flaszkę
) i teraz pojawia się moje pytanie: czy zbyt mały prąd rozruchowy mógł być przyczyną tego "przydługiego" kręcenia rozrusznika przy odpalaniu i niedomagania w temperaturach OKOŁO zerowych?
Mianowicie do diesla Y6 pasuje IDEALNIE Bosch S4 026 – 70Ah, 630A.
Dziś wymieniłem, zakupiłem na Allegro – cena 309zł z przesyłką.
oczywiście faktura, 2 lata Boschowskiej gwarancji, wszystko w jak najlepszym porządku.
Co ciekawe, miałem akumulator 55Ah, a nigdy tam niezaglądałem aż do momentu kiedy odmówił posłuszeństwa w ubiegłym tygodniu. Kręcił opornie, nawet w lato, bo odpalał dopiero po średnio trzecim "zakręceniu" ale jakoś nie przemówiło to do mnie, że może być coś nie tak. Akumulator Centry 55Ah był sprzętem bezobsługowym, cały czas miał "zielone oczko" (nadal ma, chyba go komuś odsprzedam za jakąs lepszą flaszkę
- Od: 23 paź 2012, 00:03
- Posty: 23
- Skąd: Ostrołęka/Warszawa
- Auto: Mazda 3, 1.6 mz-cd, 2004r.
artur788 napisał(a):Trochę z innej beczki – potwierdzam wcześniejsze słowa kolegów odnośnie akumulatora do Diesla.
Mianowicie do diesla Y6 pasuje IDEALNIE Bosch S4 026 – 70Ah, 630A.
Dziś wymieniłem, zakupiłem na Allegro – cena 309zł z przesyłką.![]()
oczywiście faktura, 2 lata Boschowskiej gwarancji, wszystko w jak najlepszym porządku.![]()
Co ciekawe, miałem akumulator 55Ah, a nigdy tam niezaglądałem aż do momentu kiedy odmówił posłuszeństwa w ubiegłym tygodniu. Kręcił opornie, nawet w lato, bo odpalał dopiero po średnio trzecim "zakręceniu" ale jakoś nie przemówiło to do mnie, że może być coś nie tak. Akumulator Centry 55Ah był sprzętem bezobsługowym, cały czas miał "zielone oczko" (nadal ma, chyba go komuś odsprzedam za jakąs lepszą flaszkę) i teraz pojawia się moje pytanie: czy zbyt mały prąd rozruchowy mógł być przyczyną tego "przydługiego" kręcenia rozrusznika przy odpalaniu i niedomagania w temperaturach OKOŁO zerowych?
Rozumiem, że po wymianie akumulatora na nowy odpala Ci auto z "pierwszego kluczyka"? Jeżeli tak, to sam sobie odpowiedziałeś na zadane pytanie....
Si Deus pro nobis, quis contra nos? (łac.)
Skoro Bóg jest z nami, któż przeciwko nam?
Skoro Bóg jest z nami, któż przeciwko nam?
po części sam sobie odpowiedziałem, masz rację... ale czekam jeszcze na test "nocny i temperaturowy"
Jeżeli po przestaniu pod zakladem pracy calej nocy w ujemnej temperaturze, Mazda odpali "od strzału" to wszelkie moje wątpliwości zosstaną samoczynnie rozwiane...
Jeżeli po przestaniu pod zakladem pracy calej nocy w ujemnej temperaturze, Mazda odpali "od strzału" to wszelkie moje wątpliwości zosstaną samoczynnie rozwiane...
- Od: 23 paź 2012, 00:03
- Posty: 23
- Skąd: Ostrołęka/Warszawa
- Auto: Mazda 3, 1.6 mz-cd, 2004r.
Jak przeciekał to musiał być po niezłym "dzwonie". Nie "upadł" komuś przypadkiem
?
Obudowa akumulatora to jeden kawałek plastiku przykryty pokrywką z klemami. Tam nie ma co przeciekać.
RP
Obudowa akumulatora to jeden kawałek plastiku przykryty pokrywką z klemami. Tam nie ma co przeciekać.
RP
Kochani forumowicze, najblizszy tydzien bedzie testem sprawnosci dla naszych aku
Dziadek mróz miejscami dowali -20
Ciekawe czy ożywi sie ten wątek przez najblizsze pare dni
Trzymam kciuki za mój. Auto postawiłem w czoraj w nocy i ruszam w czwartek wieczorem w trase a zapowiadaja wtedy najwieksze mrozy
6,5lat od daty produkcji i 6 od 1rej. 
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Witam,
dla tych co mają wątpliwości co wybrać link http://www.yuasaeurope.com/images/uploads/uk/downloads/YBSU25446_Yuasa_Cat_09_cars__light_vans_complete.pdf. Osobiście zamówiłem Yuasa 008 ze względu na krótkie dystanse, które robię. Pozdrawiam.
dla tych co mają wątpliwości co wybrać link http://www.yuasaeurope.com/images/uploads/uk/downloads/YBSU25446_Yuasa_Cat_09_cars__light_vans_complete.pdf. Osobiście zamówiłem Yuasa 008 ze względu na krótkie dystanse, które robię. Pozdrawiam.
Yuasa ?dla tych co mają wątpliwości co wybrać link
Żebyś się kolego nie "przejechał".
Miałem do czynienia z tą firmą – akumulatory w UPS'ach. W drugim zestawie były takie same firmy Panasonic.
No niestety ale Yuasa przy nich wysiadała.
Ostatnio też coś czytałem o kłopotach w Dreamlinerach (aku Yuasa), choć japońce twierdzą że to nie ich wina.
Pozdrawiam
- Od: 15 lis 2008, 22:04
- Posty: 105
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD
Szanowny kolego, być może moja zasada dobierania części różni się od Twojej, co cieszy mnie niezmiernie, gdyż możemy wymienić swoje zdania i trzymać się swoich racji. YUASA to dawny NIPPON DENCHI. Model 008 posiada symbol 50d20l (jeżeli dobrze pamiętam), co odpowiada Nipponowi, którego 2 dni temu wyjąłem spod maski po 9. latach użytkowania auta. Dlaczego do "japończyka" mam wkładać "niemca" lub innego "turka"? Obiecuję, że gdy padnie z jakiejś bliżej nieokreślonej przyczyny, to publicznie na tym forum przyznam Tobie rację, że YUASA pasuje do Mazdy jak do 787
czyli wcale.

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości