Mazda3 (BK) – Nasze wrażenia i opinie
Heh ja też polecam 2.0 opierajac sie na zadowoleniu kolegów z forum i reala 
Jest tylko jeden minus: ilość tego typu aut na rynku.
Dziś na alledrogo hatchbagow z serii BK jest ok 20 a teoretycznie bezwypadkowych 14. Realnie wartych uwagi pewnie max 5.
Jeszcze gorzej jest jak zamarzysz sobie 6biegow to wszystkich dziś jest aż 3sztuki z czego dwie wiszą od swiąt – nie pamietam których

Jest tylko jeden minus: ilość tego typu aut na rynku.
Dziś na alledrogo hatchbagow z serii BK jest ok 20 a teoretycznie bezwypadkowych 14. Realnie wartych uwagi pewnie max 5.
Jeszcze gorzej jest jak zamarzysz sobie 6biegow to wszystkich dziś jest aż 3sztuki z czego dwie wiszą od swiąt – nie pamietam których
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Takich z 6biegami nie jest az tak duzo. Tam jest tego więcej, ale też więcej ludzi nauczyło się kombinować i też nie jest łatwo. Druga sprawa to czemu tam jest tak drogo ? Chyba wykupie wszystkie w PL i lorą zaciągne do nich 
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
widmo82 napisał(a): Druga sprawa to czemu tam jest tak drogo ? Chyba wykupie wszystkie w PL i lorą zaciągne do nich
Pytanie, dlaczego u nas jest tak tanio?
ale silnika 1.6 nie ma sensu gazowac. Tez jeżdżę do pracy na krótkich dystansach , plus jakieś wypady na wekendy i w mieście przy normalnej jeździe wiecej jak 8,5l mi nigdy nie spaliła. W trasie do 120km/h pali 6l .
Dobra M3 to min 18tys jak nie wiecej.
Dobra M3 to min 18tys jak nie wiecej.
-
Pyton162
Wszystko zalezy od tego jak dlugo ktos planuje wozic dupsko
Nawet jak 5lat i zrobi w rok po 10tysi to już się warto zastanowić 
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Opinia po roku użytkowania:
Mało mocy^^, auto ma dość dobre przyspieszenie, ale jest niedosyt. Wiadomo, jest wersja MPS, jednakże jeśli mazda nie wprowadzi tylnego napędu lub awd, będzie to moja ostatnia trójka. Miejmy nadzieję, że nowe wersje MPS dostaną awd, bo napęd na przód jest porażką. Samochód ma doskonałe właściwości jezdne i robi dokładnie to, czego chce kierowca. Wielokrotnie dla zabawy wprowadzałem auto w poślizg śnieżny lub na piaszczystej nawierzchni i kontrola w poślizgu zaskakuje mnie za każdym razem. Bez problemu bierze ostre zakręty z dużą prędkością. Samochód jest szybki na tyle, by pokarać większość właścicieli wszelakich VW, którzy dostają szału, wąchając spaliny.
Auto jest dobre zarówno do miasta (zwrotne) jak i na dłuższą trasę, chociaż nie dla rodzin z toną bagażu na pace. Szerokie opony i napęd na przód to wada, promień skrętu jest delikatnie za duży jak na gabaryty auta. Wnętrze, dobrze wykończone w wersji top sport(nie wiem jak inne), wszystko na swoim miejscu, wskazówka temperatury jest bezużyteczna, klimatyzacja działa dobrze. Nic nie trzeszczy, nie puka jak na 10 letnie auta, cisza w środku. Brak regulacji siedzenia pasażera, jeśli chodzi o wysokość, denerwuje mniejsze osoby, zwłaszcza kobiety.
Silnik kompletnie bezawaryjny, chodzi równo, oleju nie bierze, łańcuch rozrządu, wszystko w jak najlepszym stanie, 10 lat – zero napraw według książki serwisowej ASO.
Blacharka – zero korozji nadwozia. Podwozie, rdzawy nalot, zero poważniejszych ognisk, delikatne przy listwach progowych, łatwe do oczyszczenia i konserwacji. Tylne osłony nadkoli radzę wywalić, gniją i śmierdzą. Jeśli ktoś by wymieniał zawieszenie, przód wymienicie bez problemu. Do tyłu trzeba 2 osób, pomysłowości i długiej rury do odgięcia półosi (odkręcone wszystkie elementy). Uwaga, operacja potrafi być niebezpieczna dla wkładającego sprężynę, bardzo utrudniony dostęp do niej.
Autko super jak na cenę, praktycznie nie ma sobie równych. Jeśli Mazda nie wprowadzi trójki z awd w wersji mps, w przyszłym roku będę się rozglądał za używanym Maserati Quattroporte, jednak do japońskiej firmy już zawszę będę miał pewien sentyment. Przydałoby się 4 osobowe autko sportowe pełną gębą, bez kompromisów. Mam nadzieję, że wkrótce się coś takiego pojawi.
Mało mocy^^, auto ma dość dobre przyspieszenie, ale jest niedosyt. Wiadomo, jest wersja MPS, jednakże jeśli mazda nie wprowadzi tylnego napędu lub awd, będzie to moja ostatnia trójka. Miejmy nadzieję, że nowe wersje MPS dostaną awd, bo napęd na przód jest porażką. Samochód ma doskonałe właściwości jezdne i robi dokładnie to, czego chce kierowca. Wielokrotnie dla zabawy wprowadzałem auto w poślizg śnieżny lub na piaszczystej nawierzchni i kontrola w poślizgu zaskakuje mnie za każdym razem. Bez problemu bierze ostre zakręty z dużą prędkością. Samochód jest szybki na tyle, by pokarać większość właścicieli wszelakich VW, którzy dostają szału, wąchając spaliny.
Auto jest dobre zarówno do miasta (zwrotne) jak i na dłuższą trasę, chociaż nie dla rodzin z toną bagażu na pace. Szerokie opony i napęd na przód to wada, promień skrętu jest delikatnie za duży jak na gabaryty auta. Wnętrze, dobrze wykończone w wersji top sport(nie wiem jak inne), wszystko na swoim miejscu, wskazówka temperatury jest bezużyteczna, klimatyzacja działa dobrze. Nic nie trzeszczy, nie puka jak na 10 letnie auta, cisza w środku. Brak regulacji siedzenia pasażera, jeśli chodzi o wysokość, denerwuje mniejsze osoby, zwłaszcza kobiety.
Silnik kompletnie bezawaryjny, chodzi równo, oleju nie bierze, łańcuch rozrządu, wszystko w jak najlepszym stanie, 10 lat – zero napraw według książki serwisowej ASO.
Blacharka – zero korozji nadwozia. Podwozie, rdzawy nalot, zero poważniejszych ognisk, delikatne przy listwach progowych, łatwe do oczyszczenia i konserwacji. Tylne osłony nadkoli radzę wywalić, gniją i śmierdzą. Jeśli ktoś by wymieniał zawieszenie, przód wymienicie bez problemu. Do tyłu trzeba 2 osób, pomysłowości i długiej rury do odgięcia półosi (odkręcone wszystkie elementy). Uwaga, operacja potrafi być niebezpieczna dla wkładającego sprężynę, bardzo utrudniony dostęp do niej.
Autko super jak na cenę, praktycznie nie ma sobie równych. Jeśli Mazda nie wprowadzi trójki z awd w wersji mps, w przyszłym roku będę się rozglądał za używanym Maserati Quattroporte, jednak do japońskiej firmy już zawszę będę miał pewien sentyment. Przydałoby się 4 osobowe autko sportowe pełną gębą, bez kompromisów. Mam nadzieję, że wkrótce się coś takiego pojawi.
Mówisz o kanale doprowadzającym powietrze na tylną część auta pod siedzeniami?
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości