Akumulator – wymiana, obudowa, opinie i porady
Nie ma potrzeby go mocować, kable go trzymają, że hej.
Hamowań już było kilka gwałtownych i póki co, siedzi na swoim miejscu:)
Ale dzięki za ostrzeżenie.
Pozdrawiam.
Hamowań już było kilka gwałtownych i póki co, siedzi na swoim miejscu:)
Ale dzięki za ostrzeżenie.
Pozdrawiam.
- Od: 4 kwi 2011, 19:14
- Posty: 15
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport – 2005
Witam,ja z kolei nie mogę określić jaki aku jest w mojej madzi,nie ma na nim żadnych oznaczeń oprócz nabitego nr.seryjnego i małej naklejki chyba z nazwą firmy tj."VIACENZA" podejrzewam,że włoska firma bo autko pochodzi z Italii.W/g katalogu powinien być 12V-55Ah/5HR a jak sprawdzić jaki jest u mnie?
- Od: 10 cze 2012, 10:35
- Posty: 36
- Skąd: Pomorze
- Auto: Mazda3 2006r.1.6CiTD BK Y6 109KM
podeślij VIN to powinno się dać sprawdzić.
Masz standardowy dieslowski akum, z tego co pamietam to bosh s4 / i klon Varty pasuja bez niczego, kilka stron wcześniej znajdziesz wiecej info.
Art310 napisał(a):D-47 jest odpowiedni do tego silnika,zarówno pod względem mocy jak i montażu pod maską.Pozdrawiam:–)
piszecie ze do 1.6 benzyny VARTA D29, potem ktos rzucił że D47 też jest OK. a konfigurator podaje jak byk ze D21 lub D59
http://www.varta-automotive.pl/index.ph ... type=17669
http://www.varta-automotive.pl/index.ph ... type=17669
to jaki w końcu ma być?
Przez miasto jak samoloteeeeeeem...
To spróbuj zamontować te z konfiguratora.Spójrz na wysokość w opisie a później na te które polecamy.Ten konfigurator pisał ktoś kto chyba mazdę na ulicy tylko widział z okien autobusu.Pozdrawiam.
Nie wyważaj drzwi które ktoś wcześniej otworzył :–)
- Od: 23 maja 2009, 14:40
- Posty: 107
- Skąd: Zduńska Wola
- Auto: 323f BJ 1,3 16V 1999
Art310 napisał(a):To spróbuj zamontować te z konfiguratora.Spójrz na wysokość w opisie a później na te które polecamy.Ten konfigurator pisał ktoś kto chyba mazdę na ulicy tylko widział z okien autobusu.Pozdrawiam.
roznia sie tylko wysokoscia. z konfiguratora 175mm a te wasze 225 mm. hmm to czemu wszedzie podaja te nizzsze. bezsensu
Przez miasto jak samoloteeeeeeem...
tradeitdamn napisał(a):roznia sie tylko wysokoscia. z konfiguratora 175mm a te wasze 225 mm. hmm to czemu wszedzie podaja te nizzsze. bezsensu
Jeśli włożysz niższy, to obejma która jest oryginalnie nie utrzyma go.
Bosch ma kilka tylko modeli aku do japończyków.
U mnie w 2.0 benzyna 110KW siedzi w/g katalogu mazdy 50D20L Panasonic.
Są to wymiary 205 x 175 x 225
Jakby ktoś szukał takiego aku to jest dostępny tu
http://www.markoweakumulatory.pl/go/_info/?user_id=242&lang=pl&sess_id=1ad9d4de4a9520904b952eb82820509e
Moj aku wg VINu ma juz 6.5lat a w piatek (po tygodniowym odpoczynku pod chmurka) pierwszy raz na mrozie ( -14) odpalil za pierwszym razem, ale pierwszy raz tak dlugo, chyba ok3sec i to tak slabo. Moze to paliwo, albo swiece, ale przygotowania asekuracyjne trwaja
Dlatego poszperalem na stronie Panasonica i nie widze aku o rozmiarach porownywalnych z tymi co ma np Bosch 0.092.S40.260 261x175x220 70Ah 630A Prawy Plus, który polecany jest na poprzednich stronach.
http://www.panasonic.hk/ha/english/list_65.aspx
Najblizszy rozmiarami sa modele (1) N-80D26L/R-FS i (2) N-65D26L/R-FS oraz (3)TC65D26R/L i (4) TC55D26R/L
(260x173x204)
Nie wiem czym sie roznia 1i2, chyba ze ten pierwszy jest 80Ah i jest blad na stronie.
Pomijajac powyzsze, problem moze byc dostepnoscia ale i doborem. Jak ktos pisal wczesniej, Azja maj jakies inne normy a my w Europie swoje i nie ma pewnosci czy tutaj ten N-65 bylby wlasciwy czy tez szukac tego N-80?
Czy ktoś orientuje sie, który dobry producent daje więcej niż 2lata gwarancji?
http://www.panasonic.hk/ha/english/list_65.aspx
Najblizszy rozmiarami sa modele (1) N-80D26L/R-FS i (2) N-65D26L/R-FS oraz (3)TC65D26R/L i (4) TC55D26R/L
(260x173x204)
Nie wiem czym sie roznia 1i2, chyba ze ten pierwszy jest 80Ah i jest blad na stronie.
Pomijajac powyzsze, problem moze byc dostepnoscia ale i doborem. Jak ktos pisal wczesniej, Azja maj jakies inne normy a my w Europie swoje i nie ma pewnosci czy tutaj ten N-65 bylby wlasciwy czy tez szukac tego N-80?
Czy ktoś orientuje sie, który dobry producent daje więcej niż 2lata gwarancji?
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
No i padł.
Żyłem do tej pory z benzyniakami w słodkiej nieświadomości zimowych niespodzianek w dieslach
, które jeśli już, to kojarzyły mi się ze starymi ropniakami i ew. nowymi francuzami jak C5 
Do głowy mi nie przyszło, że problem może dosięgnąć moją madzie
Ściągnięty na ziemię, przymierzam się powoli do kupna nowego aku (w sumie 5 lat już pewnie ma), męczy mnie jednak jedna rzecz.
Mianowicie, przedwczoraj, po dwóch dniach przerwy w jeżdżeniu Madzia nie chciała odpalić przy -13C (nie tak dużo jeszcze). Kręcąc kluczykiem – typowe objawy rozładowanego akumulatora. Udało się jednak odpalić następnego dnia, gdy temperatura wzrosła do -7 stopni. Czy nie powinno być tak, że jak padł to już na amen?
Żyłem do tej pory z benzyniakami w słodkiej nieświadomości zimowych niespodzianek w dieslach
Do głowy mi nie przyszło, że problem może dosięgnąć moją madzie
Ściągnięty na ziemię, przymierzam się powoli do kupna nowego aku (w sumie 5 lat już pewnie ma), męczy mnie jednak jedna rzecz.
Mianowicie, przedwczoraj, po dwóch dniach przerwy w jeżdżeniu Madzia nie chciała odpalić przy -13C (nie tak dużo jeszcze). Kręcąc kluczykiem – typowe objawy rozładowanego akumulatora. Udało się jednak odpalić następnego dnia, gdy temperatura wzrosła do -7 stopni. Czy nie powinno być tak, że jak padł to już na amen?
- Od: 16 lip 2012, 21:17
- Posty: 9
- Auto: Mazda 3 BK, 2006 r., 2.0 143 KM
Nie do końca tak jest.Zapewne gdyby było jeszcze z 10 na plusie to ten aku działał bedzie jeszcze kilka miesięcy o ile nie lat.Jest słaby ale przy dobrych warunkach ma jeszcze siłe pokręcić.Jak temperatura spada wzrastają opory które musi pokonać akumulator(np. gęstszy olej) plus spadek pojemności związany z zimnem samego aku i wystarczy żeby nie dawał rady .Spróbuj naładować go jeszcze porządnie i sprawdź po tym zabiegu,być może tę zimę jeszcze przeżyje:–). Pozdrawiam.
Nie wyważaj drzwi które ktoś wcześniej otworzył :–)
- Od: 23 maja 2009, 14:40
- Posty: 107
- Skąd: Zduńska Wola
- Auto: 323f BJ 1,3 16V 1999
Jaki akumulator do Mazda Premacy 1.8 100KM 74Kw
Varta proponuje :
Wyszukiwanie właściwego akumulatora do Państwa samochodu
Typ lub model MAZDA Model (seria) PREMACY (CP)
Vehicle 1.8 kW/KM 74 / 100
Rocznik od 1999-07 do
Wyniki szukania:
Te akumulatory mogą być stosowane w Państwa samochodzie. Więcej danych na temat akumulatora uzyskacie klikając określony nr artykułlu.
Nr artykułlu
Rodzina wyrobów
Napięcie [V]
Pojemność akumulatora [Ah]
Prąd rozruchu wg EN [A]
Start / Stop
560 410 054 3132 BLUE dynamic
12
60
540
Back Print
Bosch:
Nazwa Nr
zamówieniowy Numer
skrócony Wymiary
DxSxW Parametry
Akumulator Bosch S4 0.092.S40.240 S40 24 232x173x225 60Ah, 540A, L-
Jaki wy polecacie ?
Varta proponuje :
Wyszukiwanie właściwego akumulatora do Państwa samochodu
Typ lub model MAZDA Model (seria) PREMACY (CP)
Vehicle 1.8 kW/KM 74 / 100
Rocznik od 1999-07 do
Wyniki szukania:
Te akumulatory mogą być stosowane w Państwa samochodzie. Więcej danych na temat akumulatora uzyskacie klikając określony nr artykułlu.
Nr artykułlu
Rodzina wyrobów
Napięcie [V]
Pojemność akumulatora [Ah]
Prąd rozruchu wg EN [A]
Start / Stop
560 410 054 3132 BLUE dynamic
12
60
540
Back Print
Bosch:
Nazwa Nr
zamówieniowy Numer
skrócony Wymiary
DxSxW Parametry
Akumulator Bosch S4 0.092.S40.240 S40 24 232x173x225 60Ah, 540A, L-
Jaki wy polecacie ?
Zbychu daj więcej tej szpachli :P 

- Od: 21 kwi 2012, 22:00
- Posty: 91
- Skąd: Grudziadz
- Auto: MAZDA PREMACY FP CP
1,8 benzyna
74kw, 100KM
2000r.
widmo82 moglbys podac co szlo na pierwszy montaz bo rozgladam sie w tym watku czy ktos pisal jaki symbol nosi oryginalny Panasonic do takich silnikow jak u nas i nie znajduje?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 5 gości