Podświetlenie zegarów i konsoli
Podejrzewam, że takiej informacji nie znajdziesz. Pytanie czy cyfry pojawiają Ci się po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon? Sądząc po zmieszczonej fotografii bez kluczyka nic nie ma na zegarach.
To właśnie jest wersja optitron. I dlatego zapewne masz osobną regulację do samych zegarów.
Opitrony występowały tylko w wersji TOP i Active+.
To właśnie jest wersja optitron. I dlatego zapewne masz osobną regulację do samych zegarów.
Opitrony występowały tylko w wersji TOP i Active+.
Czy mi się wydaje, ale nie ma chyba pokrętła przyciemniającego całą konsolę? Ma tylko poziomowanie reflektorów.
Mój błąd. Nie ma poziomowania
Mój błąd. Nie ma poziomowania

"Nigdy nie polemizuj z idiotą – najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem." – "Pozdrawiam" Dr House
Kolega Marcin ma pewnie ksenony, stąd brak regulacji wysokości reflektorów.
RobertPi napisał(a):Kolega Marcin ma pewnie ksenony, stąd brak regulacji wysokości reflektorów.
dokładnie obok wył. tcs jest regulacja natężenia oświetlenia całej konsoli a między zegarami natężenie podświetlenia zegarów
Podepnę się do tematu.
Przy zegarach ze zdj.1., gdy świeci na nie mocne słońce, jak dla mnie ich czytelność nie jest tak dobra jak w nocy, gdy podświetlone cyfry świetnie kontrastują z białymi tarczami (tylko mi nie mówcie, że to sprawa braku okularów
). Wiem, że ten efekt można trochę zniwelować ściemniając podświetlenie, ale wtedy w nocy jest ono za ciemne a nie chce mi się ciągle bawić w ściemnianie i rozjaśnianie.
Dlatego mam pytanie do użytkowników M3 z zegarami Optitron (zdj.2): czy widoczność cyfr przy mocnym słońcu jest tak samo dobra jak w nocy? Chodzi mi o to czy cyfry można odczytać od razu, czy też trzeba się w zegary przez moment wpatrzeć?
Na jaki kolor są podświetlone (fabrycznie) Optitrony – cyfry na czerwono a biały pierścień na niebiesko od góry? W necie na zdjęciach jest wiele wersji ale nie wiem, która kolorystyka jest ory.
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Zdj.1
Zdj.2

Przy zegarach ze zdj.1., gdy świeci na nie mocne słońce, jak dla mnie ich czytelność nie jest tak dobra jak w nocy, gdy podświetlone cyfry świetnie kontrastują z białymi tarczami (tylko mi nie mówcie, że to sprawa braku okularów
Dlatego mam pytanie do użytkowników M3 z zegarami Optitron (zdj.2): czy widoczność cyfr przy mocnym słońcu jest tak samo dobra jak w nocy? Chodzi mi o to czy cyfry można odczytać od razu, czy też trzeba się w zegary przez moment wpatrzeć?
Na jaki kolor są podświetlone (fabrycznie) Optitrony – cyfry na czerwono a biały pierścień na niebiesko od góry? W necie na zdjęciach jest wiele wersji ale nie wiem, która kolorystyka jest ory.
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Zdj.1

Zdj.2

- Od: 18 cze 2008, 22:58
- Posty: 26
- Auto: Mazda CX-30 Skyactiv-G 150 KM 6MT Hikari 2020
było: Mazda3 1,6 HB Active 2008
danfilm napisał(a):nie chce mi się ciągle bawić w ściemnianie i rozjaśnianie.
Ja nie narzekam tylko sie " bawię " , faktycznie jest to strasznie męczące i uciążliwe ale zatrzymuję się na poboczu i reguluję do skutku.
osobiście nie zauważyłem problemu.
Mam budziki jak na zdjęciu nr 2 cyfry podświetlają się na czerwono blaty na niebiesko, wszystko pięknie widzę tak w dzień jak i w nocy, a jestem raczej zwolennikiem dość ciemno ustawionych zegarów.
Mam budziki jak na zdjęciu nr 2 cyfry podświetlają się na czerwono blaty na niebiesko, wszystko pięknie widzę tak w dzień jak i w nocy, a jestem raczej zwolennikiem dość ciemno ustawionych zegarów.
Witam,
W 3 (2006 sedan) gdy ustawiam światła dzienne zegary są u mnie na tyle ciemne, że trzeba się skupić żeby odczytać np. aktualną prędkość jazdy, a jadąc w okularach przeciwsłonecznych jest to po prostu niemożliwe. Dodam ze jasność zegarów ustawiłem na maksimum. Natomiast przy ustawieniu świateł na auto zegary widać wyraźnie na czerwono. Sęk w tym, że wtedy światła dzienne się nie świecą. To fabryczna metoda czy poprzedni właściciel mógł coś namieszać? Jak można sobie z tym poradzić? lepszy elektryk poradzi sobie z tym?
W 3 (2006 sedan) gdy ustawiam światła dzienne zegary są u mnie na tyle ciemne, że trzeba się skupić żeby odczytać np. aktualną prędkość jazdy, a jadąc w okularach przeciwsłonecznych jest to po prostu niemożliwe. Dodam ze jasność zegarów ustawiłem na maksimum. Natomiast przy ustawieniu świateł na auto zegary widać wyraźnie na czerwono. Sęk w tym, że wtedy światła dzienne się nie świecą. To fabryczna metoda czy poprzedni właściciel mógł coś namieszać? Jak można sobie z tym poradzić? lepszy elektryk poradzi sobie z tym?
- Od: 5 kwi 2014, 17:33
- Posty: 12
- Auto: Mazda 3 sedan 2.0 benzyna rok 2006
Nie mam pojecia o co Ci chodzi…
W dzien zegary sa normalne (jak to w dzien) a podswietlanie włącza sie razem ze swiatlami pozycyjnymi w kazdym aucie , przeciez to normalne
Jesli masz prawidłowo załozone światła dzienne to powinny sie wyłaczyc gdy włączasz swiatla pozycyjne.
Reasumujac
zegary sie nie podświetlaja gdy jezdzisz na swiatłach dziennych i to jest normalne.
Reasumujac
Ven napisał(a):W dzien zegary sa normalne (jak to w dzien) a podswietlanie włącza sie razem ze swiatlami pozycyjnymi w kazdym aucie , przeciez to normalne
Zgaduję, że chodzi o zegary w wersji TOP, a one nie są normalne. Bez podświetlenia praktycznie w ogóle nie widać cyfr a nocne podświetlenie jest za słabe do jazdy w dzień.
W tej wersji faktycznie jest to trochę porypane. Poza pokrętłem do regulacji jasności po lewej str. kierownicy, masz jeszcze przycisk obok prędkościomierza, symetrycznie naprzeciwko licznika kilometrów. Ten przycisk ma dwie funkcje:
– jeśli światła mijania są wyłączone, to przełącza pomiędzy 5 jasnościami podświetlenia cyfr.
– jeśli światła mijania są włączone, przełącza pomiędzy trybem nocnym (gdzie działa dodatkowa regulacja jasności pokrętłem) a trybem dziennym. W trybie dziennym jest używana ta sama jasność, co aktualnie przy wyłączonych światłach mijania. Czyli żeby ją wyregulować, trzeba wyłączyć światła mijania, kilka razy nacisnąć ten przycisk aż ustawimy odpowiadającą nam jasność podświetlenia i włączyć mijania z powrotem.
W twojej sytuacji powinno pomóc pojedyncze naciśnięcie tego przycisku, gdy światła mijania są włączone. Przełączysz je wtedy w tryb dzienny.
Ostatnio edytowano 2 gru 2015, 22:26 przez widmo82, łącznie edytowano 2 razy
Powód: Ważne informacje, są warte wytłuszczenia :)
Powód: Ważne informacje, są warte wytłuszczenia :)
some1 napisał(a):Ven napisał(a):W twojej sytuacji powinno pomóc pojedyncze naciśnięcie tego przycisku, gdy światła mijania są włączone. Przełączysz je wtedy w tryb dzienny.
Ha! Zimny browczyk dla kolegi, przy najbliższej okazji
Sprawdzałem i auto zapamiętuje ostatnie ustawienie trybu. Wychodzi na to, że Mazda przyjęła włączenie świateł mijania za równoznaczne z koniecznością włączenia trybu nocnego (swoją drogą pięknie to wygląda, z niebieskim podświetleniem). Wystarczy jednak jedno nacisnięcie przycisku trybu przy włączonych światłach mijania i staje się jasność
Podziękował
Hej,
Sorry za odgrzewanie kotleta, ale mam ten sam problem, a nie mogę zlokalizować przycisku o którym piszcecie – czy ktoś mógłby wstawić fotę z lokalizacją tego przycisku ? Może ja go po prostu nie mam
Z góry dzięki.
Sorry za odgrzewanie kotleta, ale mam ten sam problem, a nie mogę zlokalizować przycisku o którym piszcecie – czy ktoś mógłby wstawić fotę z lokalizacją tego przycisku ? Może ja go po prostu nie mam
Z góry dzięki.
To zdecydowanie nie mam takiego guzika, nie ma również śladu że powinien być, mam tam puste miejsce.
Popatrzę dziś dokładnie czy aby na pewno nic nie było ułamane, ale reczej nie. Będę musiał wymyślić jakieś obejscie, bo wartości na zegarach w dzień są zupełnie niewidoczne.
Popatrzę dziś dokładnie czy aby na pewno nic nie było ułamane, ale reczej nie. Będę musiał wymyślić jakieś obejscie, bo wartości na zegarach w dzień są zupełnie niewidoczne.
mad_memphis napisał(a):To zdecydowanie nie mam takiego guzika, nie ma również śladu że powinien być, mam tam puste miejsce.
U mnie też nie ma tego przycisku a regulacja jasności odbywa sie pokrętłem obok ustawień wysokości lamp.

Witam,
problem wygląda następująco, wcześniej nie zwracałem na to uwagi ( myślałem że "tak ma być" ) mianowicie w weekend wymieniałem włącznik światła cofania przy okazji podłączając i odłączając kilkakrotnie akumulator. Po naprawie jadąc zauważyłem, że "aktywowało się" dodatkowe oświetlenie w mojej mazdzie takie jak: dodatkowe niebieskie podświetlenie zegarów ( wcześniej diody świeciły na niebiesko ale tylko jak silnik był zgaszony a wtedy dawało na niebiesko dodatkowo do czerwono/pomarańczowego ) podczas jazdy, działało podświetlenie climatronica ( pokrętła ) oraz wyświetlacz centralny co jest dla mnie najbardziej istotne. Świecił się on mocniej niż zwykle przy włączonych światłach tak jak powinno być moim zdaniem. Następnego dnia po odpaleniu auta powyższa iluminacja "zgasła" WTF? Teraz wyświetlacz nie świeci się w ogóle przy zgaszonych światłach( tylko jak radio włącze ale słabo świeci, tak ma byc?), przy włączonych świeci ale słabo, panel climy nie świeci w ogóle a zegary "po staremu" bez dodatkowego niebieskiego koloru.
Co może być przyczyną? bezpieczniki ( ale raczej jak są przepalone to by nie było w ogóle światła a nie zacinałoby się) jakiś przekaźnik? Zaznaczam że prawidłowe świecenie miało miejsce po odłaczeniu i podłączeniu akumulatora.
pozdrawiam i proszę o porade,
michalko2
problem wygląda następująco, wcześniej nie zwracałem na to uwagi ( myślałem że "tak ma być" ) mianowicie w weekend wymieniałem włącznik światła cofania przy okazji podłączając i odłączając kilkakrotnie akumulator. Po naprawie jadąc zauważyłem, że "aktywowało się" dodatkowe oświetlenie w mojej mazdzie takie jak: dodatkowe niebieskie podświetlenie zegarów ( wcześniej diody świeciły na niebiesko ale tylko jak silnik był zgaszony a wtedy dawało na niebiesko dodatkowo do czerwono/pomarańczowego ) podczas jazdy, działało podświetlenie climatronica ( pokrętła ) oraz wyświetlacz centralny co jest dla mnie najbardziej istotne. Świecił się on mocniej niż zwykle przy włączonych światłach tak jak powinno być moim zdaniem. Następnego dnia po odpaleniu auta powyższa iluminacja "zgasła" WTF? Teraz wyświetlacz nie świeci się w ogóle przy zgaszonych światłach( tylko jak radio włącze ale słabo świeci, tak ma byc?), przy włączonych świeci ale słabo, panel climy nie świeci w ogóle a zegary "po staremu" bez dodatkowego niebieskiego koloru.
Co może być przyczyną? bezpieczniki ( ale raczej jak są przepalone to by nie było w ogóle światła a nie zacinałoby się) jakiś przekaźnik? Zaznaczam że prawidłowe świecenie miało miejsce po odłaczeniu i podłączeniu akumulatora.
pozdrawiam i proszę o porade,
michalko2
- Od: 29 cze 2015, 13:32
- Posty: 11
- Auto: Mazda 3
1.6 Di Turbo
2005
Sprawdź bezpiecznik nr 82 w skrzynce za schowkiem pasażera. Opisany jest jako Illumination czy jakoś tak. Miałem te same objawy, dodatkowo brak kontrolki świateł pozycyjnych.

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość