Dziwny problem ze światłami.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez radzi89 » 15 maja 2011, 23:31

Chyba dalej nie rozumiem, zmeczony jestem po calym dni moze jutro jeszcze raz do tego podejde :P
Aczkolwiek ja mialem dwie Mazdy 3 BK i w zadnej taki problem nie wystepowal. Jedna z xenonanmi druga bez....
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Blumek » 16 maja 2011, 02:31

myshouek napisał(a):zatłuszczony philips szybko się spala, trzeba umiejętnie instalować te żarówki

No tak jestem debilem i zakładając żarówki łapie za co wlezie.

myshouek napisał(a): jeżeli nie masz nadwagi Ziomek. Zero jak jada tylko z przodu dwie pulchne pulcheryjki.

Lecz się kolego.

myshouek napisał(a):Mazda w oryginale tak ma i tyle.

Czyli co ma? to że oślepia innych.

Ja w sumie jakoś sobie nie przypominam żebym założył wątek o ŻARÓWKACH.Także dziękuje wszystkim Normalnym za udział w temacie. I nikomu nie życzę żeby co chwile w trasie ktoś wam mrugał, bo idzie zgłupieć.

myshouek napisał(a):w mazdach jeździmy na 1 jeżeli nie masz nadwagi Ziomek. Zero jak jada tylko z przodu dwie pulchne pulcheryjki.


Czyli tak.... jak ważę 87 kg to muszę ustawić przełącznik na 1 żeby oprócz mojej wagi (usadzającej samochód) mieć jeszcze niżej światło i nie oślepiać bocianów w polu. Jeżeli jednak posadzę koło siebie pulchną skarbonkę to mogę mieć na 0?... A wrzucając do bagażnika plecak ważący 5 kg muszę już ustawić na 3? <diabełek>

EDIT:
Tak więc wczoraj ustawiałem na oko lewą lampę i..... dzisiaj u diagnosty który precyzyjnie sprawdzał światła okazało się,że ustawiłem ją idealnie <spoko> , prawej nie ruszałem ale była podobno ciut za wysoko, drobna korekta i po kłopocie. Teraz nawet widzę efekt na odbiciu światła na zderzakach innych aut, wcześniej widoczne dobrze było tylko prawe światło, a lewe wcale.Teraz odbijają się oba.
Pozdrawiam i dzięki.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez Czege » 17 maja 2011, 22:05

Blumek napisał(a):Czyli tak.... jak ważę 87 kg to muszę ustawić przełącznik na 1 żeby oprócz mojej wagi (usadzającej samochód)



:) no wiesz, japończycy to maleńkie ludziki.
Pamiętaj, że jak położysz torbę na przednim siedzeniu to już trzeba na 2 ustawiać, bo w M3 BK jest zawieszenie z papieru:)

a tak na poważnie, to u mnie jest na 0 i nikomu nie świecę po oczach. Kwestia ustawienia. I nie ustawia się na 1 tylko na 0. Kto ustawia na 1 to powinien troszkę poczytać/popytać lub posłuchać tych, którzy się orientują.
BTW. Ogrom ludzi jeździ ze źle wyregulowanymi/źle włożonymi H4. To jest jakaś plaga.... pomijam fakt, gdy ktoś wsadzi "8 worków cementu" w bagażnik i dalej jedzie na 0. Po prostu ja wtedy włączam długie i się nie przejmuję, tak jak i "on" się nie przejmuje. Z soczewkami o tyle łatwiej, że konstrukcja jest idioto-odporna... no chyba że ktoś ustawia na 1 :P

pzdr tych co regulują światła na 0.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez RobertPi » 17 maja 2011, 23:08

Nie przesadzałbym z tą idiotoodporną konstrukcją w soczewkach. Jak kupiłem swoją to w prawej lampie żarówka była obrócona o 90 stopni. Dało się. Całe szczęście nikogo nie oślepiałem ale sam nic też nie widziałem.
Podobnie jest z lamapami tylnymi na żarówki dwuwłóknowe. Niektórzy fachowcy na pozycyjnym świecą 21-watami a stopów nie widać wcale. A konstrukcja żarówki podobno uniemożliwia włożenie jej odwrotnie :( .
RP
Mazda3BM1.5
Obrazek

Suzuki Baleno1,2Hybrid
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1178 (14/40)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez myshouek » 17 maja 2011, 23:38

Philips +50% świeci bardzo dobrze, widać daleko i czuję się bezpieczniej. Ma ktoś +100% ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2010, 11:50
Posty: 162
Skąd: Mazowsze południowe
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD & BJ 323F 1.6 Sportiv

Postprzez radzi89 » 18 maja 2011, 00:07

Dobrze, ze to zmienilies :)
Ja mialem Kiedys +100 w Jeepie i padly po 2 tygodniach <oczy> teraz mam Diamond Vision i jest fajnie , daje przyjemne i mocne swiatlo.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Blumek » 18 maja 2011, 12:56

Chwalą też OSRAM NIGHT BREAKER PLUS, jak mi się te co mam przepalą to sprawdzę

RobertPi napisał(a):Niektórzy fachowcy na pozycyjnym świecą 21-watami a stopów nie widać wcale. A konstrukcja żarówki podobno uniemożliwia włożenie jej odwrotnie :( .

Dziwne bo ja mogę wsadzić i tak i tak i zawsze świeci dobrze.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez myshouek » 18 maja 2011, 15:37

Ktoś korzysta z Blue Vision Xenon Look ? Jak się sprawdzają ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2010, 11:50
Posty: 162
Skąd: Mazowsze południowe
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD & BJ 323F 1.6 Sportiv

Postprzez RobertPi » 18 maja 2011, 23:14

Blumek napisał(a):Chwalą też OSRAM NIGHT BREAKER PLUS, jak mi się te co mam przepalą to sprawdzę

RobertPi napisał(a):Niektórzy fachowcy na pozycyjnym świecą 21-watami a stopów nie widać wcale. A konstrukcja żarówki podobno uniemożliwia włożenie jej odwrotnie :( .

Dziwne bo ja mogę wsadzić i tak i tak i zawsze świeci dobrze.


Nie piszę tu o żarówkach bezcokołowych takich jak w naszych Mazdach ( nie wiem czy da się ją włożyć odwrotnie, nie próbowałem- jeśli wyprowadzenie styków jest na krzyż to nie ma znaczenia jak ją włożysz ) tylko o żarówkach dwuwłóknowych z metalowym cokołem, w którym ząbki na obwodzie nie są dokładnie naprzeciwko siebie. Minus na cokole a na stykach na izolatorze plus od pozycji i od stopu. Jeśli upchniesz żarówkę odwrotnie niż nakazywałaby jej budowa fizyczna to wtedy stop jest na włóknie 5W a pozycja na włóknie 21 W. I nie może świecić dobrze :D .
RP
Mazda3BM1.5
Obrazek

Suzuki Baleno1,2Hybrid
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1178 (14/40)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez Blumek » 19 maja 2011, 00:17

RobertPi napisał(a):Nie piszę tu o żarówkach bezcokołowych takich jak w naszych Mazdach

A to przepraszam.

RobertPi napisał(a):Minus na cokole a na stykach na izolatorze plus od pozycji i od stopu.

Dodatkowo przecież są "bolce" czyli "ząbki" na cokole w 21/5 W jeden jest niżej a drugi wyżej, także podziwiam tych co potrafią taka żarówkę wsadzić odwrotnie :).. w jedno włókowych tez są bolce ale na tej samej wysokości.
ALLEEE OFF TOP :)
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez Czege » 19 maja 2011, 21:41

RobertPi napisał(a):Nie przesadzałbym z tą idiotoodporną konstrukcją w soczewkach.


no mi chodzi głównie o to, że konstrukcja soczewki ma przesłonę, która ogranicza wypływ światła poza granicę światło/cień. Jej się nie da zmienić nie ingerując fizycznie we wnętrze reflektora.

a czy da się włożyć żarówkę odwrotnie czy nie to nie ma już tu znaczenia.
A oślepiają głównie w H4 Ci, którzy nie potrafią włożyć poprawnie, tylko zrobią to krzywo.... Wiem, bo sam kiedyś raz tak zrobiłem w Civicu i wiem dokładnie, że jeśli się nie wie, to na 100 przypadków, ze 70 będzie źle włożonych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323