Hak holowniczy – dyskusja ogólna
Po pierwsze primo: wersja angielska Mazda 3 2004 manual, str.4-13.
Po drugie primo: zapytaj ile użytkowników Mazdy ma (fabryczny) hak do przyczepy, ale o to chyba już pytałeś
A po trzecie primo: nie to było Twoim głównym pytaniem więc już więcej nie zawracam d..y
Po drugie primo: zapytaj ile użytkowników Mazdy ma (fabryczny) hak do przyczepy, ale o to chyba już pytałeś
A po trzecie primo: nie to było Twoim głównym pytaniem więc już więcej nie zawracam d..y
- Od: 4 mar 2010, 18:54
- Posty: 9
- Skąd: Kraków
- Auto: 2004 Mazda 3 HB, MZR Z6 (1.6 benz)
Maździoł napisał(a):Po pierwsze primo: wersja angielska Mazda 3 2004 manual, str.4-13.
mam niemca instrukcja niemiecka a ja ni w zab germanskiego
vqsoft napisał(a):ja mam fabryczny hak – oris
i piska ci jak wrzucasz kierunki ?:) jeszcze zauwazylem ze sie przeciwmgielne nie zapala tylko w przyczepie, jak odetne przyczepe to dziala...
- Od: 30 wrz 2009, 17:52
- Posty: 269
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 lift
co do ciągnięcia przyczepy – istotnie jest taki wpis w manualu

ale trochę to śmieszne bo hak jest mazdowski – tzn robiony tylko dla OEM
http://s50.photobucket.com/albums/f330/vqsoft/?action=view¤t=towing.jpg

ale trochę to śmieszne bo hak jest mazdowski – tzn robiony tylko dla OEM
http://s50.photobucket.com/albums/f330/vqsoft/?action=view¤t=towing.jpg
vqsoft napisał(a):co do przeciwmgielnego to tak ma być
piskanie przy włączonym kierunku jest pewno ostrzeżeniem abys pamiętał ze coś Ciągniesz
co do przeciwmgielnego to nawet sprytnie, dla mnie ok.
Co do pisakani migaczy teorie mam podobna, ale jezdzic 8h z przyczepa po miescie to to piskanie mnie do grobu wpedzi
instrukcja bym sie nie przejmowal, jest instalacja fabryczna, moc i moment odpowiedni, spokojnie da sobie rade. Pozatym zanim kupilem pytalem w ASO i zadnych przeciwskazan, sami proponowali 3 rodzaje hakow..
- Od: 30 wrz 2009, 17:52
- Posty: 269
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 lift
przeglądam ceny haków do Mazdy
mógłby mi ktoś wyjaśnić czym się różni ten za 300 parę od tego za 1000zł prócz sposobu montażu ucha?
Hak mogę zamontować sobie sam i zgłosić się do diagnosty? jeśli chodzi o wiązkę to kabelki podłączam pod kable od tylnych świateł np tym http://img375.imageshack.us/img375/1820/spinka.jpg ?
Myślałem o tym:
http://allegro.pl/mazda-iii-3-2003-2012 ... 54701.html
lub tym
http://allegro.pl/hak-mazda-3-3-5drz-sp ... 44366.html
Ogólnie nie chcę za dużo na to wydawać bo bym potrzebował okazjonalnie z tego skorzystać.
O co chodzi z tymi wiązkami 13 na 7 pin i z 7 na 13 pin? Która lepiej wybrać?
- Kod: Zaznacz cały
http://allegro.pl/pozostale-haki-holownicze-18954?a_enum=[342][4]=4&a_enum1[11204]=37&a_enum2[11204]=388&a_text_i[1][0]=&a_text_i[1][1]=&a_text_i[5][1]=&change_view=1&distance=1&listing_interval=7&listing_sel=2&offer_type=0&order=p&postcode_enabled=0&state=0&p=2
mógłby mi ktoś wyjaśnić czym się różni ten za 300 parę od tego za 1000zł prócz sposobu montażu ucha?
Hak mogę zamontować sobie sam i zgłosić się do diagnosty? jeśli chodzi o wiązkę to kabelki podłączam pod kable od tylnych świateł np tym http://img375.imageshack.us/img375/1820/spinka.jpg ?
Myślałem o tym:

lub tym

Ogólnie nie chcę za dużo na to wydawać bo bym potrzebował okazjonalnie z tego skorzystać.
O co chodzi z tymi wiązkami 13 na 7 pin i z 7 na 13 pin? Która lepiej wybrać?
Elementy wyposażenia prawych drzwi przednich i tylnych https://picasaweb.google.com/1062179878 ... rnika2012#
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]

- Od: 21 mar 2008, 21:04
- Posty: 1902 (6/4)
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999
Witam,
takie szybkie pytanie mam, szukałem na zachodnich forach ale nigdzie nie ma czystej odpowiedzi, czy hak od sedana (europa) pasuje bez cięcia w zderzaku do hatchback'a?
Czy ktoś jest w stanie odpowiedzieć ?
pzdr
Dopisano 02 sie 2013 1:09:
co do "pikania" podczas włączania kierunkowskazów: w niektórych krajach UE jak i na świecie... proszę tylko nie tłumaczyć wszystkich, bo to naprawdę tylko niektóre kraje... "pikanie" to wymóg przepisów, pojazd ciągnący musi mieć wbudowany moduł buzera i tyle.
Na 100% przepis obowiązuje w Anglii.
takie szybkie pytanie mam, szukałem na zachodnich forach ale nigdzie nie ma czystej odpowiedzi, czy hak od sedana (europa) pasuje bez cięcia w zderzaku do hatchback'a?
Czy ktoś jest w stanie odpowiedzieć ?
pzdr
Dopisano 02 sie 2013 1:09:
co do "pikania" podczas włączania kierunkowskazów: w niektórych krajach UE jak i na świecie... proszę tylko nie tłumaczyć wszystkich, bo to naprawdę tylko niektóre kraje... "pikanie" to wymóg przepisów, pojazd ciągnący musi mieć wbudowany moduł buzera i tyle.
Na 100% przepis obowiązuje w Anglii.
- Od: 16 lis 2009, 12:42
- Posty: 75
- Skąd: UK / ZG
- Auto: Mazda3 BK1.6 TS2 '04, Z6/Y6, 237tkm
lukaszm napisał(a):
mógłby mi ktoś wyjaśnić czym się różni ten za 300 parę od tego za 1000zł prócz sposobu montażu ucha?
Trochę po czasie ale się wypowiem. Pomijając, że 1 hak jest chyba od BL (obrazek na instrukcji) to haki różnią się sposobem montażu. 1 założysz bez żadnych kluczy, sprawa zajmuje ok 3 min (ja mam taki). Do montażu 2 potrzebujesz kluczy. Z tego co wiem obecnie nie można jeździć z wpiętym hakiem bez przyczepy, więc wersja 1 jest o wiele bardziej wygodna. Poza tym jak wszystko jest schowane (gniazdo elektryczne też się chowa za zderzak) to mojej M3 nic nie szpeci. Ojciec ma w Peugeocie 206 zamontowany uniwersalny jak w wersji 2 i jego szpeci.
A co kompatybilności sedan / hb nie mam niestety informacji...
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Witajcie,
przymierzam się do montażu haka holowniczego w Mazda 3 BK, 1,6 benzyna, 2005 rok, czy ktoś się orientuje czy potrzebny jest dodatkowy moduł elektryczny pod hak czy ten model już to ma bądź jak można to obejśc bez tego modulu? Czy ktoś spotkał się z czymś takim u siebie, jak mogę sprawdzic czy moja Mazda ma juz ten modul?
Bede wdzieczny za Wasza pomoc.
Pozdrawiam,
przymierzam się do montażu haka holowniczego w Mazda 3 BK, 1,6 benzyna, 2005 rok, czy ktoś się orientuje czy potrzebny jest dodatkowy moduł elektryczny pod hak czy ten model już to ma bądź jak można to obejśc bez tego modulu? Czy ktoś spotkał się z czymś takim u siebie, jak mogę sprawdzic czy moja Mazda ma juz ten modul?
Bede wdzieczny za Wasza pomoc.
Pozdrawiam,
- Od: 15 lis 2012, 23:30
- Posty: 13
- Skąd: Olsztyn/ Wrocław
- Auto: Mazda 3 1,6 BK benzyna 2005 r.
zuq napisał(a):czy moja Mazda ma juz ten modul?
Czy w twojej Madzi jest taki moduł to nie wiem

http://www.dest.pl/index.php/pl/gniazdo-przyczepy

"Urządzenie niezbędne przy doposażaniu pojazdu w gniazdo przyczepy. Nowoczesna konstrukcja separuje instalacje pojazdu od obwodów przyczepy.
Moduł automatycznie dekoduje i kopiuje stany świateł bez zakłóceń elektroniki nowoczesnych pojazdów oraz nadzoruje stan techniczny instalacji przyczepy, sygnalizując niesprawności.
Produkt dostarcza niezbędnych sygnałów przy współpracy z centralką alarmową oraz czujnikiem cofania. Całość posiada homologację międzynarodową".
Ja korzystam z tej firmy od wielu lat i nie ma problemu, po za tym są na miejscu i jak coś potrzeba to praktycznie od ręki
-
miro62
Słuchajcie, pytanie z kwestii prawno papierowo przepisowych
Widzę czasem na Allegro haki oryginalne Mazdy co ważne razem z wiązką elektryczna gniazdem itd. Można je kupić za ułamek ceny haków nowych, o marce producenta już nawet nie wspominając.
Teraz pytanie.
Czy do takiego haka używanego musi być jakaś homologacja (tabliczka, nalepka – papierek z neta np. strony producenta i co tam musi być napisane) chodzi mi o to co teoretycznie możne ode mnie zażądać diagnosta (czy też pani w wydziale komunikacji)?
Nie chcę się naciąć i chętnie posłucham jak było u Was w praktyce.
Widzę czasem na Allegro haki oryginalne Mazdy co ważne razem z wiązką elektryczna gniazdem itd. Można je kupić za ułamek ceny haków nowych, o marce producenta już nawet nie wspominając.
Teraz pytanie.
Czy do takiego haka używanego musi być jakaś homologacja (tabliczka, nalepka – papierek z neta np. strony producenta i co tam musi być napisane) chodzi mi o to co teoretycznie możne ode mnie zażądać diagnosta (czy też pani w wydziale komunikacji)?
Nie chcę się naciąć i chętnie posłucham jak było u Was w praktyce.
- Od: 28 sie 2006, 00:00
- Posty: 10
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF Top '04
zuq napisał(a): a ile u nich to kosztuje?
Masz link do nich to dzwoń bo nie mają cennika
-
miro62
smile napisał(a):Ja sprowadzając auto z zagranicy, na pierwszym przeglądzie poprosiłem o wbicie haka, że niby już jest. Później go domontowałem i nie byłem już na stacji diagnostycznej
Szkoda, że sam na to nie wpadłem 2 miechy temu

Ma ktoś fotki jak wygląda BK (hb) z odpiętym hakiem ale tym tzw. poziomym?
- Od: 28 sie 2006, 00:00
- Posty: 10
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF Top '04
yy jaki to jest hak poziomy? Na poprzedniej stronie jest zdjecie oryginału.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
widmo82 napisał(a):yy jaki to jest hak poziomy?
Noooo chyba jak się pionowy wyprostuje


-
miro62
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości