Akumulator – wymiana, obudowa, opinie i porady

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez stefan555 » 23 gru 2012, 19:49

Napiszcie mi wszystko o moim aku mój VIN to JMZCP19F201141739
Jaki był zamontowany pierwszy aku ?
Jaki polecacie do Mazda Premacy 2000r. 1.8 100KM 74Kw
Zbychu daj więcej tej szpachli :P Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2012, 22:00
Posty: 91
Skąd: Grudziadz
Auto: MAZDA PREMACY FP CP
1,8 benzyna
74kw, 100KM
2000r.

Postprzez hub669 » 23 gru 2012, 20:17

Art310 napisał(a):Nie do końca tak jest.Zapewne gdyby było jeszcze z 10 na plusie to ten aku działał bedzie jeszcze kilka miesięcy o ile nie lat.Jest słaby ale przy dobrych warunkach ma jeszcze siłe pokręcić.Jak temperatura spada wzrastają opory które musi pokonać akumulator(np. gęstszy olej) plus spadek pojemności związany z zimnem samego aku i wystarczy żeby nie dawał rady .Spróbuj naładować go jeszcze porządnie i sprawdź po tym zabiegu,być może tę zimę jeszcze przeżyje:–). Pozdrawiam.


Spróbuję. Być może jest tak, że robiąc głównie krótkie odcinki po mieście nie miał szans porządnie się naładować.
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 16 lip 2012, 21:17
Posty: 9
Auto: Mazda 3 BK, 2006 r., 2.0 143 KM

Postprzez tomek-waw » 23 gru 2012, 20:54

stefan555 napisał(a):JMZCP19F201141739


akumulator.jpg


http://www.markoweakumulatory.pl/go/_in ... 42&lang=pl
Ostatnio edytowano 23 gru 2012, 20:59 przez tomek-waw, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez stefan555 » 23 gru 2012, 20:56

400 zł za akumulator <oczy>
Zbychu daj więcej tej szpachli :P Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2012, 22:00
Posty: 91
Skąd: Grudziadz
Auto: MAZDA PREMACY FP CP
1,8 benzyna
74kw, 100KM
2000r.

Postprzez tomek-waw » 23 gru 2012, 21:00

stefan555 napisał(a):400 zł za akumulator <oczy>

To są ceny ASO, poniżej masz link za 235 zł.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez stefan555 » 23 gru 2012, 21:05

Ten jest :
50Ah/400A L- i za 300 zł, z tego linku
A prawdopodobnie musi być 60Ah/540A
Taki teraz mam M3
Zbychu daj więcej tej szpachli :P Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2012, 22:00
Posty: 91
Skąd: Grudziadz
Auto: MAZDA PREMACY FP CP
1,8 benzyna
74kw, 100KM
2000r.

Postprzez tomek-waw » 23 gru 2012, 21:09

stefan555 napisał(a):60Ah/540A
Taki teraz mam M3

Do benzyny 1.6 za duży.
Jam mam w oryginale 52Ah/420A
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez RobertPi » 23 gru 2012, 21:11

Stefan555,
według EPC masz do wyboru dwa akumulatory 50D20L lub 75D23L.
Obydwa są zalecane ale w naszych warunkach pogodowych do benzyny 1,8 wybrałbym ten większy.
Łatwiej będzie zapalić w zimie.
RP
Mazda3BM1.5
Obrazek
Baleno
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1171 (14/40)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez stefan555 » 23 gru 2012, 21:18

tomek-waw napisał(a):
stefan555 napisał(a):60Ah/540A
Taki teraz mam M3

Do benzyny 1.6 za duży.
Jam mam w oryginale 52Ah/420A

Taki miała założony w Niemczech
wszystkie konfiguratory wskazują 60Ah/540A

RobertPi napisał(a):Stefan555,
według EPC masz do wyboru dwa akumulatory 50D20L lub 75D23L.
Obydwa są zalecane ale w naszych warunkach pogodowych do benzyny 1,8 wybrałbym ten większy.
Łatwiej będzie zapalić w zimie.

75D23L. to jest 70 AH 640 A
np. BOSCH S3 ?
Bo nie czaje tych oznaczeń :(
Zbychu daj więcej tej szpachli :P Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2012, 22:00
Posty: 91
Skąd: Grudziadz
Auto: MAZDA PREMACY FP CP
1,8 benzyna
74kw, 100KM
2000r.

Postprzez akostarek » 23 gru 2012, 22:01

http://carbattery.b4by.net/panasonic_tf ... _65ah.html

wszystko jeszcze zalezy w jakiej normie to jest podane :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez artur788 » 4 sty 2013, 14:22

Trochę z innej beczki – potwierdzam wcześniejsze słowa kolegów odnośnie akumulatora do Diesla.
Mianowicie do diesla Y6 pasuje IDEALNIE Bosch S4 026 – 70Ah, 630A.

Dziś wymieniłem, zakupiłem na Allegro – cena 309zł z przesyłką. :)
oczywiście faktura, 2 lata Boschowskiej gwarancji, wszystko w jak najlepszym porządku. :)



Co ciekawe, miałem akumulator 55Ah, a nigdy tam niezaglądałem aż do momentu kiedy odmówił posłuszeństwa w ubiegłym tygodniu. Kręcił opornie, nawet w lato, bo odpalał dopiero po średnio trzecim "zakręceniu" ale jakoś nie przemówiło to do mnie, że może być coś nie tak. Akumulator Centry 55Ah był sprzętem bezobsługowym, cały czas miał "zielone oczko" (nadal ma, chyba go komuś odsprzedam za jakąs lepszą flaszkę <faja> ) i teraz pojawia się moje pytanie: czy zbyt mały prąd rozruchowy mógł być przyczyną tego "przydługiego" kręcenia rozrusznika przy odpalaniu i niedomagania w temperaturach OKOŁO zerowych?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 paź 2012, 00:03
Posty: 23
Skąd: Ostrołęka/Warszawa
Auto: Mazda 3, 1.6 mz-cd, 2004r.

Postprzez LookR » 4 sty 2013, 16:52

artur788 napisał(a):Trochę z innej beczki – potwierdzam wcześniejsze słowa kolegów odnośnie akumulatora do Diesla.
Mianowicie do diesla Y6 pasuje IDEALNIE Bosch S4 026 – 70Ah, 630A.

Dziś wymieniłem, zakupiłem na Allegro – cena 309zł z przesyłką. :)
oczywiście faktura, 2 lata Boschowskiej gwarancji, wszystko w jak najlepszym porządku. :)



Co ciekawe, miałem akumulator 55Ah, a nigdy tam niezaglądałem aż do momentu kiedy odmówił posłuszeństwa w ubiegłym tygodniu. Kręcił opornie, nawet w lato, bo odpalał dopiero po średnio trzecim "zakręceniu" ale jakoś nie przemówiło to do mnie, że może być coś nie tak. Akumulator Centry 55Ah był sprzętem bezobsługowym, cały czas miał "zielone oczko" (nadal ma, chyba go komuś odsprzedam za jakąs lepszą flaszkę <faja> ) i teraz pojawia się moje pytanie: czy zbyt mały prąd rozruchowy mógł być przyczyną tego "przydługiego" kręcenia rozrusznika przy odpalaniu i niedomagania w temperaturach OKOŁO zerowych?


Rozumiem, że po wymianie akumulatora na nowy odpala Ci auto z "pierwszego kluczyka"? Jeżeli tak, to sam sobie odpowiedziałeś na zadane pytanie....
Si Deus pro nobis, quis contra nos? (łac.)
Skoro Bóg jest z nami, któż przeciwko nam?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 23:41
Posty: 679 (15/10)
Skąd: Warszawa-Natolin/Lublin
Auto: M3

Postprzez artur788 » 4 sty 2013, 17:37

po części sam sobie odpowiedziałem, masz rację... ale czekam jeszcze na test "nocny i temperaturowy" :)
Jeżeli po przestaniu pod zakladem pracy calej nocy w ujemnej temperaturze, Mazda odpali "od strzału" to wszelkie moje wątpliwości zosstaną samoczynnie rozwiane...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 paź 2012, 00:03
Posty: 23
Skąd: Ostrołęka/Warszawa
Auto: Mazda 3, 1.6 mz-cd, 2004r.

Postprzez PWL19951 » 18 sty 2013, 20:55

Potwierdzam: do Mazdy 3 BK 1,6 MZR idealnie pasuje akumulator VARTA Blue D47 – dziś świeżo zakupiony i zmieniony <jupi> Poprzedni prawdopodobnie był od nowości i zaczął przeciekać.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2012, 21:24
Posty: 70 (0/3)
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mazda 6 GH Sport kombi, 2.5 MZR, L5, 170 KM

Postprzez RobertPi » 19 sty 2013, 21:06

Jak przeciekał to musiał być po niezłym "dzwonie". Nie "upadł" komuś przypadkiem ;) ?
Obudowa akumulatora to jeden kawałek plastiku przykryty pokrywką z klemami. Tam nie ma co przeciekać.
RP
RP
Mazda3BM1.5
Obrazek
Baleno
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1171 (14/40)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez widmo82 » 21 sty 2013, 21:48

Kochani forumowicze, najblizszy tydzien bedzie testem sprawnosci dla naszych aku :) Dziadek mróz miejscami dowali -20 :) Ciekawe czy ożywi sie ten wątek przez najblizsze pare dni :) Trzymam kciuki za mój. Auto postawiłem w czoraj w nocy i ruszam w czwartek wieczorem w trase a zapowiadaja wtedy najwieksze mrozy :) 6,5lat od daty produkcji i 6 od 1rej. :)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez szweiki » 21 sty 2013, 23:41

Dokładnie . Ja również mam madzie 3 ze stycznia 2005 roku i pierwszy akumulator czyli już 8 roczek leci. Jak na razie jest super oby tak przez całą zimę.
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2012, 23:51
Posty: 84
Auto: mazda 3 sedan 1.6 Z6 BK 2005r

Postprzez yezior » 28 sty 2013, 15:50

Witam,
dla tych co mają wątpliwości co wybrać link http://www.yuasaeurope.com/images/uploads/uk/downloads/YBSU25446_Yuasa_Cat_09_cars__light_vans_complete.pdf. Osobiście zamówiłem Yuasa 008 ze względu na krótkie dystanse, które robię. Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2010, 23:35
Posty: 182 (14/2)
Skąd: wukazety
Auto: II BK'04 II Z6 II HB II
my target

Postprzez Fredo » 29 sty 2013, 09:08

dla tych co mają wątpliwości co wybrać link
Yuasa ?
Żebyś się kolego nie "przejechał".
Miałem do czynienia z tą firmą – akumulatory w UPS'ach. W drugim zestawie były takie same firmy Panasonic.
No niestety ale Yuasa przy nich wysiadała.
Ostatnio też coś czytałem o kłopotach w Dreamlinerach (aku Yuasa), choć japońce twierdzą że to nie ich wina.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2008, 22:04
Posty: 105
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD

Postprzez yezior » 29 sty 2013, 22:02

Szanowny kolego, być może moja zasada dobierania części różni się od Twojej, co cieszy mnie niezmiernie, gdyż możemy wymienić swoje zdania i trzymać się swoich racji. YUASA to dawny NIPPON DENCHI. Model 008 posiada symbol 50d20l (jeżeli dobrze pamiętam), co odpowiada Nipponowi, którego 2 dni temu wyjąłem spod maski po 9. latach użytkowania auta. Dlaczego do "japończyka" mam wkładać "niemca" lub innego "turka"? Obiecuję, że gdy padnie z jakiejś bliżej nieokreślonej przyczyny, to publicznie na tym forum przyznam Tobie rację, że YUASA pasuje do Mazdy jak do 787 <lol> czyli wcale.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2010, 23:35
Posty: 182 (14/2)
Skąd: wukazety
Auto: II BK'04 II Z6 II HB II
my target

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323