Asystent zmiany pasa ruchu

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez jerrry » 26 sie 2010, 12:44

rudy rydz napisał(a):Wg mnie taki asystent to przydaje się tylko tym, którzy przyzwyczaili się do tego w poprzednim aucie.
I wydaje mi się, że każdy kto tego nie posiada sam opanował 'wrzucanie kierunku' na tyle, że taki 'asystent' nie jest mu do tego potrzebny. Zbędny wydatek, lepiej odłożyć te 140 do skarbonki na opony na zime :)


Popieram w 100%
Miałem okazje raz jeździć autem z zamontowanym asystentem i nie podpasowało mi to.
Na pewno jest to kwestia przyzwyczajenia.
MOJA MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=111631
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2008, 13:25
Posty: 237 (2/0)
Skąd: Biłgoraj
Auto: była Mazda 3 sedan 2.0 USA AT o8'
jest Avensis T27

Postprzez ZOOMik » 26 sie 2010, 13:42

uszatyy napisał(a):mam cos takiego w sluzbowym focusie i quashqaiu i powiem szczerze ze nie do konca jest to taki fajny bajer, 1 "pstrykniecie" kierunkowskazem daje 3 mrugniecia migaczami.. ale czasem jest to denerwujace bo nie da sie zrobic np 1 migniecia.

Bardzo ciekawe rzeczy wypisujesz. To wytłumacz mi łaskawie, jaka jest zaleta 1 mignięcia nad 3-ma, bo moim zdaniem przy manewrze zmiany pasa dla większego bezpieczeństwa zdecydowanie lepsze jest to drugie. Swoją drogą wszyscy wiemy jak niektórzy sygnalizują takie manewry, więc jestem zdania, że to w ogóle powinno stać się standardem.

uszatyy napisał(a):W mojej madzi 3 po lifcie jest taki patent ze da sie nie wlaczyc kierunkowskazu ale jak dlugo przytrzymujesz tak dlugo mruga.. moim zdaniem to jest najlepsze rozwiazanie

Czyżby? To również proszę o merytoryczne uzasadnienie przewagi „trzymania palucha” na dźwigience nad jej „muśnięciem” pozostawiając resztę asystentowi.

CezaR83 napisał(a):Mnie to nie potrzebne, umiem obsługiwać sie dźwigienką w taki sam sposób jak ten asystent i wcale mi to nie przeszkadza w prowadzeniu.

rudy rydz napisał(a):Wg mnie taki asystent to przydaje się tylko tym, którzy przyzwyczaili się do tego w poprzednim aucie.
I wydaje mi się, że każdy kto tego nie posiada sam opanował 'wrzucanie kierunku' na tyle, że taki 'asystent' nie jest mu do tego potrzebny. Zbędny wydatek, lepiej odłożyć te 140 do skarbonki na opony na zime :)

Widzę, że co poniektórzy nie rozumieją, że to jest dla komfortu i bezpieczeństwa :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez CezaR83 » 26 sie 2010, 14:50

uszatyy napisał(a): napisał(a):mam cos takiego w sluzbowym focusie i quashqaiu i powiem szczerze ze nie do konca jest to taki fajny bajer, 1 "pstrykniecie" kierunkowskazem daje 3 mrugniecia migaczami.. ale czasem jest to denerwujace bo nie da sie zrobic np 1 migniecia.

Mnie tez sie przydaje jednokrotne mignięcie ;) sa sytuacje ze sie tego używa zamiast świateł awaryjnych które sa nadużywane niejednokrotnie w różnych sytuacjach ;) hmmm i czasami używam do sygnalizacji temu z tyłu co jedzie ze będę skręcał niedługo w prawo/lewo i żeby sie nie denerwował ;) heh oraz podczas wyprzedzania tez sie daje sygnał w ten sposób jadącemu za mną ze 'ma wolne' i to chyba tyle... ktos do czegoś jeszcze używa jednokrotnego mignięcia? :>
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2187 (72/17)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Postprzez Seraf » 26 sie 2010, 15:15

ZOOMik napisał(a):Widzę, że co poniektórzy nie rozumieją, że to jest dla komfortu i bezpieczeństwa :P


Dla jednych komfort to taboret bo na trawie siedzieli dla innych to fotel obszyty skórą, osobiście używam pojedynczych mignięć kierunkami i uważam asystenta za zbędny gadżet.

Argument bezpieczeństwa też nie bardzo mnie przekonuje. Różnie ludzie jeżdżą. Jak ktoś po mieście jeździ powyżej 100km/h i zmienia pasy jak szalony to reszty użytkowników drogi te 3 mignięcia wcale nie ratują. Bezpieczeństwo trzeba czuć, a z pewnością ten kto poświęca więcej uwagi i koncentruje się na prowadzeniu niż zaufaniu w osprzęt sprawia mniej zagrożenia na drodze.

Ale rozumiem też zdanie osób chwalących sobie ten wynalazek i dobrze jest je poznać, nie trzeba odrazu z nim polemizować i szukać punktu zaczepienia :P
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez ZOOMik » 27 sie 2010, 18:02

CezaR83 napisał(a):
uszatyy napisał(a): napisał(a):mam cos takiego w sluzbowym focusie i quashqaiu i powiem szczerze ze nie do konca jest to taki fajny bajer, 1 "pstrykniecie" kierunkowskazem daje 3 mrugniecia migaczami.. ale czasem jest to denerwujace bo nie da sie zrobic np 1 migniecia.

Mnie tez sie przydaje jednokrotne mignięcie ;) sa sytuacje ze sie tego używa zamiast świateł awaryjnych które sa nadużywane niejednokrotnie w różnych sytuacjach ;) hmmm i czasami używam do sygnalizacji temu z tyłu co jedzie ze będę skręcał niedługo w prawo/lewo i żeby sie nie denerwował ;) heh oraz podczas wyprzedzania tez sie daje sygnał w ten sposób jadącemu za mną ze 'ma wolne' i to chyba tyle... ktos do czegoś jeszcze używa jednokrotnego mignięcia? :>

Cezar, argumentacja naciągana jak gumka od majtek :P To samo możesz zrobić z asystentem i dwa błyski więcej w niczym nie przeszkodzą. No może poza podziękowaniem, które w tym wypadku trzeba awaryjnymi :)

Seraf napisał(a):Dla jednych komfort to taboret bo na trawie siedzieli dla innych to fotel obszyty skórą, osobiście używam pojedynczych mignięć kierunkami i uważam asystenta za zbędny gadżet.

Dziś już nikt ręki za okno nie wystawia, tylko wszyscy używamy kierunkowskazów, więc daruj sobie takie porównania. Zdrowy rozsądek podpowiada, ale też kodeks drogowy nakłada obowiązek wyraźnej sygnalizacji a pojedyncze mignięcie trudno do takich zaliczyć. Nie dziwi mnie wyjątkowa awersja niektórych do tego asystenta, wszak dla prawdziwego cwaniaka na drodze trzykrotne „miganie” to przecież wstyd. Są też wśród nas „królowie szos”, którym, jak widać, migacze w ogóle nie są potrzebne a i w jeździe na czerwonym świetle też nic złego nie widzą <glupek2>


Seraf napisał(a):Argument bezpieczeństwa też nie bardzo mnie przekonuje. Różnie ludzie jeżdżą. Jak ktoś po mieście jeździ powyżej 100km/h i zmienia pasy jak szalony to reszty użytkowników drogi te 3 mignięcia wcale nie ratują. Bezpieczeństwo trzeba czuć, a z pewnością ten kto poświęca więcej uwagi i koncentruje się na prowadzeniu niż zaufaniu w osprzęt sprawia mniej zagrożenia na drodze.

Trudno by Cię przekonał, wątpię czy cokolwiek jest w stanie, skoro nie dostrzegasz prostej zależności między ilością błyśnięć a wyraźniejszą (bardziej widoczną) sygnalizacją manewru. Na dodatek, o ironio, użyteczność asystenta próbujesz podważyć, odwołując się do skrajnych przypadków łamania przepisów drogowych – człowieku, to nie jest urządzenie, które w założeniu ma nas chronić przed „piratami drogowymi”! Sądzisz, że taki będzie w ogóle "migał"?!
„Bezpieczeństwo trzeba czuć”…no właśnie widać jak „czujesz”. Może tak zacznij od siebie i najpierw wyrób nawyk prawidłowej sygnalizacji. A jeszcze lepiej skorzystaj z asystenta, który Cię w tym wyręczy :) Swoją drogą mając taki stosunek i zaufanie do jak to nazwałeś „osprzętu”, którego z roku na rok przybywa w samochodach, to powinieneś jeździć wozem drabiniastym :P

Seraf napisał(a):Ale rozumiem też zdanie osób chwalących sobie ten wynalazek i dobrze jest je poznać, nie trzeba odrazu z nim polemizować i szukać punktu zaczepienia :P

No chyba nie bardzo...
Daleki jestem od zaczepek bez powodu, bo nie czerpię przyjemności z kopania kogoś tylko dlatego, że się potknął. Polemika jest nieodłącznym elementem forum i nie rzadko właśnie dzięki różnicy zdań możesz w końcu zrozumieć, że jesteś w czarnej <dupa> ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez Seraf » 28 sie 2010, 09:34

Szkoda ZOOMik że tak ciężko jest ci dopuścić do siebie czyjeś zdanie i bezwzględnie na siłę próbujesz wszystkich przekonać. Musisz się jednak uzbroić w cierpliwość i przyzwyczaić do faktu że są zwolennicy samochodów bez asystenta zmiany pasa ruchu. Ale fakt faktem na Wiejskiej byś zrobił karierę :D
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez ZOOMik » 30 sie 2010, 12:22

W polemice, zwykłem posługiwać się merytorycznymi argumentami i tego samego oczekuję od moich adwersarzy a pod tym względem niestety różnimy się jak dzień i noc, więc trudno o płaszczyznę porozumienia. Nie widzę niczego złego w propagowaniu rozwiązania, które moim zdaniem jest tego warte, na dowód czego przedstawiłem, myślę, mocne i rzeczowe argumenty. Cóż, mogę jedynie żałować, że do Ciebie nie trafiły, ale z nastawieniem z jakim podszedłeś do tematu szczerze mówiąc specjalnie na to nie liczyłem. Świata naprawiać nie zamierzam, więc też fakt istnienia zwolenników jazdy bez asystenta, snu z powiek mi nie spędza. Brzydzę się polityką i tylko z tego powodu, ostatniego zdania nie uznam za komplement ;) Z mojej strony EOT.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez vaterek » 30 sie 2010, 16:56

Podyskutować też by można o wyższości wtorku nad środą, z takim samym skutkiem.
Może jednak na priva byłoby łatwiej Wam dojść do porozumienia. ;P
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 21:26
Posty: 41 (0/2)
Skąd: Dolnośląskie
Auto: Mazda 3 BK 2006 1,6 benzyna

Postprzez rodomb » 30 sie 2010, 22:12

Poza tym argumenty to jedno a drugie to zwyczajne atakowanie kogos kto ma inne zdanie.
Przypomina mi to kaczyzm ...
Początkujący
 
Od: 11 sty 2010, 14:58
Posty: 22
Skąd: Plock
Auto: Mazda CX-30 Hikari, 2021r
Mazda 3, 1.6b 2007r.

Postprzez gt44 » 28 lip 2012, 22:43

Mam prośbę, czy posiadacie instrukcje montażu tej opcji lub możecie przybliżyć, gdzie jest instalowana i jaki jest stopień trudności tej czynności?; planuję zakup modułu, ale nie chciałbym zrobić sobie kłopotów z elektryką.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2011, 23:19
Posty: 138
Skąd: W-wa
Auto: Mazda 3 BK Z6 hb '07

Postprzez tomek-waw » 28 lip 2012, 23:44

U mnie jest taki zainstalowany.
http://allegro.pl/modul-komfortu-kierun ... 31852.html
Jest opis podłączenia i nie jest drogi.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez gt44 » 29 lip 2012, 09:09

tomek-waw napisał(a):U mnie jest taki zainstalowany.
http://allegro.pl/modul-komfortu-kierun ... 31852.html
Jest opis podłączenia i nie jest drogi.


dzięki :) po potwierdzeniu, że się sprawdził u Ciebie, wybór jest prosty <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2011, 23:19
Posty: 138
Skąd: W-wa
Auto: Mazda 3 BK Z6 hb '07

Postprzez gt44 » 31 lip 2012, 20:51

w którym miejscu w aucie, najlepiej podpiąć się z tym modułem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2011, 23:19
Posty: 138
Skąd: W-wa
Auto: Mazda 3 BK Z6 hb '07

Postprzez tomek-waw » 31 lip 2012, 21:45

gt44 napisał(a):w którym miejscu w aucie, najlepiej podpiąć się z tym modułem?

Nad nogami pasażera. Tam masz skrzynki z kostkami. Sam nie podpinałem więc Ci nie pomogę.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez gt44 » 1 sie 2012, 06:59

czy ktoś montował samodzielnie? I może podać: do których kabli się podpiąć, ew. inne podpowiedzi w temacie; dzięki za pomoc :)


tomek-waw: instalowałeś w jakimś warsztacie? możesz podać namiary i jaki koszt usługi? dzięki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2011, 23:19
Posty: 138
Skąd: W-wa
Auto: Mazda 3 BK Z6 hb '07

Postprzez radzi89 » 1 sie 2012, 07:23

gt44 kupiłeś już zestaw ? Brałeś oryginalny w ASO ? W oryginalnym jest instrukcja montażu, mi w ASO zamontowali za darmo :P
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez gt44 » 1 sie 2012, 07:37

radzi89: to masz tani dobry serwis :D
moduł ory ok. 180 + 250 zł montaż (Bołtowicz, A-Z Auto)
moduł kupiłem na allegro – ok. 70 zł.

poszukuję tej oryginalnej instrukcji :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2011, 23:19
Posty: 138
Skąd: W-wa
Auto: Mazda 3 BK Z6 hb '07

Postprzez radzi89 » 1 sie 2012, 07:48

gt44 napisał(a):250 zł montaż


:| przesada.... U mnie zamontowali to w 15 minut .... <oczy>
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez gt44 » 1 sie 2012, 08:51

radzi89 napisał(a):
gt44 napisał(a):250 zł montaż


:| przesada.... U mnie zamontowali to w 15 minut .... <oczy>


Też tak myślę, dlatego nie kupiłem, jednak wolałbym oryginalną opcję zakupić :(

Pozostaje aktualnie pytanie o instrukcje: ktokolwiek widział, ktokolwiek wie... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2011, 23:19
Posty: 138
Skąd: W-wa
Auto: Mazda 3 BK Z6 hb '07

Postprzez Bonek87 » 2 sie 2012, 15:50

Tez by mi sie taka przedała :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2012, 00:43
Posty: 56
Skąd: Chorzów
Auto: Było
Mazda 3 BK 1.6 MZR Z6 2005

Jest
Mazda 3 BL
2009r.
2.2 150KM –> 190KM
MZR-CD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323