Serwis klimatyzacji przed upalnym latem M3 BK
Nawet jak porównamy te same mazdy w tej samej budzie tylko będzie inna tapicerka to już będzie różnica w schładzaniu.
Na temat klimy mogę jeszcze tylko tyle dodać byłem robić łożyska w sprężarce Ale to już x czasu do tyłu a w sumie to wyjęli sprężarkę i dali mi inną już gotową, po nabiciu klimy i jej odpaleniu, podczas jej sprawdzania ci co to robili to jeden drugiego wołał jak po nie wiem 5-10 minutach na szybach z auta była mgła. Fakt że stało w hali ale stwierdzili że to tylko japończyki mają takie wydajne klimy. To tylko ich słowa my wiemy co innego.
A co do debaty o nabijaniu dziś pytałem w norauto Żory 99zł nabicie klimy 59zł odgrzybianie zapomniałem zapytać jakie pewnie ozonowe. Za 2 tygodnie mam urlop to ich odwiedzę.
Czy ktoś może sprawdził już co ile czasu pracuje mu sprężarka i ile ma spoczynku?
Na temat klimy mogę jeszcze tylko tyle dodać byłem robić łożyska w sprężarce Ale to już x czasu do tyłu a w sumie to wyjęli sprężarkę i dali mi inną już gotową, po nabiciu klimy i jej odpaleniu, podczas jej sprawdzania ci co to robili to jeden drugiego wołał jak po nie wiem 5-10 minutach na szybach z auta była mgła. Fakt że stało w hali ale stwierdzili że to tylko japończyki mają takie wydajne klimy. To tylko ich słowa my wiemy co innego.
A co do debaty o nabijaniu dziś pytałem w norauto Żory 99zł nabicie klimy 59zł odgrzybianie zapomniałem zapytać jakie pewnie ozonowe. Za 2 tygodnie mam urlop to ich odwiedzę.
Czy ktoś może sprawdził już co ile czasu pracuje mu sprężarka i ile ma spoczynku?
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Faktycznie wczoraj sprawdzałem w aucie 40 *C , po 200 m z otwartymi szybami zamykam , klima start i po 10 s z nawiewu leci 10 * po ok 1 min. 4 *C
Moją mazdą jeżdżę prawie 4 lata (nie wiem kiedy niemiec coś robił) i dopiero teraz wybieram się na "serwis" klimy dla świętego spokoju. Po 8 godzinach na słońcu wietrzę auto przez jakieś 200m jadąc wolno (20-30km/h), bo dziury
zamykam okna, włączam klimę na full (nawiew szyba+nogi) i po ok 1,5-2km (teren zabudowany 50-60km/h) w środku już jest przyjemnie, po kolejnych 2-3km w trasie (100-110 km/h) już jest chłodno. Owszem jeździłem autami z mocniejszą klimą, ale na pewno nie nazwałbym mojej słabą.
Bierzcie też pod uwagę, że w trasie przy wyższych prędkościach znacznie szybciej auto się wychładza.
Bierzcie też pod uwagę, że w trasie przy wyższych prędkościach znacznie szybciej auto się wychładza.
- Od: 19 cze 2011, 12:54
- Posty: 235
- Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
- Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP
Sprawa jest bardzo prosta Zaleca się kontrolę stanu czynnika chłodzącego maksymalnie co 2lata.
Problem jest taki że żaden zakład nie sprawdza ile jest czynnika i jaki jest jego skład tylko od razu wysysa to co w układzie i napełnia go odpowiednią ilością.
Co roku powinieneś odgrzybiać auto najlepiej od razu wymienić filtry. Tu też jest sprawa na którą warto zwrócić uwagę a jest to sprzęt jakim robią na warsztacie. Pytając w kilku miejscach przynajmniej w mojej okolicy to co używają to jedna wielka kpina. Najczęściej mają takie generatory które pracują pod zapalniczką więc ich moce są w granicy 3-4g/h (jeśli generator jest nowy z czasem użytkowania jego moc maleje), czas w którym wytworzy się taka ilość ozonu aby jego działanie było efektywne to około 20-25minut biorąc pod uwagę czas rozpadu cząstek ozonu.
Kto z was miał tak długo to urządzenie w samochodzie jak wstawią na 5minut to max.
Jeszcze jedno zaczyna się sezon serwisu klimy. Jeśli decydujecie się na ozonowe radzę robić to teraz tego wam też nie powiedzą ozonowanie samochodu wykonuje się w zakresie temperatury +4 do +32*C i wilgotność nie może przekraczać 60%
Ostatnim czasy dokształcałem się w temacie przed zakupem własnego generatora z czasem przybędzie sprzęt do napełniania....
Problem jest taki że żaden zakład nie sprawdza ile jest czynnika i jaki jest jego skład tylko od razu wysysa to co w układzie i napełnia go odpowiednią ilością.
Co roku powinieneś odgrzybiać auto najlepiej od razu wymienić filtry. Tu też jest sprawa na którą warto zwrócić uwagę a jest to sprzęt jakim robią na warsztacie. Pytając w kilku miejscach przynajmniej w mojej okolicy to co używają to jedna wielka kpina. Najczęściej mają takie generatory które pracują pod zapalniczką więc ich moce są w granicy 3-4g/h (jeśli generator jest nowy z czasem użytkowania jego moc maleje), czas w którym wytworzy się taka ilość ozonu aby jego działanie było efektywne to około 20-25minut biorąc pod uwagę czas rozpadu cząstek ozonu.
Kto z was miał tak długo to urządzenie w samochodzie jak wstawią na 5minut to max.
Jeszcze jedno zaczyna się sezon serwisu klimy. Jeśli decydujecie się na ozonowe radzę robić to teraz tego wam też nie powiedzą ozonowanie samochodu wykonuje się w zakresie temperatury +4 do +32*C i wilgotność nie może przekraczać 60%
Ostatnim czasy dokształcałem się w temacie przed zakupem własnego generatora z czasem przybędzie sprzęt do napełniania....
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
kropek101 napisał(a):Sprawa jest bardzo prosta Zaleca się kontrolę stanu czynnika chłodzącego maksymalnie co 2lata.Problem jest taki że żaden zakład nie sprawdza ile jest czynnika i jaki jest jego skład tylko od razu wysysa to co w układzie i napełnia go odpowiednią ilością.
Widzę, że faktycznie zgłębiłeś temat, więc zapytam tak – nie wiem kiedy coś z klimą było u mnie w Maździe robione, natomiast chodzi, chłodzi, niczym nie śmierdzi a kabinówki i tak mam zamiar w najbliższym czasie wymienić sam, więc czy jest sens jechać na tzw. przegląd klimatyzacji?
- Od: 29 gru 2014, 22:45
- Posty: 658 (0/14)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM
Wolę pianki. Psikam sobie dokładnie na parownik a ozonowanie to ewentualnie jako uzupełnienie aby odgrzybić kanały do których raczej strach psikać piankę.
A na serwis jedzie się również po to by zadbać o smarowanie sprężarki a nie po to by wyłącznie uzupełnić sam czynnik chłodzący bo słabo chłodzi.
A na serwis jedzie się również po to by zadbać o smarowanie sprężarki a nie po to by wyłącznie uzupełnić sam czynnik chłodzący bo słabo chłodzi.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Przegląd klimatyzacji ładniej brzmi dla klienta bardziej fachowo. Najczęściej wygląda to tak że oddajemy auto dobijają gazu (maszyna sprawdza sama próżniowo szczelność, jeśli jest ok to napełnia , ewentualnie wymiana jakiejś uszczelki) Po napełnieniu, mechanik sprawdza przewody światłem UV czy gdzieś nie pojawia się wyciek (do tego jest ten dodatek który idzie z gazem i olejem do układu) jeśli jest ok wymiana filtra kabinowego i odgrzybianie na życzenie klienta. Oto i cała usługa.
Wracając do tego czy warto serwisować jeśli chłodzi tak warto chyba że komuś nie zależy na samochodzie podczas odsysania gazu z układu wraz z nim jest wysysany olej który smaruje od środka sprężarkę, najczęściej jest to około 5g. tyle średnio go pociągnie z gazem więc jest to tylko odświeżenie a nie pełna wymiana. Jednak pracująca sprężarka tak jak wszystko się zużywa dlatego należy robić serwis klimy aby oczyścić układ z niepożądanej zawartości.
Widmo pianka jest dobra tak jak piszesz do parownika, kto nie chce się nią bawić może zwykłą wodą z octem lub innym detergentem wymyć parownik, ja proponuje odkurzacz, oczyszczenie wszystkiego z liści, pianka do parownika i ozon który odkaża całą kabinę jeśli ma być dobrze. Pianki dają tylko chwilowy efekt ładnego zapachu ozon wyjałowi cała kabinę zabijając wszystkie zapachy o ile tak jak pisałem wcześniej generator ozonu ma odpowiednią moc. Żeby nie było że piszę bzdury o zabiciu zapachu robiłem testy na swoim samochodzie, miałem perfum do aut który był psikany na dywanik po zabiegu zapach znikał. Uwaga zbyt długie ozonowanie może doprowadzić do odbarwień tapicerki szczególnie skóry.
Wracając do tego czy warto serwisować jeśli chłodzi tak warto chyba że komuś nie zależy na samochodzie podczas odsysania gazu z układu wraz z nim jest wysysany olej który smaruje od środka sprężarkę, najczęściej jest to około 5g. tyle średnio go pociągnie z gazem więc jest to tylko odświeżenie a nie pełna wymiana. Jednak pracująca sprężarka tak jak wszystko się zużywa dlatego należy robić serwis klimy aby oczyścić układ z niepożądanej zawartości.
Widmo pianka jest dobra tak jak piszesz do parownika, kto nie chce się nią bawić może zwykłą wodą z octem lub innym detergentem wymyć parownik, ja proponuje odkurzacz, oczyszczenie wszystkiego z liści, pianka do parownika i ozon który odkaża całą kabinę jeśli ma być dobrze. Pianki dają tylko chwilowy efekt ładnego zapachu ozon wyjałowi cała kabinę zabijając wszystkie zapachy o ile tak jak pisałem wcześniej generator ozonu ma odpowiednią moc. Żeby nie było że piszę bzdury o zabiciu zapachu robiłem testy na swoim samochodzie, miałem perfum do aut który był psikany na dywanik po zabiegu zapach znikał. Uwaga zbyt długie ozonowanie może doprowadzić do odbarwień tapicerki szczególnie skóry.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Zgadza sie, ozonowanie jest spoko, ale trzeba trafić właśnie na wydajny ozonator. Przeważnie serwisy mają jakieś pierdziawki i co ciekawe nawet ASO!
Mam znajomego z ozonatorem śmiga po np. ....spalonych kuchniach
Czytałeś coś może o ultradzwiekach? Od paru lat przebija się ta metoda odgrzybiania, ale jakoś mało opinii o tym.
Mam znajomego z ozonatorem śmiga po np. ....spalonych kuchniach
Czytałeś coś może o ultradzwiekach? Od paru lat przebija się ta metoda odgrzybiania, ale jakoś mało opinii o tym.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Skoro tak to może się skuszę – jest niedaleko mnie jedno miejsce, gdzie wielu znajomych (i nieznajomych pewnie też) jeździło robić serwis klimy (ciekawe jakie mają teraz terminy...
).
Pytanie czy opłaca mi się wymieniać kabinówki czy zlecić to im – i tak kasę za "serwis" wezmą nie?

Pytanie czy opłaca mi się wymieniać kabinówki czy zlecić to im – i tak kasę za "serwis" wezmą nie?
- Od: 29 gru 2014, 22:45
- Posty: 658 (0/14)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM
Czytałem o ultradzwiękowch urządzeniach jednak nie zagłębiałem się w temat ze względu na koszty usługi.
Największy minus to właśnie cena usługi która odstrasza klientów na naszym rynku.
Sam płyn na jedno auto kosztuje w granicach 20-30zł a musimy do tego doliczyć koszt usługi i eksploatację.
Cała zabawa polega na tym że urządzenie pobiera płyn który za pomocą ultradzwięków zamienia się w parę wodną tak jak to ma miejsce np. w domowych nawilżaczach powietrza. Reszta procesu jest wykonywana tak samo jak przy ozonowaniu z tym że płyn w postaci pary wodnej osiada w kanałach wentylacyjnych, parowniku i na tapicerce. Dla parownika i kanałów w samochodzie jest to pożądane dla tapicerki już nie.
Kolejna różnica ozon wejdzie wszędzie łącznie z fotelami, dywaniki wszystko. Para z urządzenia tylko osiada.
Największy minus to właśnie cena usługi która odstrasza klientów na naszym rynku.
Sam płyn na jedno auto kosztuje w granicach 20-30zł a musimy do tego doliczyć koszt usługi i eksploatację.
Cała zabawa polega na tym że urządzenie pobiera płyn który za pomocą ultradzwięków zamienia się w parę wodną tak jak to ma miejsce np. w domowych nawilżaczach powietrza. Reszta procesu jest wykonywana tak samo jak przy ozonowaniu z tym że płyn w postaci pary wodnej osiada w kanałach wentylacyjnych, parowniku i na tapicerce. Dla parownika i kanałów w samochodzie jest to pożądane dla tapicerki już nie.
Kolejna różnica ozon wejdzie wszędzie łącznie z fotelami, dywaniki wszystko. Para z urządzenia tylko osiada.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Cześć,
Dziś robiłem przegląd klimy. Klima chłodzi, nic nie śmierdzi myślałem że to tylko "formalność". Co się okazuję, mechanik robił przegląd stwierdził że chłodnica jest zniszczona i należy ją wymienić przed dobijaniem czynnika itd. Robocizna z montażem uszczelnieniem, uzupełnieniem czynnika na gotowe 400 zł + koszy chłodnicy (mogę sam kupić), przy czym doradził mi żebym nie kupował zamienników poniżej 300 zł bo mi sezonu nie wytrzyma.
Temat był poruszany kilka stron wcześniej, ale nikt nie napisał z jakiego zamiennika można skorzystać.? Chodzi o to żeby wytrzymał te kilka lat.
Zdjęcia chłodnicy:
Dziś robiłem przegląd klimy. Klima chłodzi, nic nie śmierdzi myślałem że to tylko "formalność". Co się okazuję, mechanik robił przegląd stwierdził że chłodnica jest zniszczona i należy ją wymienić przed dobijaniem czynnika itd. Robocizna z montażem uszczelnieniem, uzupełnieniem czynnika na gotowe 400 zł + koszy chłodnicy (mogę sam kupić), przy czym doradził mi żebym nie kupował zamienników poniżej 300 zł bo mi sezonu nie wytrzyma.
Temat był poruszany kilka stron wcześniej, ale nikt nie napisał z jakiego zamiennika można skorzystać.? Chodzi o to żeby wytrzymał te kilka lat.
Zdjęcia chłodnicy:
Facet przesadza jak nie cieknie jest szczelna to jej nie wymieniaj. co najwyżej klima będzie trochę mniej wydajna bo widać że dosyć dużo straciła tego przeplotu pomiędzy rurkami co wpływa na gorsze odprowadzanie ciepła
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
W tym problem ze nie jest szczelna, jest ślad po wcześniejszym spawaniu. Wiec raczej to już ten moment na wymianę. Po za tym stwierdził, że zmniejszenie wydajności może sprawić że narobię więcej kłopotu, na przykład pompa siądzie.
ja wymieniałem u siebie chłodnicę klimę na Nissens'a – coś około 400zł dałem wtedy (rok temu) za samą część. Równiez odradzali mi kupowanie tanich zamienników.
Gdzie szukać nr katalogowego cześci ? Oglądam, oglądam ale nic nie widzę. Jest naklejka na osuszaczu, ale nijak ma się do tych podawanych w sieci. Da się to odczytać bez rozkręcenia dodatkowych elementów?
buczos czy ta Nissensa jest trwała ? tzn czy po roku czasu lamelki na dole się jeszcze trzymają ?
Zastanawiam się nad tą, ogólnie firma ma dobrą opinie.
http://www.iparts.pl/czesc/chlodnica-kl ... 94902.html
buczos czy ta Nissensa jest trwała ? tzn czy po roku czasu lamelki na dole się jeszcze trzymają ?
Zastanawiam się nad tą, ogólnie firma ma dobrą opinie.
http://www.iparts.pl/czesc/chlodnica-kl ... 94902.html
Ostatnio edytowano 19 maja 2015, 17:14 przez Michal663, łącznie edytowano 1 raz
Michal663 napisał(a):Gdzie szukać nr katalogowego cześci ?
Mi zakład od klimy kupował wszystkie części więc numeru nie znam. Są wyszukiwarki jak intercars, czy iparts.pl, tam może poszukaj.
Co do wytrzymałości do ciężko powiedzieć. Rok to zbyt krótko by się coś stało. Ale finsy (lamelki) się póki co trzymają
sory kolego ale jak słyszę takie teksty tokropek101 napisał(a):Facet przesadza jak nie cieknie jest szczelna to jej nie wymieniaj. co najwyżej klima będzie trochę mniej wydajna bo widać że dosyć dużo straciła tego przeplotu pomiędzy rurkami co wpływa na gorsze odprowadzanie ciepła
To że mu o tym powiedział że jest do wymiany to dla mnie norma, jak widzę że coś już ma oznaki które świadczą iż za niedługo dana część się odezwie to się o tym mówi. Tak samo o tej chłodnicy widział że już jest podniszczona to poinformował lepiej jak on zarobi niż jego konkurent taka jest prawda a jak jeszcze ma klienta który głaszcze auto. Zarobek pewien że się zdecyduje to zrobić.
Poza tym jak klient nie ma co robić z kasą to wymienia taka jest prawda bo każdy zwykły kowalski jeździ aż padnie potem dopiero płacze ile to kosztowało.
Poza tym jak klient nie ma co robić z kasą to wymienia taka jest prawda bo każdy zwykły kowalski jeździ aż padnie potem dopiero płacze ile to kosztowało.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości